Mitä kaikkea olet lyötänyt kirjaston tai käytetyn kirjan välistä?
Räkää, kahviroiskeita, kirjanmerkkejä ja kuitteja on varmaan tullut vastaan jokaiselle kirjaston tai antikvariaatin asiakkaalle, mutta onko joku onnistunut löytämään jotain vielä oudompaa tai ällöttävämpää? Pistetään kokemuksia kehiin sadekelin iloksi.
Kommentit (39)
Kerran löysin 5 markan ikivanhan setelin.
Kirjaston välistä löysin lainakirjoja
Kirjaston kirjan välistä löysin kuvan alapäästään alastomasta trans-miehestä. Muuten täydessä meikissä ja hiuksissa, stay-upeissa ja sukkanauhaliiveissä. Oli siinä 90-luvulla 12-vuotiaalle hieman miettimistä..
Mulla on kokonainen kokoelma kirjaston kirjojen välistä löytyneitä kirjanmerkkejä. Omat on kaikki hukassa, liekö menneet vastavuoroisesta kiertoon.
Kondomin. Oli irrallaan poissa paketista, mutta mitään siellä ei näyttänyt olevan sisällä. En tiedä oliko käytetty ja jos oli niin miten.
Kovaksi koppuraksi kuivuneen sulatejuustoviipaleen muovikääreessään, pari eri firmojen lahjana lähettämää kirjanmerkkiä ja muumioituneen meetwurstiviipaleen. Noiden lisäksi lukematon määrä ötököiden raatoja.
Kirjaston työntekijöiltä kuulee aika "kiinnostavia" tarinoita aiheesta. Kaikki mahdolliset ruokalajit ja ruumiineritteet tulevat uran aikana vastaan...
Lippuja, metvurstin ja juuston viipaleet (eri kirjojen välistä tosin), lainauskuitteja, kirjanmerkkejä, postikortteja, kirjeitä, laskuja.... eritteitä ja läikkiä...
Lainauskuitit on sikäli jänniä, että näkee kuinka erilaisia kirjoja jotkut lainaavat samalla kertaa. Tai kuinka suuret sakkomaksut jollain on.
On löytynyt mm. pakasterasian kansi ja pankkitunnuslista.
1880 euroa ja interrail-kortti. Silloin meni kesäsuunnitelmia uusiksi. Päivällä hain kirjastosta kirjan ja illalla olin jo laivassa ja kyllä oli ikimuistoinen matka. Juuri riitti rahat ja paljon tuli nähtyä. Siinä oli ylioppilaskorttikin mukana mutta mitenpä tuota alkaa etenkään rahalle alkaa etsimään omistajaa, epärehellisiä ottajia ja omakseenväittäjiä kyllä löytyy.
Että ihan tuonkin takia kannattaa kirjoja lainata. Saattaapi joskus vielä se lottokuponkikin sieltä kirjan välistä tipahtaa.
Käytettyinä ostetuista kirjoista olen löytänyt m.m. American Express -kortin (oli vanhentunut) sekä kirjeen, jossa kirjan lahjaksi antanut ystävä selosti saajalle miten paljon kyseinen kirja merkitsi hänelle, kertoi henkilökohtaisia asioita ja toivoi ystävän pitävän kirjasta. Kirjettä ei oltu koskaan avattu. Näytti siltä, että saaja oli laittanut kirjan lukemattomana kiertoon eikä ollut huomannut kirjettä.
Vierailija kirjoitti:
1880 euroa ja interrail-kortti. Silloin meni kesäsuunnitelmia uusiksi. Päivällä hain kirjastosta kirjan ja illalla olin jo laivassa ja kyllä oli ikimuistoinen matka. Juuri riitti rahat ja paljon tuli nähtyä. Siinä oli ylioppilaskorttikin mukana mutta mitenpä tuota alkaa etenkään rahalle alkaa etsimään omistajaa, epärehellisiä ottajia ja omakseenväittäjiä kyllä löytyy.
Että ihan tuonkin takia kannattaa kirjoja lainata. Saattaapi joskus vielä se lottokuponkikin sieltä kirjan välistä tipahtaa.
Eikö ylioppilaskortissa ollut nimeä tai muuta tunnistetta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että ihan tuonkin takia kannattaa kirjoja lainata. Saattaapi joskus vielä se lottokuponkikin sieltä kirjan välistä tipahtaa.Eikö ylioppilaskortissa ollut nimeä tai muuta tunnistetta?
Ehkä kirjasto olisi voinut rekistereistään nähdä edellisen lainaajan, en tiedä mutta varmaan olisi ollut kaivettavissa esiin.
Yliopistossa aikanaan seksikäs jatko-opiskelija piti meille kurssia. Sain kirjan lainaan häneltä ja hän sanoi että se on tuossa pussissa niin tin sen pussin. Siellä olikin myös (käytetyt) vaihtopikkarit, stringit. Palautin kirjan mutta kalsarit jemmasin tyynyn alle haisteltaviksi
Vierailija kirjoitti:
Kirppikseltä ostetun kirjan välissä oli 50 euron seteli.
Oliko kirja Danten helvetistä?
Yök, osa löydöistä. Tuon takia lainaan kirjaston kirjatkin, silloin kun ne ovat uusia.
Miksi ihmiset ei vaivaudu tarkistaan kirjoja ennen kuin palauttavat? Itse ainakin plärään kirjat läpi ennen kuin palautan, vaikka en muutenkaan tunge asioita kirjojen väliin.
Kirppikseltä ostetun kirjan välissä oli 50 euron seteli.