Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saan miehen ulos asunnosta? Haluan erota eikä mies suostu lähtemään!

Vierailija
29.06.2020 |

Asumme avoliitossa, asunto on minun. Tapailen jo toista miestä, mutta avomies ei usko, että haluan tosissani erota, koska uusi tapailukumppani on niin nuori. Vaikka tästä ei tulisi parisuhdetta, haluan silti erota. Mitä voin tehdä? Harrastaa seksiä keittiön pöydällä, kun mies tulee töistä kotiin? Tosin tuskin sekään auttaisi.

Kommentit (467)

Vierailija
381/467 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, jos se asunto on sun omistama niin laita se vuokraukseen osittain kalustettuna 3-4 kuukaudeks. Sillä välin muutat tilapäisesti muualle jossa maksat vuokran noilla vuokratuloillasi. Onhan se selvää jos kämpän omistaja aikoo vuokrata/myydä kämpän, että asujat joutuvat ihan laillisesti muuttamaan muualle. Jos mies inttää et se voi vuokrata sen kämpän, niin sinulla on täysi oikeus olla valitsematta juuri hänet vuokralaiseksi.

Hidasta tuokin on, aivan yhtä hidasta kuin kämpän myyminen tai häädön hakeminen. Kaikki tavat kestää useita kuukausia, jos mies niin päättää. Kyse on vain siitä kuinka kauan hän vitkuttelee ja kieltäytyy poistumasta asunnosta.

Sä et voi vain laittaa asuntoa vuokralle ensi viikosta alkaen. Miehelle, tai kelle tahansa joka asuu jossain asunnossa, on annettava kohtuullinen aika muuttaa pois. Esim 1-2 kk. Mutta jos se ei vain sieltä suostu lähtemään, niin ei kukaan uusi suostu tietenkään maksamaan vuokraa asunnosta, jossa joku loisii. Ja et siinäkään vaiheessa saa lain mukaan mennä itse väkivalloin henkilöä poistamaan, vaan pitää käyttää virallisia reittejä=häätö. Ja sehän kestää useita kuukausia, prosessi ei ole nopea.

Ja samat ongelmat toistuu siinä että myisi asunnon.

Ongelma ratkeaa sitten kun mies ymmärtää tilanteen. Se on nyt varmaan jossain shokissa ja täydessä kieltovaiheessa, mutta toivottavasti se henkinen lukko aukeaa lähipäivinä.

Vierailija
382/467 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä : Ei taida olla muuta laillista keinoa kun tuolla jo aikaisemmin mainittu häädön hakeminen tuomioistuimen kautta. Eli siis nostat HETI häätökanteen. Kerro exälle, että laitat nyt samantien asiat eteenpäin häädön suhteen ja että vedät kanteen pois jos on kuukauden sisällä muuttanut tavaroineen pois, mukaanlukien muuttoilmoitus maistraattiin jonka tekee netissä (sinä vieressä valvomassa että myöskin todella tekee sen) ja palauttanut avaimet sulle. Muistuta ettei se tuomio näytä mitenkään hyvältä siinä vaiheessa jos siihen asti odottelee ja yrittää sitten vasta alkaa etsimään uutta asuntoa. Siitä koituisi hänelle maksettavia oikeudenkäyntikuluja. Jos miehellä ei ole mitään suuria maksuhäriömerkintöjä, voit auttaa hänet löytämään ihan kivaa modernia vuokrakämppää esim Lumo.fi:sta jossa on mahdollista vuokrata asunto vaikka heti tänään muutamalla klikkauksella. Niillä on tosiaan ihan kivoja moderneja kämppiä saunoineen ja parvekkeineen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/467 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

...elikkä annat keppiä ja porkkanaa(apua) saman aikasesti. Kyllä useimmat miehet herää siihen että postissa kilahtaa hänen nimellään haaste käräjäoikeudelta.

Vierailija
384/467 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehen nimi ei ole vuokrasopimuksessa niin eikä talon kirjoilla niin silloin hän EI virallisesti asu siellä.

Vierailija
385/467 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos miehen nimi ei ole vuokrasopimuksessa niin eikä talon kirjoilla niin silloin hän EI virallisesti asu siellä.

Eiköhän hänellä kirjat siellä kuitenkin ole. Eli on joskus tehnyt maistraattiin muuttoilmoituksen. Maistraatistahan se ap:lle kysymällä selviää, ketä hänen asunnossaan on kirjoilla.

Vierailija
386/467 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

23v?

Ihan aikuisia ollaan, nelikymppisiä. En olisi ikinä uskonut, että fiksu, koulutettu, omanarvontuntoinen ihminen muuttuu erossa näin.

Ap

No miksi muutuit?

Vierailija
387/467 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä en nyt kuitenkaan ala varta vasten soitella ja kannella ex-miehen vanhemmille ja muille sukulaisille. Sekin olisi noloa. Ystäville ja muille ihmisille kerron erosta ja tämän hetken tilanteesta sitä mukaa kuin heitä kohtaan. Miehiä en aio tänne tuoda, mutta ystäviä ajattelin kutsua käymään niin kuin asuisin täällä yksin. Ajattelin myös antaa exälle loppuviikon aikaa pakata ja lähteä.

Ap

Teidän tilanne on nyt jo nolo. Se tulee ilmi tutuille jossain vaiheessa. "Joo me on erottu". "Mutta asutte edelleen yhdessä...?"

Kuulostaa todella todella erikoiselta, ja tuota odottaisi ehkä joltain parikymppisiltä, ei aikuisilta. Ette kumpikaan näyttäydy ihan täysijärkisiltä. Niin kuin tuo yksi vastaus "kumpikohan teistä on järki-ihminen".

Hän voi käyttäytyä järjettömästi, mutta ulkopuolelta ei tiedä kummalla teistä heittää vai molemmilla.

Eihän ole, moni asuu eron jälkeen samassa osoitteessa vielä jonkin aikaa käytännön syistä

Niin järkisyistä. "Asunto ei ole mennyt vielä kaupaksi" tai "mies ei ole löytänyt vielä asuntoa".

Miltä kuulostaa "mies ei halua muuttaa".

Herää kysymys, "entä sitten? Mitä sinä haluat?"

Vierailija
388/467 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea ihan koko ketjua, mutta

- ilmoita miehelle, mihin päivään mennessä hänen on muutettava (joku jo ehdotti elokuun loppua ja tämä voisi olla ihan hyvä)

- jos sulla on asuntolainaa, hae puoleksi vuodeksi lyhennysvapaata (maksat siis vain lainan korkoja)

- toivottavasti asut alueella, jossa on Lumon asuntoja. Lumolla on tyhjiä asuntoja, joihin pääsee varsin nopeastikin muuttamaan (kaveri varasi Lumon nettisivuilta asunnon torstaina, kävi katsomassa perjantaina ja muutti seuraavana tiistaina). Lumo tekee vuokrasopimuksia myös 3 kk ja 6 kk:ksi eli ei tarvitse tehdä pidempää vuokrasopimusta

- et tarvitse muutamaksi kuukaudeksi kaksista kämppää, koska olet kuitenkin muuttamassa pian takaisin. Muutaman kuukauden nukut vaikka patjalla lattialla ja syöt kertakäyttöastioista. Pyykkisi voit käydä pesemässä omistamassasi asunnossa, koska vuokra-asunto on vain kakkosasuntosi eli virallinen osoitteesi on omistamassasi asunnossa

- jos mies ei ole elokuun loppuun mennessä lähtenyt, käynnistä häätöprosessi. 

Vierailija
389/467 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se häätöprosessi pitää käynnistää heti koska asia viipyy sen 2-3 kk kär.oikeudessa ku heillä muitaki tapauksia käsittelyssä ja jonossa. Miehen kanssa voi aina sopia että vetää kanteen pois heti kun on poistunut asunnosta ja palauttanut avaimet.

Vierailija
390/467 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käräjäoikeuden kautta ilmeisesti? Sun pitää hommata sille häätö. 

Aika kamalaa, en haluaisi erota niin. Kauankohan se kestäisi ja kauanko mies saisi vielä asua täällä?

Ap

Kuvitteellinen tilanne. En oikeasti usko, että nelikymppinen ap ei tositilanteessa keksisi muuta kuin tulla av:lta neuvoja hakemaan. 

Mutta itse näkisin tällaisen tilanteen näin:

Jos asunto on ap:n omistuksessa, mutta myös miehen virallinen koti, miksei ap silloin laita asuntoa myyntiin? Jos asunnon myy ja ostaa toisen muualta, ei uuden asunnon sijaintia tai avaimia tarvitse antaa ex-avopuolisolle. Tiedän, että omistusasunnon myyminen voi olla vaikeaa ja hidasta sekin, ja kuka sitä nyt kotoaan haluaisi lähteä. Mutta kun mieskään ei halua. Uusi ihana koti voisi olla myös itselle uusi alku, ja sen jälkeen mies voisi miettiä keskenään, miten hän asumisensa jatkossa järjestää. 

...mies voisi miettiä keskenään. Siis kenen kanssa? Varmaan joutuu miettimään yksinään.

Vierailija
391/467 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän ap:lle nyt kuuluu. Toivottavasti tulee vielä päivittämään.

Vierailija
392/467 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu ilmeisesti tämän palstan luonteeseen, että kaikki, mitä ap tekee, on väärin. Jonkun mielestä en voi heti potkaista miestä pihalle, jonkun mielestä olen nössö ja vätys, kun en ole jo saanut miestä ulos.

Mihinkään elokuun loppuun en odota vaan tämän viikon loppuun. Kiireinen, sekava, surullinen päivä. Tein tänään hotellivarauksen miehelle valmiiksi ja pakkasin lisää. Juteltiinkin pitkään. Hän ei ymmärrä, mikä kiire minulla on. Kamala katsoa, kun toinen murtuu.

Ap

Vierailija
393/467 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kakkahattutäti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on sitten erittäin paljon huonoja neuvoja jotka saattavat johtaa sekä rikosoikeudelliseen että vahingonkorvausvastuuseen. Kuten aina.

Itse nostaisin tyynesti miehen kamat rappuun ja vaihtaisin lukot. Jos siitä parin tonnin sakot tulisi, niin aivan sama. Maksaisin sen riemusta kiljuen, että pääsisin moisesta eroon. Tuo mies on täysi loinen!

Minä taas, jos tahtoisin jättää mieheni, pakkaisin kamani ja häipyisin. Panisin kämpän myyntiin ja ilmoittaisin mihin mennessä sen on pakattava kamansa.

En missään tapauksessa jäisi asumaan asuntoon missä olen asunut jonkun ihmisen kanssa, jota rakastin, mutta en enää rakasta. Joku sukutila olisi tietysti eri asia, mutta kerrostaloluukku.

Ja muutenkin, ei sen miehen tarvitse tehdä asioita helpoksi ap:lle. Aphan tässä se petturi on. Odottaa että mies eroaa nätisti ja sovussa vaikka itse ei ole tehnyt niin: eli eronnut ensin, ja alkanut jakaa tavaraansa sitten. Kunnolliset ihmiset eroaa ensin ja alkaa sitten vasta katsella muita.

Sulla ei taida olla omistusasuntoa, kun noin heppoisin syin olet myymässä asuntoasi? Minä ainakin nautin nyt, kun saan asua tässä yksin eron jälkeen. Tosin toista miestä en tähän asuntoon enää huoli asumaan...

On minulla. Mutta en kiinny seiniin. On vaan ihan älyttömästi helpompaa lähteä itse kuin yrittää saada toinen lähtemään.

Ap on se, joka henkisesti lähti, miksei lähde siis fyysisestikin?

En muutenkaan ymmärrä tuollaista, että ihan puskista ilmoitetaan miehelle, että meillä oli hyvä suhde muta ei huvita enää, häivy. Millainen nelikymppinen ihminen on noin lapsellinen? Tuollaisista "ei huvita" -kausista päästään yhdessä yli ja kasvetaan ihmisinä. Ei ruveta etsimään heti uutta miestä ja häädetä entistä sen kodista.

Tätä ajatusta haluan kommentoida. Parisuhde ei ole mikään elinkautinen tuomio. Minun mielestäni yhdessä ollaan niin kauan, kuin se tuntuu hyvältä ja on annettavaa toiselle ihmiselle. Jokainen ihminen on yksilö ja elää itselleen. Eroaminen ei ole väärin eikä se ole epäonnistuminen.

Ap

Vierailija
394/467 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuluu ilmeisesti tämän palstan luonteeseen, että kaikki, mitä ap tekee, on väärin. Jonkun mielestä en voi heti potkaista miestä pihalle, jonkun mielestä olen nössö ja vätys, kun en ole jo saanut miestä ulos.

Mihinkään elokuun loppuun en odota vaan tämän viikon loppuun. Kiireinen, sekava, surullinen päivä. Tein tänään hotellivarauksen miehelle valmiiksi ja pakkasin lisää. Juteltiinkin pitkään. Hän ei ymmärrä, mikä kiire minulla on. Kamala katsoa, kun toinen murtuu.

Ap

Palstan luonteeseen kuuluu myös se, että keskustelijat loukkaantuvat verisesti toisilleen, ja unohtavat aloituksen tyystin :D

Vierailija
395/467 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Palstan luonteeseen kuuluu myös se, että keskustelijat loukkaantuvat verisesti toisilleen, ja unohtavat aloituksen tyystin :D

Olen huomannut:D

Ap

Vierailija
396/467 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kiire peuhata pikkupoikien kanssa vällyissä

Näin on ja kivaa on ollut... Ei, vaan kun päätös on tehty, ei ole mitään syytä jäädä paikalleen vaan mennään eteenpäin.

Ap

Vierailija
397/467 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko exä luvannut lähteä asunnosta?

Vierailija
398/467 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko exä luvannut lähteä asunnosta?

Hirveä riita päällä, huutoa ja itkua. Se alkoi siitä, kun ex-mies oli käynyt ostamassa astianpesuainetta. Tulin jäähylle ja viinille, koska riita kuului varmaan naapureillekin. En voi tosin olla täälläkään kauan, koska tämä seuralaiseni tapaa kavereitaan. Mutta tämä on pieni takapakki, pysyn suunnitelmassa.

Ap

Vierailija
399/467 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nyt kuuluu? Loppuiko riita?

Vierailija
400/467 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap. Todella ikävän kuuloinen tilanne. Varmaan hirveää just toi, ettei saa käsitellä niitä omia tunteita, suhteen loppumisen surua.. vaan pitää vielä eronkin jälkeen elää jossain pseudosuhteessa.

On se kummallista, muttei mitenkään tavatonta. Omalle kaverille kävi ihan samoin. Erosivat sovussa ilman draamaa, heillä ei vaan ollut sellaista suurta rakkautta. Miehen piti muuttaa pois, mutta uutta asuntoa "ei löytynyt" kuukausiin! Lopulta kävi ilmi, ettei se ollut edes yrittänyt muuttaa ja oli hirvittävän mustasukkainen mun kaverista. Oli ilmeisesti jäänyt sinne asumaan ns kyttäämään millaista elämää kaverini alkaa elää. Lähti se sitten lopulta, ilman häätöä, kun asiat tuli julki.