Onko joku selvittänyt, mitä yläkerrassa tehdään kun kuuluu huonekalujen raahausta?
Vaihtaako joku huonekalujen paikkaa joka ilta???
Kommentit (8)
Meidän huoneistomme yläpuolella olevassa asunnossa kuuluu huonekalujen siirtelyn äänet, aina kun he siivoavat. Näkee siitäkin, kun vievät mattoja ulos tampattaviksi.
Juhannuksen alla monet tekivät jopa suursiivousta, kunnon kesäsiivousta, joten kuulu monenlaista ääntä ympäri taloa.
Eipä häiritse, kun eivät joka päivä tuota tee.
levittää vuodesohvan? sillä on joku kuntoilulaite jos tulee vetämisen ääni? siivoaa?
kuinka kauan tämä jokailtainen huonekalujen raahaukseksi luulemasi ääni kestää?
Ei vaihda. Naapurillasi varmaan on ns. toimistotuoli, jossa on pyörät alla, ja sinä raukka kuvittelet, että joka kerta kun hänen tuolinsa liikahtaa, niin joku raahaa täyspuista kirjahyllyä yläkerrassasi.
Mun täytyy joka aamu ja ilta siirtää sänkyä hieman, että saan päiväpeiton paikalleen/pois seinän ja sängyn välistä. Voi siis johtua myös sellaisesta... Itselläni on sängynjaloissa pehmusteet, mutta ilman niitä varmasti kuuluu naapuriin kunnolla.
voisiko olla,että sängyn jalat ei kaikki koske lattiaa ja töminä tulee nukkuessa pyöriessä
Minä ihmettelin aikani kun yläkerrasta kuului joka ilta huonekalujen raahaamiselta vaikuttavaa ääntä. Ei, eivät he mitään raahanneet vaan ääni tuli piirongista jossa oli kiskot. Laatikoiden availu vetämällä kiskoja pitkin huonekalu resonoi raahausäänen rakenteisiin. Näitä kiskollisia piironginlaatikoita on aika paljon esimerkiksi Ikean kalusteissa ja varmasti monissa muissakin.
Minä jouduin siirtelemään keittiön pöytää iltamyöhällä, kun hamsteri jaloitteli keittiössä ja välillä kiipesi patterin ja seinän välistä ylös patterin päälle. Opiskelijatyttösenä en osannut vielä asettua alakerran naapurin asemaan, mutta heippalappu heiltä herätti lopulta.
Mysteeriksi on jäänyt ainakin minulle. Vaikea kuvitella että joku vaihtaisi huonekalujen järjestystä päivittäin, mutta toisaalta meitä on moneen junaan...