Kirkkoon kuuluu 45% helsinkiläisistä. Se ei ole enää valtauskonto
Kommentit (17)
Et siis ymmärrä sanaa valtauskonto.
voit olla uskossa kuulumatta kirkkoon. tiesitkös
Mä en kuulu kirkkoon, koska 500€/v on mun mielestä kohtuuton summa maksaa rahaa, jota vastaan en saa yhtikäs mitään.
Tänne tulevista ja täällä asuvista ulkkiksista varmaan 99% kuuluu omaan uskontoonsa eli lähinnä väkivaltaiseen islamiin. Suomalaiset jättävät oman uskontonsa ja islam ottaa vallan pikkuhiljaa.
ei vaan moni on eronnut kirkosta koska sillä säästää rahaa, Suomi kun on maailman kallein maa suhteessa tulotasoon niin kaikesta on pakko tinkiä...
Silti papeista on jatkuva pula ja hautajaisia joudutaan tämän takia siirtämään kuukausikaupalla. Jostain syystä ateistit haluavat papin, kanttorin ja kirkon siunauskappelin käyttöönsä.
Vierailija kirjoitti:
Mihin ne muut kuuluu?
Islamiin, kuten meitä on jo vuosia varoitettu.
Olen eronnut kirkosta rahallisista syistä johtuen, en uskollisista syistä johtuen. En ole ateisti, vaan agnostikko, mikä tarkoittaa minulle lähinnä sitä, että minulla on hyvin neutraali, jopa välinpitämätön asenne kysymykseen, onko Jumalaa olemassa. En väitä tietäväni totuutta tässä asiassa, mutta en välttämättä usko uskontojen mukaiseen ihmisen kaltaiseen persoonalliseen Jumalaan ja tämän olemassaoloon. Toisaalta voin kenties uskoa pitkälle kehittyneen avaruusörkin mukaiseen Jumalolioon, koska ajattelen, että emme ole Kosmoksessa yksin täällä Telluksella. Niin tai näin, agnostikkoleima sopii minulle varmaankin parhaiten.
Vierailija kirjoitti:
ei vaan moni on eronnut kirkosta koska sillä säästää rahaa, Suomi kun on maailman kallein maa suhteessa tulotasoon niin kaikesta on pakko tinkiä...
Tokihan kuitenkin maksamme mielellämme verovaroillamme suurmoskeijoita ja muita minareetteja tulijoille. Olemmehan empaattisia ja epäitsekkäitä. Jätämme oman kirkkomme, jotta voimme kustantaa islamilaisten uskonnon harjoittamisen.
Vierailija kirjoitti:
Mä en kuulu kirkkoon, koska 500€/v on mun mielestä kohtuuton summa maksaa rahaa, jota vastaan en saa yhtikäs mitään.
Kyllä sinä saat mutta ne asiat ovat jo niin juurtuneita Suomalaiseen yhteiskuntaan ettei kukaan ajattele niiden alkuperää. Yksi tällainen asia on pyhäpäivät jotka ovat suurimmalle osalle palkallisia vapaita.
Vierailija kirjoitti:
Silti papeista on jatkuva pula ja hautajaisia joudutaan tämän takia siirtämään kuukausikaupalla. Jostain syystä ateistit haluavat papin, kanttorin ja kirkon siunauskappelin käyttöönsä.
Ateistit pitäisi viedä sairaalan ruumishuoneelta suoraan jonnekin joutomaalle haudattavaksi. Siinä on ateistille ihan riittävät läksiäiset helvetin ikuiseen tuleen ikuiseen rangaistukseen.
Vierailija kirjoitti:
Olen eronnut kirkosta rahallisista syistä johtuen, en uskollisista syistä johtuen. En ole ateisti, vaan agnostikko, mikä tarkoittaa minulle lähinnä sitä, että minulla on hyvin neutraali, jopa välinpitämätön asenne kysymykseen, onko Jumalaa olemassa. En väitä tietäväni totuutta tässä asiassa, mutta en välttämättä usko uskontojen mukaiseen ihmisen kaltaiseen persoonalliseen Jumalaan ja tämän olemassaoloon. Toisaalta voin kenties uskoa pitkälle kehittyneen avaruusörkin mukaiseen Jumalolioon, koska ajattelen, että emme ole Kosmoksessa yksin täällä Telluksella. Niin tai näin, agnostikkoleima sopii minulle varmaankin parhaiten.
Agnostikkokin on ateisti. Jos et ole teisti, olet ateisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Agnostikkokin on ateisti. Jos et ole teisti, olet ateisti.
"En usko Jumalaan mutta en ole ateisti.." BUAAH
Kristitytkin ovat ateisteja suhteessa muihin uskontoihin.
Onhan se edelleen valtauskonto. Sitten on monia pienempiä ryhmiä ja kirkkoihin kuulumattomia. Ei niitä voi niputtaa kaikkia samaan ja sanoa, että kirkkoon kuuluvia kristittyjä on vähemmän.
Mihin ne muut kuuluu?