Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalainen kulttuuri

Vierailija
14.04.2013 |

Kommentit (111)

Vierailija
1/111 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

88. Ei kukaan estäkään pukeutumasta niin kuin haluaa. Mutta silti ollaan noin yleisesti Niin Kovin Huolestuneita, kun suomalaiset naiset yleensä sitä tai tätä. Niitähän nämä ketjujen otsikotkin ovat, ei niissä murehdita sitä, että kun minä en saa näin pukeutua, vaan nälvitään joidenkin epämääräisten "muiden" pukeutumista. Kaikki naiset eivät ehkä haluakaan miestä, joka on kiinnostunut lähinnä naisen hameenhelman pituudesta, ja silloin olisi aika hölmöä luoda itsestään mielikuva, että ainahan minä laittaudun viimeisen päälle. Pointtina olisi löytää se itselle sopiva kumppani, ja jos sellaista ei löydä, voi olla mieluummin yksin kuin vääränlaisen kanssa.

Olen muuten kyllä oman kultani jo löytänyt, ihan omana itsenäni. Joskus pukeudun naisellisesti, mutta äsken pihalla rönttätöitä tehdessäni en muistanut sipaista sitä kuuluisaa huulipunaa, enkä tiedä, näkyivätkö ne muodotkaan niin kovin häävisti. Päätän kiitos ihan itse miten haluan milloinkin pukeutua :)

Vierailija
2/111 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2013 klo 13:34"]

Heipä hei. Asun Virossa, en kuitenkaan Tallinnassa. Vanhemmat naiset täällä näyttävät sellaisille maatushka mummoille, huivi päässä ja rönttötakki päällä. Nuorissa (alle 30-v) on toki kauniita, itseään laittavia, muttei todellakaan kaikki ole.

[/quote]

Kirjoittajat puhuvat suomalaisista puhuessaan omista ilmeisesti ylipainoisista tutuistaan, muunmaalaisista puhuessaan suurten kaupunkien keskustoissa näkemistään tyylikkäistä ihmisistä... Tämä keskustelu kertoo kai lähinnä kirjoittajien omista taustoista ja tutuista, joita he kuitenkin näköjään halveksivat. Nimenomaan venäläiset naisethan ovat vanhempina niitä maatuskoja, jos yleistetään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/111 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2013 klo 09:59"]

Kuulehan 25, kyse on myös siitä, kuinka paljon nainen saa valita elämässä asioita. Noissa kulttuureissa, joissa naiset on naisellisia, se lasikatto elämässä etenemiseen voi olla ihan erilainen.

Hyvänä esimerkkinä se fb-tiedeaiheisen sivuston pitäjä, joka oli kaunis nainen. Kun tuo tuli ilmi, asiaa äimisteltiin. Tiede ja nainen kun ei kuulu yhteen. On siis ikävää, jos naisellisuuden korostaminen poissulkee sen, mitä naisen odotetaan voivan tehdä elämässä. Kaikki naiset kun ei ole kiinnostuneet meikkaamisesta ja sisustamisesta.

Minusta naisellisuuden ja sen, että saa elämässä valita tekemisensä ei pitäisi olla toisensa poissulkevia mutta kuitenkin näen, että ääripäässä näin on.

En itse näe naisellisuuden korostamista kielteisenä mutta pidän vähän yksisilmäisenä sitä ajatusta, että asia olisi pelkästään positiivinen. Sehän on juuri sitä, mitä naisia vähättelevät miehet taas haluavat korostaa, naisen erilaisuutta suhteessa mieheen. Ne naiselliset asiathan tekevät tietenkin naisesta myös "huonomman". Minusta jyrkkiin sukupuolirooleihin voi liittyä tietynlainen valta-asema ja itsestään epävarma mies ilmeisesti tarvitsee sellaista.

[/quote]

Sehän vasta käsittämättömän yksisilmäistä on, että nainen ei halutessaan saa olla naisellinen, koska se korostaa sitä, että hän on "vain nainen". Itse olen fiksu, Mensan jäsen, mutta myös todella naisellinen ja sensuelli nainen. Panostan ulkonäkööni, koska nautin siitä, että saan olla kaunis ja hyvännäköinen. En tee tätä todellakaan kenenkään miehen takia. Mieheni mielestä olen kaunein ilman meikkiä ja rennoissa farkuissa, mutta minä tykkään meikata, laittaa tukkaa ja pukeutua ihaniin mekkoihin.

Olen toki törmännyt asenteisiin, että koska minulla on isot tissit ja mekko päällä, olen automaattisesti tyhmä hihittelevä bimbo. Mutta haistatan paskat sellaisille mielipiteille enkä todellakaan muokkaa käyttäytymistäni niiden mukaan. Sehän se alistumista olisi.

Vierailija
4/111 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi kiva, että kaikki saavat olla ja näyttää sellaisilta, kuin aidosti ja oikeasti haluavat. On vaikea käsittää, mitä argumentteja ihmisillä voi olla tuota vastaan. Tuskin kukaan ainakaan haluaa, että heitä itseään ulkopuolelta määrättäisiin näyttämään tietynlaiselta.

Minusta on myös ihan hyvä suuntaus, että ulkonäöllä on vähemmän merkitystä elämässä (vähentää pinnallisuutta ja turhia paineita ja auttaa niiden itsetuntoa, jotka eivät syystä tai toisesta täytä kauneusihanteita, vaikka kuinka yrittäisivät). Toisaalta mun kokemus lähipiiristä ja ihan työssä tapaamistani ihmisistä on, että naiset ainakin mun ikäryhmässä (30+) kyllä välittävät ulkonäöstään ja ovat hyvin tyylikkäitä, kauniita ja siistejä.

Vierailija
6/111 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2013 klo 20:24"]

Tällaisiin kaunottariin ei Suomessa törmää.

http://www.google.fi/imgres?start=125&client=firefox-a&hs=R9j&rls=org.mozilla:en-US:official&biw=1920&bih=976&tbm=isch&tbnid=UW73QhtekkguOM:&imgrefurl=http://www.browsebiography.com/bio-anastasia_volochkova.html&docid=4rnZGfBtSsiABM&imgurl=http://img1.browsebiography.com/images/gal/4644_Anastasia_Volochkova_picture_1.jpg&w=655&h=1024&ei=gfVrUZXWBYSN4gSkrICIDQ&zoom=1&ved=1t:3588,r:45,s:100,i:139&iact=rc&dur=718&page=4&tbnh=189&tbnw=119&ndsp=44&tx=50&ty=131

[/quote]

Varmasti kaunis nainen, mutta miksi on pitänyt blondata tukka kusenväriseksi, valita tuksunpinkki huulipuna ja meikata kulmakarvat noin oudoiksi? Tuoko on sitä laittautumista, jota Suomi-naistenkin pitäisi harrastaa? Sori, ei ole minun makuun mitenkään erikoinen. Tiedän jopa kauniimpia suomalaisia.

Vierailija
7/111 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt aivan subjektiivisesti katson oman lähipiirini ikäisiäni naisia, niin sanoisin, että on normi pitää todella paljon huolta TERVEYDESTÄ. Mun tuntemat koulutetut 30+ kaupunkilaisnaiset ovat monet tosi hyvässä fyysiessä kunnossa, vaikka on lapset ja työ. Aika moni käy myös kampaajalla säännöllisesti ja käytännössä kaikki pukeutuvat aina tilanteen vaatimalla tavalla.

Vertailukohdaksi ei pidä ottaa jotain 50-luvun lopun kansikuvaa tai eurooppalaisen metropolin trendikkäintä 20 + ikäistä laittautujaa, vaan muut samanikäiset, tavalliset naiset.

Minusta aika iso osa epänaisellisuuksista selittyy ihan ilmastolla. Korkokengät eivät ole Suomen oloissa se juttu. Ei myöskään sen naisen valinta, joka välittää tervyedestään ja haluaa pitää jalkansa siinä kunnossa, että urheilu ja kunnon ylläpitäminen onnistuu vielä vanhanakin.

Vierailija
8/111 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti nämä suomalaisten naisten haukkujat eivät ole suomalaisia naisia ;)

Itseäänhän he siinä mollaavat koko ajan kun yleistävät...

Vierailija
9/111 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2013 klo 20:24"]

Tällaisiin kaunottariin ei Suomessa törmää.

http://www.google.fi/imgres?start=125&client=firefox-a&hs=R9j&rls=org.mozilla:en-US:official&biw=1920&bih=976&tbm=isch&tbnid=UW73QhtekkguOM:&imgrefurl=http://www.browsebiography.com/bio-anastasia_volochkova.html&docid=4rnZGfBtSsiABM&imgurl=http://img1.browsebiography.com/images/gal/4644_Anastasia_Volochkova_picture_1.jpg&w=655&h=1024&ei=gfVrUZXWBYSN4gSkrICIDQ&zoom=1&ved=1t:3588,r:45,s:100,i:139&iact=rc&dur=718&page=4&tbnh=189&tbnw=119&ndsp=44&tx=50&ty=131

[/quote]

Suomessa on kyllä PALJON kauniimpia naisia kuin tuo :)

Erään tuttavani haluaisin tähän liittää, mutta en oikeasti kehtaa. Hän on luonnon kaunis ihminen, ei tarvitse tuollaisia väkerryksiä naamaansa.

Ja ihan oikeasti, en puhu itsestäni. Kuulun varmaan siihen "ruma ällö suomalainen lehmä" kastiin :D

Vierailija
10/111 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei miehet! Miksi ette kommentoi sitä, että moni suomalainen mies päästää itsensä lihomaan eivätkä jaksa sängyssä huomioida vaimoaan? Aina vain ajatellaan sitä omaa tyydytystä!

Miehet ovat niin itsekkäitä: syyllistävät aina naisia siitä, että naiset päästävät itsensä lihomaan, mutta sitten eivät suostu itse katsomaan peiliin ja näe mitään vikaa itsessään.

Vierailija
11/111 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se on tosi hienoa että Suomessa nainenkin saa rennosti olla mikä luonnollisesti on, eikä tarvitse käyttää aikaansa ja energiaansa ylenmäärin ulkonäkönsä kimpussa. Tai yrittää näytellä naisellisempaa kuin on miellyttääkseen miehiä. Se on sitä tasa-arvoa.

Vierailija
12/111 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta haluaako suomalainen nainen olla miehelle enemmänkin kaveri kuin nainen?

Vierailija
13/111 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2013 klo 22:09"]

[/quote]

Toivottavasti. Tasa-arvoinen kumppanuus on paljon tärkeämpää kuin perinteiset sukupuoliroolit.

Vierailija
14/111 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ajatellaan usein järjellä.

Vierailija
15/111 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2013 klo 22:12"]

[quote author="Vierailija" time="14.04.2013 klo 22:09"]

[/quote]

Toivottavasti. Tasa-arvoinen kumppanuus on paljon tärkeämpää kuin perinteiset sukupuoliroolit.

[/quote]Mutta seksuaalinen lataus syntyy juuri siitä erilaisuudesta. Jos on kaksi samanlaista kaveria eihän se ketään pitemmän päälle innosta. Ja sen näkee avioerotilastoistakin.

Vierailija
16/111 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on kyl niin oikeassa. Suomessa törmää ihan koko ajan naisiin, joista ei heti osaa kertoa et onko kyseessä nainen vai mies. En laittais painoarvoa sille miesten miellyttämiselle, mut edustais ees omaa sukupuolta, vai hävettääkö niin olla nainen? Ja toi "itsestään huolehtimista melkein halveksitaan" on niin totta!!! Sitähän halveksitaankin. Vain suomesta löytyy sanonta "rumat ne vaatteilla koreilee." Ja vain täällä kehdataan ja viitsitään arvostella toisten ulkonäköä niin paljon. Se on huonoa itsetuntoa se.

Vierailija
17/111 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasa-arvo. Naiset on yhtä lailla perheenelättäjiä kuten miehetkin. Olisin minäkin varmaan nätimpi jos voisin puolet päivästä viettää kotona itseäni hoitaen

Vierailija
18/111 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aina pitäisi puuttua just naisten ulkonäköön? Miehet saa ilmeisesti olla mitä lystää edelleen, mutta luoja paratkoon jos nainen ei ensisijaisesti pyrikkään miellyttämään ulkonäöllään!

Vierailija
19/111 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, miksi ei käytetä enää 15min itsensä kaunistamiseen ennen kuin mies tulee kotiin. Miehellähän on ollut rankka päivä toisin kuin vaimolla. Ja muistetaan hymyillä vaikka olisi ollut huono päivä, koska sillä miehellä on ollut varmasti paljon rankempaa-onhan se mies.

http://www.suhdesoppa.fi/parisuhde/hyvan-vaimon-kasikirja/

Vierailija
20/111 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap,

Nayttavatkö naiset tällä hetkellä samalta kuin mallit naistenlehden kansikuvissa?

Luuletko etta joskus 50-60 luvulla kaikki naiset nayttivat samalta kuin naistenlehdet kansikuvat?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi