jouluun alle puoli vuotta - muita jouluhulluja
Tämän puolikkaan vuoden viimeinen päivä. Huomenna alkaa sitten viimeiset 6 kk. Ootatteko jo joulua?
Kommentit (14)
Kyllä mua jonkinsortin jouluhulluksi tituleerataan, mutten mä nyt vielä odotusta alkanut.... ;)
Mä aina kesällä kerään asioita talteen "sitten jouluksi". Yritän tehdä sen matalalla profiililla, mutten aina onnistu. Suunnitelmat joululahjoista on, mitä kullekin teen tänä vuonna. Alennusmyynneistä ostan lankoja, kankaita ja hypistellen, hyräilen itsekseni tyytyväisenä.
Mä laulan joululauluja pitkin vuotta, usein ruokaa tehdessä tai leipoessa. Miettinyt, että tuleeko se jouluinnostuksesta vaiko siitä, että ne laulut on niin moneen kertaan laulettu, että mä jopa muistan sanat. Uusia poppibiisejä välillä yritän laulaa mukana, mutta ei vaan onnistu, kun kertsi ei ole iskostunut päähän. Joululaulut on helppoja ralleja: hei tonttu-ukot hyppikää!
Ja 17vuotias tyttäreni lähtee mukaan lauluun aina kun kotona on. Toisinaan kömpii omasta huoneesta ihan vaan laulamaan. :) Onko sekin tapa vai jouluhulluutta häneltä? :D
Meillä annetaan myös juhannuslahjoja, pienemmässä mittakaavassa toki kuin jouluna. Jaksaa sitten taas odotella siihen varsinaiseen jouluun.
Vierailija kirjoitti:
Meillä annetaan myös juhannuslahjoja, pienemmässä mittakaavassa toki kuin jouluna. Jaksaa sitten taas odotella siihen varsinaiseen jouluun.
Tän mä unohdin. Meilläkin on juhannuslahjat. Siis yhdet hankin per nuppi, ainakin. ;) Olen käärinyt nättiin pakettiin yms. Eikä nää enää pyristele vastaankaan, vaikka yhdessä vaiheessa olivat, mitä h*ton juhannuslahjoja. tysttyst, tontut liikkuu jo.
2
Aloitan jouluttelut vasta elokuun lopulla.
No kappas. Kaksi viikkoa sitten rullailin pihapensaista jouluvalot pois, kun piti leikata ruohoa ja siistiä pensaikkoa. Johan ne voisi levitellä takaisin, yötkin kun alkavat jo pimentyä.
Jessus että olette sekaisin. Minä inhoan joulua, en ikinä laita kotiin mitään jouluun viittaavaa. Muistan (valitettavasti) viime joulun kuin eilisen, tuntuu että se oli kirjaimellisesti äsken. Samoin uv, mutta sitä rakastankin.
Tekisi mieli paeta johonkin kauas heti kun jouluhössötys alkaa, mutta joulu se on muualla maailmassakin, joten...
Ostin koronahamstrauksessa muutaman litran kestomaitoa, jossa viim. käyttöpäivä elokuussa.
Se on siis riisipuuron keittoa heinä-ja elokuussa :)
Vierailija kirjoitti:
Jessus että olette sekaisin. Minä inhoan joulua, en ikinä laita kotiin mitään jouluun viittaavaa. Muistan (valitettavasti) viime joulun kuin eilisen, tuntuu että se oli kirjaimellisesti äsken. Samoin uv, mutta sitä rakastankin.
Tekisi mieli paeta johonkin kauas heti kun jouluhössötys alkaa, mutta joulu se on muualla maailmassakin, joten...
Älä huoli, tänä jouluna ei juhlita. Maailma sulkeutuu syksyllä uudestaan.
Tunnustaudun jouluhulluksi :D Olen ostanut alennusmyynneistä jo useita joululahjoja ja paketointitarvikkeita, mutta jätän itse paketoinnin lähemmäksi joulua. Jouluradio on soinut kuulokkeissa silloin tällöin jo jonkin aikaa, ja kynttilöitä poltan iltaisin oikeastaan ympäri vuoden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä huoli, tänä jouluna ei juhlita. Maailma sulkeutuu syksyllä uudestaan.
Me just tässä joku päivä siskoni kanssa mietimme kuinka sitten viettäisimme etänä joulua yhdessä jos näin tapahtuisi.
Minäkin rakastan joulussa kaikkea muuta, mutta en juurikaan lahjoja. Pieniä saajansa näköisiä joulumuistamisia on sensijaan kiva valmistella. Juuri nyt olen kerännyt todella paljon villiyrttejä, niistä valmistuu viherjauhetta lahjoiksikin sellaisille ihmisille, joiden tiedän niitä käyttävän.
Muutaman joululahjan olen ostanut. Mulla laskettuaika 16.12. Ihanaa että saan vauvan jouluksi! Vähän jo siis sillä silmällä, ettei jouluostoksille välttämättä pääse sitten viime tingassa. Todellakin fiilistelen jo joulua ja ehkä mietin jo järjestelyjäkin.
Olen myös jouluhullu mutta se hulluus alkaa vasta marraskuussa. Meillä ei ole enään aikuisilla mitään lahja jouluja mutta olen ihan hulluna joulukoristeisiin ja jouluisiin ledi valoihin. Tietenkin joulumusiikki on mitä kauneinta musiikkia. Tekokuusen koristelen jo itsenäisyyspäiväksi jota saa sitten jouluun asti katsella. Viime jouluna vaihdoin vihreän valkoiseen kuuseen ja koristelin sen moderniksi nykyaikaiseksi. Kaikki tykkäsivät. Joulun jälkeen ale myynnistä katselen aina löytyisikö uusia mielekiintoisia joulukoristeita. Vanhat koristeet jaan sukulaisille, kenelle kelpaa.
En tiedä joulusta sinänsä, mutta rakastan joulukoristeita! Olen selannut esim. huutonetistä joulukoristeita jo ns. "sillä silmällä" ja myös omat jouluaskartelut ovat ympärivuotinen ajanviete. Ehkäpä jo viimeistään elokuussa pykään joulukuusen olohuoneeseen :o).
up