Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vierailin viikonloppuna todella siistissä kodissa

Vierailija
30.06.2020 |

Kaikki tiptop paikallaan. Siitä kodista oikein huokui puhtaus ja järjestys ja on iso omakotitalo, perhe asuttaa sen. Oma kotimme on aina jollain tavalla sotkuinen, jokin paikka ainakin, vaikka miten puunaisi ja järjestelisi. Sotkukohtia siellä täällä.

Kertokaa vinkkejä miten te saatte pysymään kotinne AINA siistinä, joka paikan, koko kodin?!! Sellaisena kuin asuntoesittelykuvissa on.

Koti, jossa vierailin on aina sellainen asuntoesittelykuva -tyylinen, kun olen siellä vieraillut.

Kommentit (1330)

Vierailija
641/1330 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei ehkä lähetäkää sinne tämänpäivän reissuun, jos se ukon kaveri tulis jo tänään laittaaki tota lattiaa. ap

Vierailija
642/1330 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa pinnat, mutta värisävyä kannattaa miettiä kunnolla (tsekata rauhassa, miltä mallipala näyttää eri valaistuksessa, aamulla, illalla jne). Kiva, että mies on lähtenyt hyvin mukaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
643/1330 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan tarmokasta! Sulla ei ap kauan nokka tuhise. Anna palaa vaan kun on inspiraatio päällä,

Vierailija
644/1330 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko haluu uuden grilli, eiks ooki ihan hyvä jos se saa sen? On sit muuallaki sitten ku tossa sohvalla. Sitpä ei jääkään budjetista rahaa enää kun vähän. Me jätetään se ravintolasyöntiväliin, sinne menis varmaa 100euroo, me käytetään se nyt kotiin.

Muutama satku saadaan ku myydään noita entisii tavaroita, ne on sitten pesämunana uuteen sohvaan. ap

Vierailija
645/1330 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä rupeen siivoon lattia-alaa että ukko ja sen kaveri pääsis hommiin. Ainaki makkarista pääsis jo aloittaan. Pitää siirrellä noi laatikot ja säkit johonki että pääsee kulkeen niiden laminaattien kaa talossa. ap

Vierailija
646/1330 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaaks seinät maalata ensin ja sitten vasta laittaa laminaatti vai toiste päin? ap kysyy

Vierailija
647/1330 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy ihailla apn reippautta. Heidän perheellä on ihan ikimuistoinen loma. Itse en ole yhtä reipas mutta yritän sentään maalata puutarhakalusteita. Meillä on eriparisia pöytiä ja tuoleja, suurin osa ostettu käytettynä. Tarkoitus on maalata kaikki samalla maalilla jotta saadaan yhtenäinen ilme.

Vierailija
648/1330 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaaks seinät maalata ensin ja sitten vasta laittaa laminaatti vai toiste päin? ap kysyy

Sisustusohjelmissa ne laittaa laminaatit ensin. Sitten lattia suojataan, seinät maalataan ja lopuksi laitetaan lattialistat. Tässä on myös se hyvä puoli ettå seiniä te pystytte itsekin maalaamaan ja vaikka vähän myöhemminkin jos tulee aikapula.

Varsinkin keittiön ja eteisen seinät olisi hyvä pestä ennen maalaamista ns maalarinpesulla. Halvinta on ostaa rautakaupasta iso pussi soodaa (maksaa muutaman euron), ja laittaa sitä pesuveteen. Katso netistä ohjeet ja muista kunnon kumihanskat sillä sooda syövyttää ihoa. Sillä lähtee seinistä lika ja rasva. Pesua voit aloitella sillä aikaa kun miehet laittaa laminaattia olo-ja makuuhuoneessa.

Vierailija
649/1330 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse törmännyt ongelmaan, että tuotteita uusitaan ja muutetaan täysin. Meillä on alakerran kylpyhuone sävysävyyn tietyllä värillä ja oli aikomus uusia suihkuverho. No yllättäen sen väristä suihkuverhoa ei enää saanutkaan. Pesin sitten vanhan pesukoneessa ja ihan hyvä siitä tuli.

Olen törmännyt myös siihen ongelmaan, että sukulaiset antaa lahjaksi jotain tietyn värisiä pyyhkeitä. Ilmeisesti harmaa on nyt se muotiväri. No, meillä ei ole harmaa sisustus. Onneksi joku vinkkasi täällä tavaroitten "piilottamisesta". Eli päädyimme käyttämään niitä harmaita pyyhkeitä ja sen jälkeen, kun ovat kuivuneet, viemään saunaan "piiloon". Esillä on sitten ne pyyhkeet, jotka ovat kylppärin kanssa sävysävyyn. Ne ovat sitten lähinnä koristeina, toki käsipyyhkeitä käytetään ja pestään säännöllisin välein. 

Vierailija
650/1330 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi puolipitoista vaatetta ei voi laittaa takaisin kaappiin puhtaiden joukkoon? Jos se on niin puhdas, että sitä voi käyttää uudelleen, niin eihän siitä silloin niihin puhtaisiin vaatteisiin mitään tartu. Jos siinä taas on jotain "aistittavaa" likaa, joka voisi tarttua puhtaisiin, niin ei kai sellaista ilkeä enää uudestaan käyttää? 

Totta. Vaihdan viikon välein puhtaat lakanat ja laitan ne käyteyt puhtaiden joukkoon. 

Kyllä ne muuttuvat parin viikon tai kuukaudenn aikana puhtaiksi kaapissa. :D

Minusta kerran käytetty paita on vähän eri kuin viikon käytetyt lakanat, että sarkasmi ei nyt ihan uponnut...

Vierailija
651/1330 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä värejä suositte esim. käsipyyhkeissä?

Vierailija
652/1330 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse törmännyt ongelmaan, että tuotteita uusitaan ja muutetaan täysin. Meillä on alakerran kylpyhuone sävysävyyn tietyllä värillä ja oli aikomus uusia suihkuverho. No yllättäen sen väristä suihkuverhoa ei enää saanutkaan. Pesin sitten vanhan pesukoneessa ja ihan hyvä siitä tuli.

Olen törmännyt myös siihen ongelmaan, että sukulaiset antaa lahjaksi jotain tietyn värisiä pyyhkeitä. Ilmeisesti harmaa on nyt se muotiväri. No, meillä ei ole harmaa sisustus. Onneksi joku vinkkasi täällä tavaroitten "piilottamisesta". Eli päädyimme käyttämään niitä harmaita pyyhkeitä ja sen jälkeen, kun ovat kuivuneet, viemään saunaan "piiloon". Esillä on sitten ne pyyhkeet, jotka ovat kylppärin kanssa sävysävyyn. Ne ovat sitten lähinnä koristeina, toki käsipyyhkeitä käytetään ja pestään säännöllisin välein. 

Ne pyyhkeethän voi värjätä omaan sisustukseen sopivaksi :)

Vierailija
653/1330 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa ap, laminaatti on varmasti isoin ja tärkein mitä pystyt tekemään, mahtavaa että mies on lähtenyt mukaan kodinlaittoon!

Nyt on varmasti tärkein vain antaa miesten tehdä kun ovat teollaan, he ovat grilliruokansa ja remonttioluensa ansainneet, kaverihan tulee talkoilemaan, laita vaan hyvät talkoopöperöt ja ole avuksi - tai pysy pois tieltä :)

Joku sanoikin että seiniä kyllä pystyy maalaamaan myöhemminkin, kun suojaa laminaatin.

Mihin väriin päädyitte laminaatissa? Sanoit että tuossa esimerkkikodissa oli vaalea harmaa? Kuulostaa minusta kivalta.

Itselläni on tammilaminaatti, ja vaikka se on hyvä ja aika neutraali valinta, niin on siinä silti se keltainen puun väri, johon täytyy sitten matot sovittaa. Mutta niin kai se on kaikissa, miesystävällä on hyvin tumma harmaa, ja se saa luonnonvalkoiset matot näyttämään likaisen keltaiselta.

Olen sitä mieltä että noudata sun johtotähteä, sitä ihanaa vierailukotia, et voi mennä pieleen:)

Vierailija
654/1330 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos maalaa seinät ensin, niin lattian suojauksen kanssa ei tarvitse olla niin tarkkana, kun mahdolliset roiskeet jäävät uuden lattian alle piiloon. Jos teillä on valkoinen katto, niin suosittelisin harkitsemaan myös sen maalausta. Muuten katto saattaa näyttää likaiselta, kun kaikki muut pinnat on uusittu. Varsinkin, jos seinät maalataan lämpösävyltään erilaisella valkoisella. 

Vierailija
655/1330 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsipyyhkeiden väri on kauhean vaikea. Mullakaan ei ole harmaa sisustus, mutta vessoissa on siniharmaat kaakelit ja vähän harmahtava "marmori" pöytätaso. Totesin että harmahtava matto ja pyyhkeet sai ne näyttään kaikkein siisteimmiltä, vaikka mitä kaikkea yritin. Oli helpompi tehdä niin kuin lähteä vaihtaan kaakeleita!

Ehkä jos kehtaisin vetää ihan romanttisen vaaleanpunaiseen, niin voisi olla sekin hyvä harmaaseen.

Valkoiset käsipyyhkeet ja matot kyllä kerjää vain verta nenästä.

Vierailija
656/1330 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laminaatti on niin tiivis kiiltävä pinta, että seinän maalaamisesta tulleet pikku piskot lähti pois märkänä ihan rätillä, ja kuivana vähän kynnellä raaputtaen.

Valitse seinän väriksi jotain muuta kuin puhdas valkoinen niin ei tarvitse alkaa kattojakin maalata. On tosi kauniita off white sävyjä, joilla tulee valoisa koti olematta valkoinen. Ja niiden kanssa valkoiset listat, kalusteet ja matot näyttää raikkailta. Kun katsot rautakaupassa niitä kaikkein vaaleimpia värilappuja, ja kokeilet valkoisen rinnalle niin huomaat. Ei kannata seiniä vetää maalarinvalkoisella, on niin kalsea. Listoihin ja oviin se käy.

Jos epäröit sävyn kanssa, niin ota se vaaleampi ensin ja vedä seinä sillä. Jos et tykkää, voit toisen kerroksen hakea astetta tummempaa sävyä

Rautakaupassa myydään halpoja suojapaperirullia, joilla voit suojata lattian, ei tarvitse sanomalehtien ja jätesäkkien kanssa säheltää.

Puiset laakaovetkin ja kaapinovet voi itse maalata, kun ottaa hyvän siveltimen ja hyvän maalin. Maalarin valkolakalla ainakin sain välioven siistiksi ja tasaiseksi, se oli geelimäisempää kuin lateksi ja tasoittui nätisti. Mutta rautakaupassa maalimyyjä neuvoo.

Vierailija
657/1330 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä lyödään vetoa, että laminaattien, maalauksen ja raivaamisen jälkeen muutos on niin valtava, että ei edes harmita jos sohvaa joutuukin vähän odottaan.

Vierailija
658/1330 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsipyyhkeiden väri on kauhean vaikea. Mullakaan ei ole harmaa sisustus, mutta vessoissa on siniharmaat kaakelit ja vähän harmahtava "marmori" pöytätaso. Totesin että harmahtava matto ja pyyhkeet sai ne näyttään kaikkein siisteimmiltä, vaikka mitä kaikkea yritin. Oli helpompi tehdä niin kuin lähteä vaihtaan kaakeleita!

Ehkä jos kehtaisin vetää ihan romanttisen vaaleanpunaiseen, niin voisi olla sekin hyvä harmaaseen.

Valkoiset käsipyyhkeet ja matot kyllä kerjää vain verta nenästä.

Vaaleanpunainen sopii hyvin harmaan kanssa, sävyn voi valita kaakeleiden kanssa sopivaksi. Pöydälle saman värinen käsisaippua ja lasipurkki, tai vaikka tuoksukynttilä, niin sitoo kokonaisuuden yhteen.

Vierailija
659/1330 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma koti pysyy järjestyksessä

- Makuuhuoneessa on tuplapeitto, jonka pussilakana on kaunis. Ei ole pakko päivittäin pedata makuuhuoneen parivuodetta.

- Lastenhuoneissa on päiväpeitot. Lapset on pienestä pitäen opetettu aamulla petaamaan oma vuode.

- Keittiöön on valikoitunut vain yksi käytännöllinen ja valkoinen astiasto, jota on helppo pestä tiskikoneessa. Valkoiseen astiastoon saa ilmettä kauniilla serveteillä. Arkiservetit ovat valkoisia.

- Kaikki käsi- ja kylpypyyhkeet ovat samanvärisiä eikä riemunkirjavia rantapyyhkeitä.

- Pienessä kodinhoitohuoneessa minulla on iso pino mikrokuituliinoja. Jokaisella mikrokuituliinalla on oma värikoodi. Sininen on wc:n puhdistukseen, pinkki on pölyjen pyyhkimiseen, valkoinen on ikkunanpesuun, vihreä on keittiöliina ja harmaa on lattianpyyhkimiseen.

- Lisäksi minulla on useita erivärisiä siivoushansikkaita. Niilläkin on oma värikoodi. Sininen on wc siivoushanskat, valkoinen on keittiön tiskaushanskat jne.

- En ole kovin innokas imuroimaan. Lapset jättävät kenkänsä eteiseen, eikä lattia muutenkaan ole likaisen näköinen.

- Pölyt pyyhitään tarvittaessa.

- Allergiakodissa ei ole turhia mattoja ja ikkunaverhoja. Esim. olohuoneessa ja keittiössä ei ole verhoja lainkaan. Lattiapintojen siivous on helppoa pesulastallakin, jossa on pestävä mikrokuituliina.

- Hope ry:lle vien 10.8. ylimääräiset vaatteet ja tavarat hyväntekeväisyyteen. Nyt ovat kesätauolla.

- Minulla on pesuainespray pulloja joka lähtöön. Keittiö-spray, WC spray, all purpose spray ja ikkunaspray. Näin siivous on hauskempaa.

- Ostan wessaan vain valkoista wc-paperia, koska se on tyylikkäämpää ja sopii sisustukseen.

- Seinilläni ei ole toistaiseksi kuin vain yksi taidemaalaus. Minimalismi on koukuttavaa.

AP:n innoittamana olen laittanut Facebookin Marketplace ryhmään myyntiin itselle tarpeetyomia astioita, valaisimia ja huonekaluja. Kauppa on käynyt ihan hyvin. Tulee varastoon tilaa. Siskokin kommentoi, ettei hän ole nähnyt näin siistiä varastoa kenelläkään.

Tsemppiä AP:lle ja muille KanssaSiivoojille!

Vierailija
660/1330 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa päättää tietyt sarjat esineille, esim tietyn brändin pyyhkeet, astiat jne, ja värit. Ei niillä kymmenellä hienolla pyyhkeellä saa aikaan nättiä lopputulosta, jos ne ovat ihan erilaisia eivätkä sovi yhteen. Koti näyttää paljon suunnitellunmalta, jos esineet käyvät yhteen muotokielen ja värien puolesta.

Itselläni on myös tietyt merkit ja värit päätetty vaatteisiin - musta, valkea, ja kaksi tehosteväriä. Kaikki vaatteeni ovat tämän värisiä, eli aivan kaikki sopii yhteen. Minulla on myös sääntöjä, kuten esim vain nahkakenkiä (pl lenkkarit), vain tietyn merkin sukkia ja alusvaatteita, jne.

Myös meikit ja kosmetiikka ostetaan aina täsmälleen samat, hyväksi havaitut tuotteet.

Kaikki tämä

A- saa kodin ja oman ulkonäön vaikuttamaan aina yhteensopivalta

B- poistaa kaiken random shoppailun ja helpottaa tarpeeseen etsimistä, kun ei tarvitse aina miettiä että mitä saippuaa sitä ostaisi, tai mikä väri sopii vaatekaappiin. Jos esim etsin uutta mekkoa, ei minun tarvitse käydä läpi koko valikoimaa vaan vain ne tietyt värit oikeassa koossa. Vähentää samalla virheostoja, kun ei kokeile "olisko tää máscara ok", kun ostaa sitä mitä ennenkin.

Kuulostaa hyvältä idealta! Saanko kysyä mitä värejä tai merkkejä suosit vaatteissa tai kodin tekstiileissä. Haluaisin itsenikin pyrkiä tuohon!

Vaatteet on siis musta, valkea, tehosteina pinkki, punainen. Merkit kannattaa katsoa oman tyylin ja budjetin mukaan.

Pyyhkeet on isot luhtaa, niitä raidallisia, pienet pip studion punaisia.

Aterimet yhtä sarjaa eli mangoa.

Astiat iittalan kahta yhteensopivaa sarjaa, valkeita, punaisia ja vihreitä.

Petivaatteet on pip studion.

Mitään näistä kodin tarvikkeista en ole ostanut enää vuosiin, kun nämä ovat mieluisia enkä tarvitse lisää. Kaikkea on myös vain muutama setti, pl toki aterimet, ja astiat. Mutta nekin mahtuu yhteen laatikkoon ja yhteen kaappiin.

Olisiko joku suositus vaatemerkistäkin kuitenkin? En itse keksi mitään...olen toivoton tapaus 😂

No itsellä on valtaosa esim mekoista ja takeista Ted Bakeria. Mutta tiedän ettei se sovi monien tyyliin tai budjettiin, joten turha mainita.

Kiitos Ted Bakerin vinkkaamisesta. Vaatteet ei ole mun tyyliin, mutta nyt tiedän, mistä ostan seuraavaan lakanasetin. Aivan upeita kuoseja!

-eri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän