Miten saan miehen ulos asunnosta? Haluan erota eikä mies suostu lähtemään!
Asumme avoliitossa, asunto on minun. Tapailen jo toista miestä, mutta avomies ei usko, että haluan tosissani erota, koska uusi tapailukumppani on niin nuori. Vaikka tästä ei tulisi parisuhdetta, haluan silti erota. Mitä voin tehdä? Harrastaa seksiä keittiön pöydällä, kun mies tulee töistä kotiin? Tosin tuskin sekään auttaisi.
Kommentit (467)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän pitkäkestoiset ongelmat oli miehen alkoholinkäyttö. Ongelman luonteesta johtuen hänen mielestä ongelmaa ei ollut, oli vikaa vain minussa kun olin kireä, pihtari ja kohtuuton. Turha sanoakaan että siitä ei yhteisymmärryksessä pystynyt eroamaan, vasta pakko minun puolelta tepsi. Sittenkin hän harasi vastaan ja vetkutti, vaikka paperia tuli postista.
Minulla myös tuo liian pitkään yrittäminen.No puhuitteko auki näitä ominaisuuksia? Tuliko alkoholin käyttö viimeisinä vuosina vai oliko sitä koko suhteen ajan? Korvasiko mies alkoholilla jotain puutteita suhteesta ja yritti saada arkea mieluisammaksi?
Ihan hymyilyttää tämä. Ihan kuin mun exän käsikirjoituksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän pitkäkestoiset ongelmat oli miehen alkoholinkäyttö. Ongelman luonteesta johtuen hänen mielestä ongelmaa ei ollut, oli vikaa vain minussa kun olin kireä, pihtari ja kohtuuton. Turha sanoakaan että siitä ei yhteisymmärryksessä pystynyt eroamaan, vasta pakko minun puolelta tepsi. Sittenkin hän harasi vastaan ja vetkutti, vaikka paperia tuli postista.
Minulla myös tuo liian pitkään yrittäminen.No puhuitteko auki näitä ominaisuuksia? Tuliko alkoholin käyttö viimeisinä vuosina vai oliko sitä koko suhteen ajan? Korvasiko mies alkoholilla jotain puutteita suhteesta ja yritti saada arkea mieluisammaksi?
Ihan hymyilyttää tämä. Ihan kuin mun exän käsikirjoituksesta.
Joo, alkkiksella löytyy aina selitys juomiselle. Ja useinhan syynä on nalkuttava, kireä, pihtaava akka. Vaikka oikeasti alkoholi on kaikkien ongelmien syy. Ja toinen syy, että se mieskin panostaisi parisuhteen laatuun. Ei se hänelle valmiiksi tarjoiltuna eteen tule.
Vieläkö se luuseri on siellä kämpässä ? Potkase perseelle ja sano gutpai.
Vierailija kirjoitti:
Montako vuotta olette olleet yhdessä ja onko teillä ikäeroa? Tuo kuittailu nuoresta miehestä, jos sun tapailmies on vaikka viisi vuotta sinua nuorempi, minusta se ei ole suuri ikäero. Miesten kumppanit on heitä ihan säännönmukaisesti jonkun neljä-viisi vuotta nuorempia. Mutta jos exäsi on vaikka kahdeksankin vuotta sua vanhempi, näiden kahden ikäero jo vaivaa häntä - hän on itse voinut koko ajan ajatella että on sinulle vähän vanha, ja se on aiheuttanut hänelle epävarmuutta, ja nyt hän ei keskity mihinkään muuhun kuin että sen nuoremman miehen täytyy olla kaiken syy ja muuten kaikki olisi ollut hyvin.
Jos exäsi on noinkin paljon sinua vanhempi, se myös selittäisi tuon alentuvan asenteen ja sen että hänen mielestä tämä on nyt vain vaihe ja oikku joka menee ohi.
Ja tarkoittaa ettet pysty häntä vakuuttamaan ilman aika selkeitä ja ilmeisiä ja määrätietoisia käytännön toimia, kaikki muu on hänen mielestä kevyttä kiukuttelua. Mulla oli juuri tuollainen itseäni vanhempi ex, kaikkitietävä.
Minä ja ex-mies ollaan suunnilleen samanikäisiä. Se, jota tapailen on 10-15 vuotta nuorempi, tarkkuudella ei niin väliä. Eikä hän ole mikään syy eikä seuraus. Voisin tapailla useaa muutakin.
Ap
Viimeisen aamun hiljaisuus oli aika kamala. Vähän juteltiin, mies ”koitti puhua järkeä” ja anelikin. Tulin luvanneeksi, että voidaan puhua jonkin ajan kuluttua, jos olen muuttanut mieleni. Lähdin pois kotoa, odotan, että siellä on tyhjää, kun palaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Viimeisen aamun hiljaisuus oli aika kamala. Vähän juteltiin, mies ”koitti puhua järkeä” ja anelikin. Tulin luvanneeksi, että voidaan puhua jonkin ajan kuluttua, jos olen muuttanut mieleni. Lähdin pois kotoa, odotan, että siellä on tyhjää, kun palaan.
Ap
Ajattelitko siis tänään palata sinne tarkistamaan tilanteen, vai oletko lähtenyt pidemmäksi aikaa jonnekin pois, hotelliin tms?
Kauheasti tsemppiä tulevaisuuteen. Toivottavasti eksäkin pääsee aloittamaan toipumisen vähitellen ja elämä jatkuu molemmilla. Mitään väkisin ja pakolla hampaan irvessä yhdessäoloa en minäkään käsitä.. jos suhde ei ole hyvä ja sillä ei ole tulevaisuutta niin sen täytyy loppua.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Harmi että pehmentelit tuolla lailla, ja annoit ymmärtää että mielen muuttuminen on mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Miten kävi ap?
Jouduin tulemaan jo illalla myöhään kotiin. Koti oli tyhjä ja yö meni itkemiseen. Aamulla sitten taas uudestaan, kun joku kävi hakemassa laatikot. Harmittaa, ettei mies ollut jättänyt avaimia siihen, mihin pyysin, ja joudun tapaamaan hänet pian. Olisin halunnut vähän aikaa siihen. Mutta se oli yhden aikakauden päätös. Nyt on synkkä ja yksinäinen olo.
Ap
Se yksinäisyys onneksi helpottaa, vaikka onkin alussa musertavaa ja pelottavaa. Ystävät ja armollisuus itselle ovat hyvä ensiapu.
Jaksamista.
Vierailija kirjoitti:
Se yksinäisyys onneksi helpottaa, vaikka onkin alussa musertavaa ja pelottavaa. Ystävät ja armollisuus itselle ovat hyvä ensiapu.
Jaksamista.
Kiitos! Tiedän, että helpottaa, päätöksestä asti olen ollut pohjimmiltani helpottunut. En voi olla suhteessa enkä sitoa itseeni ihmistä, jota en rakasta oikealla tavalla. Vaatehuoneen toinen puoli on tyhjä, mutta kylpyhuoneessa on tuttu tuoksu, ja se tuntuu kolkolta ja itkettää. Kyllähän minunkin elämäni tässä muuttui.
Ap
Kyllä sinunkin elämä muuttui ja joudut tekemään surutyötä vielä pitkään. Välillä vapautuksen tunteita ja välillä katumuksen.
Kokemuksella, kirjoita ylös syitä ja tuntemuksia, miksi päädyit eroon. Niin että kun tulee hetki, että mietit yhteen palaamista, niin lue sieltä. Varmaan kaikille tulee eron jälkeen hetkiä jolloin tuntuu ettei ollut mitään järkevää syytä erota.
Tsemppiä, toivottavasti pystyt nyt täyttämään päiväsi mukavilla asioilla jotka saavat ajatuksesi pois tuosta. Ja ole varovainen ettet heittäydy liian syvälle uuteen suhteeseen vain voidaksesi olla ajattelematta vanhaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sinunkin elämä muuttui ja joudut tekemään surutyötä vielä pitkään. Välillä vapautuksen tunteita ja välillä katumuksen.
Kokemuksella, kirjoita ylös syitä ja tuntemuksia, miksi päädyit eroon. Niin että kun tulee hetki, että mietit yhteen palaamista, niin lue sieltä. Varmaan kaikille tulee eron jälkeen hetkiä jolloin tuntuu ettei ollut mitään järkevää syytä erota.Tsemppiä, toivottavasti pystyt nyt täyttämään päiväsi mukavilla asioilla jotka saavat ajatuksesi pois tuosta. Ja ole varovainen ettet heittäydy liian syvälle uuteen suhteeseen vain voidaksesi olla ajattelematta vanhaa.
Tiedän, että en mieti yhteenpalaamista. Siihen ei ole aineksia, vain ystävyyteen olisi.
Ap
Siitä olen iloinen, ettei tarvittu häätöä. Vielä kun saan ne avaimet, niin voidaan jutella välit kuntoon. Tänään haluaisin ensimmäistä kertaa kutsua luokseni miesseuraa ja harrastaa kiihkeää seksiä joka huoneessa, ihan lääkkeeksi.
Ap
Onko vaara että exä tulee avaimilla esim yöllä asuntoon? Miksei hän jättänyt niitä lähtiessään?
Ei ne avaimet vahingossa hänelle jääneet. Hän haluaa että sinun täytyy vähintään tavata vielä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne avaimet vahingossa hänelle jääneet. Hän haluaa että sinun täytyy vähintään tavata vielä.
En tiedä, oliko tarkoitus vai unohdus. Olin jo luvannut, että nähdään ja jutellaan rauhassa, mutta ajattelin, että vähintään parin viikon kuluttua. Nyt täytyy tavata heti, koska en halua, että hänellä on avaimet kotiini.
Ap
Huomenta ap. Eka yö vapaana naisena, oliko helpottavaa?
Kannattaa tavata vaikka kahvilassa niitä avaimia varten. Nyt yliote on hänellä koska hän jätti sinulle avaimet palauttamatta, eikä antanut sinun valita milloin tapaat häntä uudelleen. Hänellä on nyt siis vielä jotain, minkä takia sinun on vielä viestiteltävä ja soiteltava hänen kanssa. Varaudu siihen että teidän täytyy vielä useamman kerran viestitellä ja soitella ja säätää.
Jos sanot hänelle että hän voi tuoda ne sinulle, säpsähdät joka kerta kun porraskäytävässä kolahtaa. Montako viikkoa aiot säpsähdellä?
Pidä nyt ainakin jotain ketjua päällä.
Onko hän voinut teettää kopion? Pitäisikö vain sarjoittaa uusiksi.
Puhut ihan eri asiasta. "Alamäki" on vaikka työpaikan menetys tai leikkaus. Alamäki sen sijaan ei ole vuosien huono olo väärän ihmisen kanssa, vaan se on huono suhde. Alamäkiä tulee hyvissäkin suhteissa, jatkuva "alamäki" on jo huonon suhteen merkki. Hyvässä suhteissa alamäki voi tulla kerran viidessä vuodessa, huonossa niitä on joka viikko.