Mistä ostatte hyvännäköisiä ja halpoja mattoja?
En löydä kivoja ja kohtuuhintaisia mistään. Meillä on koira, joten matot eivät ole kovin pitkäikäisiä, siksi en haluaisi maksaa niistä itseäni kipeäksi. Mitkään karvalankahärpäkkeet eivät tule myöskään kysymykseen. Ihan räsymatotkin on muuten nykyään kauheen hintasia. Ja sitten taas esim. Ikean matot on todella huonolaatuisia lötköjä. Vinkkejä?
Kommentit (35)
Smyygin mattoja näkee hyvin Facebookin kautta:
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.335726749867462.64423.122525487854257&type=3
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.335243023249168.64368.122525487854257&type=3
Se Smyygi on kyllä ihana kauppa! Olen ostanut sieltä paljon pientä kivaa. On niillä sitten kalusteitakin, mutta kun ovat kotimaista käsityötä ovat hinnatkin sitten meikäläisen budjetin ulkopuolella.
nro 15 sai matot ja on tyytyväinen :)
Meillä on myös ikean matto (ehkä sama kuin linkissä, mut eri kuosi), ja toimii meillä koiraperheessä. Superhelppo imuroida ja ei ollut hinnalla pilattu. Ja ennen ku tuutte huutaa et ikea on wt ja juntti, ni olen köyhähkö ja arvostan muita asioita enemmän kuin maton uniikkiutta.
Se Smyygi on muuten sen Huvila & Huussin urakoitsijan Jennin omistama kauppa. Olen nähnyt sen siellä muutaman kerran itsekin paikalla.
Mattoja ei taho saada netistä eikä kaupoista. Kaikki tsekattu. Matossa pitää olla geometrisiä kuvioita. Kaikki pyöreät ja kaarevat kiekurat ällöttää minua suomalaisena. Väreissä on tota maalais mummon halvannäköistä punaista. Ostin viimeksi n kymmenen vuotta sitten vihreän viskoosimaton oli arvokkaan arabialais maton näköinen. Itse en pitänyt siitä ja ystävältä sain naurut kun näki maton (vihreää väriä).
Sitten äitini toi minulle juhliin vaalean ruskeita tummansinistä väreissä olevan geom. Kuvioita sisältävän maton. Se istui kuin nakutettu ruokapöydän alle. Matto oli 300mk. Nyt matosta on muistot jäljellä. Tilalle ei ole edes netistä löytyny mattoa.
Täältä olen saanut halvalla ja osamaksukin käy ks.
Askossa on usein kaikki matot -40-60%.Lisäksi tori.fi löytyy joskus hyviä ihan kympillä.
Matto.fi siellä on loistava valikoima kaikkia mattoja ja on super halpoja!
Meillä kaksi koiraa ja etenkin eteisen matto on ollut ongelma. Ostin keväällä Bauhausista ison vähän itämaisittain kuvioidun maton 39,90€ ja on ollut ihan loistava! Kuviossa ei näy karvat eikä pienet liat, on helppo imuroida ja näyttää paljon hintaansa kalliimmalta.
Tokmannilta saa suht hyvälaatuisia räsymattoja halvalla.
kannattaa ostaa sellainen joka on helppo pestä, puuvilla imee itseensä likaa. tekokuitu kumipohjalla tosi helppo pestä. eikä kannata ihan vaaleinta ostaa, eikä tasaväristä, jolloin värjäymät ei erotu niin helposti.
kuulosti siltä kuin heittäisit matot pois kuukauden jälkeen kun ne jo näyttävät likaisilta, ei kauhean ekologista :/
kurasieppari matto eteiseen voisi myös auttaa
Itsellä on Maija räsymatto Matto.fi verkkokaupasta ostettu ollut todella laadukas.
Sotkasta olen ostanut, siellä on aika useinkin matot alennuksessa 40-60 % joten en osta sieltä koskaan normaalihintaisena.
Täällä on kiva valikoima ja edullisia http://mattoshop.fi/