Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huonolaatuisin tuote jonka olet koskaan ostanut ?

29.06.2020 |

Itse ostin IISI juuresharjan ja siitä irtosivat kaikki ne pienet muoviharjakset muutaman harjausliikkeen jälkeen, pelkkä muovirunko jäi jäljelle. Pahoittelivat asiaa ja laittoivat tiskirätin korvaukseksi postissa.

Vatkaan veivaan

Kommentit (3026)

Vierailija
461/3026 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ja puolisuomalaiset tekstiilit. Nyppyyntyvät, saumat hajoilevat, kangas haalistuu jopa käsin pestessä tai menee ihan muodottomaksi. Nythän on puhuttu paljon "vastuullisesta muodista", mutta todella monet vaatebrändit ovat vain näennäisesti suomalaista työtä. Vaikka vaate olisi kursittu kasaan Suomessa tai Euroopassa, heikot materiaalit saattavat silti tulla Kiinasta. Ja toki EU:n sisälläkin on kyseenalaista toimintaa, etenkin reuna-alueilla. Tai sitten on näitä "designed in Finland"-juttuja. Blaa, Nosh, Niinmun, Marimekko, Finlayson... Kaikki ihan sitä samaa. Mieluummin ostan nykyään halpatuotantovaatteita, sillä laadussa 10€ ja 100€ vaatteilla ei ole yhtään mitään eroa. Vaikka kuinka yrittäisi vaalia, ne eivät pysy hyvinä kun materiaalit ovat halpoja ja kehnoja. Olen lähettänyt takaisinkin vaatteita, jotka ovat olleet kauheita rytkyjä jo parin käyttökerran jälkeen, ja saanut takaisin ihan samanlaista roskaa.

Huvittaisi kyllä tukea vastuullista muotia, mutta mistä sellaista saisi? Alan pikkuhiljaa uskomaan, että halpatuotantoroskan ja huonojen tuotteiden ongelma ratkeaa vain kieltämällä kaiken tuonti Eurooppaan, jos sitä on mahdollista tuottaa täällä. Saattaisi mennä vuosia että täälläkin saataisiin tuotanto taas käyntiin, kun olemme jo aika kauan luottaneet Aasian maihin tietyillä aloilla, mutta tulisipahan työpaikkoja. Ai niin, sitten bisnespamput joutuisivat luopumaan massiivisista voitoistaan ja elämisen kustannuksiakin pitäisi vähän laskea, joten tämä ei koskaan toteudu.

Vierailija
462/3026 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jyskin peitot, eikä edes mitkään halvat.  Ajattelin että ostan kerrankin laadukkaat ja kalliit peitot, mutta p-skaa sain.

Minusta tuntuu että joka kerta kun lähtee liikkeelle ajatuksella että nyt vähän satsaan että saan laadukasta ja kestävää tavaraa niin lopputulos on kaikkea muuta. Ostin kalliit nahkakengät ja kuvittelin että ne kestävät vuosia, kestivät kaksi kuukautta. Finlaysonin lakanat ovat niin ohutta kangasta että kuviollinen peitto näkyy läpi, sen lisäksi saumat alkoivat purkaantumaan parissa vuodessa. Aioin ostaa kånkenin, mutta onneksi huomasin kaupassa että niissä kaikissa oli jo värissä kulumaa, yksikään ostamani kymmenen euron reppu ei ole vuosien käytön jälkeen näyttänyt yhtä nukkavierulta kuin kånkenit uutena. Kauppaan saivat jäädä.

Kånkeneista ei henkilökohtaista kokemusta, mutta mulla on yli 20 vuotta vanha Samsoniten reppu, joka on käytännössä kuin uusi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/3026 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset ja puolisuomalaiset tekstiilit. Nyppyyntyvät, saumat hajoilevat, kangas haalistuu jopa käsin pestessä tai menee ihan muodottomaksi. Nythän on puhuttu paljon "vastuullisesta muodista", mutta todella monet vaatebrändit ovat vain näennäisesti suomalaista työtä. Vaikka vaate olisi kursittu kasaan Suomessa tai Euroopassa, heikot materiaalit saattavat silti tulla Kiinasta. Ja toki EU:n sisälläkin on kyseenalaista toimintaa, etenkin reuna-alueilla. Tai sitten on näitä "designed in Finland"-juttuja. Blaa, Nosh, Niinmun, Marimekko, Finlayson... Kaikki ihan sitä samaa. Mieluummin ostan nykyään halpatuotantovaatteita, sillä laadussa 10€ ja 100€ vaatteilla ei ole yhtään mitään eroa. Vaikka kuinka yrittäisi vaalia, ne eivät pysy hyvinä kun materiaalit ovat halpoja ja kehnoja. Olen lähettänyt takaisinkin vaatteita, jotka ovat olleet kauheita rytkyjä jo parin käyttökerran jälkeen, ja saanut takaisin ihan samanlaista roskaa.

Huvittaisi kyllä tukea vastuullista muotia, mutta mistä sellaista saisi? Alan pikkuhiljaa uskomaan, että halpatuotantoroskan ja huonojen tuotteiden ongelma ratkeaa vain kieltämällä kaiken tuonti Eurooppaan, jos sitä on mahdollista tuottaa täällä. Saattaisi mennä vuosia että täälläkin saataisiin tuotanto taas käyntiin, kun olemme jo aika kauan luottaneet Aasian maihin tietyillä aloilla, mutta tulisipahan työpaikkoja. Ai niin, sitten bisnespamput joutuisivat luopumaan massiivisista voitoistaan ja elämisen kustannuksiakin pitäisi vähän laskea, joten tämä ei koskaan toteudu.

Itse sain opiskelijana hyvän ohjeen ostaa vähän parempia käyttövaatteita jotka sitten säilyvät kauan. 200 euron jakku oli parissa kuussa kuin 20v vanha ja nyppyinen, vaikka yritin kaikkeni ja pesinkin hellävaraisesti, enkä turhaan. Sen jälkeen olen pitäytynyt H&M-rytkyissä jotka ovat samaa laatua enkä koskaan anna vastaavaa neuvoa kenellekään pienituloiselle.

Luulen myös että neuvon antaja on sitä ikäpolvea jonka ne "ikuisesti kestävät" tavarat ovat jo 10-25v vanhoja, eli ajalta jolloin tuotanto ei järjestään ollut halpatuotantoa mahdollisimman heikoista materiaaleista. Ei ehkä silloin älyä, että nykyään ne vanhat perinteiset merkit ovat kaameaa roskaa, vaikka ennen kestivätkin iän kaiken.

Vierailija
464/3026 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jyskin peitot, eikä edes mitkään halvat.  Ajattelin että ostan kerrankin laadukkaat ja kalliit peitot, mutta p-skaa sain.

Minusta tuntuu että joka kerta kun lähtee liikkeelle ajatuksella että nyt vähän satsaan että saan laadukasta ja kestävää tavaraa niin lopputulos on kaikkea muuta. Ostin kalliit nahkakengät ja kuvittelin että ne kestävät vuosia, kestivät kaksi kuukautta. Finlaysonin lakanat ovat niin ohutta kangasta että kuviollinen peitto näkyy läpi, sen lisäksi saumat alkoivat purkaantumaan parissa vuodessa. Aioin ostaa kånkenin, mutta onneksi huomasin kaupassa että niissä kaikissa oli jo värissä kulumaa, yksikään ostamani kymmenen euron reppu ei ole vuosien käytön jälkeen näyttänyt yhtä nukkavierulta kuin kånkenit uutena. Kauppaan saivat jäädä.

Kånkeneista ei henkilökohtaista kokemusta, mutta mulla on yli 20 vuotta vanha Samsoniten reppu, joka on käytännössä kuin uusi.

Vierailija
465/3026 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokkosten siteet. Menevät muhjuksi alle kahdessa päivässä. Libresse ja Always säilyvät 3-4 päivää hyvinä käytössä. Vissiin joku markkinointikikka, ettei Vuokkosten side kestä tuon pidempään, niin kuukautisia odottaessa joutuu käyttämään useamman siteen. Ei jatkoon!

Hyi.. kuka käyttää samaa sidettä 3-4 päivää?! Aivan sama kuin pitäisit samoja pesemättömiä alushousuja monta päivää :/

Vierailija
466/3026 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laadun pyhä pyramidi, voit valita vain kaksi näistä kolmesta: aika, hinta, ja materiaalit

Vierailija
467/3026 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku sokeriton hedelmätoffee, mitä ostin vuosia sitten. Ja ihan Suomesta tavallisesta ruokakaupasta. Hyvä tuote siinä mielessä, että maistui ihan oikealta karkilta, maussa ei siis mitään vikaa. Hieman huonompi juttu sen sijaan oli, että syömisestä seurasi ihan JÄRKYTTÄVÄT mahakivut ja ilmavaivat, joita mikään ei helpottanut. Sattui niin paljon että kiroilin ja huusin ääneen. Minulla ei ole koskaan todettu allergioita, joten arvelin, että söin karkkeja liikaa, kun olen tällainen karkkihullu. Siispä viisastuneena, viikkojen päästä ostin samoja karkkeja ja tällä kertaa söin pussista vain yhden. Boom, SAMA EFEKTI. Yhdestä karkista. Enää ikinä en näihin koske ja kertoisin kaikille valmistajan nimen jos sitä vain enää sitä muistaisin. Mikään muu makeutusaineita sisältävä tuote ei ole aiheuttanut tällaista koskaan.

Mulla kävi sama yksistä karkkikaupan sokerittomista makeisista, olivat jotakin kääreellisiä Werther's Originalien muotoisia hedelmäkarkkeja, mutta tarkemmin en muista. Tapailin nykyistä miestäni ja hän oli juuri ajamassa luokseni, kun napsin noita karkkeja kotona. Miehen ollessa luonani alkoi sellaiset ilmavaivat, että en ole ennen kokenut edes vatsataudissa. Vatsaa väänsi ja kahdesti minuutissa pääsi aivan hirveän hajuinen äänekäs paukku, ja luulin saaneeni ruokamyrkytyksen jostakin. Makasin sängyssä peiton alla ja mätänin, mies makasi vieressä ja lohdutti, vaikka häpeissäni mumisin, että voit sä lähteäkin jos haluat, ei sun ole pakko olla siinä. Sitä kesti pari tuntia ja sitten rauhoittui. Jälkeenpäin mies sanoi, ettei ole varmaan ikinä yksikään pieru haissut niin hirveältä. Mä vielä epäilin, voiko karkit tehdä oikeasti noin pahaa, ja koemielessä söin siitä samasta pussista uudestaan seuraavana päivänä. Vissiin vatsa ei kestänyt kahta päivää putkeen, vaan sain kunnon ripulin ilmavaivojen lisäksi. Onneksi mies oli sillä kertaa kotonaan. Pari kertaa olen kyllä miettinyt, että laittaako hääpuheeseen, että tuossa hetkessä tiesin, että tämä mies on tosissaan kanssani... 

Luulin tuon jälkeen pitkään, että olen allerginen makeutusaineille, koska en ollut niitä pahemmin syönyt. Sittemmin testailin muutamia zero-limuja ja muita sokerittomia karkkeja, ja ei niistä tullut vatsa kipeäksi. Vaikka aion kyllä silti välttää makeutusaineita jatkossakin, koska eivät ne mitään terveystuotteita ole.

Vierailija
468/3026 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin Pietarissa kerran koko yöksi naisen, mutta se karkasi eka aktin jälkeen hynät saatuaan.

60 € meni siis puoliksi hukkaan

Vierailija
469/3026 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä sokerittomista karkeista, mutta ainakin sokerittoman suklaan kääreessä on varoituksia laksatiivisista vaikutuksista. Niin ja tietysti pastillien. Ehkä juuri noiden sivuvaikutuksen takia virvoitusjuomissa käytetään eri makeutusaineita. :D 

Vierailija
470/3026 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan Helsingin Sanomat. Luulin saavani laatujournalismia mutta sisältö olikin insellien kirjoittama.

Vierailija
471/3026 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erehdyin ostamaan muutamat halvat sukat Prismasta. Ne nukkaantuivat heti ekalla käytöllä, ennen ekaa pesua edes. Pesussa toki nukkaantuivat paljon lisää. Vein ne takaisin ja sain rahatkin takaisin.

Vaikka rahamäärä oli pieni, periaatteeni on AINA reklamoida, jos tuote on huono ja kestämätön.

Kaupoissa ei pitäisi myydä MITÄÄN, mistä tietää, että ei se kuitenkaan kestä, olkoon kuinka halpaa tahansa.

Jos kaikki kieltäytyisivät hyväksymästä laadutonta roinaa ja jaksaisivat reklamoida, kaupoissa ei olisi noita kehnoimpia kauheuksia. Mutta kun suurin osa ”ei jaksa” valittaa eikä välittää, totta kai kauppojen kannattaa jatkaa niiden myymistä.

Vierailija
472/3026 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin Sotkasta maton. Kas se alkoi purkautua parissa viikossa parinkymmenen sentin päästä reunasta. Vein sen takaisin ja sain uuden tilalle. Se alkoi myös purkautua, samasta kohdasta! Ei kun Sotkaan takaisin. Tällä kertaa asioin eri myyjän kanssa. Tämä alkoi väittää, että ei ole korvattava asia, koska ei ole mitään virhettä, vaan mattoon on täytynyt osua jotain terävää. Ei ollut, ja selitin asian, mutta hän ei uskonut. Tai ”uskonut”. En saanut enää rahoja takaisin. On se kumma, miten nykyaikana kaikki on niin kehnoa, että räsymattokaan ei kestä. Ei ole mitenkään vaikeaa tehdä kunnon räsymatto, joka kestää vuosikymmenestä toiseen! Eikä edes kallista (siitähän kaikki tuntuu olevan kiinni).

Vierailija
473/3026 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostoskanavalta se höyryjuttu. Ihan roskaa, harmittaa vietävästi että haksahdin siihen.

Vierailija
474/3026 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku sokeriton hedelmätoffee, mitä ostin vuosia sitten. Ja ihan Suomesta tavallisesta ruokakaupasta. Hyvä tuote siinä mielessä, että maistui ihan oikealta karkilta, maussa ei siis mitään vikaa. Hieman huonompi juttu sen sijaan oli, että syömisestä seurasi ihan JÄRKYTTÄVÄT mahakivut ja ilmavaivat, joita mikään ei helpottanut. Sattui niin paljon että kiroilin ja huusin ääneen. Minulla ei ole koskaan todettu allergioita, joten arvelin, että söin karkkeja liikaa, kun olen tällainen karkkihullu. Siispä viisastuneena, viikkojen päästä ostin samoja karkkeja ja tällä kertaa söin pussista vain yhden. Boom, SAMA EFEKTI. Yhdestä karkista. Enää ikinä en näihin koske ja kertoisin kaikille valmistajan nimen jos sitä vain enää sitä muistaisin. Mikään muu makeutusaineita sisältävä tuote ei ole aiheuttanut tällaista koskaan.

Mulla kävi sama yksistä karkkikaupan sokerittomista makeisista, olivat jotakin kääreellisiä Werther's Originalien muotoisia hedelmäkarkkeja, mutta tarkemmin en muista. Tapailin nykyistä miestäni ja hän oli juuri ajamassa luokseni, kun napsin noita karkkeja kotona. Miehen ollessa luonani alkoi sellaiset ilmavaivat, että en ole ennen kokenut edes vatsataudissa. Vatsaa väänsi ja kahdesti minuutissa pääsi aivan hirveän hajuinen äänekäs paukku, ja luulin saaneeni ruokamyrkytyksen jostakin. Makasin sängyssä peiton alla ja mätänin, mies makasi vieressä ja lohdutti, vaikka häpeissäni mumisin, että voit sä lähteäkin jos haluat, ei sun ole pakko olla siinä. Sitä kesti pari tuntia ja sitten rauhoittui. Jälkeenpäin mies sanoi, ettei ole varmaan ikinä yksikään pieru haissut niin hirveältä. Mä vielä epäilin, voiko karkit tehdä oikeasti noin pahaa, ja koemielessä söin siitä samasta pussista uudestaan seuraavana päivänä. Vissiin vatsa ei kestänyt kahta päivää putkeen, vaan sain kunnon ripulin ilmavaivojen lisäksi. Onneksi mies oli sillä kertaa kotonaan. Pari kertaa olen kyllä miettinyt, että laittaako hääpuheeseen, että tuossa hetkessä tiesin, että tämä mies on tosissaan kanssani... 

Luulin tuon jälkeen pitkään, että olen allerginen makeutusaineille, koska en ollut niitä pahemmin syönyt. Sittemmin testailin muutamia zero-limuja ja muita sokerittomia karkkeja, ja ei niistä tullut vatsa kipeäksi. Vaikka aion kyllä silti välttää makeutusaineita jatkossakin, koska eivät ne mitään terveystuotteita ole.

Oliko testaamissasi tuotteissa sama makeutusaine kuin siinä ilmavaivoja aiheuttaneessa karkissa?

Vierailija
475/3026 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

OBH:n sähkövatkain. Ostin muutama vuosi sitten ennen joulua. Vatkasin sillä kermaa rosollia varten. Ääni oli todella voimakas eli tarvitsi kuulosuojaimet. Vein heti joulun jälkeen takaisin kauppaan. Kokeiltiin muitakin samoja vatkaimia ja ääni oli yhtä hirveä. Palautin sen siihen kauppaan, laitoin vähän lisää rahaa ja ostin Boschin vatkaimen, joka ei äännä juuri ollenkaan.

476/3026 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OBH:n sähkövatkain. Ostin muutama vuosi sitten ennen joulua. Vatkasin sillä kermaa rosollia varten. Ääni oli todella voimakas eli tarvitsi kuulosuojaimet. Vein heti joulun jälkeen takaisin kauppaan. Kokeiltiin muitakin samoja vatkaimia ja ääni oli yhtä hirveä. Palautin sen siihen kauppaan, laitoin vähän lisää rahaa ja ostin Boschin vatkaimen, joka ei äännä juuri ollenkaan.

OBH on kyllä aika pilipali merkki, aina jotain vikaa joka tuotteessa

Vatkaan veivaan

Vierailija
477/3026 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin pojalle pari vuotta sitten kirkkaan oranssin Tunturi merkkiseen polkupyörän. Väri haalistui isosta osasta pyörää kesän aikana ja pyörän ulkonäkö muuttui. Tein reklamaation ja sain vastauksen, että pyörää ei olisi saanut käyttää auringonpaisteessa. Ilmeisesti pyörää olisi pitänyt käyttää vain yöllä tai vesisateessa?

Minulla oli sama juttu, muistaakseni toissa kesänä, mutta sain hintahyvityksen liikkeestä mistä sen ostin...

Vierailija
478/3026 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita kaikenlaisia kokemuksia, mutta yksi ylitse muiden on Lidlin lihatuotteet. Aina teurastamoiden halvimpia jämäpaloja, joita sitten myydään ihan vaikka validina entrecotena, ulkofileenä tms. Kuitenkin Lidlin paketteihin päätyy ne huonoimmat, jänteisimmät osat ja lihatalojen omien brändien alle sitten ne paremmat palat. 

Tästä syystä esimerkiksi kun eräs kaverini pitää grillibileitä, tiedän jo etukäteen tuovani omat grillattavat, vaikka aina muistaa mainita että hän tarjoaa. En vain sellaista moskaa halua suuhuni laittaa. 

Vierailija
479/3026 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xtra talouspaperi. Karheaa, kovaa eikä ime yhtään mitään.

Vierailija
480/3026 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse sain opiskelijana hyvän ohjeen ostaa vähän parempia käyttövaatteita jotka sitten säilyvät kauan. 200 euron jakku oli parissa kuussa kuin 20v vanha ja nyppyinen, vaikka yritin kaikkeni ja pesinkin hellävaraisesti, enkä turhaan. Sen jälkeen olen pitäytynyt H&M-rytkyissä jotka ovat samaa laatua enkä koskaan anna vastaavaa neuvoa kenellekään pienituloiselle.

Luulen myös että neuvon antaja on sitä ikäpolvea jonka ne "ikuisesti kestävät" tavarat ovat jo 10-25v vanhoja, eli ajalta jolloin tuotanto ei järjestään ollut halpatuotantoa mahdollisimman heikoista materiaaleista. Ei ehkä silloin älyä, että nykyään ne vanhat perinteiset merkit ovat kaameaa roskaa, vaikka ennen kestivätkin iän kaiken.

Minä olen ostanut vain kirpputoreilta. Löytää vanhoja, Suomessa tehtyjäkin vaatteita, jotka on tehty kunnon materiaaleista. Jos vaate on kestänyt siistinä 80-luvulta nykypäivään, kestää se todennäköisesti vielä toisetkin 40 vuotta.

Jos kaupasta haluaa ostaa, niin materiaalilappu on se, jota kannattaa ensimmäisenä katsoa. Pellava, villa, puuvilla, nailon ja viskoosi pääosin hyviä, akryyli, polyesteri ym. pääosin huonoja (treenivaatteissa tosin polyesteri paras). Sitten kannattaa katsoa, miten saumat on ommeltu, kuinka paksua kangas on, vaikka hangata ja venyellä sitä hieman ennen ostopäätöstä. Halpaketjuistakin voi löytyä kestäviä vaatteita, kunhan silmä on harjantunut ne löytämään.