Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tein Jumalan kanssa sopimuksen ja nyt vähän kaduttaa

Vierailija
27.06.2020 |

Rukoilin, että jos eräs asia tapahtuisi, luopuisin omasta juomisestani. Enkä siis juo paljon, satunnaisesti joskus viikonloppuisin viin iä. Mutta kun tekee mieli, niin tekee mieli ja aina olen itselleni pullon sallinut.

Kävikin niin, että asia tapahtui ja nyt tekisi mieli viin iä. Pelkään kuitenkin, että jos juon edes yhden vii nilasin, asiat palaavat niin kuin ne olivat ennen sopimusta. Kuitenkaan siitä ei ole varmuutta, että tämä asian muutos olisi pysyvää ja siinä vaiheessa ainakin tiedän, että juon pullon viin iä, jos Jumala rikkoo sopimuksen.

UskonMamma

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sopimusta ei voi tehdä yksipuolisesti. Ilmoittiko Jumala suostuvansa sopimukseen?

Asiat muuttuivat juuri kuten pyysin, olikohan seuraavana tai sitä seuraavana päivänä. En kuitenkaan voi nähdä tulevaisuuteen, joten muutoksen pysyvyydestä en tiedä.

Vierailija
42/52 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumala ei anna pilkata itseään. Pyydä häneltä voimaa.

Mitä tarkoitat pilkkaamisella tässä yhteydessä?

Ap

Älä ihmeessä pyydä. Se lähettää semmoset kärsimykset että ei ikinä. Saat sitten testata niitä voimiasi. Minä lopetin voimien pyytämisen kun mitään muuta ei tullut kuin kivuliaita sairauksia peräjälkeen. Kyllähän sitä nyt ollaan kylmiä, kovia ja voimakkaita kun on tapeltu itsensä vahvaksi. Pyydä helppoa ja vaivatonta.

Ja palstalla aina toivotetaan: Voimia ;)

Zinc

(vastoinkäymisiä ja ukkosta toivotellaan iloisena ;))

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeesus tuntee meidän ihmisten epätäydellisyyden. Yritä parhaasi, yritä olla juomatta. Jos repsahdat, pyydä sitä anteeksi Jumalalta ja jatka repsahduksen jälkeen taas raittiina. Jeesus kyllä rakastaa sinua ja haluaa että olet Hänen, vaikka välillä sortuisitkin. Pyri olemaan juomatta ja rukoile voimaa Herralta siihen. Herra antaa sulle paljon parempia onnen lähteitä, tulet huomaamaan. 

Kuulostaa lohdulliselta. Kiitos. :)

Niinhän se liberaliteologia aina kuulostaakin. Sinä olet antanut lupauksen,muistatko? Jumalan armo ei ole halpaa. Hän piti osansa sopimuksesta. Jos sinä et nyt tee samoin( tyhmyyttä mennä lupaamaan jotain,mitä ei voi pitää) tulet kyllä huomaamaan, että siitä on seurauksensa. Olin itse aikoinani yhtä typerä. Enää en tee sopimuksia,enkä sitoumuksia. En hyvyyden enkä pahuuden voimien kanssa. Tupakka ja alkoholi ovat myrkkyä ihmisen hyvinvoinnille. Päästä niistä irti, jos voit ja Jumala voi käyttää sinua omiin tarkoituksiinsa. Jos et voi, huomaat,että vastoinkäymisiä kyllä piisaa. Tuli on hyvä renki mutta huono isäntä.

Vierailija
44/52 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kultaseni. Mitä esimerkiksi Raamattu sanoo juomisesta? Saarnaajan kirjan 10. luku, 19. jae:

Pidot järjestetään ihmisten huviksi, ja viini ilahduttaa mielen. Ja rahallahan kaiken saa.

En uskokaan raamattuun sana sanalta. Ei esimerkiksi rahalla voi kaikkea saada. 

Ap

Olet hiukan yksinkertainen? Aseta lause oikeaan kontekstiin,niin ymmärrät. Sinäkin luet kuin piru Raamattua,kuten moni muukin oikeuttaakseen syntinsä. Itse tunnustan,että olen syntinen ja teen väärin,mutta ei se minua valinnan vastuusta tietenkään vapauta. Ilmaisia lounaita ei ole,sori siitä.

Vierailija
45/52 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene huomenna kirkkoon ehtoolliselle. Saat viiniä ja voit edelleen pettää itseäsi.

Mene pois kiusaamasta. Ap puhui selkeästi ihan omasta juomisestaan ja tämä on myös Jumalan tiedossa, joka ehtoollisen on itse omin sanoin asettanut.

Vierailija
46/52 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tein aikoinaan lupauksen Jeesukselle.

Olin humalassa ottanut yliannostuksen lääkkeitä, ja aamulla sitten heräsin, ja luulin oikeasti kuolevani, olo oli niin hirveä.

Siinä sitten sängyllä rukoilin, että "jos sä Jeesus nyt mut pelastat tästä etkä anna mun kuolla, niin mä lupaan antaa elämäni sulle ja meen kasteelle".

Niin kävi että henkiin jäin. Sitten muistin jonkun ajan päästä, mitä olin luvannut.

Sillä paikalla soitin paikalliseen helluntaiseurakuntaan, kerroin mitä oli tapahtunut ja että on päästävä kasteelle.

Menin kasteelle ja tänä päivänä olen uskossa ja seuraan Jeesusta.

Vierailija
47/52 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kultaseni. Mitä esimerkiksi Raamattu sanoo juomisesta? Saarnaajan kirjan 10. luku, 19. jae:

Pidot järjestetään ihmisten huviksi, ja viini ilahduttaa mielen. Ja rahallahan kaiken saa.

En uskokaan raamattuun sana sanalta. Ei esimerkiksi rahalla voi kaikkea saada. 

Ap

Olet hiukan yksinkertainen? Aseta lause oikeaan kontekstiin,niin ymmärrät. Sinäkin luet kuin piru Raamattua,kuten moni muukin oikeuttaakseen syntinsä. Itse tunnustan,että olen syntinen ja teen väärin,mutta ei se minua valinnan vastuusta tietenkään vapauta. Ilmaisia lounaita ei ole,sori siitä.

Asetas lause minulle sinun kontekstiisi, kun yksinkertaisena minua pidät.

Eikä tietenkään vapauta, eiköhän jokainen ihminen tee syntiä ja jokainen tekee omat valintansa, kuten itsekin olen tekemässä. 

ap

Vierailija
48/52 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkein ja hienoin asia nyt kuitenkin on että sinulla on yhteys Jumalaan ja linja näyttää toimivan. Jatka nyt siinä ja asiat selviävät kyllä.

Vierailija
49/52 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeesus tuntee meidän ihmisten epätäydellisyyden. Yritä parhaasi, yritä olla juomatta. Jos repsahdat, pyydä sitä anteeksi Jumalalta ja jatka repsahduksen jälkeen taas raittiina. Jeesus kyllä rakastaa sinua ja haluaa että olet Hänen, vaikka välillä sortuisitkin. Pyri olemaan juomatta ja rukoile voimaa Herralta siihen. Herra antaa sulle paljon parempia onnen lähteitä, tulet huomaamaan. 

AP sanoi tehneensä sopimuksen jumalan kanssa, ei Jeesuksen. Toki, jos Jeesus on hänen jumalansa, tai osa hänen jumaalaansa, on Jeesuksen tekemisillä merkitystä. Mutta avausviestissä ei tämä seikka tullut mitenkään esille.

Jumala ja Jeesus ovat yhtä.

Vierailija
50/52 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa lohdulliselta. Kiitos. :)

Jumalalle on kaikki mahdollista ja Hän on voimallinen antamaan sinulle voimia vastustaa houkutusta. Voit myös rukoilla eli jutella Hänelle siitä, mikä tämän asian tekee niin vaikeaksi. Voit myös miettiä ja pyytää Jumalaa näyttämään, mitä tarvetta viini täyttää elämässäsi ja pyytää Jumalaa antamaan sinulle muuta, joka täyttää tuon tarpeen. Rukoilen puolestasi! 

Ja kiitos keskustelunavauksesta, muistutit minua myös eräästä lupauksestani Jumalalle!

Vierailija
51/52 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sopimusta ei voi tehdä yksipuolisesti. Ilmoittiko Jumala suostuvansa sopimukseen?

Asiat muuttuivat juuri kuten pyysin, olikohan seuraavana tai sitä seuraavana päivänä. En kuitenkaan voi nähdä tulevaisuuteen, joten muutoksen pysyvyydestä en tiedä.

Tuo ei ole mikään suostumus, vahvistus pitää olla yksiselitteinen ja mielummin kirjallisesti annettu.

Vierailija
52/52 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No menisit vasektomiaan.