Huonolaatuisin tuote jonka olet koskaan ostanut ?
Itse ostin IISI juuresharjan ja siitä irtosivat kaikki ne pienet muoviharjakset muutaman harjausliikkeen jälkeen, pelkkä muovirunko jäi jäljelle. Pahoittelivat asiaa ja laittoivat tiskirätin korvaukseksi postissa.
Vatkaan veivaan
Kommentit (3026)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ratian kumisaappaat hajosivat parin käyttökerran jälkeen. Kivannäköiset koristeet eteiseen, käyttöön niistä ei ole.
Minä ehdin käyttää noita kaksi viikkoa, sitten meni kantapää pohjasta läpi saappaan koron sisälle. Eivätkä olleet edes mitkään halvat saappaat. Miten tuollaisia kehdataan edes myydä??
Kai valititte?
En valittanut näistä, mutta aiemmin olen valittanut toisista saappaista (samassa kaupassa), jotka myös hajosivat melkein heti. Mitään ei hyvitetty, koska en voinut todistaa, että olen "säilyttänyt saappaita oikein".
Riekerin kylmät talvisaappaat hajosivat hilseillen päällisestä, kun niitä ei oltu tarkoitettu märkään ja pakkaseen.
Mokkanilkkurit jäivät yhden talven ihmeeksi, koska toisesta meni takasauma saman tien.
Vierailija kirjoitti:
Mikä se k-kauppojen vai s- kauppojen halpamerkki on? Ei Pirkka eikä Rainbow, ne on molemmat hyviä, mutta se joku ihan nuhjuinen. Sen merkin kahvi oli joskus 15 vuotta sitten ainakin niin pahaa, että ensimmäisen suullisen jälkeen kaadoin viemärii ja loppupaketin roskikseen. En ole sen jälkeen siltä merkiltä ostanut mitään.
Extra/ Euro Shopper?
Ostin vuosia sitten Lidlistä alushousuja, paketissa niitä 2 kpl.
Ekan pesun jälkeen ne näytti ihan räjähtäneiltä, molemmat.
Täynnä purkautuneita pieniä kuminauhoja?!
Mä oon Lidlistä ostanut sen jälkeenkin vaatteita, mutta alusvaatteet olen jättänyt ostamatta sieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ratian kumisaappaat hajosivat parin käyttökerran jälkeen. Kivannäköiset koristeet eteiseen, käyttöön niistä ei ole.
Minä ehdin käyttää noita kaksi viikkoa, sitten meni kantapää pohjasta läpi saappaan koron sisälle. Eivätkä olleet edes mitkään halvat saappaat. Miten tuollaisia kehdataan edes myydä??
Kai valititte?
En valittanut näistä, mutta aiemmin olen valittanut toisista saappaista (samassa kaupassa), jotka myös hajosivat melkein heti. Mitään ei hyvitetty, koska en voinut todistaa, että olen "säilyttänyt saappaita oikein".
Täällä kolmas, jolla hajosi Ratian saappaat nopeasti. Jotenkin halkeilivat nilkan takaa. Ja minä valitin, tästä on kyllä jo 10 vuotta varmaan.
600 € Canoniin tuli sähköongelmia parin viikon käytön jälkeen. Edellinen samanmerkkinen ja -mallinen kamera kehitti samat oireet vasta 15 vuoden aktiivikäytön jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Philipsiä ei voi kyll aina moittia. Itse hyvästelin tänä keväänä Philipsin lähes 20 vuotiaan taulutelkkarin. Olishan tuo saattanut toimia edelleen, mutta olin jo kyllästynyt siihen painavaan rohjoon, vaihdan nääs järjestystä usein. Joku sanoi, ettei kuvan pikselöityminen johdu telkkarista, mutta se vauhditti uuden ostamista.
Pikselöityminen on kyllä todella epäonnistunut termi, koska digitaalinen (video)kuva koostuu aina pikseleistä.
Kun kuvaan sitten ilmestyy palkkeja, neliöitä yms häiriöitä, pikseleitä menetetään.
Vierailija kirjoitti:
600 € Canoniin tuli sähköongelmia parin viikon käytön jälkeen. Edellinen samanmerkkinen ja -mallinen kamera kehitti samat oireet vasta 15 vuoden aktiivikäytön jälkeen.
Miten ihmeessä sait ostettua 15 vuoden välein samanlaisen kameran?
Lauren Ralph Lauren t-paidat, ostin harmikseni 2 kappaletta erivärisiä paitoja. Parin pesun jälkeen venähtivät mallistaan ja saumat olivat ihan kierot.
Ikean Almtjärn kylpyhuoneen matto. Maksaa 20€ ja oli meillä vessassa, eli ei märkien jalkojen kanssa tekemisissä. Muutamassa viikossa meni kauhean näköiseksi huopaantuneeksi rätiksi, joka näytti kuin olisi kaatopaikalta kannettu kaiken maailman eritteiden peittämänä.
Vierailija kirjoitti:
Gigantin ilmanviilennin johon laitetaan sisälle kylmäkalleja sekä vettä. Laitteen piti viilentää ilmaa mutta kun laitoin sen päälle niin kotini muuttui hetkessä saunaksi auringon lämmittäessä ilmassa olevan kosteuden.
Sama meillä! Oli helteet kesäkuussa ja upouuden ilmanviilentimen otin käyttöön. Sitten olikin paitsi kuumaa, myös kosteaa kuin tropiikissa. Ikkunat huurtui kosteudesta.
Ostin Hongkongista kuumalla höyryllä toimivan saumojen puhdistajan. Se toimi tasan yhden kerran ja suutin meni tukkoon. Kävin vaihtamassa. Toisessa laitteessa oli sama vika, meni heti tukkoon. Soitin suoraan maahantuojalle, että missä vika. Sieltä kerrottiin, että kannattaa käyttää tislattua vettä, koska normaalista vedestä jää kapeaan suuttimeen kalkkia ja suoloja. Viskasin koko vehkeen kaatopaikalle, en ala tislattuja vesiä ostelemaan, etenkin kun sitä vettä menee tyyliin litra per pesukerta. Noista pitäisi olla maininta laitteen käyttöohjeessa, jos ei saa tavallista vettä käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiksen tuotteet kuten juoksutossut ja juoksusukat. Kengät eivät kestä edes 100 km ennen kuin niihin tulee reiät isovarpaiden kohdalle. Työkaverillani oli sama ongelma, ja yritti saada rahoja takaisin tai vaihtoa, kauppa ei suostunut siihen. Ilmeisesti aika tiedetty ongelma.
Sukat olivat kyllä pohjanoteeraus: Ostin aika kalliit (minun budjetilleni) ja maksoin niistä noin 25 euroa. Ekan 15 kilometrin lenkin jälkeen oli isot reiät isovarpaissa.
Ja joo, ei ole pitkät varpaan kynnet. Muiden valmistajien tuotteissa ei näitä ongelmia ole.
Mulla New Balancen juoksukengät hajoaa samalla tavalla, molemmat isovarpaan kohdasta. Maksoivat satasen, vuoden käytössä. Aiemmat parinkympin lenkkaritkin pysyneet ehjänä kauemmin! Tätäkö tää "laatu" on nykyään?
Mullakin hajosi New Balancet, lähti kummallisesti se päällysverkko sauman kohdalta rispaantumaan. Arvatkaa, vaihdettiinko! Mulle sanottiin urheilukaupassa, että noin paljon käytettyjä kenkiä ei voi palauttaa. Minä olin ihan että mitä hittoa, nämä on ostettu täältä 20 (vai oliko 21) päivää sitten! Myyjä totesi, että kyllä he palauttavat rahat viallisesta tuotteesta jopa 30 päivän ajan, mutta kun minun kengistäni näkee, että on ollut kovassa käytössä, niin ei heillä kulumista vastaan takuuta ole. Sinne meni yli satanen hukkaan. Lenkkarit on vieläkin tallella, käytän veneillessä. Molemmista kengistä on ne päällysverkot ihan rispaantuneet, irti saumasta ja kantapäiden kohdalla sisäpuolella isoja nukkapalloja.
Vierailija kirjoitti:
Ehtaa tavaraa kirjoitti:
Takavuosina ostin useammat Sloggi- alushousut, mutta en enää vuosiin, koska sormi meni joka- ainoista läpi sivusaumasta. Jos ei ensimmäisellä, niin toisella nostokerralla. Aina piti kulkea sitt reikäisissä pikkareissa. Toinen oli Vendi- sukat, ei viikkoa kestäneet ehjinä lasten jaloissa.
Sloggin laatu oli ennen hyvä, nykyisin surkea. Eihän alushousujen tarvitse jäädä perinnöksi mutta eivät kestä reikiintymättä ja repeämättä kovinkaan monta käyttökertaa.
Kokeilkaapas Sloggi Evernew -mallistosta, itsellä ollut jo monta vuotta ja laatu ihan toista kuin perus sloggit. Eikä hintakaan ole sen kummempi oikeastaan.
Muut sloggit onkin sitten ratkeilleet ja kulahtaneet, nämä pysyy. Miksi osa tuotteista näin heikkoa laatua, ja osa lifetime -takuulla?
-Sloggi zero feel (tai jotain sinnepäin) liivit. Menee pilalle parissa pesussa, koska venyvät.
-Yli 100 euroa maksaneet Schmincke vesivärit. Rasia todella huono, terävät reunat viiltää sormet auki, ja itse väritkään ei mitkään erityisen mahtavat.
Ostin Iisi-kuurausharjan matonpesuun kun kaupassa ei ollut muita merkkejä jäljellä. Ensimmäisellä harjausliikkeellä irtosi valehtelematta 25 harjasta, seuraavalla toinen mokoma. Roskiin meni suoraan.
Ei sinänsä yllättävää, mutta Kiinatrikoon eli Gina Tricotin kangashousut. Laatu oli vaan uskomattoman huono, repesivät ekalla käyttämällä. Samaa efektiä ollut Bik Bokin ja Cubuksen vaatteissa. Halpakaupoista kuitenkin esim. H&M vaatteet on usein mulla kestäneet vuosia aktiivista käyttöä.
Myös Espritin vaatteet ovat hajonneet mulla helposti.
Uusi Skooda, myöhemmin moottori alkoi rallattamaan alle kolme vuotta vanhassa autossa. Korjaus maksoi 2300€. Autoon tuli myös omituisia patteja maalipintaan, jotka puhkesivat ja pelti paistoi läpi.
Fruit of the loom merkin printattu paita. Aiemmat kaksi on kestänyt 16 vuotta. Nyt uudempaan tuli viiden sentin reikä kainaloon ja repsottaa lanka alaosaan ensimmäisen pesun jälkeen. Lanka on jämäkän puuvillan sijaan höttömäistä muoviseittiä. Ja ommeltiheys on puolet siitä mitä oli ennen... Ei vaan löydy enää paitoja jotka kestää!
Tuo on pelkkää roskaa, totta kai saappaat on tarkoitettu pitkään käyttöön, etenkin saappaiden pitää kestää kunnolla. Olisit sanonut ottavasi yhteyttä kuluttajaviranomaiseen, jos lakia ei noudateta.
Itse ostin viime vuoden lopulla talvisaappaat, josta 5 kuukautta myöhemmin irtosi yksi nahkapala, jonka kautta saappaan nyöri kulki. Valitin heti s-postilla ja laitoin kuvat mukaan. Sain pian tiedon että voin viedä saappaat takaisin kauppaan ja ottaa mukaan täysin uudet samanlaiset, jotka olivat lähettäneet valmistajan tehtaalta. Noin toimivat vastuullinen myyjä ja valmistaja.