Vierailin viikonloppuna todella siistissä kodissa
Kaikki tiptop paikallaan. Siitä kodista oikein huokui puhtaus ja järjestys ja on iso omakotitalo, perhe asuttaa sen. Oma kotimme on aina jollain tavalla sotkuinen, jokin paikka ainakin, vaikka miten puunaisi ja järjestelisi. Sotkukohtia siellä täällä.
Kertokaa vinkkejä miten te saatte pysymään kotinne AINA siistinä, joka paikan, koko kodin?!! Sellaisena kuin asuntoesittelykuvissa on.
Koti, jossa vierailin on aina sellainen asuntoesittelykuva -tyylinen, kun olen siellä vieraillut.
Kommentit (1330)
Se kuka asuu valkoisessa kodissa ja tykkäisi perinteisestä: sillä lailla tulee oikein viehättäviä koteja. Kannattaa selailla pinterestiä ja kerätä oma taulu. Sitten haluatko perinteiset kalusteet valkoisena vai puun värisenä? Ja minkä puun? (Tammi vaaleampi, mahonki tumma?)
Valkoiseen asuntoon käy puinen kauniisti, ja "väärän" puiset voi aina maalata valkoiseksi. Tehostaa voi oman maun mukaan, /musta ja päävärit /boheemi pellava ja rottinki/ romanttinen ruutu ja pitsi / englantilainen paisley ja tartan /ranskalainen shabby chic
Vierailija kirjoitti:
Tykkään katsoa rikosjuttuja ja just Youtubesta löysin mielenkiintoisen videon erään murhaajan kuulustelusta. Etsivä siinä tivasi syytetyltä mieheltä että onko tämä tosiaan jopa viikon siivoamatta kotiaan, eikä pese pyykkiäkään, eikä tiskaa? Siis jopa viikon??
Vilkaisinpa sitten tätä yksiötäni ja siivosin sinä päivänä lattiasta kattoon 😅😅😅. Ihan vain että jos tällä elämäntyylillä profiloituu jo murhaajaksi... Oon joskus oikeastikin miettinyt että jos katoaisin tms, poliisit tulisivat asuntooni ja kauhistuisivat - täällähän on ollut joku valtava taistelu, tavaroita hujan hajan... Eiku ööh tämä olikin vain hänen asuntonsa normaalitilassa. Eikä mulla ole edes paljoa tavaraa...
Tänään siivosin. Hyvä fiilis. Huomenna pyhäpäivä niin otan tavoitteeksi karsia vaatteet 😊.
Miten tuosta tulikin heti mieleeni Anneli Auer!
Tavararöykkiöt ja niiden alla olevat hiirenpaskat näyttävät tosiaan liittyvän murhaajaan:
https://keskustelu.kaksplus.fi/threads/hesarin-kuukausiliitteen-anneli-…
Linkitä ap meille inspiraatioksi joku sellainen koti tai sisustus, johon pyrit :)
Keittiön ja WC:n kromatut juoksuputket saa erikoisen kiiltäviksi käyttämällä pesun jälkeen silmälasien linssien puhdistusainetta.
Olisiko kellään vinkata jotain hyväntuoksuisia pesuaineita? Siis yleispuhdistusainetta ja sellaista suihkutettavaa tuotetta, jota voisi käyttää esim. keittiössä kaikille pinnoille (keittiönpöydälle/tasoille, ym.).
Mulla on ollut Maison Belleä, mutta oma kauppa poisti sen valikoimistaan, sitten on ollut Mummi ja minä -suihketta, mutta se on myös hankalasti saatavilla omalla paikkakunnallani. Ostin kerran myös Methodin suihkeen, se oli joku limited edition, kirkasta nestettä ja tuoksui niin voimakkaalle, että se on jäänyt käyttämättömänä kaappiin. En siis etsi mitään hajupommeja, mutta jokin kiva mieto tuoksu saisi olla.
Vierailija kirjoitti:
Heitin pois 500 esinettä ja jo tämä riitti yleissiisteyden vaikutelmaan. Sekalainen roina jota et tarvitse vain tukkii kotisi, on aina epäjärjestyksessä, ja siivouksen tiellä. Paljaat ja puhtaat pinnat kuten joku hylly tulee myös pyyhittyä useammin kun ei ole mitään tiellä pois nosteltavaksi.
Mikä on hyllyn funktio jos se on tyhjä eikä sillä saa säilyttää tavaraa?
Takakireetä hommaa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heitin pois 500 esinettä ja jo tämä riitti yleissiisteyden vaikutelmaan. Sekalainen roina jota et tarvitse vain tukkii kotisi, on aina epäjärjestyksessä, ja siivouksen tiellä. Paljaat ja puhtaat pinnat kuten joku hylly tulee myös pyyhittyä useammin kun ei ole mitään tiellä pois nosteltavaksi.
Mikä on hyllyn funktio jos se on tyhjä eikä sillä saa säilyttää tavaraa?
Hyllyhän on itsessään kuin veistos, katseenvangitsija ja tunnelmapala, jos siinä on esim vain muutama sisustusesine esillä.
Tätä ketjua on ollut tosi kiva lukea. Erityisesti pistää silmään se, että täällä ei ole pahemmin ilkeitä kommentteja. Kumpa kaikki ketjut olisivatkin yhtä mukavia lukea!
Minuakin kiinnostaisi lempeän hyväntuoksuiset aineet. Monet pesuaineet haisee ihan myrkylle.
Vierailija kirjoitti:
Linkitä ap meille inspiraatioksi joku sellainen koti tai sisustus, johon pyrit :)
Mä en nyt linkitä, mutta voin kuvailla sanoin:
harmaa sohva, harmaa matto, joku vaalee viltti sen päällä, lattia vaaleaharmahtava, keittiönpöytä vaaleeta puuta/valkoinen, ruokatuolit metallijalkaiset valkeet. Joku kiva hyllykkö, esim musta tai valkee tai puuta jossa muutama esine.
Valkee keittiö, jossa ei todellakaan ole esillä kaikki, vaan jotain vaan.
Makkarissa vaalee sävynen päiväpeitto, koristetyynyjä muutamat. Sävymaailma vaaleeta, valkoista, harmaata, beigeä.
On paljon tekemistä, että tohon päästään. :)
ap
EcoClean puhdistuaineita on muistaakseni täällä av:lla joskus kehuttu. Mä olen nähnyt niitä Prismassa, mä ainakin taidan kokeilla ja ostaa. ap
Voi tämä oli ihana ketju lukea. Yksi kiva paikka löytää sisustusvinkkejä on instagram #ikeahacks siis muutenkin kuin ikea kalusteiden tuunaus niin siellä on usein hyödyllisiä vinkkejä pikkukoteihin. Toinen missä kauniita on #bohointeriors...Jos tykkää rottinki- ja makrametyylistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
harmaa sohva, harmaa matto, joku vaalee viltti sen päällä, lattia vaaleaharmahtava, keittiönpöytä vaaleeta puuta/valkoinen, ruokatuolit metallijalkaiset valkeet. Joku kiva hyllykkö, esim musta tai valkee tai puuta jossa muutama esine.
Kuulostaa tosi kivalta ja seesteiseltä. Kyllä sun kannattaa ajaa sitä harmaata sohvaa, sillä on suuri merkitys koko ilmeelle. Sulla on tuuria kun kaikkialla on nyt ale, ja tuollaisia sisusteita saa myy helposti ja edullisesti vaikka jyskin alesta.https://jysk.fi/sisustus/matot/isot-matot/matto-birk-200x300-vaaleanhar…
https://jysk.fi/sisustus/matot/sisa-ulkomatot/matto-balsatre-160x230-ha…
Makkarissa vaalee sävynen päiväpeitto, koristetyynyjä muutamat. Sävymaailma vaaleeta, valkoista, harmaata, beigeä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Voi tämä oli ihana ketju lukea. Yksi kiva paikka löytää sisustusvinkkejä on instagram #ikeahacks siis muutenkin kuin ikea kalusteiden tuunaus niin siellä on usein hyödyllisiä vinkkejä pikkukoteihin. Toinen missä kauniita on #bohointeriors...Jos tykkää rottinki- ja makrametyylistä.
Vähän ketjun varsinaisesta aiheesta poiketen, onko Istagram muuttanut politiikkaansa? Ennen pystyin selailemaan Instagram-kuvia, nyt se vaatii kirjautumista. En ole Instragramissa siis.
Hyviä vinkkejä ketjussa. Olen havainnut mistä ero sotkuisten perheiden ja meidän perheen välillä tulee, jotta meillä tavarat pysyvät järjestyksessä ja talo siistinä.
1. laita tavarat paikoilleen heti niiden käytön jälkeen ja siisti jälkesi (älä ole laiska)
2. opeta ja vaadi lapsia järjestelemään tavaransa leikkien jälkeen ja siivoamaan huoneensa (iän myötä koko ajan lisää vastuuta)
3. ole järjestelmällinen kotitöissä. Kun kokkaat keittiössä, niin siivoa samalla jälkiäsi ja järjestele tavaroita
4. jaa tehtäviä perheenjäsenten kesken. Yhdessä tekeminen on tehokkaampaa ja kivaakin. Esimerkiksi isä imuroi, lapset pesee wc:t, äiti pyyhkii pölyt
5. älä osta kotia täyteen krääsää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa tosi kivalta ja seesteiseltä. Kyllä sun kannattaa ajaa sitä harmaata sohvaa, sillä on suuri merkitys koko ilmeelle. Sulla on tuuria kun kaikkialla on nyt ale, ja tuollaisia sisusteita saa myy helposti ja edullisesti vaikka jyskin alesta.https://jysk.fi/sisustus/matot/isot-matot/matto-birk-200x300-vaaleanhar…
https://jysk.fi/sisustus/matot/sisa-ulkomatot/matto-balsatre-160x230-ha…
ap
Höh sori meni harmaa matto-linkit tuonne lainauksen keskelle. Piti sanoa että nyt on erittäin hyvä hetki hankkia pari. Mä tein samoin ja laitoin vanhat räsymatot muuhun käyttöön, ihme miten koko kodin ilme valostui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtavaa, taas ihan huippuideoita täällä, kiitos kaikille vinkkien jakajille ja kaikille muillekin muutenkin ketjuun osallistuneille! :)
Mä testasin tänään ruuanlaiton yhteydessä tasojen pyyhkimistä keittiöstä. Suihkepulloon tilkka astianpesuainetta plus vettä ja talouspaperilla pyyhintä. Oli nopee operaatio, vaikka ei mitenkään ekologinen toi talouspaperi. Mä oikeesti inhoon luuttuja ja noita vanhoja rättejä, joita meinasin ottaa siivoukseen mukaan. Niillä voi ehkä pyyhkiä lattioita, joskus sitten. Ei kai maailma kaadu, jos mä käytän joskus talouspaperii....
Äsken otin pölyt tv-tasolta vessapaperilla ja pesusuihkeella. Oli muuten nopeeta sekin. Ei menny taaskaan montaakaan sekuntia. Suurin haaste on ittensä liikkeelle laitto ja liika sohvan mukavuus johon jää löhöömään.
Koti on tällä hetkellä kaatopaikka. Ei enää kierrätyskeskus. Ihan älyttömän paljon laatikoita ja lähtevää joka nurkassa. Illalla sain lisää tohon lähtevien joukkoon ja huomenna kuskaan paljon johonkin. Tv-taso on karsee! Katselin jo Torista ja alta 40e olis yksi hyvännäköinen myynnissä.
Huomenna jatkuu. Hyvää yötä teille kanssasiivoojille! :) ap
Käytän keittiössä näitä https://www.tokmanni.fi/kuituliina-20-kpl-bio-6418400097089
Miten nää eroaa talouspaperista? Vai eivätkö nämä ole kertakäyttöisiä kuten talouspaperi?
Eivät ole, liina kestää kunnolla kastelua ja sen voi laittaa kuivumaan ja käyttää uudelleen. Se on tarkoitettu vaihdettavaksi joka päivä, mutta koska en puunaa tasoja kaiken aikaa, käytän jopa viikonkin samaa liinaa. Idea on siinä, että ei ole mitään vanhaa haisevaa pöpöpesää pyörimässä.
Miten tuo sitten eroaa tavallisesta pöytäluutusta? Eihän sekään ole mikään vanha haiseva pöpöpesä, jos vaihtaa tai pesee viikoittain.
Kiitos tämän ketjun, siivosin ja järjestelin äsken keittiön kaapit, ja seuraavaksi vuorossa wc:n kaapit. :)
Muuten meillä onkin siistiä, mutta kaapit on yleensä melko räjähtäneet, kun heittelen mieluummin tavarat kaappeihin pois näkyvistä niin että yleisilme on siisti.
Tiedän kuitenkin aina mitä missäkin kaapissa on, mutta ei sieltä kukaan muu löytäisi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtavaa, taas ihan huippuideoita täällä, kiitos kaikille vinkkien jakajille ja kaikille muillekin muutenkin ketjuun osallistuneille! :)
Mä testasin tänään ruuanlaiton yhteydessä tasojen pyyhkimistä keittiöstä. Suihkepulloon tilkka astianpesuainetta plus vettä ja talouspaperilla pyyhintä. Oli nopee operaatio, vaikka ei mitenkään ekologinen toi talouspaperi. Mä oikeesti inhoon luuttuja ja noita vanhoja rättejä, joita meinasin ottaa siivoukseen mukaan. Niillä voi ehkä pyyhkiä lattioita, joskus sitten. Ei kai maailma kaadu, jos mä käytän joskus talouspaperii....
Äsken otin pölyt tv-tasolta vessapaperilla ja pesusuihkeella. Oli muuten nopeeta sekin. Ei menny taaskaan montaakaan sekuntia. Suurin haaste on ittensä liikkeelle laitto ja liika sohvan mukavuus johon jää löhöömään.
Koti on tällä hetkellä kaatopaikka. Ei enää kierrätyskeskus. Ihan älyttömän paljon laatikoita ja lähtevää joka nurkassa. Illalla sain lisää tohon lähtevien joukkoon ja huomenna kuskaan paljon johonkin. Tv-taso on karsee! Katselin jo Torista ja alta 40e olis yksi hyvännäköinen myynnissä.
Huomenna jatkuu. Hyvää yötä teille kanssasiivoojille! :) ap
Käytän keittiössä näitä https://www.tokmanni.fi/kuituliina-20-kpl-bio-6418400097089
Miten nää eroaa talouspaperista? Vai eivätkö nämä ole kertakäyttöisiä kuten talouspaperi?
Eivät ole, liina kestää kunnolla kastelua ja sen voi laittaa kuivumaan ja käyttää uudelleen. Se on tarkoitettu vaihdettavaksi joka päivä, mutta koska en puunaa tasoja kaiken aikaa, käytän jopa viikonkin samaa liinaa. Idea on siinä, että ei ole mitään vanhaa haisevaa pöpöpesää pyörimässä.
Miten tuo sitten eroaa tavallisesta pöytäluutusta? Eihän sekään ole mikään vanha haiseva pöpöpesä, jos vaihtaa tai pesee viikoittain.
Kuivuu nopeammin kuin sellainen perusrätti ja on biohajoava. Pestäviä mikrokuituliinojakin on, mutta nekin tuntuvat kuivuvan hitaasti ja niiden pesu tuntuu ylimääräiseltä vaivalta, mitä se ei toki kaikille ole. Usein viimeisenä palveluksena pyyhkäisen jotain roskiskaappia, lattiaa ym., mikä tuntuisi ällöltä, vaikka liina menisikin pyykkiin. Käytän välillä myös vanhasta lakanasta leikattuja rättejä kertakäyttöisinä. Kukin tyylillään, ap:lle voisi sopia nuo kuituliinat, kun sanoi käyttävänsä nyt talouspaperia.
Olen arkkitehti ja olen kavereille suunnitellut sisustuksia, ihan oravannahkakauppaa ilman rahan liikkumista. Ensin on hyvä päättää mikä tyylillä mennään, sitten mikä värimaailma valitaan. Eri huoneet voi olla vähän eri vältä mutta siitä samasta värimaailmasta. Teinit on asia erikseen, heidän on hyvä antaa sisustaa itse. Aina voi maalata :)