Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puistoruokailussa ruoka loppuu kesken

Vierailija
29.06.2020 |

Mikähän tilanne on muualla, Etelä-Helsingin puistossa ruoka loppuu joka päivä kesken! Jo viimeistään 12:15 ruoka-astiat ovat tyhjinä, kaikille ei riitä ensimmäistäkään lautasellista, saati toista. Eikö puistoruokailun tarkoitus olisi korvata lounas kesäaikana?

Kommentit (97)

Vierailija
1/97 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika jännä ajatus, että jostain saisi ilmaisen lounaan.

Eikö ilmaisen lounaan optio pitäisi olla korkeintaan vain köyhille?

Vierailija
2/97 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kouluruoanko pitäisi olla maksullista? Ei tuo puistoruokailukaan ole tarkoitettu kuin lapsille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/97 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka käynnillä kävijämäärät lasketaan jotta osattaisiin välttyä tulevan ruoan osalta hävikiltä, kenties edellisviikolla kävijöitä ollut siellä olematon määrä?

Vierailija
4/97 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin lasten kanssa puistoruokailussa kun olivat pieniä. Ymmärsin täysin että ruoka loppui harvoin kesken koska mielestäni se on ensi sijaisesti tarkoitettu yksin puistossa oleville pienemmille kouluikäisille. Ei tarkoitus olekaan ruokkia jokaisen mamman jälkikasvu joka päivä kunhan vaan ne sinne jaksaa raahata.

Vierailija
5/97 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka käynnillä kävijämäärät lasketaan jotta osattaisiin välttyä tulevan ruoan osalta hävikiltä, kenties edellisviikolla kävijöitä ollut siellä olematon määrä?

Lapsi on käynyt siellä joka päivä, tänään kävin itse varmistamassa että asia oikeasti on näin.

Vierailija
6/97 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten näillä helteillä toteutetaan moinen ruokailu? Eikö ihmiset nykyään osaa itse ruokkia lapsiaan, vai onko puistoruokailu leipäjonon esikoulu?

Vierailija
7/97 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi on käynyt siellä joka päivä, tänään kävin itse varmistamassa että asia oikeasti on näin.

Mikset huolehdi lapsesi ruuansaannista itse?

Vierailija
8/97 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset huolehdi lapsesi ruuansaannista itse?

Jää siideriin ja röökiin enemmän, kun kaupunki ruokkii lapset.

Vierailija
9/97 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset lisääntyvät, jos yhteiskunnan pitää ruokkia lapset ympäri vuoden? 

Vierailija
10/97 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammat taas kilvan tuomitsemassa. On se niin väärin, kun kaupunki käyttää lasten perustarpeisiin edes murto-osan siitä, millä teidän kulttuuririennot ja lastenne jääkiekkoharrastus rahoitetaan.

Vierailija
11/97 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienennetään annoskokoja, niin ruokaa riittää useammalle. Problem solved.

Vierailija
12/97 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kouluruoanko pitäisi olla maksullista? Ei tuo puistoruokailukaan ole tarkoitettu kuin lapsille.

Sinun mielestäsi näitä ruokailuja voi siis verrata. Virta päälle! 

Onneksi suurin osa osaa ruokkia itse jälkikasvunsa, eikä skitsoile extra-bonus puistoruuan loppumisesta. Kiittämättömyys.

Vierailija
13/97 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun mielestäsi näitä ruokailuja voi siis verrata. Virta päälle! 

Onneksi suurin osa osaa ruokkia itse jälkikasvunsa, eikä skitsoile extra-bonus puistoruuan loppumisesta. Kiittämättömyys.

Kuka tässä skitsoilee? Kaupunki on tehnyt linjauksen jonka mukaan kouluikäisille kuuluu ilmainen puistoruoka kesän ajan. Mitä kiittämättömyyttä on todeta ettei se toimi ”kouluruoan” tapaisena?

Vierailija
14/97 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienennetään annoskokoja, niin ruokaa riittää useammalle. Problem solved.

Ne on jo todella pienet. Keittoa kertakäyttölautasilta puistossa jossa ei ole pöytiä ja tuoleja, eli pieniä ne annokset nytkin ovat.

Vierailija
15/97 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytiin lasten kanssa puistoruokailussa kun olivat pieniä. Ymmärsin täysin että ruoka loppui harvoin kesken koska mielestäni se on ensi sijaisesti tarkoitettu yksin puistossa oleville pienemmille kouluikäisille. Ei tarkoitus olekaan ruokkia jokaisen mamman jälkikasvu joka päivä kunhan vaan ne sinne jaksaa raahata.

No minun lapseni on puistossa leikkimässä ja on 7-vuotias. Eikö hän ole juuri siihen ruokaan oikeutettu? Sitä ei suinkaan ole jokaikisessä puistossa, vaan ne puistoruokailut on keskitetty, eli sinne tullaan lähialueilta syömään.

Vierailija
16/97 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin kaupungin sivulta:

”Helsinki tarjoaa tänäkin kesänä leikkipuistoissaan maksuttoman lämpimän lounaan kaikille alle 16-vuotiaille joka arkipäivä”

”Julkinen ruokajakelu aloitettiin vuonna 1942 keskellä sotaa, kun elintarvikepula piinasi suurta osaa helsinkiläisistä. Lapsille haluttiin taata ainakin yksi lämmin ateria päivässä. Tänä päivänä palvelu vastaa ravitsemukselliseen ja sosiaaliseen tarpeeseen sekä helpottaa perheiden arkea. ”

Eli tarkoitettu kaikille helsinkiläisille lapsiperheille tuo palvelu. Me maksamme kunnallisveroa ja ei minusta ole ollenkaan skitsoilua tai kiittämättömyyttä todeta että annokset ovat liian pieniä ja ruoka loppuu kesken.

Vierailija
17/97 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten näillä helteillä toteutetaan moinen ruokailu? Eikö ihmiset nykyään osaa itse ruokkia lapsiaan, vai onko puistoruokailu leipäjonon esikoulu?

No ihan samalla tavalla kuin muulloinkin, puistossa jonottamassa. Ei ole mikään leipäjono, vaan tarkoitettu kaikille lapsille, ihan siinä missä kouluruokakin.

Vierailija
18/97 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen tilanne muissa puistoissa on? Onko ruoka loppunut kesken?

Vierailija
19/97 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmaankin ollut sellaiset ilmat, että puistoissa on ollut tavallista enemmän lapsia. Kylmemmällä kelillä saati sadesäällä ruokaa jää yli varmasti paljonkin. Eikä tässä nyt kannata maalaisten kiukutella siitä, että Helsingissä on tällainen kuntalaisille tarkoitettu palvelu. Me sen itse maksamme ja meidän päättäjämme ovat sen järjestäneet.

Vierailija
20/97 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On varmaankin ollut sellaiset ilmat, että puistoissa on ollut tavallista enemmän lapsia. Kylmemmällä kelillä saati sadesäällä ruokaa jää yli varmasti paljonkin. Eikä tässä nyt kannata maalaisten kiukutella siitä, että Helsingissä on tällainen kuntalaisille tarkoitettu palvelu. Me sen itse maksamme ja meidän päättäjämme ovat sen järjestäneet.

Eikö sitä ruoan määrää voi määrittää vaikka edes viikkoa etukäteen?