Jos häänne meni pilalle, mikä pilasi ne?
Tähän toivon tarinoita pilalle menneistä häistä ja niiden pilaajasta. Huono sää? Anoppi?
Kommentit (47)
Meidän häissä meni oikeastaan kaikki pilalle, enkä ollut edes ladannut päivälle mitään suurempia odotuksia! Meillä oli n. 70 hengen säät, ja varmaan puolet vieraista myöhästyi jo kirkosta yli puoli tuntia. Valokuvaajakin oli välissä teillä tietämättömillä. Melkeinpä koko päivän satoi ja ukkosti. Miehen puolelta osa vieraista oli jo alkuillasta umpikännissä, ja he alkoivat haastamaan kanssani riitaa kun pyysin heitä käyttäytymään. Häissä piti esiintyä tutun tutun tuttu laulaja, mutta hänen mikki, äänentoistalaitteet tms. ei kunnolla toiminut joten esitys jäi aika laimeaksi. Hmmm mitäköhän muuta vielä tapahtui...
Onneksi avioliitto on ollut paljon parempi, mitä häämme. :D Terveisiä vaan tutuille ja kavereille jotka tunnisti!
Meillä oli kesähäät ja satoi.. kaikki valitti sitä, eikä häistä oikein nauttinut. kiva kun olin 10000e laittanut häihin ja sää ei suosinut
Ettäkö sä jaksat. On jo kerrottu mikä ne häät pilaa. Tiivistettynä siis tilat, johon ihmiset jaetaan, eli ei kaikki samassa tilassa. Kaikki leikit. Karaoke. Lapset. Alkoholittomuus. Lihattomuus ruoassa. Vieraan kustannukset, kun pari asuu pk-seudulla, mutta suku 400km päässä - mutta häät kuitenkin 'hesassa'. Ja häälahja. Jnejne. Miks ette vaan käy maistraatissa?
[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 21:44"]
Ettäkö sä jaksat. On jo kerrottu mikä ne häät pilaa. Tiivistettynä siis tilat, johon ihmiset jaetaan, eli ei kaikki samassa tilassa. Kaikki leikit. Karaoke. Lapset. Alkoholittomuus. Lihattomuus ruoassa. Vieraan kustannukset, kun pari asuu pk-seudulla, mutta suku 400km päässä - mutta häät kuitenkin 'hesassa'. Ja häälahja. Jnejne. Miks ette vaan käy maistraatissa?
[/quote]
ööö? kirjoitin tänne ekaa kertaa?
Se, että annoin sukulaisteni ylipuhua minut järjestämään hääjuhlan. Olisin itse tahtonut mennä mahdollisimman vähällä hössötyksellä naimisiin kirkossa. Minä, sulhanen, vanhempamme ja ehkä elossa olevat isovanhempamme. Meillä oli lopulta vieraita "vain" kuutisenkymmentä, mutta koska minä ja sulhanen olemme molemmat sensorttisia ihmisiä, jotka eivät isommin nauti huomiosta, tilaisuus oli meille äärimmäisen ahdistava ja kiusallinen, vaikka vieraat tuntuivat nauttivan.
No ei menneet pilalle, mutta jos järjestäisin uudelleen niin morsiamena yrittäisin ottaa vähän rennommin, eikä hermoilla jokaisesta pikku yksityiskohdasta. Taisin mennä niin ylikierroksilla, etten oikein muista koko päivästä mitään. Hääthän ne vain olivat.
Ei meillä pilalle menneet häät. Mutta jos nyt olisimme menossa naimisiin, pitäisin pääni ja menisimme kahdestaan vihille outojen todistajien läsnäollessa ja viettäisimme päivän niin.
Olin aina haaveillut tällaisesta hääpäivästä,mutta aloin viime tingassa mamoilemaan ja pelkäsin, että mitä vanhempamme sanovat, jos emme edes kahvitilaisuutta järjestä.
Eihän siitä nyt vaivaa ollut, mutta se oma haave jäi toteuttamatta.
Eli tehkää niin kuin te kumpikin haluatte yhdessä. Älkää kuunnelko muiden neuvoja.
Liiallinen alkoholi. Itse olin siis aivan liian humalassa hermostuksen takia. Ei tee mieli muistella koko häitä, harmittaa niin paljon että humalluin niin paljon.
kaikki meni toisten ohjeiden mukaan,ei kuten itse halusin.liian virallista.ei edes ihania kuvia.harmittaa aina,en voi kunnolla katsoa mitään hääohjelmiakaan ku en saanu sellaista ihanaa rakkaudesta huokuvaa päivää ja ihania hääkuvia.haluaisin sentähden 5v hääjuhlan jossa olis vaikka ammattikuvaajakin.vaivaa muuten koko elämän.saisin ihanat muistot.ja vieläpä ikuistettuna.
Kovaääniset lähisukulaiset, jotka jutteli keskenään omista asioistaan. Hääpari jäi siis sivurooliin. Oli pienet häät, pari häirikköä pääsi pilaamaan tunnelman -ainakin minulta eli morsiamelta. Heillä oli varmasti hauskaa. Mun hauska alkoi häämatkalla. Mut juhlat järjestettiinkin lähinnä vanhempien toiveesta, muuten olis jätetty melkein väliin, juhlittu kahdestaan vaan tai parin ystävän.
Huumehörhö veljeni joka pöllypäissään ilmoitti, että on juuri tullut laivalta tukka sinisenä ja ei kuulemma tule häihin. Juu ei olisi ollut asiaakaan sinne, mutta koko ajan sai pelätä, että jos se kuitenkin löytää paikalle ainepäissään.
Mutta hyvin meni kuitenkin, kukaan muu ei tästä huolestani kärsinyt kuin minä itse :)
Sulhanen. Haukkui mua eri asioista päivän mittaan ja oli pahalla päällä.
Oksennustaudissa olo. Onneksi kuvien ajan jaksoin olla toimintakuntoinen, muuten päivä meni nukkuessa. Onneksi emme järjestäneet juhlia. Mutta toki harmittaa illan suunnitelmien mm ravintolaillallisen peruuttaminen. En myöskään ole kuviin tyytyväinen..
Anoppi mökötti kun ei saanut ostaa häihin lipputankoa. Näin meillä tänä kesänä.
Se että halusin mennä naimisiin vähinäänin maistraatissa. Lopulta miehen sukua kutsui sinne itse itsensä.
Meillä piti olla lapsettomat häät. Vihkitilaisuudessa lapsia ei ollut, mutta juhlapaikalle eräs mamma sitten raahasi kaksi poikaansa, iät n. 3v ja 4v. Se että muksut kiljuivat ja juoksivat puheiden aikana ei vielä onnistunut kaikkea pilaamaan, mutta ruokailun jälkeen alkoi tapahtua. Ensin vanhempi pojista juoksi (vanhempansa eivät viitsineet ollenkaan katsella poikien perään) täysillä pöydänkulmaan niin että otsaan tuli kuhmu, kauhea huuto ja hulabaloo... Onneksi ei käynyt pahemmin, ulina vain tuntui jatkuvan ja jatkuvan. Kun oli kahvin ja kakun vuoro, tapahtui se klassinen eli pojista pienempi meni pällistelemään kakkua, kurotti, kaatui ja vetäisi pöytäliinasta niin että osa lautasista tippui lattialle ja hajosi ja kakku kellahti pöydälle.
Siinä vaiheessa suoraan sanottuna vitutti.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 21:29"]Meillä piti olla lapsettomat häät. Vihkitilaisuudessa lapsia ei ollut, mutta juhlapaikalle eräs mamma sitten raahasi kaksi poikaansa, iät n. 3v ja 4v. Se että muksut kiljuivat ja juoksivat puheiden aikana ei vielä onnistunut kaikkea pilaamaan, mutta ruokailun jälkeen alkoi tapahtua. Ensin vanhempi pojista juoksi (vanhempansa eivät viitsineet ollenkaan katsella poikien perään) täysillä pöydänkulmaan niin että otsaan tuli kuhmu, kauhea huuto ja hulabaloo... Onneksi ei käynyt pahemmin, ulina vain tuntui jatkuvan ja jatkuvan. Kun oli kahvin ja kakun vuoro, tapahtui se klassinen eli pojista pienempi meni pällistelemään kakkua, kurotti, kaatui ja vetäisi pöytäliinasta niin että osa lautasista tippui lattialle ja hajosi ja kakku kellahti pöydälle.
Siinä vaiheessa suoraan sanottuna vitutti.
[/quote]
Olisit sanonut kovaan ääneen että juuri tämän takia en lapsia häihini halunnut.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 21:31"]
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 21:29"]Meillä piti olla lapsettomat häät. Vihkitilaisuudessa lapsia ei ollut, mutta juhlapaikalle eräs mamma sitten raahasi kaksi poikaansa, iät n. 3v ja 4v. Se että muksut kiljuivat ja juoksivat puheiden aikana ei vielä onnistunut kaikkea pilaamaan, mutta ruokailun jälkeen alkoi tapahtua. Ensin vanhempi pojista juoksi (vanhempansa eivät viitsineet ollenkaan katsella poikien perään) täysillä pöydänkulmaan niin että otsaan tuli kuhmu, kauhea huuto ja hulabaloo... Onneksi ei käynyt pahemmin, ulina vain tuntui jatkuvan ja jatkuvan. Kun oli kahvin ja kakun vuoro, tapahtui se klassinen eli pojista pienempi meni pällistelemään kakkua, kurotti, kaatui ja vetäisi pöytäliinasta niin että osa lautasista tippui lattialle ja hajosi ja kakku kellahti pöydälle. Siinä vaiheessa suoraan sanottuna vitutti. [/quote] Olisit sanonut kovaan ääneen että juuri tämän takia en lapsia häihini halunnut.
[/quote]
Arvaapa sanoinko? :D Myös yleensä hyvin rauhallinen mieheni hermostui ja pyysi perhettä poistumaan paikalta. Poistuivat, eivätkä vieläkään ole ottaneet mitään yhteyttä edes pyytäkseen anteeksi. :( Häistä on nyt kolmisen vuotta...
Miehen lapset! Olivat jo teinejä, mököttivät koko tilaisuuden ajan.