Vierailin viikonloppuna todella siistissä kodissa
Kaikki tiptop paikallaan. Siitä kodista oikein huokui puhtaus ja järjestys ja on iso omakotitalo, perhe asuttaa sen. Oma kotimme on aina jollain tavalla sotkuinen, jokin paikka ainakin, vaikka miten puunaisi ja järjestelisi. Sotkukohtia siellä täällä.
Kertokaa vinkkejä miten te saatte pysymään kotinne AINA siistinä, joka paikan, koko kodin?!! Sellaisena kuin asuntoesittelykuvissa on.
Koti, jossa vierailin on aina sellainen asuntoesittelykuva -tyylinen, kun olen siellä vieraillut.
Kommentit (1330)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä otan pois esillä olemasta KAIKKI sisustustavarat ja viherkasvit makkarista. Niitä on paljon! Joitakin on sellaisia, josta tykkään tosi paljon ja joista en halua vielä luopua. Laitan yhteen laatikkoon varastoon ne sisustusesineet, jotka haluan vielä pitää. Osa tavaroista kuuluu kaappiin tai lipastoon, ei esille ENÄÄ. Ehkä joskus otan esille noita säilytykseen meneviä tavaroita, kuten jouluksi tai keittiön pöydälle; esim yksi maljakko. Suurin osa makkarin kamasta lähtee suoraan pois kierrätykseen. Vaateläjä pesuun.
Taitaa olla uuden päiväpeitonkin osto edessä ja varmaankin muutama pellavanvärinen tai harmaa koristetyyny voisi tuoda kivaa tunnelmaa. Mitä sanotte? ap
Sanoisin, että tavaran määrä ei vähene eikä ongelma poistu sillä, että rahtaat kotiin uutta tavaraa.
Vanha päiväpeittomme on karsea kuvioinen! Petivaatteet vuodelta 2005. Pyyhkeet eri paria, lahjaksi saatuja, pari aina kerrallaan. On ihan perusteltua hankia yhtäläiset. Päiväpeitto on kaikkea muuta kuin siisti! Sillä ei saa hyvää yleisilmettä aikaan, vaikka kääntäisi sen nurinpäin.
Vierailupaikassa oli muuten pelkistetty makkari ilmeeltään, mutta parisängyllä oli kaunis päiväpeitto ja neljä tyynyä päällä. Kaksi tyynyä vierekkäin ja sillain ne kaksi sitten päällekäin. Sillain näytti kyllä niin tosi hyvältä. Makkaritila jäisi ehkäpä armeijankolkoksi, jos ei laittaisi koristetyynyjä. ap
Osta vain ap, uudet tyynyt ja päiväpeite. Uusi lookki on varmasti kiva ja tulee itselle parempi fiilis kun on kiva "uusi" petaus. Vanhat kiertoon (kirppis, roskalava, esim. eläinsuojat ottavat vastaan peittoja) ja vanhat tyynyliinat voi käyttää vaikka siivousliinoina.
Näin on! Samaa mieltä. :) ap
Mä en jaksanutkaan enää palata noiden roinien ääreen vaan rupesin kattelee lisää sisustusjutskii netistä ja siivosin keittiön. !
Mun tämän päivän oivallukset: suunnittele hyvin ja ole maltillinen. Onks kukaan samaa mieltä?
Jos toki haluu just jotain elävyyttä ja persoonallisuutta, yhdistelevyyttä, niin sit voi ostaa tietty mitä huvittaa, tai jos ostaa jonkun vaikka Torista, niin pitää olla nopee että kerkii kaupoille, mutta pitää tietää että just ton mä haluun. Mä olen ollut äkkipikainen ja varmaa liian hätäinen mitä meille on annettu, tarjottu ja mistä mitäkin saatu sekä myös ostoksissa. Mä oon aiemmin menny ilman mitään suunnitelmii ja eikä ihme miltä koti on näyttänyt! ap
Vierailija kirjoitti:
Mä en jaksanutkaan enää palata noiden roinien ääreen vaan rupesin kattelee lisää sisustusjutskii netistä ja siivosin keittiön. !
Mun tämän päivän oivallukset: suunnittele hyvin ja ole maltillinen. Onks kukaan samaa mieltä?
Jos toki haluu just jotain elävyyttä ja persoonallisuutta, yhdistelevyyttä, niin sit voi ostaa tietty mitä huvittaa, tai jos ostaa jonkun vaikka Torista, niin pitää olla nopee että kerkii kaupoille, mutta pitää tietää että just ton mä haluun. Mä olen ollut äkkipikainen ja varmaa liian hätäinen mitä meille on annettu, tarjottu ja mistä mitäkin saatu sekä myös ostoksissa. Mä oon aiemmin menny ilman mitään suunnitelmii ja eikä ihme miltä koti on näyttänyt! ap
Minun mielestäni olet oivaltanut asian ytimen hienosti. Jäitä hattuun hetkiseksi. Raivaat toivottomat rojut pois ensin ja samaan aikaan kehittelet suunnitelmaa uuden varalle. Olen tosiaan tässä vaiheessa projektiasi sitä mieltä, että suunnitelmallisuus on parasta ettei käy niin, että uutta tulee "hätäpäissään" hankittua. Ehkä vanhastakin saa jotain kivaa jos se on umpipuuta tai joku maljakko voikin olla tosi kiva mutta ei nyt vaan tule esille tavarapaljouden keskeltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni olet oivaltanut asian ytimen hienosti. Jäitä hattuun hetkiseksi. Raivaat toivottomat rojut pois ensin ja samaan aikaan kehittelet suunnitelmaa uuden varalle. Olen tosiaan tässä vaiheessa projektiasi sitä mieltä, että suunnitelmallisuus on parasta ettei käy niin, että uutta tulee "hätäpäissään" hankittua. Ehkä vanhastakin saa jotain kivaa jos se on umpipuuta tai joku maljakko voikin olla tosi kiva mutta ei nyt vaan tule esille tavarapaljouden keskeltä.
Juuri näin, sä olet oikeessa. Kattelen, jos jotain noista laatikoista löytyy tähän mun uuteen suunnitelmaan, koska siellähän on joka lähtöön kaikkee.
Mä olen sanoinkuvaamattoman kiitollinen kaikille näistä vinkeistä ja ohjeista. <3 ap
Mulla tuli sellanen vähä paniikki että kerkiisin tekeen tän koko projektin kesäloman aikaan, ja mahdolisimman nopee, mutta ei toi nopeus taidakaan olla aina se valttikortti vaan suunnitelmallisuus. Jos loma loppuu kesken, niin sit jatketaan vaik viikonloppuisin ja iltaisin. ap
Normaalisti me oltais tehty yksi vähän pidempi ja yksi päivän-pari mittainen lomamatka kesäloman aikana ukon ja pentujen kanssa, kierrelty sukuakin läpi autoillen ja muuten vaan autoillen. Mä oisin käynyt kirpparilla kierteleen ja ostanut halvalla jotain kaiken ton entisen roinan lisäksi, noukkinut aina jotain saa ottaa ilmaislaareista.
Nyt just tuntuu, että se mitä mä oonkin tarvinnut, on kaikin kaikkiaan selkeys, pysähtyminen tai vähintään hidastaminen sekä ennen kaikkea toi jäitä hattuun juttu kuten kommentoija nro 426 mainitseekin. ap
En noin nopea kirjoitti:
Miten te, jotka pesette lattianne viikoittain, kerkeätte tehdä sen? Ja miten muuten kaikki olette niin nopeita?
Silloin harvoin, kun pesen lattian, imuroin maton, rullaan sen ja vien mattotelineelle. Sitä ennen on pitänyt pyyhkiä mattoteline esim. siitepölystä ja linnunpaskasta. Sitten imuroin lattian. Sitten konttaan lattialistat, hirveä musta pöly, on koristelusta ja uria, vaikkei olisikaan koristelusta vähintään listan päällys olisi täynnä pölyä.
Sitten moppaan tai luutuan kontillaan joka sentin. Huonekaluja pitää tietty siirrellä sekä imurointi- että luutuamisvaiheessa. Olen huomannut että melkein nopeammin luutuaa kontillern kuin kaikki moppisysteemien asetteluajat jne.
(Silloin kun teen vain pikaimurointia, en isompia huonekaluja siirtele.)
Sitten hakea matto sisään ja pois luutuamisvedet ja kaikki vermeet.
Jos joskus tuolleen innostun lattioita arkena, työpäivän jälkeen, siivoamaan niin se on huone per ilta eli puolessatoista viikossa koko talo, jos kaikki huoneet yhteen putkeen. Tosin näin laskien tulee jo viikonloppu väliin, sitten kerkeää enemmän.
Mutta miten joku esim tunnissa 'pesee koko talon lattiat'? Moppaatteko aina vain mattojen välistä?
LATTIANPESUVINKKI: Mä olen ostanut Viledan säädettävän siivousvarren, Sanisetilta nivellastan ja siihen Ikeasta nipun luonnonvalkoisia pennin pyyhkeitä. Kun alan pesemään lattioita, niin
1. Laitan ämpäriin pesuainevettä. Pesuaineena käytän Kiilto Sartek.
2. Kastelen pyyhkeen veteen ja levitän pyyhkeen lattialle.
3. Käärin pyyhkeen lattialastaan kulmista.
4. Pesen niin kauan, kunnes aika vaihtaa pyyhe.
5. EN HUUHTELE PYYHETTÄ ÄMPÄRISSÄ!! Vaan otan uuden ja laitan likaisen pyykkiin.
6. Kastelen uuden siinä puhtaassa pesuvedessä ja jatkan lattian pyyhkimistä.
7. Kun lattiat on pesty, niin laitan likaiset pyyhkeet koneeseen 90 asteeseen. Minun ei siis tarvitse pestä likaisia rättejä, vaan pesen lattioita aina puhtaalla vedellä ja puhtaalla pyyhkeellä. Kun aikasi huuhtelet samaa rättiä likaisessa vedessä, niin levitat vain likaa.
8. Pitkällä varrella ja rätin kulmalla on se hyvä puoli, että kun pitää jotain kohtaa hinkata, niin voit jalalla painaa rätin kulmaa ja hinkata sillä kumartumatta.
Tämän kikan opin aikoikaan lentokentän siivoojalta. Kone oli myöhässä ja kattelin miten näppärästi lentokentän siivooja siivoili lattioita aina puhtaalla pyyhkeellä.
VARSI: https://www.pamark.fi/catalog/product/view/id/405/s/swep-saatovarsi-100…
NIVELLASTA: http://www.saniset.fi/3.html
FROTEEPYYHE: https://www.ikea.com/fi/fi/p/kornan-vieraspyyhe-harmaa-70451112/ tai niitä Lejaren pyyhkeitä.
T. Kirjoittaja 150
Vierailija kirjoitti:
En noin nopea kirjoitti:
Miten te, jotka pesette lattianne viikoittain, kerkeätte tehdä sen? Ja miten muuten kaikki olette niin nopeita?
Silloin harvoin, kun pesen lattian, imuroin maton, rullaan sen ja vien mattotelineelle. Sitä ennen on pitänyt pyyhkiä mattoteline esim. siitepölystä ja linnunpaskasta. Sitten imuroin lattian. Sitten konttaan lattialistat, hirveä musta pöly, on koristelusta ja uria, vaikkei olisikaan koristelusta vähintään listan päällys olisi täynnä pölyä.
Sitten moppaan tai luutuan kontillaan joka sentin. Huonekaluja pitää tietty siirrellä sekä imurointi- että luutuamisvaiheessa. Olen huomannut että melkein nopeammin luutuaa kontillern kuin kaikki moppisysteemien asetteluajat jne.
Jos joskus tuolleen innostun lattioita arkena, työpäivän jälkeen, siivoamaan niin se on huone per ilta eli puolessatoista viikossa koko talo, jos kaikki huoneet yhteen putkeen. Tosin näin laskien tulee jo viikonloppu väliin, sitten kerkeää enemmän.
Mutta miten joku esim tunnissa 'pesee koko talon lattiat'? Moppaatteko aina vain mattojen välistä?LATTIANPESUVINKKI: Mä olen ostanut Viledan säädettävän siivousvarren, Sanisetilta nivellastan ja siihen Ikeasta nipun luonnonvalkoisia pennin pyyhkeitä. Kun alan pesemään lattioita, niin
5. EN HUUHTELE PYYHETTÄ ÄMPÄRISSÄ!! Vaan otan uuden ja laitan likaisen pyykkiin.
7. Kun lattiat on pesty, niin laitan likaiset pyyhkeet koneeseen 90 asteeseen. Minun ei siis tarvitse pestä likaisia rättejä, vaan pesen lattioita aina puhtaalla vedellä ja puhtaalla pyyhkeellä. Kun aikasi huuhtelet samaa rättiä likaisessa vedessä, niin levitat vain likaa.
8. Pitkällä varrella ja rätin kulmalla on se hyvä puoli, että kun pitää jotain kohtaa hinkata, niin voit jalalla painaa rätin kulmaa ja hinkata sillä kumartumatta.Tämän kikan opin aikoikaan lentokentän siivoojalta. Kone oli myöhässä ja kattelin miten näppärästi lentokentän siivooja siivoili lattioita aina puhtaalla pyyhkeellä.
FROTEEPYYHE: https://www.ikea.com/fi/fi/p/kornan-vieraspyyhe-harmaa-70451112/ tai niitä Lejaren pyyhkeitä.
T. Kirjoittaja 150
Piti vielä lisätä, että pesen niitä lattioita pitkin viikkoa vain paljaista kohdista. Kerran kuussa sitten kaikki matot pois ja kunnollisempi pesu. Mun rättitekniikalla saan pestyä esim keittiön lattian näppärästi sitä mukaa, kun mehut kaatuu lattialle.
Sama 150 & 430
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtavaa, taas ihan huippuideoita täällä, kiitos kaikille vinkkien jakajille ja kaikille muillekin muutenkin ketjuun osallistuneille! :)
Mä testasin tänään ruuanlaiton yhteydessä tasojen pyyhkimistä keittiöstä. Suihkepulloon tilkka astianpesuainetta plus vettä ja talouspaperilla pyyhintä. Oli nopee operaatio, vaikka ei mitenkään ekologinen toi talouspaperi. Mä oikeesti inhoon luuttuja ja noita vanhoja rättejä, joita meinasin ottaa siivoukseen mukaan. Niillä voi ehkä pyyhkiä lattioita, joskus sitten. Ei kai maailma kaadu, jos mä käytän joskus talouspaperii....
Äsken otin pölyt tv-tasolta vessapaperilla ja pesusuihkeella. Oli muuten nopeeta sekin. Ei menny taaskaan montaakaan sekuntia. Suurin haaste on ittensä liikkeelle laitto ja liika sohvan mukavuus johon jää löhöömään.
Koti on tällä hetkellä kaatopaikka. Ei enää kierrätyskeskus. Ihan älyttömän paljon laatikoita ja lähtevää joka nurkassa. Illalla sain lisää tohon lähtevien joukkoon ja huomenna kuskaan paljon johonkin. Tv-taso on karsee! Katselin jo Torista ja alta 40e olis yksi hyvännäköinen myynnissä.
Huomenna jatkuu. Hyvää yötä teille kanssasiivoojille! :) ap
Käytän keittiössä näitä https://www.tokmanni.fi/kuituliina-20-kpl-bio-6418400097089
Miten nää eroaa talouspaperista? Vai eivätkö nämä ole kertakäyttöisiä kuten talouspaperi?
Hyvän yön toivotus kaikille kanssasiivoojille, huomenna jatketaan. :) ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En noin nopea kirjoitti:
Mutta miten joku esim tunnissa 'pesee koko talon lattiat'? Moppaatteko aina vain mattojen välistä?LATTIANPESUVINKKI: Mä olen ostanut Viledan säädettävän siivousvarren, Sanisetilta nivellastan ja siihen Ikeasta nipun luonnonvalkoisia pennin pyyhkeitä. Kun alan pesemään lattioita, niin
8. Pitkällä varrella ja rätin kulmalla on se hyvä puoli, että kun pitää jotain kohtaa hinkata, niin voit jalalla painaa rätin kulmaa ja hinkata sillä kumartumatta.Tämän kikan opin aikoikaan lentokentän siivoojalta. Kone oli myöhässä ja kattelin miten näppärästi lentokentän siivooja siivoili lattioita aina puhtaalla pyyhkeellä.
T. Kirjoittaja 150
Piti vielä lisätä, että pesen niitä lattioita pitkin viikkoa vain paljaista kohdista. Kerran kuussa sitten kaikki matot pois ja kunnollisempi pesu. Mun rättitekniikalla saan pestyä esim keittiön lattian näppärästi sitä mukaa, kun mehut kaatuu lattialle.
Sama 150 & 430
Hyvä vinkki muuten, mutta kannattaa käyttää mikrokuituisia lattiapyyhkeitä. Ja kuivaimeen(lastaan) saa pieniä tarrapaloja tai klipsejä millä pyyhe pysyy siinä kiinni, niin samasta pyyhkeestä saa lastaa siirtämällä aina uutta puhdasta pintaa.
Vierailija kirjoitti:
Adolfina Mielivalta kirjoitti:
Luovu kaikesta siitä tavarasta, jota et oikeasti tarvitse ja joka ei ole sinulle poikkeuksellisen tärkeä.
Noi sanat: mitä et oikeasti tarvitse ja poikkeuksellisen tärkeä, ne mun pitää yrittää harjoitella. Justiin kattelin että onpa tääkin yksi koristetyynyki niin nätti ja toi yksi viltti, toi huopa, toi maljakko ja noi sata muuta ja niitähän joskus voisi vielä laittaa esille EHKÄ, mutta ei ne niin kovin poikkeuksellisen tärkeitä ole, tosi nättejä kyllä on. Kaapit ja hyllyt on nyt siis vielä täynnä tota nättiä ja kivaa.
Entä se seikka kun on laittanut tavaraa eteenpäin, niin niitä ei koskaan saa takaisin, aika varmuudella eivät tule vastaan, jotkin uniikit? Entä jos joskus haluaisikin vielä käyttää ja sitä ei ittellä enää olekaan. Tää on vaikeeta. ap
Meillä tuli muuttaessa uuteen kotiin kohtalaisesti tavaraa, mistä olin kahden vaiheilla. Laatikoita purkaessa kävin ne läpi, ja suuri osa niistä lähti roskiin tai jonnekin muualle.
Loppuja hillosin kaapeissa, laatikoissa ja varastossa, kävin niitä useamman kerran läpi. Vuosi siinä meni, ennen kuin selvisi mitkä jää ja mitkä ei. Osasta (esim. lasten vanhoja piirustuksia ja askarteluja) otettiin valokuvat, ja roskiin.
Luovun niistä mistä olen valmis luopumaan. Jos olen kahden vaiheilla, tavarat jäävät odotustilaan, mutta niille on oltava joku paikka. (20 vuotta vanha kaunis, muistorikas hajuvesipullo..no sen paikka on tietenkin peilikaapissa :D)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Adolfina Mielivalta kirjoitti:
Luovu kaikesta siitä tavarasta, jota et oikeasti tarvitse ja joka ei ole sinulle poikkeuksellisen tärkeä.
Noi sanat: mitä et oikeasti tarvitse ja poikkeuksellisen tärkeä, ne mun pitää yrittää harjoitella. Justiin kattelin että onpa tääkin yksi koristetyynyki niin nätti ja toi yksi viltti, toi huopa, toi maljakko ja noi sata muuta ja niitähän joskus voisi vielä laittaa esille EHKÄ, mutta ei ne niin kovin poikkeuksellisen tärkeitä ole, tosi nättejä kyllä on. Kaapit ja hyllyt on nyt siis vielä täynnä tota nättiä ja kivaa.
Entä se seikka kun on laittanut tavaraa eteenpäin, niin niitä ei koskaan saa takaisin, aika varmuudella eivät tule vastaan, jotkin uniikit? Entä jos joskus haluaisikin vielä käyttää ja sitä ei ittellä enää olekaan. Tää on vaikeeta. ap
Meillä tuli muuttaessa uuteen kotiin kohtalaisesti tavaraa, mistä olin kahden vaiheilla. Laatikoita purkaessa kävin ne läpi, ja suuri osa niistä lähti roskiin tai jonnekin muualle.
Loppuja hillosin kaapeissa, laatikoissa ja varastossa, kävin niitä useamman kerran läpi. Vuosi siinä meni, ennen kuin selvisi mitkä jää ja mitkä ei. Osasta (esim. lasten vanhoja piirustuksia ja askarteluja) otettiin valokuvat, ja roskiin.
Luovun niistä mistä olen valmis luopumaan. Jos olen kahden vaiheilla, tavarat jäävät odotustilaan, mutta niille on oltava joku paikka. (20 vuotta vanha kaunis, muistorikas hajuvesipullo..no sen paikka on tietenkin peilikaapissa :D)
Toi odotustilavinkki on tosi hyvä. Tolleen mäkin nyt taidan tehdä. Saa vähän harkittua lisää ajan kanssa. ap
Huomenta, tänään jatkuu taas.
Nää viileemmät kelit on loistavat tehdä tätä projektii. ap
Minä käytän vain moppia, siis sitä oranssia missä roikkuu niitä suikaleita. Ällöttää jotenkin ajatus uittaa vedessä sitä lituskaa. Mutta eihän sitä tosiaan paska vedessä tarvi uittaa kun ottaa aina uuden, puhtaan lituskan eli sen luutun!
Mä pidän karsittuja tavaroita myös odotustilassa. Osa ei sitä tarvi, kun ovat rikki tai pieniä tms. Ne joista olen yhtään epävarma, on siirretty varastoon tai autotalliin pois silmistä laatikoihin ja kestokasseihin.
Yleensä yhtään ei tule takaisin, vaan pari kertaa vuodessa roudaan kassit kirpparille ja saan pari sataa.
Joskus tulee väistämättä esim hutiostoksia, ja olen hyväksynyt että tappiota tulee, mutta hölmöä vielä maksaa kalliita asuinneliöitä niiden säilyttelyyn. Kiertoon vaan.
Hankalimmat myytävät voi lahjoittaa, lähes mitään ei tarvitse viedä suorastaan roskiin tai kaatikselle. Yhden roska on toisen aarre.
Kaikkein eniten tavaraa on kertynyt siitä kun lapset on pieniä ja rahaa on vähän. Joutuu ottaan vastaan kasseittain pieniksi jääneitä, joista vain osa on lopulta käyttökelpoisia. Ottaa vastaan kalusteita, kun saa ilmaiseksi, vaikka eivät ole ihan mitä tykkää. Ostaa alennuksesta vaatteen tai keittiötavaran, halvalla, vähän hempulan mutta muuhunkaan ei ole varaa.
Lapset keräävät kaikkia muistoja huvipuistoista jaha kantavat kotiin koulusta.
Sitten näihin kaikkiin liittyy niin paljon tunnejälkiä ajasta josta et olisi halunnut luopua. Aina kun hävittää tavaran, tuntuu kuin pyyhkisi pois sen muistonkin.
Mutta ei ole varaa elää museossa ja se aika on mennyt. Sitten kun on jokaisen huoneen käynyt kerran läpi, ja poistanut sieltä ne lapsiperhekerrostumat, mikään muu ei enää aiheuta sellaista luopumisen tuskaa ja voi vain sisustaa, ja tavara on vain tavaraa.
Täällä taas nämä konmaristit vinkkailevat omia juttujaan:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtavaa, taas ihan huippuideoita täällä, kiitos kaikille vinkkien jakajille ja kaikille muillekin muutenkin ketjuun osallistuneille! :)
Mä testasin tänään ruuanlaiton yhteydessä tasojen pyyhkimistä keittiöstä. Suihkepulloon tilkka astianpesuainetta plus vettä ja talouspaperilla pyyhintä. Oli nopee operaatio, vaikka ei mitenkään ekologinen toi talouspaperi. Mä oikeesti inhoon luuttuja ja noita vanhoja rättejä, joita meinasin ottaa siivoukseen mukaan. Niillä voi ehkä pyyhkiä lattioita, joskus sitten. Ei kai maailma kaadu, jos mä käytän joskus talouspaperii....
Äsken otin pölyt tv-tasolta vessapaperilla ja pesusuihkeella. Oli muuten nopeeta sekin. Ei menny taaskaan montaakaan sekuntia. Suurin haaste on ittensä liikkeelle laitto ja liika sohvan mukavuus johon jää löhöömään.
Koti on tällä hetkellä kaatopaikka. Ei enää kierrätyskeskus. Ihan älyttömän paljon laatikoita ja lähtevää joka nurkassa. Illalla sain lisää tohon lähtevien joukkoon ja huomenna kuskaan paljon johonkin. Tv-taso on karsee! Katselin jo Torista ja alta 40e olis yksi hyvännäköinen myynnissä.
Huomenna jatkuu. Hyvää yötä teille kanssasiivoojille! :) ap
Käytän keittiössä näitä https://www.tokmanni.fi/kuituliina-20-kpl-bio-6418400097089
Miten nää eroaa talouspaperista? Vai eivätkö nämä ole kertakäyttöisiä kuten talouspaperi?
Eivät ole, liina kestää kunnolla kastelua ja sen voi laittaa kuivumaan ja käyttää uudelleen. Se on tarkoitettu vaihdettavaksi joka päivä, mutta koska en puunaa tasoja kaiken aikaa, käytän jopa viikonkin samaa liinaa. Idea on siinä, että ei ole mitään vanhaa haisevaa pöpöpesää pyörimässä.
Ystäväni koti on ihana. Hän ehdotti pinterestiä. Naapuri on rakennusmies, mutta samalla tuntee värejä.
Maalattiin kaikki kodin seinät, jokainen sai huoneeseensa lempivärin. Katot valkoiseksi ja sama lattia kaikkiin.
Maalit ja maalari tuli vaihtokaupalla naapurista ja lattia oli kyllä arvokas. Mutta kestää nyt 10-20 v.
Asunnosta tuli kuin uusi. Katto oli maalattu jo aikaisemmin, huone kerralla, keskimäärin huone per kk.
Vasta, kun lattia oli valmis, oli fiilis vau.
Tämä myös toi lieveilmiön. Olohuoneen lipasto näytti vanhalta ja suoraan Ikean lastulevyltä, jota se olikin.
Sain ostettua torista edullisesti Muuramen lipastot. Myin Ikeat pois. Väliraha oli onneksi pieni.
Koska irtaimistoa on lähtenyt paljon, oli ennen kaapit tyhjät.
Nyt sovussa pienemmässä tilassa.
Odottelen Finlaysonin alea. Käyn ostamassa kaikille uudet lakanat.
Esikoinen käyttää säännöllisesti kummilta saamiaan prinsessalakanoita, vaikka ikääkin on.
Vuosien saatossa lakanat ovat kuluneet ja siinä vaiheessa, kun lakanat ovat alessa, on lumppukeräys oikea paikka vanhoille.
Kun kaikki laskee ylös, kustannusarvio on n 10 000 euroa.
Keittiön kaapit olisi myös tarkoitus uusia.
Siihen ainoa apu on osallistuminen näihin ilmainen suunnittelu ja on mahdollisuus voittaa lahjakortti.
Edellisestä remontista on yli 10 v.
Tee säkin jokin sisustuskuvakansio! :) Mua se on auttanut todella paljon. Kannatti eilen uhrata useita tunteja ja tänäänkin, vaikka se välillä tuntu ihan turhalta kaiken tän roinan ja melskan keskellä. Nytkin kun teen tota sisustussuunnitelmaa ja kattelen sohvan ja ruokapäydän värejä ym, niin pidän koko ajan mielessäni ja edessäni noita inspissisustuskuvia. Olisin tilannut jo nyt sen sata kertaa kaikkee muuta kuin mitä me ukon kanssa halutaan nyt, ja tottakai se sama sekatyyliralli olisi alkanut uudestaan. Onneksi se päiväpeitto on sopiva. Senkin ostin hätäisesti sillain, että kunhan on parempi kuin entinen se karsee, se päiväpeitto maksoi vaan 5e. Tsemppiä :) ap