Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saan miehen ulos asunnosta? Haluan erota eikä mies suostu lähtemään!

Vierailija
29.06.2020 |

Asumme avoliitossa, asunto on minun. Tapailen jo toista miestä, mutta avomies ei usko, että haluan tosissani erota, koska uusi tapailukumppani on niin nuori. Vaikka tästä ei tulisi parisuhdetta, haluan silti erota. Mitä voin tehdä? Harrastaa seksiä keittiön pöydällä, kun mies tulee töistä kotiin? Tosin tuskin sekään auttaisi.

Kommentit (467)

Vierailija
241/467 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro miehen suvulle ja ystäville! Kirjoitit aiemmin ettet voi tehdä niin, koska he saattaisivat uskoa miestä ja olla tämän puolella. Mä taas en usko, että vain koska miehesi on vähän seonnut, kaikki muutkin ovat. Jos sä et kiertele ja kaartele, vaan todella sanot suoraan että "erottu on pysyvästi, mutta on vaivaannuttavaa ja outoa kun Matti ei ymmärrä sitä. Olen pyytänyt monta kertaa häntä muuttamaan, mutta hän on vähän irti todellisuudesta. Voisitko puhua hänelle järkeä, hän siis elää jossain kuvitelmassa jossa voisimme muka jatkaa suhdetta, mikä on täysin mahdotonta, mutta myös tosi huolestuttavaa. Minulla on jo uusi elämä ja erosta on aikaa, en tiedä onko Matilla joku psykoosi vai hermoromahdus, voisitko jutella hänelle."

Siis onko sen perhe ja ystävät myös niin kuutamolla, että väittäisivät teidän olevan yhdessä, sanoisivat että kyyyylllä se siitä, oottele vaan Matti rauhassa.

Vierailija
242/467 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua enkä aio tehdä mitään tyhmää enkä riehua. En haluaisi soittaa poliisille tai mihinkään ulkopuoliselle. Luulin, että normaali puhuminen riittää, että erotaan ja halataan ja itketään tai että mies vaikka huutaisi ja lähtisi ovia paiskoen. Mutta ei, hän on tyyni ja rauhallinen eikä usko!

Ap

Miehesi on siis fiksu ja aikuinen.

Pidä se.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/467 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti, enkö saa asunnon omistajana päättää, ketä täällä saa asua? Ja tärkeintä: miten saan miehelle menemään perille, että me ei olla enää yhdessä? Tuntuu, että olen piilokamerassa. Haluan erota ja surra oman erosuruni ja jatkaa elämääni. Nyt, en sitten kun miehelle sopii.

Ap

Muuta sitten itse pois ja pane kämppä myyntiin.

Vierailija
244/467 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua enkä aio tehdä mitään tyhmää enkä riehua. En haluaisi soittaa poliisille tai mihinkään ulkopuoliselle. Luulin, että normaali puhuminen riittää, että erotaan ja halataan ja itketään tai että mies vaikka huutaisi ja lähtisi ovia paiskoen. Mutta ei, hän on tyyni ja rauhallinen eikä usko!

Ap

Miehesi on siis fiksu ja aikuinen.

Pidä se.

Mies suhtautuu alentuvasti kuin vajaavaltaiseen. Red flag.

Onko vanhempi kuin ap?

Onko muuten ollut kontrolloivia piirteitä?

Vierailija
245/467 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä keittiön pöydälle vielä lappu, jossa lukee tyyliin "etsithän uuden asunnon mahdollisimman pian. Oikotie.fi. Etuovi.com"

Tälläisiä muistutuksia usein. Ei paljon muuta keskustelua, koska mies voi saada sen käsityksen että "työstätte suhdetta" jos jatkuvasti juttelette kaikesta tapahtuneesta ja syistä ja siitä ja tästä.

Hyvä että hait ne laatikot vintiltä. Jatka samaan malliin. Pakkaa miehen tavaroita itsekin pois ja aseta laatikot esille.

Poista asunnosta vähitellen merkkejä miehen siellä asumisesta. Siirrä hänen lempituolinsa johonkin nurkkaan. Ala käyttää hänen pyyhekoukkuaan farkkujesi tai aamutakkisi säilytyspaikkana. Siirrä hänen aamumuronsa tai kahvinsa tms eri paikkaan, vaikka vain pöydälle ja "valtaa" hänen reviiriään näin vähitellen.

En tarkoita mitään liian radikaalia, koska miehellä on oikeus siellä vielä asua sopiva aika. Mutta tuollaiset arjen asioiden ja esineiden muutokset voi myös herättää miehen aivot tajuamaan, ettei kaikki ole kuten ennen.

Ja älä sit ainakaan nuku samassa sängyssä enää! Toivottavasti muutit jo kk sitten toiseen huoneeseen.. tai mies muutti.

Vierailija
246/467 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D ähähähhähä

Siis eikö tuo ex tajua että sulla on uusi? Tuo se uusi näytille, tyhjennä sille vaatetilaa kaapista ja exän tavarat säkkiin. Pankaa vaikka keittiössä.

Vierailija
247/467 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No johan on nyhveröä toimintaa molemmin puolin. Voisitko ap nyt ihan kunnolla korottaa ääntä ja pyytää sitä miestä etsimään uuden asunnon? Ja vastaamaan kysymykseen milloin hän muuttaa pois? Tai yleensäkin kertomaan mikä hänellä nyt on suunnitelmana? HUUDA SILLE NIIN ETTÄ KUULEE JA YMMÄRTÄÄ!

Eiköhän vihjailujen ja nysväyksen aika ole nyt ohi.

Itse olisin jo aikapäivää sitten vaihtanut lukot ja pistänyt ukon tavarat asunnon ulkopuolelle jonnekin säilöön. Ei mene lakien ja pykälien mukaan, mutta joku sysäyshän tuolle on nyt selvästi annettava.

Vierailija
248/467 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No johan on nyhveröä toimintaa molemmin puolin. Voisitko ap nyt ihan kunnolla korottaa ääntä ja pyytää sitä miestä etsimään uuden asunnon? Ja vastaamaan kysymykseen milloin hän muuttaa pois? Tai yleensäkin kertomaan mikä hänellä nyt on suunnitelmana? HUUDA SILLE NIIN ETTÄ KUULEE JA YMMÄRTÄÄ!

Itse olisin jo aikapäivää sitten vaihtanut lukot ja pistänyt ukon tavarat asunnon ulkopuolelle jonnekin säilöön. Ei mene lakien ja pykälien mukaan, mutta joku sysäyshän tuolle on nyt selvästi annettava.

Ei ap halua, kun miehen pitää ymmärtää se ilman "draamaa".

Vierailija
249/467 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tosiaan luulee että vain työstätte suhdetta.

Alat kämppikseksi siihen sinun hänelle antamaan määräpäivään. Valtaa joko makkari tai olkkari omaksi huoneeksesi ja pakkaa sieltä miehen tavarat laatikkoon ja vie pinoon eteiseen. Siirrä omat tavarat pois "hänen huoneesta". Lakkaa viettämästä hänen kanssa aikaa ja keskustelemasta. Syö ulkona. Älä kerro minne menet ja koska tulet. Ole öitä pois selittämättä ja varoittamatta.

Vierailija
250/467 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ap halua, kun miehen pitää ymmärtää se ilman "draamaa".

Ja "pysyä ystävinä". Ihmekö jos ei mies tajua

Vierailija
251/467 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksa, en halua... en halua tällasta draamaa elämääni. Tuntuu, että kaikki hyvät vuodet yhdessä on menneet hukkaan. Mies pilasi sen.

Ap

Toivottavasti ei mennyt yli viittä vuotta tai voit joutua jopa maksamaan avokillesi hyvitystä...

"Tietyin edellytyksin avopuolisolla voi olla oikeus saada hyvitystä yhteistalouden hyväksi antamastaan panoksesta. Jos hän on esimerkiksi edesauttanut toista avopuolisoa kartuttamaan omaisuuttaan avoliiton kestäessä, voidaan tämän edun saanut osapuoli määrätä maksamaan hyvitystä, jotta toiselle avopuolisolle ei koituisi avoliitosta perusteetonta etua."

https://www.minilex.fi/a/avoliitto-yhteisel%C3%A4m%C3%A4n-lopettaminen

Aina, kun luen tällä palstalla pariskunnista, jotka muuttavat yhteen parin kuukauden tuntemisella ja vähättelevät, että voihan sitä erota jos homma ei toimikaan, minua hieman hymyilyttää kun mietin, miten isosta asiasta avoliitossa voi oikeasti olla kysymys.

Tämä on ollut ihan typerä suuntaus tehdä avoliitosta joku miniavioliitto. Jos oikeasti haluaa virallisen parisuhteen, sitoutua laillisesti ja taloudellisesti, voi aina mennä naimisiin. 

Jos pariskunta haluaa asua yhdessä, pitää tehdä erillisiä sopimuksia siitä että sama osoite ei tarkoita avoliiton velvoitteita. Vai voiko sellaista edes sopia? 

Olen tästä eri mieltä, itsellä takana 20 v. avoliitto ja myös lapsia - tositarkoituksella alusta asti liikenteessä. Emme kuitenkaan halua avioliittoa tai muutakaan byrokratiaa asiaan sekoittaa. Oikeuksien kasvattaminen avoliitossa on silti hyvä asia.

Minusta siinä ei ole mitään hyvää. Ihmisten parisuhteiden vakavuudet vaihtelevat myös avoliitossa. Toinen soisi avopuolisolleen tietyt oikeudet viikon seurustelun jälkeen, toinen taas 7 vuoden avoliiton jälkeen. Ja ihmisillä on mielestäni tähän täysi oikeus, että itse päättävät, milloin haluavat puolisoina tietyt oikeudet. Avioliitto on hyvä konsepti, sillä se toimii tahdonilmaisuna, että nyt minä haluan tälle ihmiselle nämä oikeudet. Kukaan ei voi olla niin laiska, etteikö jaksaisi käydä ruokatunnilla vihkimässä itsensä, jos haluaa, että tietyt oikeudet astuvat voimaan.

Ja mitenkäs, jos vaikkapa jonkun kämppis alkaa väittää, että kyse on ollut avoliitosta? Tai jos avopuoliso väittää, että tässä ollaan vaan kämppäkavereita oltu nämä vuodet? Tästä syystä avoliiton oikeuksia ei tule kasvattaa, ja avioliitto on edelleen tarpeellinen instituutio. Se on selkeä tapa ilmaista parisuhteen tila.

Minustakin jos haluaa oikeudet toisen omaisuuteen ym, niin pitäisi joku sopimus asiasta olla ja nimi alle. Sama sitten jos se olisi joku avoliittosopimus, mutta että kumpikin tietäisi mihin on sitoutunut. Hammasharjan kantaminen toisen kaappiin ei pitäisi olla riittävä tehdä valtaus hänen kotiinsa.

Ei avoliiton "oikeuksia" saa hammasharjalla kaapissa, vaan suhteen vakavuutta arvioidaan aina erikseen (suhteen kesto, onko lapsia jne.) Kun on yhteisiä lapsia ja asutaan yhdessä, oikeuksien tulisi ilman muuta astua automaattisesti voimaan - ilman mitään avioliiton kaltaista, institutionaalista sopimusta.

Vierailija
252/467 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on hyvä ketju, olipa provo tai ei.

Minä olen vähän samankaltaisessa tilanteessa, tai ainakin näyttää siltä että tilanne voi olla edessä, joten nyt on hyvä hetki kysyä seuraavaa (mahdollisimman lyhyesti):

Asumme miehen kanssa tällä hetkellä vuokralla, molemmat maksavat vuokraa ja molemmat ovat tässä kirjoilla. Emme ole naimisissa. Mies on jo nyt uhannut pari kertaa ”heittää minut ulos”, ja tähän olen vastannut vain nauramalla. Ei onnistu, sen tiedän.

MUTTA, mies on ostanut asunnon, johon muutan asumaan ja josta en maksa vuokraa, maksan ainoastaan laskuista ja muusta puolet. Varmaan samankaltainen järjestely kuin ap:lla ja hänen avomiehellään. Täällä on nyt sanottu, että periaatteessa minut voi heittää ulos,  koska olen ainoastaan kirjoilla. Voiko tämä todella pitää paikkansa!? En nimittäin halua uskoa, että mies voi suutuspäissään viskata minut (omistamastaan asunnosta) kadunvarteen, se olisi hullua. Haluan siis uskoa ennemmin heihin, jotka sanovat että käräjäoikeuden päätös on ainoa mahdollinen tie (sori siitä, ap).

Ja viimeiseksi: muuttuuko tilanne, kun menemme naimisiin? Silloin minua nyt ainakaan ei voi heittää ulos. Vai voiko!?

Kiitoksia!

Et käy ihan täysillä eikä kyllä käy AP mieskään eikä itse AP.

Voi hyvää päivää mitä sakkia.

Muuttakaa kaikki yhteen ja perustakaa kerho missä pohditte yhdessä, uusien ja vanhojen kumppanien kanssa, näitä juttuja.

Vierailija
253/467 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli sama tilanne. Asuin onneksi vuokralla ja olin tehnyt vuokrasopimuksen omiin nimiin - muistan, kun jo silloin jokin alitajuntaisesti sanoi että tämä on järkevää. Jouduin irtisanomaan sopimuksen asuntoon, josta todella pidin. Muita keinoja ei vaan ollut. 

Vierailija
254/467 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, jos tämä on totta, niin nyt on korkea aika toimia. Tänään on kesäkuun viimeinen päivä eli erinomainen hetki ilmoittaa miehelle todistetusti, että yhteiselämänne on loppunut ja haluat hänen muuttavan pois. Käytä todistajaa kutsumalla joku läheinen käymään tai ottamalla hänet puhelimella kaiutinyhteyteen (muista, että salakuuntelu on rikos eli miehen pitää tietää, että keskusteluanne kuunnellaan) tai laittamalla viesti, johon saat lukukuittauksen (WA tai sähköposti lukukuittauspyynnöllä). Käytä tarvittaessa vaikka kaikkia noita.

Anna selkeä aika, jonka kuluessa haluat hänen muuttavan pois. Minusta esimerkiksi elokuun loppuun mennessä olisi kohtuullista, olkoonkin, että hän joutuu kilpailemaan asunnoista opiskelijoiden kanssa tähän aikaan vuodesta. Tai soita ensin tuonne Minilexiin tai vastaavaan palveluun ja kysy, onko olemassa joku minimiaika, mikä pitää antaa uuden asunnon etsimiseen. Kerro myös, että mikäli hän ei ole sovittuun päivämäärään mennessä muuttanut, haet päätöstä käräjäoikeudelta ja siitä syntyy miehelle merkittäviä kustannuksia.

P.S. Kannattaisi yleensäkin soittaa mieluummin noihin neuvontapalveluihin kuin jäädä tältä palstalta saadun tiedon varaan. Sinulle itsellesi saattaisi tulla iso lasku, jos noudattaisit esimerkiksi ohjeita vaihtaa lukot ja nostella miehen tavarat pihalle.

Älä höpötä.

Omia keskusteluita saa AINA nauhoittaa eikä miehen tarvitse tietää mitään.

Se on eri asia jos nauhoitat MUIDEN käymiä keskusteluita etkä ole itse osallinen keskusteluun.

https://www.minilex.fi/q/yksityiskeskustelun-%C3%A4%C3%A4nitt%C3%A4minen

Vierailija
255/467 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä7437 kirjoitti:

Soita Rikosuhripäivystykseen. Siellä on olmainen juristinneuvonta joka päivä. Muuten kannattaisi roudata miehen tavarat johonkin varastoon, mutta sitten niistäkin joutuu maksamaan vuokraa. Jos sinulla on vintti-tai kellarikomero, niin vie sinne.

Hanki itsellesikin häätö. Remua, niin että naapurit käskevät isännöitsijän heittää teidät pellolle. Lähteepähän ikkelikin samalla.

Tee miehen elämä helvetiksi, niin kyllä se lähtee. Ei enää mitään sivistyneitä neuvotteluita.

Puheiden aika on ohi. Actionia !

Miten helposti OMASTA KODISTA saa häädön. AP omistusasunto kyseessä.

ETTEKÖ TE YHTÄÄN LUE NÄITÄ JUTTUJA.

Et ole ainut tampio, joka tätä häätöasiaa on ehdottanut.

Miten te itse kestätte tuota typeryyttä? Eikö siitä tule JATKUVASTI sanomista milloin mistäkin suunnasta.

Vierailija
256/467 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olet aivan liian kiltti. Valitettavasti ystävinä tuosta ei voi enää erota kun mies ei suostu

Vierailija
257/467 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, olet aivan liian kiltti. Valitettavasti ystävinä tuosta ei voi enää erota kun mies ei suostu

Tyhmä se on. Tuollaisia muut tyhmät käyttää hyväkseen.

Vierailija
258/467 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soita miehen äidille ja kerro tilanne. Tee asiasta muutenkin julkinen, ja laita julkinen facepäivitys myös jossa kysyt neuvoja asiaan. Ei se kauaa kehtaa loisia nurkissa tuon jälkeen, toivottavasti.

Mulla oli joskus samanlainen tilanne, tosin sillä erotuksella että oli vuokrakämppä mun nimissä, lisäksi miehen kytkypuhelin ja liittymä kun herralla ei ollut luottotietoja. Irtisanoin asunnon, ja kaiken mitä mies ei hakenut muuttopäivään mennessä pistin tylysti roskiin. Lisäksi sovin äitinsä kanssa että äiti ottaa poikansa puhelinhommat nimiinsä ja kävimme yhdessä liikkeessä tekemässä muutokset. On varmaan saanut hyvää palautetta äidiltään joka joutui sotkeutumaan tilanteeseen, muuten tuo ei olisi varmaan suostunut muuttamaan tuolta kämpästä vaikka mun soppari loppuikin.

Miksi siirsit puhelimen äitinsä nimiin. Olisit vaan kylmästi katkaissut sen. Tuollainen mies, joka selvästi kerjäsi sitä katkaisua.

Olette onnettoman vätyksiä.

Siksi teitä kohdellaan miten sattuu. Vaikka se ei oikeuttaisi, mutta tyhmimmät ilkimykset valitettavasti vaan käyttää tilaisuuttaan hyväkseen tuollaisten vätyksien kanssa.

Että ihan näit vaivaa vielä ja erikseen sovit äidin kanssa tapaamisen ja menit vielä erikseen muuttamaan äitinsä nimiin.

Heh

Tyhmyyttä tuo on.

Vierailija
259/467 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haet käräjiltä yhteistalouden purkua vai mikä se nyt sitten onkaan, en jaksa googlata, mutta ehkä itse jaksat.

Toinen  teistä määrätään muuttamaan pois, mutta ota huomioon että se ei ole 100% varmuudella asunnon omistaja joka siihen asuntoon saa jäädä asumaan. Jos oikeus katsoo että mies tarvitsee enemmän asuntoa, niin sinut voidaan määrätä muuttamaan pois yhteisestä kodista. Eli kyllä kannattaa ensin yrittää sopimalla ja käräjille vasta viimeisenä keinona.

Älä jauha paskaa.

Vierailija
260/467 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aapeen jahkailusta voi päätellä, että hänen mies saattaa olla oikeilla jäljillä. Ap ei välttämättä halua erota, tai ei ole ainakaan varma asiasta. Miehen kannattaa vaan sitkeästi jäädä asuntoon ja odottaa että tilanne menee ohi. Pian ovat taas yhdessä.

En todellakaan jahkaile! Olen eronnut jo. Mies vain ei ole lähtenyt. Eropäätöksen kypsyttely alkoi keväällä. Minusta olen edennyt aika reippaasti, kun takana on monen vuoden suhde.

Ap

Eli olet vätys ja pettäjä!

Aloittaja ei ole tehnyt mitään väärää. Hän on ilmoittanut erosta miehelle ja jatkanut sitten omassa elämässään eteenpäin. Miehen kyvyttömyys hyväksyä eroa ei ole aloittajan vika.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan