Tähdet, tähdet 2020 Official
Uudet kisaajat julkistettu: Suvi Teräsniska, Tommi Läntinen, Mikko Harju, ABREU, Konsta Hietanen, Hanna Pakarinen, Leo Stillman, Pandora, HesaÄijä ja Katri Ylander. Tuomaristossa Anni Hautala + Mikko Kuustonen + vaihtuva henkilö. Juontaja Heikki Paasonen.
https://www.is.fi/viihde/art-2000006558118.html
Kommentit (7209)
Vierailija kirjoitti:
Konsta Hietanen voisi tehdä jotain äänihuulilleen. Puheäänikin kuulostaa hirveältä, koska äänitekniikka on päin hanuria.
Uutta riitaako yrität saada aikaiseksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Konsta Hietanen voisi tehdä jotain äänihuulilleen. Puheäänikin kuulostaa hirveältä, koska äänitekniikka on päin hanuria.
Etkö kestä totuutta?
Keisarin uudet vaatteet kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö kestä totuutta?
Kappas, taas tämä totuuden torvi on täällä eti aamusta nillittämässä ja riitaa hakemassa. Valittaa nyt jo ihmisten puheäänestäkin 🙄
Hannalla oli eilen hauska instastory. Tomminkin instassa kuului pätkä oopperaa, ja se kuulosti minun mielestäni ihan hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Keisarin uudet vaatteet kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö kestä totuutta?
Kappas, taas tämä totuuden torvi on täällä eti aamusta nillittämässä ja riitaa hakemassa. Valittaa nyt jo ihmisten puheäänestäkin 🙄
Rauhoituhan nyt. Keskustelupalstalla saa kertoa myös negatiivisia mielipiteitä Konstasta. Ei siitä tarvitse pillastua ja ruveta meuhkaamaan valittamisesta. Miksi et muuten pahoita mieltäsi siitä, että Annaa, Hannaa, Tommia, Mikkoa jne. on arvosteltu täällä? Tuomareista puhumattakaan. -eri
Konstan lauluääni taipuu kyllä moneen, kuunnelkaa vaikka Tie-biisi, siinä laulu kuulostaa ihan erilaiselta eri kohdissa.
Heippa vaan kaikki, ekaa kertaa luen tätä ketjua enkä kyllä jaksanut kuin yhteensä noin 10 sivua alusta ja lopusta. Jankkaajat, viette nopeasti ilon.
Mutta! Kuustonen voisi pitkän linjan muusikkona olla terävähampaisempikin tuomari, mutta hän osaa antaa posipalautetta tosi kauniisti. Vierailevat tuomarit ovat olleet tärkeä lisä, etenkin Maija Vilkkumaa oli rautaa tuomarina. Hautala jää liikaa jeesnaisen rooliin, mutta mitä sanottavaa enää jää, jos on tosi monessa mukana.
Tää ohjelma on muuttunut jotenkin supertylsäksi. Onko se yleisön puute vai että laulajat eivät nyt ehkä niin kovin laajalta skaalalta ole? Tuntui että brittipopit, hopit ja dance popit eivät ole suurta eroa tuoneet laulajille enkä minä osaa tavallisena kuuntelijana sanoa, onko jotain kehitystä tai todella suuria riskejä otettu. Tämä on nyt jotenkin etäiseksi jäävä. Oon varmaan jotenkin tyhmä, mutta mulle ei oikein välity edes että miten iso urakka laulajille on ottaa uusi genre haltuun. Mua ei yhtään jännitä heidän puolestaan, en siis seuraa instaa missä varmaan enemmän olisi tunnelmia?
Kuitenkin kiva formaatti, kyllä tällaisella musiikkiohjelmalla minusta on paikkansa. Toivon vaan lisää tuomareilta musiikkipuhetta eikä latteuksia.
Voi kun Juhani Merimaa olis etänä mukana, Veitola antoi myös osuvaa kritiikkiä.
Omat suosikkini ovat Suvi (ääni kuin samettia), Hanna (tosi miellyttävä kuulla pitkästä aikaa, hyvä energia) ja Konsta (heittäytyminen etenkin, laulajana vielä varaa kehittyä).
Mikä esitys teillä on jäänyt koko ohjelmahistoriasta mieleen? Itelläni Mira Luoti punk-jaksossa, energia oli ihan tajuton!
Oispa kausi, jossa olisivat mukana ainakin Terhi Kokkonen ja Marko Annala ja genreinä metallin joku alalaji, 60-luvun käännösiskelmä, folk, blues, huumorimusiikki (Sliipparit, Kummeli, Ruonansuu jne), ooppera ja reggae tai ska.
Nonni, tässä oli mun anti, ihana oli jakaa tää jonkun kanssa. Toivottavasti saadaan hienoja esityksiä.
Alkaa ärsyttää tämä Konsta-promootio. Joka välissä joku kehottaa kuuntelemaan sen ja sen biisin. Itse haluaisin keskittyä vain näihin ohjelmassa kuultuihin biiseihin ilman yhden laulajan tuputtamista. Mutta se juna taisi mennä jo ajat sitten.
Tässä on monta artistia yrittämässä elvyttää kuolemassa olevaa uraansa. Kaikki ovat menneen talven lumia. Ohjelman nimi on huono, pitäisi olla joku Sammuneet tähdet tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lilli Paasikivi oli kehunut Suvi Teräsniskaa lahjakkaaksi Twitterissä. Varmaan siis vetää oikein hienosti sunnuntaina.
Se on ollut jo ennen kisan alkua päivänselvää, että Suvi on kisan lahjakkain laulaja. Jos tämä olisi puhtaasti laulukilpailu, ei voittajasta tarvitsisi edes äänestää. Suvin ongelma on heittäytymiskyvynpuute. Se voi muodostua haasteeksi myös oopperassa, joka vaatii taitavan laulun lisäksi myös jonkin verran rooliin menemistä.
Vähän sama juttu on Saara Aallolla. Teknisesti todella taitava ja hyvä laulaja, mutta se jokin uupuu. Tunne, karisma tai joku selittämätön juttu. Tämä on varmaan myös se juttu, joka on saanut ihmiset kiinnostumaan Konstasta. Toki hänkin on hyvä laulaja (Fear of darkia, Take on metä ja Believeriä ei voi vetää huono laulaja uskottavasti, kyllä siinä pitää olla taitoa), ei ehkä aina puhtain tai teknisesti taitavin, mutta silti hyvin miellyttävää kuunneltavaa. Pidän hänen äänestään ja tyylistään paljon. Ja osaa myös tulkita tunteikkaasti tekstiä kuten täällä on jo mainittu esim. se Kertokaa se hänelle -veto.
Ihmiset rakastavat Vesa-Matti Loiria, Samuli Edelmannia ja Antti Tuisku - ei sen takia, että he ovat teknisesti huipputasoa, vaan koska heissä on tunnetta, karismaa, sitä jotakin. Suvi tosin on kyllä onnistunut valloittamaan isompienkin massojen sydämet, mutta hän ei ole heittäytymiskykyisin tässä kisassa. On kuitenkin hyvä siinä omassa genressään.
Kyllä Suvissa tunnetta on isostikin. Ja karsimaakin löytyy. Siinä onkin syy, miksi on onnistunut valloittamaan ne isojen massojen sydämet. Hän on omimmillaan eleettömässä esiintymisessä, jossa ääni ja tulkinta ratkaisee. Samaan tyyliin kuin Edelmannkin, jonka esitykset eivät sisällä mitään kikkakutosia, vaan ovat puhdasta musiikin tulkintaa. Tässä ohjelmassa tarkoitus on luoda show ja siksi Suvin esityksistä on jäänyt puuttumaan se viimeinen silaus. En lähtisi Suvi Saara Aaltoon vertaan. Saara kun ei edes omilla keikoillaan onnistu tavoittamaan syvempää tunnetta, vaan esitykset jäävät läpilaulanta asteelle. Siinä lienee syy sille, miksi Saara ei ole suosittu laulaja, mutta Suvi on.
Näin on muuten, mutta kun tässä kisassa se eleettömyys ei ole se juttu. Tämän kisan juttu on se, että mennään oman mukavuusalueen ulkopuolelle. Kokonaispaketti ratkaisee: laulutaito, heittäytyminen, karisma ja persoonnallisuus. Suvilla varmasti olisi rahkeita kyllä heittäytyä enemmän, mutta on vaan niin itsekriittinen ja ehkä vähän epävarma. Se on harmi.
Ihme että on edes uskaltanut lähteä tähän mukaan. oopperassa suvi sattaa kyllä loistaa, kun esiintyminen ei vaadi mitään perseen ketkutusta vaan taitoa.
Mahtavaa, että on uskaltanut lähteä! Vaikka ei olekaan villein heittäytyjä, saa varmasti tästä ohjelmasta itselleenkin uutta näkökulmaa esiintymiseen ja miksei lauluunkin.
Vierailija kirjoitti:
Heippa vaan kaikki, ekaa kertaa luen tätä ketjua enkä kyllä jaksanut kuin yhteensä noin 10 sivua alusta ja lopusta. Jankkaajat, viette nopeasti ilon.
Mutta! Kuustonen voisi pitkän linjan muusikkona olla terävähampaisempikin tuomari, mutta hän osaa antaa posipalautetta tosi kauniisti. Vierailevat tuomarit ovat olleet tärkeä lisä, etenkin Maija Vilkkumaa oli rautaa tuomarina. Hautala jää liikaa jeesnaisen rooliin, mutta mitä sanottavaa enää jää, jos on tosi monessa mukana.
Tää ohjelma on muuttunut jotenkin supertylsäksi. Onko se yleisön puute vai että laulajat eivät nyt ehkä niin kovin laajalta skaalalta ole? Tuntui että brittipopit, hopit ja dance popit eivät ole suurta eroa tuoneet laulajille enkä minä osaa tavallisena kuuntelijana sanoa, onko jotain kehitystä tai todella suuria riskejä otettu. Tämä on nyt jotenkin etäiseksi jäävä. Oon varmaan jotenkin tyhmä, mutta mulle ei oikein välity edes että miten iso urakka laulajille on ottaa uusi genre haltuun. Mua ei yhtään jännitä heidän puolestaan, en siis seuraa instaa missä varmaan enemmän olisi tunnelmia?
Kuitenkin kiva formaatti, kyllä tällaisella musiikkiohjelmalla minusta on paikkansa. Toivon vaan lisää tuomareilta musiikkipuhetta eikä latteuksia.
Voi kun Juhani Merimaa olis etänä mukana, Veitola antoi myös osuvaa kritiikkiä.
Omat suosikkini ovat Suvi (ääni kuin samettia), Hanna (tosi miellyttävä kuulla pitkästä aikaa, hyvä energia) ja Konsta (heittäytyminen etenkin, laulajana vielä varaa kehittyä).
Mikä esitys teillä on jäänyt koko ohjelmahistoriasta mieleen? Itelläni Mira Luoti punk-jaksossa, energia oli ihan tajuton!
Oispa kausi, jossa olisivat mukana ainakin Terhi Kokkonen ja Marko Annala ja genreinä metallin joku alalaji, 60-luvun käännösiskelmä, folk, blues, huumorimusiikki (Sliipparit, Kummeli, Ruonansuu jne), ooppera ja reggae tai ska.
Nonni, tässä oli mun anti, ihana oli jakaa tää jonkun kanssa. Toivottavasti saadaan hienoja esityksiä.
Olisi erittäin vaikeaa kuvitella Terhi Kokkosta heittäytymässä.
Vierailija kirjoitti:
Alkaa ärsyttää tämä Konsta-promootio. Joka välissä joku kehottaa kuuntelemaan sen ja sen biisin. Itse haluaisin keskittyä vain näihin ohjelmassa kuultuihin biiseihin ilman yhden laulajan tuputtamista. Mutta se juna taisi mennä jo ajat sitten.
Onhan täällä jaettu Päivin 30 vuotta vanhojakin biisejä? miksei saisi jakaa jotain tuoreempaakin?
Vierailija kirjoitti:
Tässä on monta artistia yrittämässä elvyttää kuolemassa olevaa uraansa. Kaikki ovat menneen talven lumia. Ohjelman nimi on huono, pitäisi olla joku Sammuneet tähdet tms.
Tähteet, tähteet?
https://www.is.fi/viihde/art-2000006640112.html
Suvi kertoillut elämästään Iltikselle. Liittynee etäisesti ketjun aiheeseen, ainakin yhtä paljon kuin Konstan Salkkareissaesiintyminen.
Vierailija kirjoitti:
Suvi kertoillut elämästään Iltikselle. Liittynee etäisesti ketjun aiheeseen, ainakin yhtä paljon kuin Konstan Salkkareissaesiintyminen.
Mua ei ainakaan haittaa, että jaetaan muistakin artisteista tämmösiä juttuja, kunhan ketju ei mene pelkäksi niiden jakamiseen. Kiva lukea heidänkin kuulumisiaan ja juttujaan! T: Konsta-fani
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan täällä jaettu Päivin 30 vuotta vanhojakin biisejä? miksei saisi jakaa jotain tuoreempaakin?
On jaettu kerran (en ainakaan ole huomannut enempää). Konsta-promoa tulee melkein joka sivulla.
Tilanne on Konstan osalta sama kuin niiden myyjien/mainosten osalta, jotka eivät jätä hetkeksikään rauhaan vaan tyrkyttävät joka välissä "huippuhyvää tarjousta, jota et voi ohittaa". Se on rasittavaa ja johtaa useimmiten siihen, että ko. tuotteen ja myyjän kiertää kaukaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ei ainakaan haittaa, että jaetaan muistakin artisteista tämmösiä juttuja, kunhan ketju ei mene pelkäksi niiden jakamiseen. Kiva lukea heidänkin kuulumisiaan ja juttujaan! T: Konsta-fani
Minua ei haittaisi yhtään, vaikka koko loppuketju olisi keskustelua pelkästään muista artisteista. Konstaa täällä on jo noin 200 sivua, joten se kyllä riittää. T. neutraali katsoja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Absurdia. että Konsta-fani toivoo YHDEN Suvi-jutun jälkeen, ettei ketju menisi pelkäksi muiden artistien juttujen jakamiseksi :D Sopii mennä laskemaan montako sivua täällä on jaettu pelkästään erään tietyn artistin elämäkertaa yms. koskevaa materiaalia. Siltä pohjalta ei hirveästi ole vara vaatia muita rajoittamaan juttujaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Absurdia. että Konsta-fani toivoo YHDEN Suvi-jutun jälkeen, ettei ketju menisi pelkäksi muiden artistien juttujen jakamiseksi :D Sopii mennä laskemaan montako sivua täällä on jaettu pelkästään erään tietyn artistin elämäkertaa yms. koskevaa materiaalia. Siltä pohjalta ei hirveästi ole vara vaatia muita rajoittamaan juttujaan.
Voisitteko lopettaa tämän jatkuvan jankkaamisen ja riidan haastamisen? Mä yritin ihan vilpittömästi sanoa, että jes, kiva, että tänne jaetaan muidenkin artistien juttuja, musta on niitäkin mukava lukea ja kommenttini koski ihan yhtä lailla Konsta-juttujen jakamista. Mä esimerkiksi toppuuttelin noita Salkkari-kirjoittelijoita ja oon ite yrittänyt ohjata keskustelua välillä muualle. Aina se silti palaa tähän samaan.