Keskustelisitko kanssani tutkimusmenetelmistä?
Kommentit (15)
4 Mistä sinä tiedät että se olen juuri minä? No keskustellaanko?
Keskustellaan vaan. Mikä sinua kiehtoo kvalitatiivisissa tutkimuksissa?
Lähinnä oikean tutkimusmenetelmän valinta tiettyyn aineistoon. ap
Millainen aineisto ja mikä on tutkimuskysymys, mikä ala?
8 sori tsekkasin tossa välissä mentalistin. ap
Ala on historiantutkimus, aineisto elämäkerta vuosisadan vaihteeseen sijoittuen, tutkimuskysymyksenä näin aluksi voisi ajatella mitä tämä ihminen kirjoittaa elämäkerrassaan, vai kuinka? ap
Ala on historiantutkimus, aineisto elämäkerta vuosisadan vaihteeseen sijoittuen, tutkimuskysymyksenä näin aluksi voisi ajatella mitä tämä ihminen kirjoittaa elämäkerrassaan, vai kuinka? ap
[quote author="Vierailija" time="25.04.2013 klo 22:26"]
[/quote]
Tuo ei kelpaa tutkimuskysymykseksi, koska kuka tahansa päiväkirjan lukenut voisi kertoa sinulle, mitä siihen on kirjoitettu. Se ei siis riitä tutkimuskysymykseksi. Tai jos riittäisi, olisi historian alalla gradu helppo tehdä, kunhan kopioi tutkimusaineiston ja sanoo, että tätä se kirjoitti.
Oletko lukenut yhtäkään vastaavaa gradua? Löysin niitä aika monta, sinulle ehkä sopivin esimerkki M Austinin Matkalla kutsumukseen: erään päiväkirjan kertomus vaimoksi ja äidiksi tulemisesta 1800-1900 -lukujen vaihteessa suomalaisessa kaupunkiyhteisössä.
Vähän tulee mieleen se gradu Ikean kuvastosta.
Minkä takia vauvapalstan pitäisi tehdä gradusi puolestasi?
Kai muuten ap olet miettinyt sitä, että nykyään kaikki gradut julkaistaan netissä, ja nyt kun olet täällä tätä samaa asiaa jankannut monta päivää, niin jos oikeasti saat työn valmiiksi, niin aika pienellä vaivalla selviää myös henkilöllisyytesi kaikille, joita asia saattaa kiinnostaa.
Miksi avaat aina vain uusia ketjuja, joissa on sama sisalto? Haluaisin auttaa sinua ja keskustella kanssasi, mutta joka kerta kaikki antamasi tiedot ovat erittain epamaaraisia ja viitteellisia. Etko voisi tarkentaa ja kertoa, miksi haluat tutkia kyseista aineistoa ja mika siina sinua kiinnostaa?
Luulen, ettei tämä ole oikea foorumi sellaiseen...