Oliko naisen käytös asiallista? Kävi luonani syömässä viikonloppuna.
Ruuaksi olin valinnut savusilakoita juuri häntä varten kun hän ei lihaa syö (kalaa kylläkin), salaattia ja uusia perunoita + jälkiruuaksi jäätelöä. Hänellä oli vähän hankaluuksia kokonaisten, ruotoisten kalojen kanssa ja jälkkärinkin jälkeen vielä huonolla tuulella - ei kuulemma halua nyt nähdä vähään aikaan koska "halusin nähdä hänen sotkevan ja koheltavan ruuan kanssa". Ei voi ymmärtää.
Kommentit (135)
Mua olisi ärsyttänyt tuossa se että jos iltaa on tarkoitus viettää pidemmän kaavan mukaan ja ainoa ruoka on jokin jota en saa kunnolla syötyä niin olisi kamalaa olla nälkäisenä vieraammassa seurassa ja paikassa jos ei ole onnistunut närppiminen sikaloista tarpeeksi syötävää tms. Ihan mahdoton tilanne; jossain vaiheessa alkaa pakosti olla huutava nälkä, et kehtaa sanoa mitään koska toisen tekemää ruokaa pitää arvostaa, verensokeri laskee ja yksi siinä odottelee että miten tämä ilta tästä lähtee etenemään *vink vink*. Ja itsellä mielessä että tämä lähtee tästä ravintolaan tai kaupan kautta kotiin. Sitten kun pääsee kotiin ja saa syödäkseen turhautuminen purkautuu.
Näissä tapauksissa pitää aina olla kiitollinen siitä, että heti alussa tulee selville yhteensopimattomuus. En itsekään pidä silakoista, mutta olisin osannut sanoa asiani fiksusti ja olla kiitollinen vaivannäöstä kuitenkin. Eihän samoista ruoista ole pakkokaan tykätä. Eikä alussa voi tietää mistä sapuskoista toinen tykkää.
En pidä silakoista, mutta asian voi ilmaista kauniisti ja pahoittelevasti ja silti maistaa ja syödä muut.
Nirppanokat vetävät herneet nenään siitä että "näyttävät tyhmiltä" syödessä.
Nirsoudelle ei välttämättä voi mitään, mutta asenne miten tilanteen hoitaa kertoo ihmisestä paljon!
"Tätä syödään sitten joka viikonloppu", ajatteli nainen ja livahti ulos ovesta.
Anna sille seuraavaks pilttiä ja pillimehu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei aikuiselle vieraalle tarvitse ruotia savusilakoita! Vai haluatteko samalla myös apua perunoiden kuorimisessa? Spagetin leikkaamisessa?
Joku kokonainen ahven tai kuha ehkä olisi eri asia, mutta savusilakoiden kyllä pitää onnistua. AP väisti luodin.
Ei spagettia leikata, sitä pyöritellään kerälle lusikan pesässä.
Italiassa lapset opettelevat pyörittelemään lusikan avulla, aikuiset pyörittävät ilman lusikkaa.
Ei pidä paikkaansa, lusikalla pyöritetään aina silloin kun spagetissa on kastike, ilman lusikkaa pyöritetään kun on vain öljy tai esim simpukoita, muttei paksua kastiketta. Sama lapsille ja aikuisille.
T. Italialainen
Vierailija kirjoitti:
Olipa tyhmä akka, ilmeisesti nykyajan kermaperse. Olisin itse ollut otettu kun teit ruokaa. Ihan sama mitä. Jatka matkaa ja toivottavasti löydät naisen joka arvostaa Sinua.
Nainen45
Joo, typerä nainen kerrassaan. Itse olisin tosi iloinen, kun mies olisi nähnyt vaivaa laittamalla ruokaa.
Nainen vaikuttaa kiristäjältä. Voisi kuvitella, että sitten tulevaisuudessa esim. seksin saanti olisi kiinni siitä, että mies tekee kaikenlaista ansaitakseen intiimin hetken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset ruotinut kaloja valmiiksi?
Nuo olivat syötäväksi valmiita ja savutettaessa pienet ruodot pehmenevät huomaamattomiksi, isot taas on helppo olla syömättä.
En kyllä itsekään haluaisi lajitella ruotoja syödessäni, huono valinta ruuaksi.
No jos ap tapaili naista kumppaninhaku mielessä niin oli kyllä oiva valinta ruuaksi sinänsä, heti selvisi yhteensopimattomuus. Naisen käytös oli epäkunnioittavaa. Siirry seuraavaan leidiin, ap.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Naisille pitää laittaa samaa ruokaa, kuin pikkulapsille. Ei ne selviä noin vaikeista jutuista. Tai sun olisi pitänyt auttaa häntä ja ottaa ruodot nätisti pois 😂
Onko pakko yleistää koskemaan kaikkia naisia. Itse olisin selvinnyt ruodoista, mutta olisi arvostanut, jos mies olisi ne ruotinut. Olisin luultavasti ne ruotinut ne valmiiksi miehelle. Jokainen tyylillään.
Ei pieniä kaloja kuten silakoita ruodita. Ostetaan joko kokonaisina tai minifileinä.
Itse olen lapsesta asti syönyt monenlaista kalaa, osaan syödä silakasta pelkät lihat, selkäruoto jää jäljelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kutsut vieraan viikonloppuna syömään ,mutta tarjoat savusilakoita ?Ymmärtäisin jos ,edes savupallasta,mutta ! Tasosi ei ole laadukas,pilkkasitko vierastasi ,moisella eväällä.
Siis hei haloo! Savusilakat ei tosiaan ole mitään "arkiruokaa". ainakin täällä Länsi-Suomessa, jos niitä joskus saa, ne maksaa jotain 15-20 € /kg. Tuoreet silakatkin on jotain 13€.
En tiedä missä "kun isoisä lampun osti" -maailmassa te oikein elätte, mutta silakka ei nykyään ole köyhänkansan arkikala.
Ok. Miesparka olisi selvinnyt helpommalla ja halvemmalla jollain kasvis-pasta-mössöllä. Ei helmiä sioille.
Yöllä luin tätä ketjua ja pisti silmiin tämä silakan hintakeskustelu.. Eli OT.
Oikeestiko on noin valtavia eroja silakan saannissa ja hinnoissa. Kun meilläpäin (vantaa) silakkaa saa alle kympin kilo fileenä, enkä itse osta kuin tarjouksesta ja silloin se on 2.99 e/kg kokonainen ja 3.99e/kg file. Silakkaa on koko ajan tiskissä myynnissä kuitenkin.
Savusilakkaa saa myös koko ajan. Tänään hinta oli n. 13.99 e/kg.
Eli silakka on hyvinkin arkinen ruoka meillä. Silakasta teen siis jatkuvasti ruokaa, kun se on edullista ja saatavilla.
Nyt on tullut nieriä "uutena" jatkuvasti tyrkyllä 14.99e/kg. Ahvenia saa kympillä kilo, perattuna. Haukea ostin valmiiksi jauhettuna 17.99e/kg.
Punaista lihaa me ei oikeastaan syödä ollenkaan. Vaan kaloja ja satunnaisesti kanaa, mutta se pitääkin hakee kauempaa, kun tehotuotettua broileria en syö.
Vierailija kirjoitti:
Nainen on aika huonokäytöksinen, hyvä varmasti sinulle, että tämä paljastui ajoissa, en itse haluaisi tuollaisen kanssa olla ystävä (olen siis nainen). Jatkossa jos haluat, että tarjoamasi ruoka herättää naisissa romanttisia tunteita, niin välttele sottaista halpaa ruokaa, eli sellaista josta jää jäljelle joku ruotokasa tms. Ethän sinä halua, että nainen muistaa vierailusta paremmin ne silakat kuin sinut.
Ja varmaan haluat, että hän voi keskittyä sinuun eikä näpertämiseen ruoan kanssa. Ja haluat, että hän muuttuu illan mittaan epäasialliseksi ja alkaa vilkuilla sinua viettelevästi :-)
Totuus on tämä, on todella junttia kuten joku sanoi, tai ehkä jopa tyhmää yleensäkin tarjota savusilakoita kysymättä etukäteen haluaako hän syödä sellaisia, kyllä ne niin spesiaali ja vanhanaikainen ruoka on. Ehkä perattuna ja tehty lisäkkeeksi muun ruuan kanssa. Ravuistakin on hyvä kysyä etukäteen jos ei olla ravusteltu ennenkin.
Söin ensimmäisen kerran savusilakoita vuonna 1952 (n. 1.5 v), meillä isä teki remonttia ja laajennusta omakotitaloon, apuna kävi joitakin naapureita, kuka milloinkin. Isä oli rakennuksilla työnjohtajana, joten homman osasi. Nyt paikalla ollut naapuri yllytti minua syömään kilpaa savusilakoita, ja tulevana uhkapelurina suostuin. Hän ei vain tiennyt että minun tapa syödä silakoita oli niin, että molemmin puolin otin selkälihat, napsin ne suuhuni, sitten siirsin silakat salaa isän "terroonalle". Minä voitin.
Muuten, muistan kolme asiaa tuolta kesältä, yksi oli silakoiden syönti, toinen kun siskot otti minut aina kiinni kun yritin aitalta (asuimme siellä remontin ajan) nousta loivaa ylämäkeä työmaalle, kolmas oli että vanhempi veli yöpyi saunalla. Äiti ei koskaan uskonut että muistan, sanoi että minulle on myöhemmin kerrottu. Ei voi toinen kertoa esim. että puran silakan selkälihoja tai että keljutti kuin pientä oravaa kun aina otettiin rinteestä syliin.
Nykyisin kaupan savusilakat ovat pehmeitä ja vetisiä, kun ne savustetaan kokonaisena pakastetuista silakoista. Tuoreena savustettu silakan liha on napakka eikä ole märkä kuin veteen kastettu talouspaperi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset ruotinut kaloja valmiiksi?
Nuo olivat syötäväksi valmiita ja savutettaessa pienet ruodot pehmenevät huomaamattomiksi, isot taas on helppo olla syömättä.
Älä höpötä. Vieraita varten tuollaiset hommat tehdään valmiiksi, se on huomaavaisuutta. Olisit tehnyt sellaisen ihanan savukalalisäkkeen tuollaisen rääpimisruoan sijasta.
Vierailija kirjoitti:
Savusilakkavei taida olla yleisestikään naisten herkkua (juu poikkeksia on, joten pitäkää "kyllä mä vaan tykkään"-huutelijat nyt turpanne kiinni), joten aika riskin otit, kun muutakin kalaa ois yllinkyll8n tarjolla. Oikeastaan aikamoista vittuilua tarjota silakoita, ihan turha esittää viatonta. Seuraavaksi tarjoot varmaan suolamuikkuja.
Minä en olisi reagoinut itse savukalaan, se on ok. Vieraille ei kuitenkaan sovi laittaa ruokaa, jota pitää kovasti syödessä ronkkia. Aterioinnin pitää olla vieraalle helppoa, eikä niin, että ruokailu aloitetaan esim. perunoita kuorimalla.
Ei olisi kyseinen nainen kovin rento sängyssäkään, jos ruokailukin oli sottaista mielestään.