Miten saan miehen ulos asunnosta? Haluan erota eikä mies suostu lähtemään!
Asumme avoliitossa, asunto on minun. Tapailen jo toista miestä, mutta avomies ei usko, että haluan tosissani erota, koska uusi tapailukumppani on niin nuori. Vaikka tästä ei tulisi parisuhdetta, haluan silti erota. Mitä voin tehdä? Harrastaa seksiä keittiön pöydällä, kun mies tulee töistä kotiin? Tosin tuskin sekään auttaisi.
Kommentit (467)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kakkahattutäti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on sitten erittäin paljon huonoja neuvoja jotka saattavat johtaa sekä rikosoikeudelliseen että vahingonkorvausvastuuseen. Kuten aina.
Itse nostaisin tyynesti miehen kamat rappuun ja vaihtaisin lukot. Jos siitä parin tonnin sakot tulisi, niin aivan sama. Maksaisin sen riemusta kiljuen, että pääsisin moisesta eroon. Tuo mies on täysi loinen!
Minä taas, jos tahtoisin jättää mieheni, pakkaisin kamani ja häipyisin. Panisin kämpän myyntiin ja ilmoittaisin mihin mennessä sen on pakattava kamansa.
En missään tapauksessa jäisi asumaan asuntoon missä olen asunut jonkun ihmisen kanssa, jota rakastin, mutta en enää rakasta. Joku sukutila olisi tietysti eri asia, mutta kerrostaloluukku.
Ja muutenkin, ei sen miehen tarvitse tehdä asioita helpoksi ap:lle. Aphan tässä se petturi on. Odottaa että mies eroaa nätisti ja sovussa vaikka itse ei ole tehnyt niin: eli eronnut ensin, ja alkanut jakaa tavaraansa sitten. Kunnolliset ihmiset eroaa ensin ja alkaa sitten vasta katsella muita.
Sulla ei taida olla omistusasuntoa, kun noin heppoisin syin olet myymässä asuntoasi? Minä ainakin nautin nyt, kun saan asua tässä yksin eron jälkeen. Tosin toista miestä en tähän asuntoon enää huoli asumaan...
On minulla. Mutta en kiinny seiniin. On vaan ihan älyttömästi helpompaa lähteä itse kuin yrittää saada toinen lähtemään.
Ap on se, joka henkisesti lähti, miksei lähde siis fyysisestikin?
En muutenkaan ymmärrä tuollaista, että ihan puskista ilmoitetaan miehelle, että meillä oli hyvä suhde muta ei huvita enää, häivy. Millainen nelikymppinen ihminen on noin lapsellinen? Tuollaisista "ei huvita" -kausista päästään yhdessä yli ja kasvetaan ihmisinä. Ei ruveta etsimään heti uutta miestä ja häädetä entistä sen kodista.
MInä ainakin kiinnyn asunnon sijaintiin sekä itse asuntoonkin. Nyt on niin täydellinen sijainti lähimetsineen, mutta kuitenkin palveluiden lähellä ja asuntokin on erittäin toimiva, etten tästä halua muuttaa pois kuin arkussa vasta. En ikinä möisi asuntoani jonku häädön takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tekisin niin, että ottaisin yhteyttä miehen perheeseen ja pyytäisin heitä ilmoittamaan miehelle, että suhde on ohi ja nyt pitää muuttaa!
Asunto on sinun. Miehellä tuskin on siihen vuokrasopimusta tms. Ei luulisi olevan vaikeaa saada äijää pihalle. Kysy häneltä, että haluaako hän, että hoidat asian oikeuden kautta. Ei nyt enää hyssyttely auta. Hän voi varmaan muuttaa vähäksi aikaa vanhemmilleen, sisaruksilleen tms.
Kun itse erosin, niin mieheni oli kuukaudessa ostanut itselleen asunnon.No just. Aikuisten oikeasti ei aleta soittelemaan sukulaisia apuun, kysymys on parisuhteesta ei koko sukua koskevasta asiasta. Jokainen ottaa vastuun omasta elämästään.
Jos ihminen on mielestään kypsä parisuhteeseen, pitää olla munaa hoitaa myös eroaminen kuten asiaan kuuluu. Ainakin toisen on toimittava järkevästi, jos molemmat ei siihen pysty.Täällä on ihan järkyttävän huonoja vastauksia. Selvästikään moni vastaaja ei ole vielä aikuiseksi kasvanut.
Viimeinen asumispäivä mustaa valkoisella käteen kuittausta vastaan, että todistetusti avomies on saanut ilmoituksen, suositus 3kk aikaa etsiä uusi asunto. Häätöasia vireille ja eräpäivän jälkeen lukkojen vaihto ja tavarat varastoon, jos ei muu auta.
Tosin en muista kuinka kauan oikeuden antama häätö kestää, 3kk vai 6kk.
Kyllä mä silti ilmoittaisin miehen perheelle mieluummin kuin asuisin harhaisen eksän kanssa KUUSI KUUKAUTTA samassa asunnossa. Jos mies kuvittelee että meillä on suhde.. totta kai hakisin sille tilanteelle jotain ratkaisua, enkä vaan alistuisi että "no ken suhteeseen lähtee, se hieman hullun eksän samassa asunnossa kestäköön".
No minä en nyt kuitenkaan ala varta vasten soitella ja kannella ex-miehen vanhemmille ja muille sukulaisille. Sekin olisi noloa. Ystäville ja muille ihmisille kerron erosta ja tämän hetken tilanteesta sitä mukaa kuin heitä kohtaan. Miehiä en aio tänne tuoda, mutta ystäviä ajattelin kutsua käymään niin kuin asuisin täällä yksin. Ajattelin myös antaa exälle loppuviikon aikaa pakata ja lähteä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
No minä en nyt kuitenkaan ala varta vasten soitella ja kannella ex-miehen vanhemmille ja muille sukulaisille. Sekin olisi noloa. Ystäville ja muille ihmisille kerron erosta ja tämän hetken tilanteesta sitä mukaa kuin heitä kohtaan. Miehiä en aio tänne tuoda, mutta ystäviä ajattelin kutsua käymään niin kuin asuisin täällä yksin. Ajattelin myös antaa exälle loppuviikon aikaa pakata ja lähteä.
Ap
No ehkei vielä.. mutta jos mies asuu sun luona vielä lokakuussa ja kutsuu hanimussukaksi, niin kannattaa jo harkita :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApNo ehkei vielä.. mutta jos mies asuu sun luona vielä lokakuussa ja kutsuu hanimussukaksi, niin kannattaa jo harkita :D
Se ei käy. Häätöprosessi saa alkaa pyöriä taustalla, mutta minulla on vakaa aikomus asua tässä yksin ensi viikosta lähtien. Joku lukko pitäisi saada murrettua miehen päässä.
Ap
Pyydä auttamaan siivouksessa!
Lähtee kuin aseella uhattuna!
Vierailija kirjoitti:
Porvoooo
Joo joo-o.
Yks nainen pääsi narkkari miehestään sairastumalla syöpään. Ukko ei kestäny ja lähti.
Vierailija kirjoitti:
Pyydä auttamaan siivouksessa!
Lähtee kuin aseella uhattuna!
Meillä käy siivooja ja mies pitää aina paikat järjestyksessä...
Ap
Mieshän ei kunnioita sinua yhtään eikä arvosta jos tahallaan viivyttää muuttamista. Ei siis voi olla niin fiksusta tyypistä kyse mitä annat ymmärtää.
Jos suhde on ollut hyvä, aikuisten ihmisten suhde, niin aikuiset osaa myös erota niin ettei tarvitse täältä kysyä neuvoja kuinka miehen saa ulos asunnosta.
Älä ole kynnysmatto, mies kohtelee sinua epäkunnioittavasti.
En osaa sanoa, mun äiti yritti yli 30 vuotta saada miestään (isääni) ulos omistamastaan omakotitalosta - lopulta talo homehtui, ja äitini muutti pois. Isäukkoni asuu yhä samassa äitini talossa (!), jonka homehdutti kun ei saanut tuuletusventtilit olla auki ettei mene sähköä...Joten suosittelen juristin hankkimista tms. jotta mieheesi tulee vauhtia...
Vierailija kirjoitti:
Ap
Teidän tilanne on nyt jo nolo. Se tulee ilmi tutuille jossain vaiheessa. "Joo me on erottu". "Mutta asutte edelleen yhdessä...?"
Kuulostaa todella todella erikoiselta, ja tuota odottaisi ehkä joltain parikymppisiltä, ei aikuisilta. Ette kumpikaan näyttäydy ihan täysijärkisiltä. Niin kuin tuo yksi vastaus "kumpikohan teistä on järki-ihminen".
Hän voi käyttäytyä järjettömästi, mutta ulkopuolelta ei tiedä kummalla teistä heittää vai molemmilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApNo ehkei vielä.. mutta jos mies asuu sun luona vielä lokakuussa ja kutsuu hanimussukaksi, niin kannattaa jo harkita :D
Se ei käy. Häätöprosessi saa alkaa pyöriä taustalla, mutta minulla on vakaa aikomus asua tässä yksin ensi viikosta lähtien. Joku lukko pitäisi saada murrettua miehen päässä.
Ap
No vähän huonolta näyttää nyt taktiikkasi toistaiseksi. Sinulla on vakaa aikomus, mutta mies ei ole toistaiseksi välittänyt siitä p**kaakaan. Millainen suhde teillä on oikein ollut, kun hän on tottunut kävelemään toiveidesi yli noin rutiininomaisesti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApNo vähän huonolta näyttää nyt taktiikkasi toistaiseksi. Sinulla on vakaa aikomus, mutta mies ei ole toistaiseksi välittänyt siitä p**kaakaan. Millainen suhde teillä on oikein ollut, kun hän on tottunut kävelemään toiveidesi yli noin rutiininomaisesti?
Hän ei ole ikinä ennen kävellyt toiveitteni yli.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApTeidän tilanne on nyt jo nolo. Se tulee ilmi tutuille jossain vaiheessa. "Joo me on erottu". "Mutta asutte edelleen yhdessä...?"
Kuulostaa todella todella erikoiselta, ja tuota odottaisi ehkä joltain parikymppisiltä, ei aikuisilta. Ette kumpikaan näyttäydy ihan täysijärkisiltä. Niin kuin tuo yksi vastaus "kumpikohan teistä on järki-ihminen".Hän voi käyttäytyä järjettömästi, mutta ulkopuolelta ei tiedä kummalla teistä heittää vai molemmilla.
Eihän ole, moni asuu eron jälkeen samassa osoitteessa vielä jonkin aikaa käytännön syistä
Mitä tämä ap:n arvosteleminen on? Musta hän on toiminut hyvin määrätietoisesti ja ripeästi.
Tiukka aikaraja ja jos ei lähde niin lukkojen sarjoitus. Asukoot vaikka hotellissa kun ei kerta rahasta ole pulaa, haluaa vaan loisia.
Toivottavasti kaikki menee hyvin ja eksä tajuaa pian lähteä. Paljon tsemppiä ap ja onnea tulevaan!<3
Tsemppiä ap, on suoraselkäistä toimintaa. Kun olet kerran huomannut ettei riittävää tunnetta ole, ja tunnet vetoa muihin, eroaa eikä jää siihen sähläämään ja juupas-eipäs suhteeseen. Mies ei varmaan näe asiaa näin, mutta teet hänelle palveluksen kun et lähtenyt pettämään ja/tai draamailemaan. Kyllähän aikuinen ihminen tietää jos suhteella ei ole tulevaisuutta. Mies oli varmaan toivonut enemmän ja on luonnollisesti nyt pettynyt ja toivoo että se ei olisi totta.
Ap, jos se asunto on sun omistama niin laita se vuokraukseen osittain kalustettuna 3-4 kuukaudeks. Sillä välin muutat tilapäisesti muualle jossa maksat vuokran noilla vuokratuloillasi. Onhan se selvää jos kämpän omistaja aikoo vuokrata/myydä kämpän, että asujat joutuvat ihan laillisesti muuttamaan muualle. Jos mies inttää et se voi vuokrata sen kämpän, niin sinulla on täysi oikeus olla valitsematta juuri hänet vuokralaiseksi.
Pistä ap välittömästi tuo häätöprosessi käyntiin, voi kestää yllättävän kauan.