Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onks kellään kiertoilmauunia?

Vierailija
10.07.2006 |

Haluaisin tietää onko paistotulos leipoessa huonompi kuin tavallisissa. Mulla on uusi uuni enkä tiedä uskallanko tehdä kiertoilmalla kun olen kuullut että paistotulos olis epätasainen. Siis juhlat tulossa ja haluan että kaikki on viimeisen päälle. Eli olisko syytä harjoitella uunin käyttöä arkileivonnassa ensin? Ja jos teen vaikka kuivakakun, onko vuokien oltava samanlaiset että ne kypsyvät samaan tahtiin?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tavallista ala- ylälämpöä muuten, ainakin kuivakakkuihin. Kyllä itsekin esim. pullapellilliset joudun siirtämään alhaalta ylemmäs leipoessa, esim jos kaksi pellillistä, ylempi valmis, siirrän alemman ylemmäs ja uuden alas.

Vierailija
2/7 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta itse en hommaisi keraamista liettä ja erillistä kiertoilmauunia enää. Kyllä vanha rulettaa tässä tapauksessa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan loistava - eikä todellakaan tarvitse vaihdella tai käännellä peltejä paistettaessa.

Peltien väliin pitää toki jättää kunnon tila eli itse laitan pellit ylimpään ja alimpaan (joskus toiseksi alempaan, jos matalia paistettavia) koloon.

Paistolämpötila pitää säätää hieman alemmaksi (esim. jos ohjeessa 225, kiertoilmauunissa 200)

Vierailija
4/7 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Aivan loistava - eikä todellakaan tarvitse vaihdella tai käännellä peltejä paistettaessa.

Peltien väliin pitää toki jättää kunnon tila eli itse laitan pellit ylimpään ja alimpaan (joskus toiseksi alempaan, jos matalia paistettavia) koloon.

Paistolämpötila pitää säätää hieman alemmaksi (esim. jos ohjeessa 225, kiertoilmauunissa 200)

Vierailija
5/7 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

johtuu kiertoilmauunissa siitä että uunia mennään availemaan kesken paiston vaikka kiertoilma on päällä. Kierto menee hetkeksi " sekaisin" (vrt. ilmanvaihtokoneet kun kaikki ovet ja ikkunat on auki) ja paistotulos saattaa olla epätasainen - eli hyvin paistuu jos ei availe luukkua kierron ollessa päällä taikkans jos avata pitää niin ottaa kierron siksi aikaa pois.

Loistava vimpain kun leipoo enemmän tai tekee ison satsin pizzoja tai lihapullia - saa useamman pellisen kerrallaan eikä tarvitse esilämmittää uunia.

Vierailija
6/7 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

johtuu kiertoilmauunissa siitä että uunia mennään availemaan kesken paiston vaikka kiertoilma on päällä. Kierto menee hetkeksi " sekaisin" (vrt. ilmanvaihtokoneet kun kaikki ovet ja ikkunat on auki) ja paistotulos saattaa olla epätasainen - eli hyvin paistuu jos ei availe luukkua kierron ollessa päällä taikkans jos avata pitää niin ottaa kierron siksi aikaa pois.

Loistava vimpain kun leipoo enemmän tai tekee ison satsin pizzoja tai lihapullia - saa useamman pellisen kerrallaan eikä tarvitse esilämmittää uunia.

t: se aeg

Vierailija
7/7 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen paistellut kyllä kakutkin kiertoilmalla ja hyvä on ollut lopputulos (tasaisempi kuin normaalilla). Jos et ole aiemmin kokeillut, voipi olla hyvä paistaa ihan tavallisella, jos et ehdi enää harjoitella. Eipä tule ylläreitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi