Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä parikymppinen nainen voisi löytää akateemisen tieteestä ja historiasta kiinnostuneen miehen?

Vierailija
28.06.2020 |

Mistä parikymppinen nainen voisi löytää akateemisen tieteestä ja historiasta kiinnostuneen miehen?

Kommentit (101)

Vierailija
1/101 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika on sellainen. 

Vierailija
2/101 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah. Ei naiset etsi, joten kysymys on akateeminen. Taitaa olla jopa kompa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/101 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopisto

Vierailija
4/101 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistolta. Humanistisesta tiedekunnasta.

Vierailija
5/101 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopiston historian laitoksella on sellaisia paljonkin.

Vierailija
6/101 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei apn osaaminen yliopistoon riitä

Vierailija
7/101 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa valita hopeakettu

Vierailija
8/101 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tulee ajatus että tieteestä ja historiasta kiinnostuneet miehet löytyisivät yliopistolta? Oman käsitykseni mukaan sieltä löytyy lähinnä pseudo-intellektuelleja pyrkyreitä.

Vierailija
9/101 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tulee ajatus että tieteestä ja historiasta kiinnostuneet miehet löytyisivät yliopistolta? Oman käsitykseni mukaan sieltä löytyy lähinnä pseudo-intellektuelleja pyrkyreitä.

Smaaa mieltä. Täällä itseopiskelia, historiaa itse lukenut mies

Vierailija
10/101 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä vaan, kunhan annat pinppaa

Vierailija
11/101 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuollaista pitää kysyä niin jossain mättää.

Vierailija
12/101 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvostan.

Vierailija
13/101 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin tinderistä.

Vierailija
14/101 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaljakuppilat ovat niitä täynnä, puistojen penkeillä saattavat levähtää. Hieman kilometrit saattavat jo näkyä, mutta jos se ei haittaa, vaan se sisin on sinulle tärkeintä.

Vierailija
15/101 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettelitko itse myös kirjoittamaan, arvon itseopiskelia?

Vierailija
16/101 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näiden kavereiden historiakäsitys on hieman eri kuin ammattihistorioitsioiden. On luettu valtava määrä jotain itseä kiinnostavaa aihetta, oli se sitten vaikka toinen maailmansota tai vastaava. Kokonaiskuvaa historiasta ei ole lainkaan eikä syy ja seuraussuhteita kyetä hahmottamaan. Käytännössä tekee heidät suht piinalliseksi seuraksi, koska jankutetaan sen oman erityiskiinnostuksen detaljeja.

Vierailija
17/101 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin tämmöinen käsitys perustuu?

Vierailija
18/101 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki, etsikööt jonkun salaliitto- ja rokotevastaisuusblogeista sekä Kärkkäisen mainoslehtisistä syöpä on sieni-tiedettä itseopiskelleen omatekoisen älykön.

Eihän nyt esim. historianopiskelija mitään tietäisi historiasta tai tutkija mistään mitään. Uuniin mokomat herrat kun elämämkoululaiset tulloo.

Vierailija
19/101 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näiden kavereiden historiakäsitys on hieman eri kuin ammattihistorioitsioiden. On luettu valtava määrä jotain itseä kiinnostavaa aihetta, oli se sitten vaikka toinen maailmansota tai vastaava. Kokonaiskuvaa historiasta ei ole lainkaan eikä syy ja seuraussuhteita kyetä hahmottamaan. Käytännössä tekee heidät suht piinalliseksi seuraksi, koska jankutetaan sen oman erityiskiinnostuksen detaljeja.

Myönnän omalla kohdallani tuon osittain todeksi. Olen itseopiskellut tiettyjä juttuja, ja tiedän niistä enemmän kuin yksikään dosentti, mutta totta tosiaan, kokonaiskuva on saattanut jäädä vajaaksi. Toisaalta, mitä väliä.

Vierailija
20/101 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhu omasta puolestasi. Itse olen perehtynyt moniin muinaiskulttuureihin kuten assyrialaisiin, elamiitteihin jne., mutta sen ohella pystyn puhumaan myös vaikka 1700-luvun Ranskasta tai antiikin Roomasta. Tai esimerkiksi Siamin historiasta ennen Thaimaata, tai mongoli-imperiumin laajenemisesta Han-dynastiaan ja näiden valloitusretkistä Eurooppaan.

Olen lainannut alan akateemista kirjallisuutta ja lukenut satoja kirjoja aiheeseen liittyen.

Ihmisillä on jotain outoja karikatyyrejä ja päähänpinttymiä mielessään "ihmistyypeistä" joita ei välttämättä ole edes olemassa todellisuudessa. Aivan taatusti pärjään väittelyssä historioitsijaa vastaan, koska olen aiheeseen perehtynyt syvemmin ja käyttänyt aikaa ja vaivaa enemmän kuin keskiverto historioitsija.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi