Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**TAMMIKUISTEN to-su**

31.07.2008 |

Aloitan meille uuden pinon loppuviikoksi. Jos joku sitten linkittäisi tarpeelliset mukaan myöhemmin kun minun taidoillani tuo "linkkiliisana" olo ei onnistu:).

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys vaan pitkästä aikaa..En oo saanut aikaseks käydä päivittämässä kuulumisia..Muiden kirjoituksia olen vaan käynyt lueskelemassa.

Emmuli81..Munkaan olo ei mieltä hivele. Eilen illasta oli lähes mahoton käydä nukkumaan kun sydän tako julmetusti..Ja olo oli sen mukainen. Tänään nukuin minipäikkärit ja sama hakkaaminen alko. Ja kyllä mä huomaan muutenkin että se ei "käyttäydy" normaalisti. Mulla oli samaa edellistä odottaessa, mutta en muista mistä alkaen. Mä olen vielä jännittäjä tyyppiä joka kaavailee kaikenmaailman sairauksia, joten ei hyvä yhdistelmä. Mutta koitan vaan psyykata itseeni uskomaan et johtuu just siitä verimäärän lisääntymisestä+ hormooneista. Niin mulle lääkäri ainakin selitti. Sanoi että harvemmin se terveellä nuorella naisella mitään sydänperäistä on. Mutta se tunne kun tuntuu et sydän tulee ulos...KAMALA!

Muuten tässä on mennyt ihan hyvin.Mitä nyt yllätyksekseni oksensin vähän aamulla..Luulin että tästä oli jo menty ohi. Ja edelleenkään en pysty kuopukselle syöttämään vauvojen lämpimiä soseita :( Reilu äiti.

Ja tuo vaunuonnettomuus on kyllä järkyttävä! Valitettavasti sitä vaan tuli itsellekin mieleen että voiko ne vaunut tosiaan lähteä siitä vaan rullailee sellasta matkaa..Mutta kaikkeahan sattuu. No mulla ei ole tätä huolta kun ei ole pihaakaan..Ei sillä etten sellasta haluais.

Mites muiden mahat kasvaa? Ilmeisesti aika hienosti. Kävin myös siellä kaks plussan sivuilla ja joillakin oli aivan mahtava maha jo viikoilla 11-12!!! Ja saattoivat olla muuten ihan hoikkia ruumiin rakenteiltaan. Sitten taas oli niitä joilla oli viikkoja jo vaikka mitä, mutta masu ihan pikkiriikkinen :) Omasta röllöstäni en oikein osaa nyt sanoa. Luulen että mulla on aika paljon turvotustakin kehissä ja huomasimpa sitten eilen että painoa on tullut! Juuri kun pääsin kehumasta että lähtöpainoissa heilutaan. No, ei heiluta enää. Asiaa ei varmaan auta se että söin yksinäni melkein kokonaisen suklaalevyn ja ruoka-nälkä on lähes jatkuva! Millä viikoilla teillä on se seulonta ultra? Mulla viikolla 19..Lasken jo päiviä siihen..Neuvola nimittäin on vasta syyskuun puolella. Viimeks oli 17.7...Eli aika harvoin käyn. Tuntuu vaan vähän epätodelliselle kun ei vauvelin liikkeet vielä tunnu...

Vierailija
22/42 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa pitkä tarina. Unohtui nimi lopusta ja viikot :)

Eli:

Mamti ..rv 15+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani sun tilanteesta..Vaikka siskosi ei ehkä halua keskustella asioista niin entä jos koittaisitte tehdä jotain "piristävää" yhdessä? Että se elämänilo ja elämän myönteiset puolet muistuisivat taas mieleen..Tai en tiedä kuinka se on nyt tällähetkellä mahdollista, mutta sitten kun on. Joskus ihminen ei halua puhua juuri läheisille..haluaa ehkä suojella heitä tai sitten tavallaan häpeää omia asioitaan..Mutta kaipaa sitä ns. normaalia yhdessä oloa ja puuhastelua. Tarkoitukseni ei ollut mitenkään neuvoa..ajattelin vain tässä itsekseni.

Ja älä murehdi liikoja..Kyllä asiat yleensä ajan kanssa selviytyy..Joskus täytyy vaan "luottaa" ja antaa asioiden tapahtua. Voimia sinulle ja voimarutistus!

Vierailija
24/42 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämä tästä alkaa sutjaantua kun asiat saa selvitettyä...siskoa olen pyytänyt kylään ja kaikee mahdollista yrittänyt mutta hän ei oikein halua mitään tehdä.

Seuraava ultra on mulla tasan rv 20 ja sitä odotellessa...vielä yli 4 viikkoa siihen...maha mulla on kasvanut huimasti ja tänään huomasin että saan sanoa hyvästit lantiomallisille housuille ja pikkareille jotka jää mahan alle kun tulee vatsa kipeeksi siitä....niin on ollu kaikissa raskauksissa!!

Tämä mamma kulkee siis kotona löysissä mummokalsareissa:)

T:Lootuskukkanen ja Frank tai Aada rv 15+4

Vierailija
25/42 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekaksi Lootuskukkaselle jaksamista siskonsa tukemiseen.

Minä täällä tuskailen sen dopler tilauksen kanssa. Jostain kumman syystä tuo maksusysteemi ei huoli mun puhelinnumeroani, joten vaikka tilauksen sain tehtyä (itseasiassa niitä oli tullut tehtyä ihan kaksin kappalein kun yritin epätoivoisesti kirjautua palveluun uudelleen ja uudelleen) niin en saa maksua suoritettua. No laitoin just postia menemään sinne firmaan josta nuo doplerit tulevat josko he osaisivat auttaa. Kimmi oliko sulla mitään ongelmia ton numeron suhteen?. Merkkasitko sen +358+oma kännykkänumerosi ilman ekaa nollaa?. Ei muuta, mutta hermot meinaaa mennä ja kohta mulla on varmaan vino pino niitä doplereita täällä kotona kun tilailen niitä vahingossa vielä lisää:)

Mitään kummoista ei omaan ).( kuulu. Viikot paukkuvat ja olo on mitä normaailin. Just kävin vetämässä pump-tunnin ja ihan entisillä painoilla pystyi vielä painamaan ja ihan "hyvässä hapessa" niin että itsekkin ihan ihmettelin. Toivottavasti olo pysyisikin tällaisena jatkossakin, olen nimittäin niin riippuvainen tosta liikunnasta sekä taloudellisesti kuin henkisestikkin, että vaikeaa on kuvitella jos siitä joutuisin luopumaan (vaikka toki sen tekisinkin jos tilanne sen vaatisi).

Muutamat äippävaatteet ovat "eksyneet" jo komeroon, mutta toistaiseksi normaalit vaatteet ovat vielä mahtuneet päälle (lukuunottamatta farkkuja) joten ne saavat rauhassa odotella päivää parempaa. Vähän on itseasiassa sellainen olo, ettei oikein haluakkaan korostaa vatsaa ja raskautta, kun meidänkin tilanteessa sitten tietää millainen "taivastelu" siitä alkaa kun ihmiset hoksaavat, että olen raskaana ja perheeseen on tulossa JO viides lapsi.

Mulla seuraava ultra näyttäisi olevan 17.9 viikkoja silloin kasassa rapiat 20. Sitten vielä 4d-ultra ja siitä seuraavan kerran nähdäänkin kaveri ihan livenä jos vain kaikki menee hyvin loppuun asti.

Mut nyt vielä tahkoamaan sitä tilausta ja sitten saunaan. Viikonloppuna tiedossa kyläilyä kaveriperheen luona ja maanantaina alkaakin miehellä työt ja minä jään tänne yksin pyörittämään tätä showta vielä tämän elokuun ajaksi.

Kaikille mukavaa viikonloppua!

t: KainoElvi + kaveri rv 14+0

Vierailija
26/42 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lootuskukkaselle täältä myös voimia tilanteeseen, toiv siskosi toipuu ja saatte arjen juttuja tehdyksi pian!

Minä oon siivonnut nyt yhtämittaa jonkun aikaa ja päätin pitää pienen huilin koneen äärellä :) Sain vihdoin vessankin jynssättyä kiitettävään kuntoon, en ihan priimaa jaksanut, mutta kuitenkin siisti on ja muutenkin yritän vähän semmosia jääneitä siivouksia saada kuntoon.. tiettekös.. siis mitä ei aina tuu siivotessa tehtyä. Mutta vielä keittiö odottaa, joten taidan mennä jatkeleen.. kohta mies ja poitsukin kotiutuu ulkoolta eli pakko nyt mennä.

Ihanaa viikonloppua kaikille masuille!!!

Toivottelee

Emmuli kera pikkaraisen

Vierailija
27/42 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hotellista! Alotettiin loman vietto hotelliyöllä ku huomenna aamulla lähtee laiva aikaisin Ålandiin. Siellä sitten punkkien keskellä vietetään viikko. Tykkään ihan mahottomasti tuosta saaresta, mutta ne punkit mua suorastaan ällöttää. Ja sit vielä ku on koira mukana niin vaikka oon koko karvaturrin valellu punkkiaineella niin todennäkösesti niitä siltikin siinä on!!

Mulla on vointi mitä parhain, siitä tietää, että on raskaana että tissit edelleen arat ja vatsassa pieni kumpu. Aamuisin on ihan normi vatsa, mutta mitä pidemmälle päivä käy niin sitä suuremmaksi myös vatsa käy! Ja napa on pullahtanut jo viikko sitten. Huvittava näky just esim. aamulla ku vatsa ihan litteä niin sit järkky ulkoneva napa ;-)

Esikoisesta tuo napa ei pullahtanu lainkaan! Mutta kiva että vatsa alkaa kasvaa, musta on ihana olla raskaana. Kuplinta vatsassa tuntui ensimmäisen kerran pari päivää sitten. Seki ihan toista ku esikoisesta, sillon tunsin ekat liikkeet viikolla 21 ja sillon ne sit olikin kunnon potkuja.

Mulla oli eka neuvola viikolla 8 ja sit seuraavan neuvolan varasinki vasta raskausviikolle 24. Sit ollaanki hoitorajoilla niin voin alkaa käydä vähän tiheämmin ;-). Ja tässä välissähän oli niskapoimu-ultra ja rakenneultra on raskausviikolla 19.

"Päästin" miehen just alakerran pubiin ja mennään esikoisen kanssa nukkumaan niin jaksaa aamulla aikaisin herätä!

Mukavaa viikonloppua kaikille.

Vierailija
28/42 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

KainoElvi: Toivottavasti saat selkoa numeroasiaan että saat tilattua doplerit :) Olen sulle kyllä vähäsen mustis ku vedät jumppia ja oot varmaan aika hyvässä kunnossa, itse en nimittäin saa mitään tehtyä...

Tänään parempi päivä ainakin siltä tuntuu, sain jopa nukuttua viime yönä ja sen kyllä huomaa.Energiaa on kun pienessä kaupungissa.

Mulla on tullut 2 kg painoa aloituspainosta ja tavoite on että saa tulla se 10-12 kg niinkun viime raskaudessa..

Hauskaa lauantai päivää masuille

Lootuskukkanen ja Frank tai Aada rv15+5

Vierailija
29/42 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut aikas kiireinen viikko ja en ole ehtinyt kirjoitella mitään. Ei olla oltu kyllä kotonakaan. Paljon oli taas asioita, joihin piti jotain sanoa/vastata...kun vaan muistais mitä.

Emmuli, Mulla oli ekassa raskaudessa istukka kohdunsuun edessä. Se todettiin silloin np-ultrassa. Se kyllä nousi pois siitä edestä ja alatiesynnytys olisi ollut mahdollinen. Tosin tyttö kääntyi sitten istumaan ja sittenhän jouduin sektioon sen takia. Kätilö sanoi silloin mulle, että se istukka melkeinpä aina nousee sieltä ylös. Joten ole ihan luottavaisella mielellä!! :)

Painoa mulle ei ole vielä tullut yhtään. Olen vielä vähän miinuksella, kun vertaa ekaan neuvola käyntiin. Olin kyllä viimeksi ihan varma, että nyt on tullut jo pari kiloa! Mä olen syönyt NIIIIIIN EPÄTERVEELLISESTI kun pystyy! Hesee, mäkkärii, valmisruokaa, karkkia, suklaata yms. Kohta niitä kiloja alkaa varmasti tulemaan.

Edellisessä raskaudessa mulle tuli painoa n7kg.

Taidan oikaista itteni sohvalle.....

rv15+5 (muistaakseni)

Vierailija
30/42 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan muu laittanut postia Ennustaja Ellille tai Madam Mammalle? Minäpä laitoin eilen molemmille meilin, ja tänään tuli jo Madam Mammalta vastaus, joka kuuluu näin:

"Korttieni mukaan odottamanne vauva on poika ja syntyy 13.1.2009. Lisäksi saatte pojan kesäkuussa v. 2010, tytön heinäkuussa v. 2011, pojan lokakuussa v. 2014, pojan marraskuussa v. 2018 ja pojan lokakuussa v. 2020."

Siis voi herran pieksut! En nyt ihan 9 muksua ole ajatellut pyöräyttää maailmaan. =D Vaikka mistäs sitä koskaan varmaks tietää.. ;) Mielenkiinnolla odottelen vielä Ennustaja Ellin vastausta. Viimeksi veikkasivat molemmat ihan eri la:t, ja eri sukupuolet. Kumpikin veikkasi tuolloin vielä kolmosen jälkeen yhtä lasta.. Huumoria vaan siis, mutta jos joku muukin haluaa ennusteet, niin osoitteet ovat:

madam.mamma@luukku.com

ennustajaelli@luukku.com

Viestiin vain koko perheen syntymäajat - oma, mies, aiemmat lapset (ja sukupuoletkin olen laittanut), sekä la.

Tällaista tänään..

Minnikki rv 16+4

31/42 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen vielä hengissä, on vain ollut vipinää pari viimeistä päivää, ettei ole aikaa riittänyt kirjoittamiseen. Ja anteeksi jos on kirjoitusvirheitä, kuopus nukkuu sylissä...

Vai meinaa minnikki oikein kunnon suurperheen perustaa... ;D Kuinka tarkasti laitoit syntymäajat? Vuodet vai kuukaudetkin? En oo vielä kysynyt kummaltakaan aiemmin. Toisaalta olen hieman utelias, toisaalta ei voi vähempää kiinnostaa. :)

Tänne ei kuulu mitään uutta, oon yrittänyt siivoilla taas vaihteeksi, kun koko hiekkakasa uhkaa siirtyä sisään. Vähän huonosti vain etenee.

No, jatkan taas jotain hommaa. Ehkä.

Äippä ja J nro5 rv 16+2

Vierailija
32/42 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksaako nuo ennustukset? voisi olla kiva kokeilla? Mitä ne haluaa tietää?

Vierailija
33/42 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ilmasia nuo hömppäennustukset ovat. Tällaisen viestin laitoin:

oma syntymäaika:

09.09.1983

miehen syntymäaika:

28.06.1981

lasten syntymäajat:

13.03.2003 poika

30.07.2004 tyttö

15.02.2007 poika

laskettuaika:

13.01.2009

En muista, oliko niihin jokin minimi-tieto-vaatimus, mutta nuo tiedot riittää. Otsikoksi olen laittanut vaan "ennustus" - kyllä he tietävät, että miksi heille näitä tietoja lähetetään. Olisi kyllä hauska saada tietää, että minkälaisia ihmisiä noiden osoitteiden takaa löytyy.. ;)

Vierailija
34/42 |
03.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että tää Suomen kesä on kiva... Palelluin ja tulin kipeeksi, joten piti palata kotiin aiemmin kun suunniteltiin.

MOELPA, lohduttavaa kuulla, että jollain muullakin tuo ruokavalio on vähän sitä ja tätä. Kaveri kun oli raskaana se otti neuvolan ohjeet kirjaimellisesti, ei syönyt yhtään karkkia, suklaata, pizzaa, hampurilaisia eikä mitään epäterveellistä. Mä en vain pysty siihen, vaikka haluaisinkin. Tosin painoa ei vielä ole tullut.

Me kallistuttiin jo kolmipyöräisten vaunujen ostoon, mutta nyt tuon tämän viikkoisen surullisen tapauksen vuoksi alettiin pohtimaan, että nelipyöräiset olisi varmasti tukevammat, eivätkä kaatuisi. Kysyn siltikin, että onko kellään kokemusta kolmipyöräisistä lumessa?

Marie LA 26.1

Vierailija
35/42 |
03.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitin äsken ja laitoin kuvan, mut mitään ei näy.. no voihan olla, et ilmestyy tänne sit jossain vaihees.... tuun kohta kattoon oisko jo täällä mun viesti :)

Emmuli

Vierailija
36/42 |
03.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntaita.

Kyllä nää viikot vierähtääkin aikas vauhdilla, hyvä niin ;)

Voi että, kun ois kans noin hyvä itsekuri ja pystyis tommosta tiukkaa ruokavalioo pitään tai siis ainakin vähän vähentään herkuttelua :) Ei mullakaan vielä painoa tullut, kilo lähtenyt pahanolon takia.. Mut tiedän kokemuksesta, että puolenvälin jälkeen alkaa tulee ja ed raskaudessa tuli 18 kiloo.. Nyt ei sais tulla niin paljon, et kyllä mun tarvii ruveta kattoon syömisiäni!

Koitan laittaa masukuvan tältä aamulta, että kyllä se jo aamullakin pullottaa.. ihan kuin ois nyt tän parin päivän aikana jo aamustakin pullahtanut ja yritin jopa hieman vetää sisään mun mahaani.. niitä ylimääräisiä kiloja siis :D Että kyllä se isompi on ja illalla valtava :/

Ei onnistunut kuvan laitto, joten koitan vie vaikka erikseen laittaa sen....

Emmuli rv 14+4

Vierailija
37/42 |
03.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpäin aika koleeta joka ihan hyvä kun on kuumuus tehnyt ihan veteläksi...Sain tänään siivottua ja nyt pyykkiä pesen hulluna...

Ostin eilen Anttilasta itselleni hipster mallisia pikkuhousuja ja sain ostaa kokoa suurempaa ettei paina alavatsaa :) Todella mukavat on jalassa.

Nytten aloitin vauvan peiton kutomisen...tällänen hömppä ku oon.

Vaunut ostan todennäkösesti Hobby Hallista koska siellä on suht halpaa ja minulla kokemusta niiden malleista...

Nyt jatkamaan siivousta ja kaikkee

T:Lootuskukkanen ja masukki 15+6 huomenna uus viikko alkaa

Vierailija
38/42 |
03.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppureissusta kotiuduttu ja nyt on sitten aika rauhoittua odottamaan lasten koulun alkamista. Miehellä on tänään viimeinen lomapäivä ja huomisesta lähtien alkaa mulla kotiäidin arki. Oikeastaan ihan kivaa, että saadaan jonkinlainen rytmi elämään. Varsikin noilla kahdella vanhimmalla koululaisella alkaa olla tekemisen puute tämän kaiken lomailun jälkeen.

Joo ilmat täällä Etelä suomessa on jo kohtalaisen viileät. Toivottavasti saataisiin kuintenkin vielä muutama aurinkoinen ja lämmin päivä tälle elokuullekkin kun tuo alkukesä oli niin kovin ankea ja sateinen.

Omaan napaan ei kuulu mitään erityistä (edelleenkään). Yksi kaveri sanoi, ettei minusta huomaa ollenkaan, että olisin raskaana ja toisen mielestä mulla on jo ihan selkeä vauvamaha, eli mene ja tiedä kuinka asian laita on. Musta vaatteilla saa aika hyvin joko peitettyä tai tuotua esille raskautta. Esim. äippävaatteissa näytän heti paljon enemmän raskaana olevalta kuin ns. normivaatteissa.

Minäkin yritän vähän (huom. vähän) katsella mitä suuhuni pistän. Mm. karkkilakko pitää edelleen. Yritän syödä jotenkuten järkevästi ja jätän pois ns. turhat hiilihydraatit arkisyömisistäni. Viikonloppuisin ja erikoistilanteissa sitten kyllä herkuttelen ihan surutta, hyvällä omatunnolla. Mitään stressiä en kuitenkaan halua syömisistäni ottaa ja tuo minun liikkuva työnikin vaati sen, ettei nälässä pysty olemaan tai muuten ei tule hommista mitään.

Syömisistä puheenollen täytyy vissiin lähteä tekemään lapsille kalakeittoa, mies jo duunaa sämpylöitä sen seuraksi.

Kaikille tammikuisille mukavaa sunnuntaipäivän jatkoa!

toivottaa KainoElvi ja kaveri rv 14+2

Vierailija
39/42 |
03.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en oo lukenu nyt kahteen päivään teitä, mut nyt äkkiä kyllä vaan omaa napaa ku on niin mielessä asiat.

Kävin perjantaina neuvolassa ja ensimmäistä kertaa saatiin kuunnella ihania sydänääniä. Aikansa siinä kuunneltuaan ääniä neuvolantäti kysyi totisena, että onkos meillä suvussa kaksosia!!!!!! Mun ja mieheni ilmeet oli näkemisen arvoisia. Sanottiin, että ihan vain muutamia kaksosia on molempien suvuissa ja ultrassa kyllä sanottiin 10 rvllä että yksi terve sikiö. Sitten neuvolantäti sanoi, että jaa no on siellä sitten VARMAAN vain yksi, ku ois aika epätodennäköistä, että ultrassa ei olisi näkynyt kahta. Siksi perusteli neuvolatäti luulojaan näin ku kuunteli vasemmalta reunalta kohtua ja kuului vahvat sydänäänet. Sitten kun siirsi kauas oikealle puolen kohtua niin sieltäkin kuului vahvat sydänäänet vaikka kuulemma ei pitäisi kuulua niin pieneltä vielä läpi kohdun sydänääniä. Ja sitten sanoi, että näinä viikkoina sikiö on noin 5-6 cm pitkä. SIIS HÄ!!!??? Eikös sen pitäisi näillä viikoilla olla jo jotain 15cm??????? siis viikkoja 16+2 tällä hetkellä.

Mulla on nyt teorioita....neuvolantäti joka oli joku kesäsijainen nuori tyttö, niin on mennyt siinä hetkessä sekaisin, että millä viikolla olen menossa ja siksi sanoi että on vain 5-6 senttiä ja siksi hänen mielestään ei olisi pitänyt kuulua niin vahvat sydänäänet.... TAI sitten siellä on joku sekasikiö jolla on kaks sydäntä myt yks keho. :) mut toivottavasti näin ei olisi! Vai voiko muka dopplerilla äänistä päätellä minkä kokoinen vaavi on??? Että oliko se niinku toteamus, että joo 5-6senttinen ois täällä. Sehän on sitte hulluna jäljessä kehityksestä ja joku on siis pahasti vialla. Kamalaa, ku en osaa nauttia siitä, että sydänäänet kuului niin hyvin.... :( ja kuten tekstistä näkyy oon ihan sekaisin ja ku ei jotenkin taas tajunnut siinä hetkessä tarpeeksi kysellä!

huomenna mun pitää aamulla viedä sinne aamuvirtsanäyte niin ajattelin kysyä silloin, että miten se muka niin pieni näillä viikoilla on ja vielä niistä sydänäänistä, että pitääkö mun huolestua jos ne kerta kuuluu läpi kohdun niin hyvin.

Muuten oli kaikki hyvin neuvolassa....paino noussut puoli kiloa ja verenpaine hyvä, hemoglobiini laskenu 117, mut pitää vaan jatkaa monivitamiinia kahtena tablettina päivässä. Varattiin aikoja seuraavaan ultraan joka on 29.8. ja seuraavaan neuvolaan ja sitte myöhemmin siihen neuvolalääkäriin. Ja raskausviikkoja siirrettiin sillain, että saatiin ne täsmään lasketunajan kaa. nyt siis 16+2 vaikka ultran mukaan pitäis olla jo 16+5. Oikeastihan sitä laskettua aikaa ois pitäny muuttaa kahdella päivällä aikaisemmaksi, mut eivät ala sitä niin helposti muuttamaan ja muutenkin sanoi, ettei noita päiviä niin kannata kytätä, kuhan viikoista on suunnilleen perillä.

Anteeksi nyt hirveä romaani, mut on vaan niin mielessä tuo asia....kaksoset ois kamala juttu. :) tai koominen. ku miten me pärjättäis KAHDEN kans. voi hyvänen aika.... :) no, eletään nyt kuitenkin niin, että vain yksi siellä on niinkuin ultrassa sanottiin.

t:Amelie ja Martti, jonka äiti on nyt vähä sekaisella mielellä. :D

Vierailija
40/42 |
03.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sieppasi, kun päivällä yritin kirjoittaa piitkän viestin, ja sitten "vauva.fi on tilapäisesti epäkunnossa". Murr. Yritän tässä nyt kommentoida samoja juttuja mitä silloinkin, mutten varmaan jaksa ihan samalla paneutumisella. Tarkoitus ei silti ole kuulostaa töksähtävältä, eli anteeksi jo etukäteen, jos siltä vaikutan.

Ensiksikin Lootuskukkaselle ja siskolle voimia rankkaan elämäntilanteeseen. Toivottavasti keksitte yhdessä jotain mukavaa tekemistä, jolla siskon ajatukset saisi edes vähän pois ikävistä asioista, vaikka kuinka pieniksi hetkiksi kerrallaan. Siitä se toipuminen lähtee.

Syömisestä: Rankan pahoinvoinnin läpikäyneenä oon joutunut antamaan periksi terveellisyysasioissa, sillä jos joskus hesesapuska oli ainoa mitä pystyi laittamaan suuhunsa, sitä sitten suuhun laitettiin. Tai juustonaksut. Tai maissilastut. Nyt yritän vähän jo katsoa, mutta viimeksikin sain melkein 20 kiloa raskausaikana. Silloin tosin lähtöpainokin oli reilusti alhaisempi, nyt ei sopisi ihan niin paljon tulla tai mullahan pettää polvinivelet! Toivoisin, että osaisin ja jaksaisin syödä terveellisemmin.

Olikohan Marie, joka kyselit vaunuista. Kirjoitin tästä aiheesta juuri pitkään enkä jaksa enää edes muistaa kaikkea, mutta meillä on kolmipyöräiset, enkä ikinä vaihtaisi nelipyöräisiin. Ensinnäkään en ole ikinä ymmärtänyt yleistystä kolmipyörä = kiikkerä. Meidän vaunut ei ole ikinä kaatuneet, vaikka niihin nytkin 16-kiloinen kiipeilee ja niissä välillä matkustaa miten sattuu. Kavereiden korkeat Briot taas menivät nurin melkein tasaisella pihalla, kun 8-kuinen vauva turvavöissä niissä hiukan tempoili, oli pieni kallistus ja muks. Onneksi oli vauva turvavöissä. Usein kolmipyöräiset on vähän matalammat ja leveämmät, jolloin ne ei kyllä kovin kiikkerät ole. Monet sanoo kolmipyörää kokeiltuaan, että kun yrittää ajaa sillä yhdellä pyörällä, tuntuu niin huteralta. Niin tuntuisi nelipyöräinenkin, yhdellä pyörällä. En vaan oikein ikinä joudu tilanteisiin, joissa pitäisi yhdellä pyörällä tasapainoilla. Bussiin noustessa ratas on hetken yhden pyörän varassa, mutta silloin muu osa on niin paljon alempana, että ei ole ikinä meinannutkaan keikata. Mutta se lumi. Kun ostat, katso ihmeessä, että se etupyörä on joko kokonaan ilman lokasuojaa, tai sitten lokasuojan ja pyörän väliin pitää jäädä iso väli. Meillä on hiukan liian pieni väli, ja vauvavuonna kävi kaksi kertaa niin, että etupyörä lukkiutui lumen pakkauduttua lokasuojan ja pyörän väliin. Mutta ne oli melkoisia poikkeusoloja, karmea lumimyrsky ja kosteaa lunta puoleen sääreen. Ja tosiaan vaan kaksi kertaa näin on käynyt, eli ei paha minusta. Silti jos nyt ostaisin vaunuja, ostaisin lokasuojattomat. Nelipyöräisiä en, kun on näihin tottunut, se tuntuu hirveän raskaalta ja hankalalta. Kaksi viikkoa sitten työnsin vähän aikaa kavereiden kaksivuotiasta nelipyöräisissä, ja voi kamala miten se tuntui raskaalta. Mutta vaunuihin taitaa päteä se seikka, että ostipa millaiset tahansa, aina niihin on lopulta tyytyväinen, kun tottuu omiinsa.

No nyt tästä tuli kuitenkin melkoinen romaani, mutta tulkoon.

Amelielle vielä: Oho, oliskohan nyt juuri niin kuin epäilit, että terkkari ei olisi ollut ihan ajan tasalla ja kattonut vaikka viikot väärin jostain. Uskon kyllä, että ultrassa olisi nähty jos siellä toinenkin köllöttäisi. Ja varsinkin, jos siellä olisi ollut kaksisydäminen kaveri:-) Varmaan kummastuttaa, mutta luottaisin enemmän ultran tehneisiin kätilöihin... Kumma että sanookin tollasta ääneen. Ja ihan oikeassa oot siitä koosta, kyllä sen pitäisi jo sellainen barbie-nuken kokoinen olla eikä mikään 5-6 cm. Outo täti. Toivottavasti sulla on seuraava kerta tai rakenneultra pian, niin pääset huolehtimasta?

Tii75 ja Mykerö rv 17+3 tai 4 tai jotain

P.S. Kerrottiin isosiskolle vauvasta perjantaina. Hän on aivan ihana, haluaa aamulla ensiksi nähdä ja paijata mahaa, toivoo kovasti pikkuveljeä ja odottaa jo, että pääsisi tämän kanssa hiihtämään:-) Uskallettiin kertoa nyt, kun vaavi on potkinut nyt viikon verran suhteellisen napakasti. Ihanaa tuntea taas näitä pikku potkuja!