Miksi kaikki ihmiset huomaavat että olen homo?
En haluaisi että kukaan tajuaa asiaa, enkä tuo sitä millään tavoilla tai vaatteilla esiin, enkä tietenkään mainitse mitään kiinnostusta miehiin. Silti liian monet huomaa sen. Töissä yksi kysyi että onkos sinulla jo miesystävää. Ei edes että onko nais- tai miesystävää. Minusta sekin olisi ihan ok jos tapana olisi kysyä kaikilta vastakkaisesta sukupuolesta, jos ei varmaa muuta tietoa ole. Eikä tuosta tarvitsisi ehkä edes työkavereiden kesken puhua ollenkaan. Ja yksi sukulainen, nainen, kertoi hirveästä ex-miehestään kaikille, ja hetken päästä minulle sanoi kahden kesken että varo sinäkin sellaisia miehiä...
Tietysti asia saa tulla esiin vaikka jos joskus seurustelen jonkun kanssa. Mutta en seurustele, enkä halua asiaa ilmi vielä. Mutta eipä sitä kai voi välttää, jos lähes kaikki on huomanneet sen jo.
Kommentit (98)
Kaikista ei kyllä huomaa ja oikeastaan en silti tykkää itse siitä, että ihmiset tekevät oletuksia toisen ulkonäön perusteella. Tietenkin tämä on ihan tyypillistä ja minustakaan ei välttämättä uskoisi esim minkälaisesta musiikista pidän jos katsoo ulkonäköäni. Samalla jotkut oikeasti kavahtavat toisen erikoista ulkonäköä, vaikka henkilö onkin todella mukava ja kilttikin ihminen. Jos itse ajattelen niin kyllä monista tietenkin voi tulla ajatuksia, että he ovat homoja, mutta itsekin tunnen silti niitäkin joista ei välttämättä uskoisi asiaa. Ehkä ihmisillä on tavallaan rakentunut liikaakin sellainen ajatus, että minkälainen ihminen on homo ja tavallaan ei muisteta, että kaikki ovat yksilöitä. Ymmärrän kyllä myös sen, että tämä kaikki voi ärsyttääkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kiinnittänyt viime aikoina enemmän huomiota piirteisiini, eikä puhetavassani tai eleissä ole mielestäni mitään eroa heteromiehiin. Ehkä olen vain itse sokea sille, tai ne merkit on niin pieniä. Harmittaa, että en pysty yhtään itse säätelemään, tietääkö kukaan.
Ei kyse varmasti ole eleistäsi vaan miten katsot naisia ja suhtaudut näihin.
Ai jos on ujo niin on homo?
Näin on. Tai jos on vaikkapa huonoja kokemuksia tai muita ongelmia ja sen takia on vaikeasti naisten seurassa, etenkin jos kokee nämä kiinnostaviksi vaikka ihan hetero onkin. Naisten silmissä tällainen näyttää 100% homoudelta, koska mikä heteromies se sellainen on joka ei käy kiinni kuin sika limppuun.
No ei nyt hyvänen aika, onhan sitä kaikenlaisia ujoja nörttipoikia ynnä muita, ei ujous ole automaattisesti homoa
"Töissä yksi kysyi että onkos sinulla jo miesystävää. "
Mulle kävi pari vuotta sitten samoin. Ihan randomisti kollega vaan kysyi linjastolla jutellessa tuon. En tiedä mikä tuli, mutta jotenkin järkytyin tollasesta ja lopetin hommat siihen paikkaan ja kävin pukuhuoneessa vaihtamassa vaatteet ja lähdin pois kesken vuoron. En enää mennyt töihin. Mulle mun homous on arka paikka. Mitähän kysyjällä oikein liikkui päässä kun tollein vaan kysyi? En ole tuon päivän jälkeen olut työelämässä. En puhu siitä (homoudesta) ja en edes ehosta itseäni vaan menen verkkareissa ja hupparissa tuolla kuten heterokunditkin menee. Silti se vissiin näkyy minusta, kun usein saan kuulla näyttävän homolta. Ihme vainoamista 😒
Puhetapa, eleet ja joskus jopa ns. gay face. Kumpi näistä veljeksistä on mielestänne homo: https://www.thesun.ie/wp-content/uploads/sites/3/2019/02/NINTCHDBPICT00…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun miettii kaikkia homojulkkiksia, niin yhdenkään homous ei ole tullut yllärinä. Se vaan näkyy jotenkin.
He ovat epätavallisen iloisia?
Tässä on kyllä jotain perää. Kun olen huomannut, että monia homoja tuntuu yhdistävän energisyys ja tietynlainen tuike silmissä, sekä jotenkin sulava liikkumistapa ja pehmeä ääni.
ei pidä paikkaansa
Vierailija kirjoitti:
Puhetapa, eleet ja joskus jopa ns. gay face. Kumpi näistä veljeksistä on mielestänne homo: https://www.thesun.ie/wp-content/uploads/sites/3/2019/02/NINTCHDBPICT00…
Oikea
On hyvin moukkamaista varsinkaan työpaikalla kommentoida mitenkään toisen henkilön oletettua homoutta, jos kyseinen henkilö ei siis itse ole tuonut asiaa julki.
Yhdestä työkaveristani tulee todella vahvat homovibat, vaikka hän ei ulkoisesti näytä ollenkaan homolta eikä myöskään käyttäydy mitenkään heteromiehistä poikkeavasti. En osaa sanoa, miksi ”homotutkani” piippaa niin vahvasti hänen kohdallaan.
Joka tapauksessa, hän puhuu aina välillä ”puolisostaan” tai ”avopuolisostaan”. Muut työkaverit selkeästi olettavat, että kyseessä on nainen. Minä taas pelkään, että joskus vahingossa vielä lipsautan tyyliin: ”Mitä sun mies tekikään työkseen?” Näin ei onneksi ole kuitenkaan vielä käynyt, kun oikein keskittymällä keskityn, että puhun vain ”puolisosta”, aivan kuin hänkin.
Minulla on hyvä gaydar, mutta en kyllä toisi julki käsityksiäni ihmisten seksuaalisesta suuntautumisesta. Homon tunnistaa usein puheesta, sanavalinnoista, tietyistä eleistä ja käyttäytymisestä kiinnostavien miesten seurassa. Homoja pilkataan usein löysäranteisiksi, mikä ei useinkaan pidä paikkansa, mutta pohjautuu siihen, että naiset ja homot näyttävät usein miehille ranteiden sisäpintaa, se on alistumisele. Tupakoivat homomiehet pitävät usein tupakkaa kädessä samoin kuin naiset, eli rannetta näyttäen.
Feminiiniset kasvonpiirteet, tyylikkyys, kiinnostus naismaisina pidettyihin jne. yhdistetään myös usein homousolettamaan vaikka se onkin vain stereotypia. Toisaalta hyvä, että emme elä enää niin heteronormatiivisessa yhteiskunnassa, että kaikki oletettaisiin heteroiksi. Minua luullaan välillä lesboksi ja saan katseita, joskus aloitteitakin naisilta. Olen pitkä, tumma ja kasvonpiirteiltäni naisten mielestä kaunis ja miesten mielestä kolho akka.
Vierailija kirjoitti:
Kun miettii kaikkia homojulkkiksia, niin yhdenkään homous ei ole tullut yllärinä. Se vaan näkyy jotenkin.
Toisinpäin, Jorma Uotisen heterous tuli minulle yllärinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se...??
Vierailija kirjoitti:
Mitähän Jumala on asiasta mieltä?
Homous on kautta eläinkunnan niin yleistä, että ehkä Jumalalla on tässä asiassa sitten jonkinlainen peiliinkatsomisen paikka.
Voiko tutka silti joskus olla väärässä? Itse olen aina pitänyt erästä tuttavaani melkoisen homomaisena, ja samaa juteltiin eksäni kanssa hänen tavattua tuttavani. Myöhemmin olen jutellut myös hänen pitkäaikaisen naiskaverin kanssa kerran tästä ja hän aloitti silloin tämän keskustelun epäilyistä pikkuhuppelissa.
Hän on ilmeisesti kuitenkin aina tapaillut ja nyt viime vuodet ihan seurustellut naisten ja naisen kanssa. Itse olen kuitenkin melkoisen hyvä ihmistuntija sekä molemmat nämä tässä mainitut naiset ovat myös fiksuja ja sensitiivisiä. Voidaanko kaikki kolme olla tutkiemme kanssa hukassa?
Ihmiset ovat todella hyviä lokeroimaan ja yksinkertaistamaan asioita sen enempää miettimättä. Olen heteromies, enkä ole huomannut koskaan omaavani seksuaalista vetoa miehiin. Silti kymmenet ihmiset ovat minut tavattuaan luulleet minua homoseksuaaliksi. Olen rauhallinen, ystävällinen ja ns. pehmeä luonne, sekä ruumiinrakenteeltani hoikka. Luulen, että jokin olemuksessani on sellaista, jonka osa ihmisistä liittää vanhoihin kliseisiin homoseksuaalisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ovat todella hyviä lokeroimaan ja yksinkertaistamaan asioita sen enempää miettimättä. Olen heteromies, enkä ole huomannut koskaan omaavani seksuaalista vetoa miehiin. Silti kymmenet ihmiset ovat minut tavattuaan luulleet minua homoseksuaaliksi. Olen rauhallinen, ystävällinen ja ns. pehmeä luonne, sekä ruumiinrakenteeltani hoikka. Luulen, että jokin olemuksessani on sellaista, jonka osa ihmisistä liittää vanhoihin kliseisiin homoseksuaalisuudesta.
Olen tuo edellinen. Eikä ainakaan itsellä ole mitään tarvetta luokitella sen suuremmin ketään miksikään. Hänen kohdalla intuitioni vain on kalkattanut aina melko lujaa. Ja nämä elinpiirimme ovat hyvin liberaalit, joten tässäkään mielessä asiaa ei pohdita kovinkaan tunkkaisista rakosista.
Tuo vain on sangen kiinnostava keissi, koska hän elelee perinteisen heteroosista elämää eräharrastuksineen ja miehisine kaveripiireineen. Yhden miespuolisen kaverini kanssa olen jutellut tuosta myös, mutta hän ei ollut aistinut tuollaista, vaikka on ollut melko paljon tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Unohtui mainita, että hän vastaa kuvailuasi itsestäsi todella hyvin. Äänissä, eleissä sekä yleisessä käytöksessä, kaikissa on jotain homomaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se...??
Ei ole hetero, ehkä bi.
Vierailija kirjoitti:
Miehen pitäisi olla luolamies joka korkeintaan murahtaa toiselle ihmiselle tämän kohdatessaan ollakseen hetero_äjjä. Kaikki muu on homomaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän Jumala on asiasta mieltä?
Homous on kautta eläinkunnan niin yleistä, että ehkä Jumalalla on tässä asiassa sitten jonkinlainen peiliinkatsomisen paikka.
Miksi Raamattu sitten kieltää sen? Raamattu on Jumalan pyhää sanaa. On kerrottu teorioita että siellä tehdyt kiellot koskevat tiettyjä tilanteita, jotka olisivat nykyäänkin kiellettyjä tai ainakin paheksuttavaa. Mutta miksi sitä ei ole kirjoitettu sitten suoraan niin? Miksi sitä asiaa ei erikseen sallita? Nythän ei ole mitään varmaa tietoa Jumalan tahdosta.
Naisetkin ovat homoja, koska heillä on niin erikoiset eleet. Mietin usein naisia kauniimmiksi ja hennommiksi ihmisiksi, mutta miehiksi siltikin, vain erilaisiksi miehiksi. Ja homojahan ne silloin ovat, jos ne miehinä kykenee mieltämään mielessään.
t. nainen
Itse painin vähän samanlaisen ongelman kanssa, eli ihmiset aisitivat minun olevani todellinen alfa ja ihmisapinoiden kuningas, vaikka olen viime aikoina yrittänyt vetäytyä omaan rauhaan sosiaalisissa tilanteissa. Aina kuitenkin joku hakeutuu siihen anelemaan, liehittelemään tai hakemaan turvaa.
Tätähän tämä on aina ollut, ja kerran jopa murhamies osoitti joukkiosta minua tokaisten, että tuota miestä kannattaa kuunnella vaikken ollut sanonut oikeastaan mitään.
Mistäs tämä sitten aistitaan? Homot itse tunnistan aivan kuten muutkin kanssaihmiset. Aina jostakin.