Mitä teette yhdessä miehen kanssa?
Me emme tee oikeastaan mitään. Aiemmin sentään kysyin miestä mukaan esim. kävelylenkille. Hän saattoi suostua, mutta sanoi aina, ettei sitten kävellä kovin pitkään. Hän ei ikinä pyydä minua ravintolaan syömään, enkä minäkään enää koita häntä sinne houkutella. Kotona saatamme katsoa telkkaria yhdessä. Juhannuksena pakotin miehen muutamaksi tunniksi ulkoilemaan kanssani. Sekin loppui siihen, että mies alkoi tivaamaan, että eikö jo mennä kotiin. Minä olin kuvitellut, että ihailisimme romanttisesti auringonlaskua.
Alkaa tuntua nöyryyttävältä, kun täytyy anella toista seuraksi eikä hän ikinä ehdota mitään tekemistä yhdessä. Tänään tuli riitaa, kun olin koittanut taas keksiä, miten voisimme viettää päivän yhdessä grillaten läheisen joen varrella olevalla grillipaikalla. Mies laittoikin itselleen lounaan kotona, koska "ei grillaamalla saa tarpeeksi ruokaa". Sitten hän sanoi vielä, että ei meidän kannata jo päivällä lähteä grillaamaan, koska sittenhän meillä on siellä ihan tylsää.
Eli minun kanssani on tylsää. Kavereidensa kanssa hän kyllä voi viettää kokonaisen päivän. Minun kanssani ei. Päätin, että nyt en enää pyytele häntä mihinkään kanssani. Voin tehdä kaiken omien ystävieni kanssa, eikä silloinntarvitse murehtia siitä, että joku valittaa tylsyydestä.
Kommentit (42)
Tehdään ruokaa, ulkoillaan, käydään kolmisin lapsen kanssa uimassa, hoplopeissa, Lintsillä. Matkaillaan, grillaillaan, ihan mitä vaan. Tekisimme kaiken yhdessä, mutta koska on pieni lapsi ei voi. Esim. jos haluaa salille, pitää jomman kumman jäädä kotiin, muuten mentäisiin yhdessä sinnekin. Puolisohan se mulle läheisin ihminen on, kenenkäs kanssa minä iloni ja suruni jakaisin ellen hänen kanssaan. Ja muuten, me myös keskeustellaan paljon maailman menosta, politiikasta, tieteestä, kulttuurista.
Miksi siis haluat juuri tuollaista asiaa? Minä en lähde kumppanini sukulaisten luo jouluksi ja hän tietää sen. En liioin ole koskaan pyytänyt häntä omien sukulaisteni luo vaan olen käynyt siellä yksin. Nyt kun omat vanhempani eivät enää ole elossa, lähden jouluna matkoille (ellei korona estä). Jos kumppanini haluaa lähteä mukaan, niin se on tosi hienoa, koska hänen kanssaan on mukava matkustaa. Jos ei, niin ei sekään ole ongelma.
Jos tiedät, ettei hän halua sukulaisillesi, älä painosta siihen. Se ei ainakaan lähennä teitä.