Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ääääh, en jaksaisi mennä hyysättävien sukulaisten luo

Vierailija
01.07.2020 |

Eli ärsyttää kaksi sukulaista, joiden auttaminen aina jotenkin kääntyy siihen, että heitä hyysätään. Kummallakaan ei ole autoa, mutta niin vain pitää mökkeillä autottomina. Kun oli nuo ihanat helteet, pyysivät sinne käymään ja tokihan lähdettiin, olivat ilahtuneita, kun saivat seuraa.
Sitten toinen rupesi miettimään, että hänen tarttisi päästä sieltä (lapsen kanssa) pois tällä viikolla ja juteltiin, että jos me tulemme uudestaan lapsinemme uimaan, niin samallahan voidaan heittää heidätkin. Se vaan, että emme mahdu yhteen autoon, jolloin olisi meiltä uhraus ajaa heille kahdella autolla. Mies ja lapset yhdellä ja minä toisella. Mies siksi lasten kanssa, että hän on halukkaampi auttamaan näitä minun sukulaisiani, itse en elä muiden varassa, niin en autakaan, jos en itse saa siitä mitään myös. Mutta jos olisi kaunis sää, niin menisin mukaan toki ja sukulaisista olisi kivaa minua nähdä, eli kohteliaisuudesta saapuisin sinne uudelleen, plus uimaan kauniilla säällä yms.
Sitten selvisi, että säätyyppi vaihtuu ja aloin ajatella, että noni, en ehkä itse mene mukaan. Mutta sukulainen soitteli ja oli täysin siinä luulossa, että minäkin tulen, omalla, erillisellä autolla, jotta hänen tyttärensä pääsee kaupunkiin meidän toisessa autossamme.
Tyttärensä kanssa olimme jutelleet, että jos tulemme uudestaan, niin hänen äitinsä hössöttää hirveästi ruuan kanssa, eli kävisikö meille ottaa omaa ruokaa, niin täti ei stressaisi ruuista? No se tietenkin sopii, silloin voi mennä uimaan koska vain haluaa, kun ei aiheuta vaivaa emäntäväelle. Sanoin sitten tädilleni (siis silloin edellisen kerran päätteeksi), että kun tulemme, niin meitä varten ei tarvitse tehdä ruokaa, me otamme omat eväät mukaamme ja täti vaikutti hieman hölmistyneeltä, mutta koska tiedän, ettei hän pidä ruuanlaitosta, en ajatellut siitä sen enempää.
Eilen selvisi, että tätini oli kuvitellut minun ilmoittavan, että kun me tulemme heille, me tuomme ruuat heillekin! Voi pyhä sylvi. Miten itsekeskeistä. Kun tuttu tarjoutuu tuomaan omat ruokansa, tämä luulee, että minä tuon heillekin ruokaa. Voi luoja. Sanoin, että eeeei kun me tuomme sen, mitä itse syömme, että ei ole ollut muusta ainakaan puhe (siis että lasten isä olisi sopinut).
Eli mua ei hirveästi huvittaisi nyt mennä koko paikkaan, ärsyttää, kun toisten ystävällismielinen auttaminen kääntyy kko ajan heidän hyysämisekseen. Eli sellainen avuksioleminen ei riitä, vaan pitäisi ihan elääkin heidän puolestaan. Käymme mm. kaupassa, koska heillä ei autottomina ole sinne helppoa pääsyä. Tämäkin on siis ok, mutta kun ynnää vain tämän kaiken heidän hyysäämisensä, niin miettii, että joillekin ei vain tule mieleen, että ovat hyysättäviä, avuttomia kivirekiä ja edes osoittaa sen, että tajuamme olevamme riippuvaisia teistä tässä aivan väärällä tavalla.

Kommentit (100)

Vierailija
1/100 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea aloitusta, mutta lakkaa hyysäämästä.

Vierailija
2/100 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tavallaan en haluaisi mennä, mutta viime kesänä en mennytkään, olin suuttunut serkkuuni sen verran, mutta en kehtaa nyt olla menemättä, koska täti luulee, että haluan tulla sinne myös huonolla säällä ruokkimaan heidät.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/100 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siis ärsyttää se, että en mä kehtais olettaa, että joku tulee kahdella autolla hakemaan mun tytärtäni yhtään mistään, jos on huono sää. Jos on hyvä sää, kaksi autoa on ymmärrettävää, että voi nauttia itsekin siitä paikanpäälle saapumisesta. Tässä kohtaa he siis kaipaavat seuraani.

Ap

Vierailija
4/100 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tavallaan en haluaisi mennä, mutta viime kesänä en mennytkään, olin suuttunut serkkuuni sen verran, mutta en kehtaa nyt olla menemättä, koska täti luulee, että haluan tulla sinne myös huonolla säällä ruokkimaan heidät.

Ap

Mitä tämä meinaa?

Vierailija
5/100 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin tämä tätini, ilmeisesti. Serkkuni varmaan ymmärtäisi. Mutta nyt täti soitti ja radiokin oli hajonnut, ja tietokoneessa ei toimi google, jos voisin vilkaista niitä?

Insinöörin tyttärenä ja muutenkin normaalijärkisenä osaan tehdä niille enemmän, kuin he kaksi. Mitään teknistä osaamista minulla ei kyllä ole.

Ap

Vierailija
6/100 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika sekava aloitus. Pihvi taisi olla se, että mietit sitä mitä täti on olettanut ja luullut. Lakkaa miettimästä. Ovat sinne mökille jotenkin ilman sinua päässeetkin, niin pääsevät kyllä myös pois.

Vierailija
7/100 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mitä tämä meinaa?

No vähän karrikoidusti ilmaistu, siis tätini ei hoksaa, että en minä sinne haluaisi ajaa, kun sää ei suosi. Tyttärensälapsineen mahtuisi miehenkin autoon, eli he voisivat mennä sinne hakemaan heitä ilman minuakin.

Täti vain ajattelee niin itseään, ettei ymmärrä. Olisi uskonut, että teemme heillekin ruokaa. Tosin, nyt ilmeisesti viemme sinne niin paljon ruokaa, että se riittää heillekin.

Ap

Vierailija
8/100 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Se serkku vilustutti linnun. Tätikin suuttui perintöväännöistä.

Eikö heillä ole varaa autoon?

Nämä ovat ne ainoat ystäväsi joten kannattaa mennä.

Vierailija
9/100 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin ongelta taitaa olla kommunikaatiossanne. Puhutte yhtä, ajattelette toista ja oletatte, että toinen ymmärtää.

Vierailija
10/100 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika sekava aloitus. Pihvi taisi olla se, että mietit sitä mitä täti on olettanut ja luullut. Lakkaa miettimästä. Ovat sinne mökille jotenkin ilman sinua päässeetkin, niin pääsevät kyllä myös pois.

Ovat, mutta mitä tehdä, kun täti aloittaa puhelun, että ”kiva kun telette sitten maanantaina”? Eli aloittikin näin, taannoin, jouduin jo siihenkin sanomaan, että mitä maanantaina? Ei olla sovittu maanantaita. Hän luuli niin. Torppasin jo sen. Olisi tullut paha mieli jatkaa ja että en tule itseasiassa ollenkaan, kun toinen on niin tyhmä, ettei osaa itse ajatella, että ei kukaan normaalijärkinen ajele sinne kahdella autolla huonolla säällä.

Ap

Vierailija
11/100 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenellä on varaa ostaa ne ruuat?

Vierailija
12/100 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökkeileekö ap siis tädin ja serkun mökillä? Jos ette maksa edes vuokraa, niin minusta on kyllä enemmän kuin kohtuullista jos edes sen verran autatte, että tarjoatte kyydin kotiin (jos kerran autoonkin mahtuu ja matka on sama) tai viette sitä ruokaa heillekin. 

Vierailija
13/100 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sinä et osaa kirjoittaa vetävää provoa, joten anna olla.

On niin typerää ja sekavaa tekstiä, että ei viitsi lukea kuin alun.

Vierailija
14/100 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin ongelta taitaa olla kommunikaatiossanne. Puhutte yhtä, ajattelette toista ja oletatte, että toinen ymmärtää.

Niin no tämä on totta. On vain todella inhottavaa oikoa toiselle asioita ihan surullisiksi (et saa reuraani ja ruokaakaan ei tule), kun hän ei itse käsitä asioita. Täti kuulee huonosti ja ilmeisesti varhainen dementiakin jo vaivaa. Hän ei ole koskaan ollut mikään käytännön ihminen.

Ap

Vierailija
15/100 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mökkeileekö ap siis tädin ja serkun mökillä? Jos ette maksa edes vuokraa, niin minusta on kyllä enemmän kuin kohtuullista jos edes sen verran autatte, että tarjoatte kyydin kotiin (jos kerran autoonkin mahtuu ja matka on sama) tai viette sitä ruokaa heillekin. 

Mistä sait sen käsityksen, että me mökkeilemme siellä? Emme mökkeile. Ihan päiväreissuja on tehty. He pyysivät yöksikin, mutta emme jääneet.

Ap

Vierailija
16/100 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ydin oli kai se ettet halua auttaa sukulaisia koska itse et tällä kertaa saisi siitä mitään itsellesi.

Aiemmin olet auttanut koska olet päässyt rantaan uimaan ja valmiit ruoat, nyt kompikaan ei toteudu.

Joten helppo ratkaisu: älä mene sinne.

Vierailija
17/100 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu. Se serkku vilustutti linnun. Tätikin suuttui perintöväännöistä.

Eikö heillä ole varaa autoon?

Nämä ovat ne ainoat ystäväsi joten kannattaa mennä.

Ei täti ole mistään perintöväännöstä suuttunut. Näillä ei ole autoa, koska täti ei koskaan oppinut ajamaan hyvin ja ovat vihervassareita oikein erityisen vasemmalta.

Ap

Vierailija
18/100 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap toipunut jo niistä lapsuuden äiti-traumoista kun siirryit toiseen aiheeseen?

Vierailija
19/100 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ap toipunut jo niistä lapsuuden äiti-traumoista kun siirryit toiseen aiheeseen?

En.

Ap

Vierailija
20/100 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää menkö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän