Miksi kaikki ihmiset huomaavat että olen homo?
En haluaisi että kukaan tajuaa asiaa, enkä tuo sitä millään tavoilla tai vaatteilla esiin, enkä tietenkään mainitse mitään kiinnostusta miehiin. Silti liian monet huomaa sen. Töissä yksi kysyi että onkos sinulla jo miesystävää. Ei edes että onko nais- tai miesystävää. Minusta sekin olisi ihan ok jos tapana olisi kysyä kaikilta vastakkaisesta sukupuolesta, jos ei varmaa muuta tietoa ole. Eikä tuosta tarvitsisi ehkä edes työkavereiden kesken puhua ollenkaan. Ja yksi sukulainen, nainen, kertoi hirveästä ex-miehestään kaikille, ja hetken päästä minulle sanoi kahden kesken että varo sinäkin sellaisia miehiä...
Tietysti asia saa tulla esiin vaikka jos joskus seurustelen jonkun kanssa. Mutta en seurustele, enkä halua asiaa ilmi vielä. Mutta eipä sitä kai voi välttää, jos lähes kaikki on huomanneet sen jo.
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän Jumala on asiasta mieltä?
Homous on kautta eläinkunnan niin yleistä, että ehkä Jumalalla on tässä asiassa sitten jonkinlainen peiliinkatsomisen paikka.
Miksi Raamattu sitten kieltää sen? Raamattu on Jumalan pyhää sanaa. On kerrottu teorioita että siellä tehdyt kiellot koskevat tiettyjä tilanteita, jotka olisivat nykyäänkin kiellettyjä tai ainakin paheksuttavaa. Mutta miksi sitä ei ole kirjoitettu sitten suoraan niin? Miksi sitä asiaa ei erikseen sallita? Nythän ei ole mitään varmaa tietoa Jumalan tahdosta.
Raamattu sitä raamattu tätä. Jos nyt kuitenkin unohdetaan se satukirja ja pysytään ihan tässä todellisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Homous on kautta eläinkunnan niin yleistä, että ehkä Jumalalla on tässä asiassa sitten jonkinlainen peiliinkatsomisen paikka.
Miksi Raamattu sitten kieltää sen? Raamattu on Jumalan pyhää sanaa. On kerrottu teorioita että siellä tehdyt kiellot koskevat tiettyjä tilanteita, jotka olisivat nykyäänkin kiellettyjä tai ainakin paheksuttavaa. Mutta miksi sitä ei ole kirjoitettu sitten suoraan niin? Miksi sitä asiaa ei erikseen sallita? Nythän ei ole mitään varmaa tietoa Jumalan tahdosta.
Raamattu sitä raamattu tätä. Jos nyt kuitenkin unohdetaan se satukirja ja pysytään ihan tässä todellisuudessa.
Satukirja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä keskustelu ei koskenut Jumalaa, Jeesusta tai raamattua, joten voitko tehdä vaikka oman keskustelun siitä?
Kyllä Suomen kylissä ja kaupungissa tiedetään, kuka on homo.
Itse taas kuulun niihin ihmisiin, jotka ei huomaa melkein kenestäkään, että on homo. Okei Antti Tuiskun tai Tuuren kohdalla huomaan heti, mutta muista irl tapaamistani, vähemmän selkeistä tapauksista en.
Jostain syystä taas tunnistan lesbot lesboiksi vaikka eivät olisikaan stereotyyppisiä.
Vierailija kirjoitti:
"Töissä yksi kysyi että onkos sinulla jo miesystävää. "
Mulle kävi pari vuotta sitten samoin. Ihan randomisti kollega vaan kysyi linjastolla jutellessa tuon. En tiedä mikä tuli, mutta jotenkin järkytyin tollasesta ja lopetin hommat siihen paikkaan ja kävin pukuhuoneessa vaihtamassa vaatteet ja lähdin pois kesken vuoron. En enää mennyt töihin. Mulle mun homous on arka paikka. Mitähän kysyjällä oikein liikkui päässä kun tollein vaan kysyi? En ole tuon päivän jälkeen olut työelämässä. En puhu siitä (homoudesta) ja en edes ehosta itseäni vaan menen verkkareissa ja hupparissa tuolla kuten heterokunditkin menee. Silti se vissiin näkyy minusta, kun usein saan kuulla näyttävän homolta. Ihme vainoamista 😒
Se oli ihastunut suhun...ja yritti selvittää ootko vapaa vai varattu
Tokmannin mainoksen OMO mies näyttää HOMOLTA.
Monet tunnistaa homomaisesta pukeutumisesta, eleistä, kävelytyylistä, puhetavasta ja olemuksesta. Samoja viboja tulee bi-miehistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä keskustelu ei koskenut Jumalaa, Jeesusta tai raamattua, joten voitko tehdä vaikka oman keskustelun siitä?
Jos et hoksannut, olen ap. Kyllä Raamatun ja Jumalan voi helposti liittää tähän.
Mitäs jos kertoisin että yhteiskunnassa on aika paljon homoja joiden suuntautuminen ei näy päälle päin mitenkään eikä sitä voi myöskään kukaan arvata?
T. "piireissä" jo vuodesta 2010
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos kertoisin että yhteiskunnassa on aika paljon homoja joiden suuntautuminen ei näy päälle päin mitenkään eikä sitä voi myöskään kukaan arvata?
T. "piireissä" jo vuodesta 2010
Miksi minusta sitten voi?
Ei seksuaalista suuntautumista aina huomaa päältä. Tunnen tosi monia homomiehiä ja pari lesboa sekä töiden kautta että ystävinä. Joistain näkee päältä, monista ei todellakaan.
Useimmiten se on kokonaisvaikutelma johon vaikuttaa vahvasti tietynlainen pukeutumistyyli, ei niinkään puhe tai eleet. Useimmat tuntemani homot eivät ole ollenkaan naismaisia.
79 jatkaa: miten sitten tiedän? Koska tiedän tai tunnen henkilökohtaisesti myös näiden ihmisten puolisot.
Minä en huomaa mistään enkä kenestäkään. En vaan jaksa katsella ihmisiä sillä tavalla. Ole rauhassa, ap, eivät kaikki huomaa.
Vierailija kirjoitti:
Multa äiti kysyi kun kerroin olevani menossa teininä treffeille "Onko se tyttö vai poika?". Toinen sukulainen on vihjaillut mulle suoraan miehistä. Olen myös huomannut joskus saavani katseita miehiltä jotka voisivat arvioni mukaan olla homoja.Mulle jäi kuitenkin olo että mut hyväksyttäisiin vaikka olisin homo. Arvostan tota kyllä. No en mä nyt 100% heterokaan ole vaan mulla on kiinnostusta miehiin vaan lasken itseni bisseksi. Toi on iän myötä vahvistunut ja voi olla että vielä tulenkin kaapista:D No en todella usko tohon kun romattisessa mielessä olen kiinnostunut naisista.
Miten varmistat ettei kalu muutu ruskeaksi kun se uppoa satoja kertoja syvälle persereikäaukkoon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumala loi ihmiset ja eläimet
Sit ne oli tuhmii ja jumala hukutti ne..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun miettii kaikkia homojulkkiksia, niin yhdenkään homous ei ole tullut yllärinä. Se vaan näkyy jotenkin.
Toisinpäin, Jorma Uotisen heterous tuli minulle yllärinä.
Eikö hän ole biseksuaali?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et hoksannut, olen ap. Kyllä Raamatun ja Jumalan voi helposti liittää tähän.
Ahaa, no omapahan on väittelysi, joka ei varmasti ole muuta kuin turhaa joopas - eipäs- joopas - inttämistä mikä ei etene koskaan mihinkään.
Up