Huonolaatuisin tuote jonka olet koskaan ostanut ?
Itse ostin IISI juuresharjan ja siitä irtosivat kaikki ne pienet muoviharjakset muutaman harjausliikkeen jälkeen, pelkkä muovirunko jäi jäljelle. Pahoittelivat asiaa ja laittoivat tiskirätin korvaukseksi postissa.
Vatkaan veivaan
Kommentit (3026)
Vierailija kirjoitti:
Luhdan vaatteet. Vetoketjut hajoaa, saumat purkautuu, jne. muutamassa kuukaudessa. Pahimmillaan parin käyttökerran jälkeen.. roskalaatua.
Luhta oli joskus erittäin hyvä merkki :(
Ikean huonekalut ovat ainakin laaduttomuudessaan ylittämättömiä.
Parin kympin Lack-pöytä hajosi reilussa vuodessa, vaikkei siihen käytännössä kohdistunut mitään rasitusta.
Samalla kerralla olimme ostaneet myös toisen samanlaisen pöydän, joka oli vielä avaamattomassa paketissa edellisen hajottua. Yllätykseksi myös tämä toinen pöytä oli myös hajonnut juuri samalla tavoin.
Pöytä käytännössä purkautuu täysin itsestään atomeiksi, kun liimaukset pettävät. Sisältä paljastui pahvia, paperia ja ohuita lastulevy säleitä.
Eikä kyseinen pöytä ole ainoa meillä hajonnut Ikean tuote, vaan KAIKKI Ikean huonekalut ovat hajonneet lyhyessä ajassa.
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
Ostin jostain halpamyymälästä vesurin.
Varsi irtosi tunnin työslentelyn jälkeen.
Kun sovitin varren terään asianmukaisesti, osoittautui terä pehmeäksi taikinaksi, joka ei pysy terävänä.
Mitä oikein odotit halpamyymälästä??
Itse odotan hyvää vain jos ostan jostain kunnollisesta paikasta.
Minä ostin myös vesurin, aikaa siitä on jo paljon eikä se mikään halpakaan ollut. Vesuri oli kotimaisen tunnetun puukkotehtaan valmistama ja olin siihen todella tyytyväinen, oli käteensopiva ja pysyi terävänä. Se jäi kuitenkin epähuomiossa liiteriin muuttaessani pois ja minua harmitti kovasti. Pari vuotta sitten löytyi kirppikseltä täysin samanlainen, ei ollut halpa mutta ostin pois. Tämä tylsyi todella pian, terästä irtosi muutaman millin kappaleita ja minua harmitti taas.
Vierailija kirjoitti:
Ikean huonekalut ovat ainakin laaduttomuudessaan ylittämättömiä.
Parin kympin Lack-pöytä hajosi reilussa vuodessa, vaikkei siihen käytännössä kohdistunut mitään rasitusta.
Samalla kerralla olimme ostaneet myös toisen samanlaisen pöydän, joka oli vielä avaamattomassa paketissa edellisen hajottua. Yllätykseksi myös tämä toinen pöytä oli myös hajonnut juuri samalla tavoin.
Pöytä käytännössä purkautuu täysin itsestään atomeiksi, kun liimaukset pettävät. Sisältä paljastui pahvia, paperia ja ohuita lastulevy säleitä.
Eikä kyseinen pöytä ole ainoa meillä hajonnut Ikean tuote, vaan KAIKKI Ikean huonekalut ovat hajonneet lyhyessä ajassa.
IKEAn lastulevykin on muita valmistajia huomattavasti kevyempää höttöisempää, mutta miljardi asiakasta ei voi olla väärässä, IKEAn lastulevypaska on hyvää.
Glitterin helmikorvakorut. Ostin aidot hopeiset ja niissä on korvan läpi menevä hopeinen osuus niin ohut, että pelkään sen taipuvan pienimmästäkin kosketuksesta. Samoin niiden lukko on minimaalisen pieni, niin pieni ettei se tahdo näpeissä pysyä lainkaan!
Glitteristä olen myös muutaman hiushärpäkkeen tilannut. Laatu on naurettavan heppoista.
Täällä on haukuttu jos jonkinlaisia ns. laatumerkkejä ja -tuotteita. Itse olen ollut tyytyväinen Mielen pesukoneeseen ja kuivuriin sekä Liebherrin jääkaappiin. Olivat kalliita ostettaessa. Huonoja ja heppoisia sen sijaan ovat olleet monet paistinpannut (naarmuttuvat, ruoka tarttuu kiinni ym.) melkeinpä hinnasta riippumatta sekä sauvasekoittimet, esim. OBH Nordica hajosi naurettavan lyhyessä ajassa. Leivänpaahtimetkin ovat usein tosi huonoja: hitaita, eivät paahda kunnolla, rikkovat sulakkeen. Tuntuu, ettei nykyajan keittiötavaraan voi luottaa ollenkaan. Iänvanha sauvasekoitin oli käytännössä ikuinen.
Vierailija kirjoitti:
Faith kirjoitti:
Ostin aikoinaan Seppälästä tosi nätit ballerinat, joista toisesta irtosi pohja lähes kokonaan ensimmäisellä tai toisella käyttökerralla, ja sekin oli vain 10 minuutin kävelymatka lähikauppaan.
Seppälän muistoa kunnioittaen haluan toisaalta kertoa, että yksi hinta-laatu -suhteeltaan paras ostokseni on sieltä ostamani neuletakki. Ostin sen v. 2012, ja se on vieläkin siisti ja hyvä.
Minulla varmasti sama Seppälän neuletakki, on vuodelta 2012 ja edelleen tosi hyvässä kunnossa vaikka olen käyttänyt sitä viikottain vuodesta 2012 asti.
Mulla on Seppälän neulepusero, jonka ostin 1984 tai 1985. Aivan ihana turkoosin väri ja väljä malli, joka kestää pienet painon vaihtelut. Nyppyyntymistä ei juurikaan ole, mutta joitakin lankalenkkejä olen vetänyt nurjalle puolelle kun on tarttunut johonkin kiinni.
Edelleen ihan käyttökelpoinen vaate, jonka värisävykin sopii hyvin minulle kuin nenä päähän. Kuivausrumpuun en ole sitä kuitenkaan uskaltanut laittaa.
Koiran vetolelu, jonka tilasin Zooplussalta. Yksi kiskaisu ja oli rikki.
Pomarin vetoketjulliset talvinilkkurit. Vetoketju niin jäykkä, että ei liikkunut kunnolla ylös eikä alas. Tilasin nilkkurit Pomarin omasta verkkokaupasta, ja sain palautettua ne sinne. Laitoin vetoketjusta palautetta, ja siellä verkkosivuilla oli moni muukin antanut palautetta vetoketjun toimimattomuudesta. Ja useassa eri mallissa tämä sama vika. Minulla on käytössäni Pomarin talvinilkkurit, jotka olen ostanut vuosia sitten, niissä vetoketju toimii hyvin.
Manipuloidaankohan noita peukutuksia joltain taholta, kun kaikki viestit missä kerrotaan ikean huonosta laadusta saavat eniten alapeukkuja?
Vai vaikuttaisiko äänestyskäyttäytymiseen kateus, jonka vuoksi haluttaisiin lytätä muiden omistamia laadukkaampia tuotteita ja nostaa omistamiensa ikea-tuotteiden arvostusta?
Vai saako halvasta hinnasta jotain säälipisteitä, kun monikaan ei kykene tajuamaan kuinka valtavan paljon halvempaa on valmistaa täyttä paskaa laadun sijaan?
Vierailija kirjoitti:
Manipuloidaankohan noita peukutuksia joltain taholta, kun kaikki viestit missä kerrotaan ikean huonosta laadusta saavat eniten alapeukkuja?
Vai vaikuttaisiko äänestyskäyttäytymiseen kateus, jonka vuoksi haluttaisiin lytätä muiden omistamia laadukkaampia tuotteita ja nostaa omistamiensa ikea-tuotteiden arvostusta?
Vai saako halvasta hinnasta jotain säälipisteitä, kun monikaan ei kykene tajuamaan kuinka valtavan paljon halvempaa on valmistaa täyttä paskaa laadun sijaan?
Ikeaa arvostelevat kommentit tuntuvat olevan muiden huonekaluliikkeiden työntekijöiden käsialaa. Kalustelevyiset ikean huonekkalut ovat kalustelevyisiä ja siten eivät kestä paiskomista. Sama juttu muidenkin vastaavissa tuotteissa. Jos paiskoo huonekaluja, niin kannattaa hommata massiivipuisia tai metallisia. Niitäkin saa ikeasta ja ovat oikein hyvin suunniteltuja. Jos Ikeaa vertaa muihin huonekkaluihin, niin laatu on huomattavasti tasalaatuisempaa. Halvemmanpään Maskun/vast tuotteet ovat usein täysin arvoituksia keston yms osalta, mutta Ikeassa tietää mitä saa. Ne kalustelevyisetkin kestää, jos niitä ei paiskota ja käytetään suunniteltuun käyttöön. Tietenkään eivät ole Iskun omien tehtaiden tuotteiden veroisia, mutta hintaerokin on 5* vähintään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luhdan vaatteet. Vetoketjut hajoaa, saumat purkautuu, jne. muutamassa kuukaudessa. Pahimmillaan parin käyttökerran jälkeen.. roskalaatua.
Luhta oli joskus erittäin hyvä merkki :(
Silloin noi tehtiin suomessa. Nykyään halpatyöllä halvalla ja tuotteet sen mukaisia.
Nyky-yhteiskunnassa, jossa yhtiöiden voiton tavoittelu on numero 1 asia.
Kaikki perustuu kuluttamiseen ja yhtiöiden voiton tekemiseen, niin miten mikään tuote voisi kestää pitkään...
Mitä nopeammin tuotteen asiakas ostaa uudelleen sitä enemmän voittoa...
Kunhan tuote juuri ja juuri takuuajan kestää!
Eihän pörssiyhtiöt muuten voittoa tee!
Luhdan melko hintava neule. Neulos hajosi sauman vierestä olkapään alueella alle kuukaudessa ostosta. Neuloksen lanka oli ilmeisesti osin katkennut saumaamisen yhteydessä ja alkoi siksi irrota. Reklamoin, sain uuden - 2kk sisällä tapahtui sama juttu, vain vähän eri kohdassa. Että se siitä laadusta.
Otso kumikkaat kauniit vaal.sin valkoinen ,takaa repesi.Koko oli ok.Meinasin tehtaal laittaa,heitin lopulta roskii.Tuotteeksi voi kutsua dronningholmin mansikkahillo,soitin.Se pun nauha reunoista kone jyrsii joutunut hilloon,ök.Mitään ei kuulunut ,boikottiin. On joutunut vaihtamaan itsesyttyviä lamppuja heti ostettua..on niitä muitakin tuot.ollut..
Vierailija kirjoitti:
Takki Haloselta. Napit lensi ensimmäisellä kerralla.
Myyjä oli erittäin tympeä. Känisi että "eihän tuolla hinnalla voi vaatia ateljeelaatua".
Minusta kaikiin myytäviin kuuluu kiinniommellut napit.
Nyki toisen takin nappeja ja paiskasi kuin luun koiralle. "No tuossa tuntuu olevan vähän paremmin kiinni".
No huh. Aika ankea asenne ollut ko. ketjun myyjällä. Itse ostin aikoinaan samaisesta paikasta villakangastakin tarjouksesta satasella, ja se kesti täydellisenä 9 vuotta. Että joskus sieltä saa halvalla laatuakin, mutta tuo myyjä ei tainnut sitä tietää :D
Audi A3 Sportback keräsi uskomattoman määrän vikoja sinä aikana kun sen omistin: vaihdelaatikko hajosi itsestään, moottorin ohjausyksikkö piti vaihtaa, EGR venttiili suli ja lopulta moottori laukes kun jakohihna katkesi. Kaikki ennen kuin oli 90000 km mittarissa. En ymmärrä miten tuollaista VAG pskaa saa myydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikeaa arvostelevat kommentit tuntuvat olevan muiden huonekaluliikkeiden työntekijöiden käsialaa. Kalustelevyiset ikean huonekkalut ovat kalustelevyisiä ja siten eivät kestä paiskomista. Sama juttu muidenkin vastaavissa tuotteissa. Jos paiskoo huonekaluja, niin kannattaa hommata massiivipuisia tai metallisia. Niitäkin saa ikeasta ja ovat oikein hyvin suunniteltuja. Jos Ikeaa vertaa muihin huonekkaluihin, niin laatu on huomattavasti tasalaatuisempaa. Halvemmanpään Maskun/vast tuotteet ovat usein täysin arvoituksia keston yms osalta, mutta Ikeassa tietää mitä saa. Ne kalustelevyisetkin kestää, jos niitä ei paiskota ja käytetään suunniteltuun käyttöön. Tietenkään eivät ole Iskun omien tehtaiden tuotteiden veroisia, mutta hintaerokin on 5* vähintään.
Samalla tavalla ajatellen myös peukutuksia voisi manipuloida ikean työntekijät. Mutta mitä hyötyä ajattelisit tällä manipuloinnilla tai kilpailijoiden ikeaa haukkuvilla kommenteilla saavutettavan?
Ei varmasti ainakaan lähes yhtään mitään.
Itsellä on ollut ikean huonekaluja, ei niitä ole tarvinnut paiskoa rikkoakseen. Osa on hajonnut melko uutena täysin itsestään mutta silti "vanhuuttaan". Metallinen ikean tuolikin hajosi pelkästään istumalla muutamana vuonna siinä.
Mitään umpipuisia meillä ei tosin ikeasta ole ollut, eikä niitä taida ikeasta edes saada poislukien eräs pinnatuoli, ehkä jokin toinenkin tuoli on. Se pinnatuolikin näyttäisi olevan laadultaan heikoimpia, pinnatuoli ylensäkin on tosin kestävä rakenteeltaan, joten ikeankin heikompi versio voi kestää kohtuudella.
Paljon puhutaan ikean umpipuisista huonekaluista, mutta ei niitä oikeasti ole.
Kalustelevy, joka ilmaisesti tarkoittaa lastulevyä ei tietysti ole vahvin materiaali, mutta vielä heikompaa on ikean pahvilla päällystetty paperikenno. Samaa rakennetta käytetään halimmissa ja huonoimmissa väliovissa, mutta ne ova rakenteeltaan ja materiaaleiltaan huomattavasti parempia, niissä mm. runko on yleensä puuta ikean kalusteiden lastulevyn sijaan.
PS minä olin kirjoittanut yhden aiemman kommentin, joka sai paljon alapeukkuja sekä kommentin mihin vastasit. Enkä takuulla ole koskaan ollut minkään huonekaluliikkeen palveluksessa.
Wilfan kahvinkeitin. En ole edes 15€ keittimissä nähnyt että keittolevy ruostuu puhki.
Olen päässyt vähällä, koska en osta ikinä mitään halpakuraa. Paitsi näemmä tämä valmistaja onnistui huijaamaan.
Eh heh. Juttu vanheni jo monta kymmentä sivua sitten.