Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsettomat häät, eikö myöskään vauvoja?

Vierailija
13.04.2013 |

Sain kutsun kaukaisemman sukulaisen häihin. Kutsussa sanottiin, ettei lapsia oteta mukaan. Mahtaako se tarkoittaa myös imetettäviä vauvoja? Mulla on pieni vauva ja häät pidetään toisella paikkakunnalla.

Kommentit (85)

Vierailija
61/85 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan järjestää mahdollisimman hyvät häät. Häät ovat minusta parempia ilman lapsia. Siispä on vain loogista olla kutsumatta lapsia.

Vierailija
62/85 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pitäisin itse lapsettomat häät, sylivauvat olisivat silti tervetulleita. Vauvat eivät estä viettämästä ns. aikuisten häitä. Minua ei vauvojen itku ja huuto haittaa. En myöskään ole ollut ainoissakaan häissä, joissa vauvaa ei olisi osattu viedä kauemas kun itku ja huuto alkaa. Ymmärrän, että sylivauvasta voi olla mahdotonta olla erossa. Haluan, että vieraani viihtyvät ja nauttivat ja pienen vauvan äidille se voi tarkoittaa sitä, että hän haluaa ottaa vauvan mukaan. Itse myös olisin vinkannut vauvan äidille, että hän voi ottaa vauvan mukaan jos ei halua tai saa hoitajaa.

Mutta en olisi vienut omia vauvojani lapsettomiin häihin. Haluan kuitenkin kunnioittaa hääparia ja antaa heille sellaiset häät kuin he haluavat. Itse en olisi myöskään jättänyt sylivauvaa tai alle 1v hoitoon (ei ole isovanhempia) vaan mies olisi mennyt yksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/85 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 12:58"]

[quote author="Vierailija" time="14.04.2013 klo 12:32"]

Mun mielestä taas sitten lapsettomat juhlat ei koske vauvoja.

Ei tarvitse olla edes äiti eikä edes kovinkaan älykäs ymmärtääkseen, että pientä vauvaa ei tosta vaan jätetä kotiin.

Lapsettomat juhlat tarkoittaa mielestäni sitä, että siellä on menoa ja toimintaa, joka ei sovi lapsille, mutta vauva ei vielä tiedosta toisin kuin joku yksi vuotias tai siitä isompi.

Itse olen ollut monissa lapsettomissa juhlissa ja kyllä niissä on vauvoja ollut mukana. Toki vanhempi on myös tajunnut, että esim. kirkossa jää vauvan kanssa takariviin ja poistuu ulos, jos vauva alkaa itkeä. 

Tuotakin kutsutaan ihan vain muiden huomioonottamiseksi ja käytöstavoiksi, vissiin vierasta täällä kirjoittaville.

[/quote]

Ei kun se vauva on just kamalinta mitä siellä vihkitilaisuudessa voi olla. Useat rääkymisen takia vituikseen menneet vihkimiset oon nähnyt. Myös hääparit olleet suht vittuunnuksissaan näissä. Ei tartte mennä, jos ei kykene. Näinhän se on muillakin vieraiksi kutsutuilla, jos on este, ei pääse .

[/quote]

Hm, olen ollut vuosien mittaan varmaan kymmenissä häissä, eivätkä yhdetkään ole menneet piloille huutavien tai juoksentelevien pilttien takia. Lapsettomia tai lähes lapsettomia häitä on ollut kahdet.  Ilmeisesti liikutaan aika lailla eri porukoissa, kun joukkoon ei ole onnistunut osumaan vanhempia, jotka eivät ymmärrä pitää lapsiaan ruodussa tai poistua kirkosta, jos lapsi käy huutomoodiin. Ei ole toisekseen osunut kohdalle sellaistakaan morsianta, jonka mielestä häät menisivät "vituikseen" lasten läsnäolostakaan. Miksi ihmeessä hääjuhlan järjestänyt väki ei varaudu lapsi huutaa-riskiin nimeämällä vikkeläjalkaisen lapsivastaavan, joka lapsen alkaessa äännellä käy ripeästi mutta ystävällisesti ohjaamassa tämän vanhempineen kirkon eteiseen? 

Vierailija
64/85 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 13:52"]

Haluan järjestää mahdollisimman hyvät häät. Häät ovat minusta parempia ilman lapsia. Siispä on vain loogista olla kutsumatta lapsia.

[/quote]

Määrittele "hyvät häät".

Vierailija
65/85 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 12:54"]#25:n tapaus ihmetyttää... jos lapsettomuus on niin kova paikka, ettei lapsia kestä nähdä ja tietämättömien ihmisten hyväntahtoisiksi tarkoitetut vauvakyselyt ovat murheen paikka, miksi ihmeessä edes järjestää näyttäviä hääjuhlia? Miksei vain naimisiin pienissä piireissä isojen kalaasien sijaan? Miksi kiusata itseä masokistisesti moisella? 

[/quote]

Miten lapsettomuus ja häät liittyvät toisiinsa? Miksei lapsettomuudesta kärsivä voisi järjestää näyttäviä häitä? Ei kai häät ole mikään tekosyy normaalien käytöstapojen unohtamiseen? Niihin ei kuulu toisten perheenlisäyssuunnitelmista utelu saati painostus.

Vierailija
66/85 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2013 klo 21:55"]Otat vauvan mukaan, jos päätät lähteä. Kyllä siellä juhlissa yksi vauva menee.

[/quote]

Tässä on asenne kohdillaa!!

Vierailija
67/85 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2013 klo 21:55"]Otat vauvan mukaan, jos päätät lähteä. Kyllä siellä juhlissa yksi vauva menee.

[/quote]

Vierailija
68/85 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vierailija
69/85 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ikuisuusaihe tällä pasltalla. Miten se voi olla niin vaikeaa ymmärtää näin yksinkertaista asiaa: Juhlien järjestäjä ja kutsuja päättää itse millaiset juhlat hän haluaa järjestää ja maksaa, kutsuttu taas sitten päättää, kykeneekö hän osallistumaan niihin. Mitä ihmeen vaikeaa tuossa on?? Kenenkään ei ole pakko mennä sellaisiin juhliin mitkä ei miellytä ja taas toisaalta kenenkään ei ole pakko järjestää omia juhliaan muiden mieltymysten mukaan. Piste. 

Vierailija
70/85 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 14:25"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 13:52"]

[/quote]

Määrittele "hyvät häät".

[/quote]

Sellaiset, jotka minua ja tulvaa puolisoa miellyttävät. Tässä tapauksessa aikuisten cocktail-kutsut 20-luvun tyyliin. Kieltolakibaarin sisustus, periodipukeutumista, häätanssina charlestonia jne. Vieraina kummankn ystäviä ja lähimpiä sukulaisia. Eivät ollenkaan sellainen tilaisuus, jota lasten mukana olo millään tavalla parantaisi.

Vierailija
71/85 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli lapsettomat häät. Lähipiirissä oli kuitenkin kaksi alle puolivuotiasta vauvaa, joiden vanhemmille sitten erikseen sanottiin, että voivat kyllä ottaa vauvan mukaan. Tuon ikäisistä ei ole mitään haittaa, ja vielä etukäteen varmistettiin molemmilta, että jos vauva alkaa itkemään vihkimisen aikana, jompi kumpi vanhemmista poistuu vauvan kanssa ulos odottamaan vihkimisen päättymistä. Tietenkään ei vaadittu, että imetettäviä jätetään kotiin, se olis ollut jo aika töykeää mielestäni. Varsinkin kun oli niin läheisistä ihmisistä kyse, samoin kyllä oltais toimittu vähemmän läheisten kanssa noin pienten vauvojen kohdalla.

Vierailija
72/85 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Btw, minut aina jaksaa yllättää, miten paljon ihmiset lataavat odotuksia hääjuhlaansa. Ymmärrän tietenkin, että jotkut suunnitelevat vuosia omia häitään, kaikki on tarkalleen mietitty, lautasliinat täsmäävät morsiuskimpun kanssa jne. Itse en vain oikein pääse mukaan siihen sisälle. Minulle oli ihan sama huutaako joku vauva tai itkeekö lapset ja kuulevatko kaikki, mitä pappi sanoo. Samat saarnathan sieltä tulee. Tärkeintä, että saatiin ne sormukset sormeen ja valat vannottua. 

Oikeastaan häät on alkaneet hieman tuntua tympeiltä. Tuttavapiirissäni niin monet jo eroavat, että hääjuhlista on mennyt se kunnes kuolema meidät erottaa -fiilis vähän pois. 

Loppuhuomautuksena vielä, että en olisi vienyt minkään ikäistä lastani lapsettomiin häihin kunnioituksesta hääparia kohtaan. 

Vierailija
73/85 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]Miten niin 6 tuntia on liian pitkä aika pois vauvan luota? Kyllä meillä vaan tuore isä selvisi vauvan kanssa parikin vuorokautta kun äidinmaidot oli lypsetty valmiiksi (osa pakasteessa).

[/quote] No siten niin jos se ei osaa/halua juoda pullosta vaikka on yritetty ja huutaa kurkku suorana kolmatta tuntia putkeen vaikka miten päin tekisit. nimimerkillä taksilla kotiin kesken konsertin vaikka oli isä JA anoppi hoitamssa.

Vierailija
74/85 |
13.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomat häät=ei lapsia!! Miten voi olla noin vaikea ymmärtää? Jos et voi jättää vauvaa hoitoon häiden ajaksi, jätät häät väliin. 

Vierailija
75/85 |
13.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun just ne vauvat on ihan pahimpia siellä kirkossa! Ja juhlapaikalla sit ne vatun 'taaperot'. 

Vierailija
76/85 |
13.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva = lapsi

Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää? Jos haluat yksinkertaisen ja hankalan leiman otsaasi, voit toki soittaa ja kysyä, että ksokeeko ihan totta myös sinun lastasi...

Vierailija
77/85 |
13.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis ihmettelen, miksi minulle 2kk ikäisen vauvan äidille on ylipäätään lähetetty sitten kutsu. En viitsi olla se juntti, joka kysyy hääparilta, saisiko kuitenkin ottaa lapsen mukaan, joten siksi kyselen täältä miten asiat tapaa olla! On ekat lapsettomat häät mihin olen saanut kutsun.

Vierailija
78/85 |
13.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan sitä se tarkoittaa. Ei vauvoja, ei taaperoita, ei esiteinejä.

Juhlien laatu on sellainen, että sinne ei toivota lapsia: sisältää esimerkiksi musiikkiesityksiä. Jos et voi jättää vauvaa hoitajalle, jätät nuo juhlat väliin.

Vierailija
79/85 |
13.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olisit itkemässä, että miksei kutsuttu, jos olisivat jättäneet sut väliin ajatuksella, ettei se kuitenkaan hanki lapsenhoitoapua. 

Vierailija
80/85 |
13.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häät on nykyään usein aikuisten iltajuhla. Ja sitä on kunnioittaminen, mitä kutsussa lukee. Itselläni on 5 pientä lasta ja olen erittäin lapsirakas. Ymmärrän silti erinomaisen hyvin miksi ihmiset haluavat nykyään yhä enenevissä määrin juhlia ilman lapsia. syy on sekä lapsissa että vanhemmissa. Vauvat ja pikkulapset mekastavat, heidät pitää huomioida, kenties olla leluja tai ruokaakin erikseen heitä varten. Ja eiväthän vanhemmat silloin voi juhlia hääparin kanssa kun aika menee siihen hyssyttelyyn ja perässä juoksemiseen. Ja kotiin pitää lähteä aikaisin. Mitä iloa siis hääparille on silloin kyseisistä vieraista?! Jokainen vieras kuitenkin maksaa yleensä aika tavalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi