Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tein Jumalan kanssa sopimuksen ja nyt vähän kaduttaa

Vierailija
27.06.2020 |

Rukoilin, että jos eräs asia tapahtuisi, luopuisin omasta juomisestani. Enkä siis juo paljon, satunnaisesti joskus viikonloppuisin viin iä. Mutta kun tekee mieli, niin tekee mieli ja aina olen itselleni pullon sallinut.

Kävikin niin, että asia tapahtui ja nyt tekisi mieli viin iä. Pelkään kuitenkin, että jos juon edes yhden vii nilasin, asiat palaavat niin kuin ne olivat ennen sopimusta. Kuitenkaan siitä ei ole varmuutta, että tämä asian muutos olisi pysyvää ja siinä vaiheessa ainakin tiedän, että juon pullon viin iä, jos Jumala rikkoo sopimuksen.

UskonMamma

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein taas sopimuksen Saatanan kanssa ja olen pirun tyytyväinen.

Vierailija
2/52 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala on satuolento, sokka irti vaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lupaa jotain Jumalalle, lupaus on pidettävä,

Vierailija
4/52 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus tuntee meidän ihmisten epätäydellisyyden. Yritä parhaasi, yritä olla juomatta. Jos repsahdat, pyydä sitä anteeksi Jumalalta ja jatka repsahduksen jälkeen taas raittiina. Jeesus kyllä rakastaa sinua ja haluaa että olet Hänen, vaikka välillä sortuisitkin. Pyri olemaan juomatta ja rukoile voimaa Herralta siihen. Herra antaa sulle paljon parempia onnen lähteitä, tulet huomaamaan. 

Vierailija
5/52 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi teit sen sopimuksen, jos mitään ongelmaa ei ollut?

Vierailija
6/52 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää soitin jeesukselle,lupas muuttaa mun lähijärven viiniks,ihanaa

Vierailija
7/52 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saitko sopimukseen allekirjoituksen, jos et niin mitään sitovaa sopimusta teillä ei ole.

Vierailija
8/52 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä missä vaiheessa sanoin, että ei ollut ongelmaa? Pyysin erästä asiaa muuttumaan ja se muuttui sopimuksen myötä. Tiedä sitten oliko sattumaa, mutta hyvään ajankohtaan tapahtui.

ap

Vierailija
9/52 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha paikka. Itse tein diilin Jumalan kanssa nyt koronan aikana. Kutsuin hänet elämääni ja lopetin tupakoinnin.  Hän kertoi että tupakka ja alkoholi ovat saatanan tapoja saada ihminen väärille teille. Tupakka on pysynyt poissa, mutta nyt saatana yrittää saada minut lankeamaan alkoholin ansoihin. Tämä tieto tuli suoraan Jumalalta. Saatanan näin ihan fyysisenä olentoja joka oli raivoissaan tästä. 

Vierailija
10/52 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saitko sopimukseen allekirjoituksen, jos et niin mitään sitovaa sopimusta teillä ei ole.

Näen sen allekirjoituksena, että asia muuttui. Tietenkään en voi tietää muutoksen pysyvyydestä. Mutta se juuri pelottaa, että rikon itse sopimuksen.

Vierailija
11/52 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt usko mihinkään jumaliin, mutta se ei ole olennaista. Lupaus on lupaus. Et juo.

Vierailija
12/52 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jeesus tuntee meidän ihmisten epätäydellisyyden. Yritä parhaasi, yritä olla juomatta. Jos repsahdat, pyydä sitä anteeksi Jumalalta ja jatka repsahduksen jälkeen taas raittiina. Jeesus kyllä rakastaa sinua ja haluaa että olet Hänen, vaikka välillä sortuisitkin. Pyri olemaan juomatta ja rukoile voimaa Herralta siihen. Herra antaa sulle paljon parempia onnen lähteitä, tulet huomaamaan. 

Kuulostaa lohdulliselta. Kiitos. :)

Vierailija
13/52 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä missä vaiheessa sanoin, että ei ollut ongelmaa? Pyysin erästä asiaa muuttumaan ja se muuttui sopimuksen myötä. Tiedä sitten oliko sattumaa, mutta hyvään ajankohtaan tapahtui.

ap

"Enkä siis juo paljon, satunnaisesti joskus viikonloppuisin viin iä. Mutta kun tekee mieli, niin tekee mieli ja aina olen itselleni pullon sallinut."

Et sanonut myöskään, että mitään ongelmaa olisi.

Vierailija
14/52 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allekirjoitus on 'mustaa valkoisella' eli konkreettinen puumerkki paperissa tai vaihtoehtoisesti sähköinen allekirjoitus.

Vierailija
15/52 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

PUHU tuo asia Jumalalle.

Vierailija
16/52 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten onnistuit tekemään "sopimuksen" itse olen vuosia yrittänyt uskoa ja "sopia" Jumalan kanssa

Mikä saa siis sinut uskomaan ettet ollut tekemisissä jonkun muun kuin Jumalan kanssa

Vierailija
17/52 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Tähän vielä sen verran, että jos tarkoitat ongelmalla omaa alkoholinkäyttöäni, niin se ei ole missään vaiheessa ollutkaan ongelma. Tiedän vain, että alkoholinkäyttö ei ole hyvästä, mutta se on kuitenkin nautinnollista ja halusin suurta asiaa pyytäessäni luovuttaa myös jotain itselle "tärkeää".

Vierailija
18/52 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suullinen sopimus on ihan yhtä pitävä, niin maallisissa kuin taivaallisissakin asioissa.

Vierailija
19/52 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Tähän vielä sen verran, että jos tarkoitat ongelmalla omaa alkoholinkäyttöäni, niin se ei ole missään vaiheessa ollutkaan ongelma. Tiedän vain, että alkoholinkäyttö ei ole hyvästä, mutta se on kuitenkin nautinnollista ja halusin suurta asiaa pyytäessäni luovuttaa myös jotain itselle "tärkeää".

Uskon että koko juttu tulee lopulta parhaaksesi.

Vierailija
20/52 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entiedämihinuskoa kirjoitti:

Miten onnistuit tekemään "sopimuksen" itse olen vuosia yrittänyt uskoa ja "sopia" Jumalan kanssa

Mikä saa siis sinut uskomaan ettet ollut tekemisissä jonkun muun kuin Jumalan kanssa

Rukoilin ääneen, en tehnyt muuta. Olen aina ollut uskonnollinen, mutta olen myös agnostikko. Viime vuosina usko vahvistunut. Ei mistään merkittävistä syistä, on vain vahvistunut. En usko minkään kirkonoppien mukaan kirjaimellisesti.

En voi tietää olinko tekemisissä juuri Jumalan kanssa, mutta Jumalaa rukoilin. Uskon, että Jumala on maailmankaikkeuden henki. Ja uskon myös, että Jumalalla on monta nimitystä, mutta ne kaikki tarkoittavat samaa asiaa.