Järkyttävä tieto: Suomessa ainakin jo satoja, ehkä tuhansia, koronaan pysyvästi sairastuneita! Fb-ryhmä perustettu.
Facebookissa on ryhmä, jossa koronaan pysyvästi sairastuneet vaihtavat kokemuksia. Eli sairauden oireet eivät ole poistuneet, vaikka taudin alkamisesta on jo aikaa. Nuoria ihmisiä, osa joutunut työkyvyttömiksi. Helsingin Sanomissa tänään myös juttua. Miksei tätä asiaa tuoda enemmän esiin?
Kommentit (246)
voiskohan liikkeellä olla jotain muuta samanlaista nyt sillä mulla on samoja oireita, turvonneita niveliä, lihasjäykkyyttä väsymystä, vaikka vasta-ainetestin mukaan en ole sairastanut koronaa.
tai sitten ihmiset olleet kotonaan liikkumatta ja fibromyalgiat sunmuut nostaa päätään kun on stressiä, pelkoa ja epäaktiivisuutta
Tuliko yllätyksenä että keuhkokuumeesta voi jäädä pitkäänkin kestävä ja paikottain jopa vakava jälkitauti? Ei nimittäin ole mikään kovin helppo nuha sairastaa. Sitä voi aiheuttaa ihan A-tyypin influenssakin joka jyllää kulkutautina joka vuosi ja siihen kuolee satoja ihmisiä vuodessa. Turha levittää noita bioase-teorioita kun lapsikin ymmärtää että ei tarvita mitään labraluomuksia kun kiinan lihatoreilta leviää zoonoosivirukset solkenaan eikä maan hallitus välitä. Lähes jokainen vakavampi influenssa-aalto on sieltä lähtöisin. Villieläin tapetaan silmien edessä ja virus pääsee saman tien siirtymään ihmiseen tuoreesta ruumiista ja verestä. Kannattaa muistaa että mittava osa on sairastanut covid-19n tavallisena flunssatautina, jos kyseessä olisi joku bioase niin kuolleisuus olisi merkittävästi suurempi kuin 5%. Nytkään Suomen 213 tällä hetkellä sairastavasta ei yksikään ole teholla.
Höpö höpö ihan normaalia että keuhkoilla kestää parantua kauan. Itselläni oli viime vuonna keuhkokuume, jonka sairastin ihan kotona antibioottien kera, eli lievä keuhkokuume. No, kesti puoli vuotta parantua siitä kokonaan. Tämä oli lääkärin mukaan ihan normaalia. Olen perusterve nelikymppinen.
millainen sairaus on pysyvä korona???? selventäkää poppa ämmät
Tartuttavatko he muita?
T. Riskiryhmä mamma
Sori mutta en järkyttynyt yhtään.
Itse sairastuin koronaan jo helmikuussa. Olin kuukauden siinä kunnossa, että nipin napin selvisin ilman sairaalahoitoa. Seuraavan kuukauden olin täysin poissa pelistä, mutta enää ei tarvinnut arpoa, että täytyykö soittaa ambulanssia paikalle. Toukokuussa aloin voimaan hiljalleen paremmin, vaikka edelleen oli sydänoireita ja kovaa väsymystä.
Nyt tunnen itseni terveeksi. Ainoastaan haju- ja makuaisti eivät ole mielestäni palautuneet täysin normaaleiksi, mutta muuten vointi on hyvä. Arvioisin, että suorituskyky on pienoisesti laskenut sairastamisen jälkeen, mutta onko tuo ihmekään, kun kuukausia makaa sängyssä. Olen 35-vuotias nainen. Veriryhmä A.
Sinnitelkää vielä, paranemisessa voi hyvin kestää aikansa.
Käsitin, että kysymys oli henkilöistä joiden testit näyttää negatiivista, mutta sairaus vain on ja pysyy.
Onhan koko ajan tiedetty, että joillain tauti kestää tosi pitkään.
Tosi järkyttävä tieto. Tiesitkö, että 16000 vuoden päästä tulee uusi jääkausi? Järkyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Käsitin, että kysymys oli henkilöistä joiden testit näyttää negatiivista, mutta sairaus vain on ja pysyy.
Käsittääkseni sitten onkin kyseessä jokin ihan eri sairaus. Järkyttävä tieto tämäkin.
Ahhah. Taas on draamakuningattaret järkyttyneitä. Aa että. Somepskamyrsky pystyyn. Ja varmaan voi hallitusta haukkua ja suomalaisia juntteja siinä sivussa. Ja lehdistöä joka tietysti peittelee ja jättää kertomati ja aa kaheeta.
Ihan kauheeta. Ihan järkyttävää.
Vtut on. Tavallista latteaa elämää, joku elää, joku sairastuu, joku kuolee. Joka päivä. Aa että.
Vierailija kirjoitti:
Ei herranjesta, vieläkö te hysteeriset kaivatte tästä jotain panikoinnin mahdollistavaa 🤦♀️🤦♀️ Koronan vakavuutta liioiteltiin naurettavissa määrin ja siitähän te hysteerikot oottekin innostuneet.
Lukekaapa tää:https://yle.fi/aihe/artikkeli/2020/05/09/vaara-tieto-hysteria-ja-paniik…
En ole hysteerikko mutta THL ja useat lääkärit ovat vähätelleet tätä sairautta, kuten influenssaakin joka on myös vaarallinen. Poikkeuksellista on vaan ollut se, että puheenvuoroissa on kehotettu altistamaan ja sairastuttamaan lapsia. Missä muussa maailman maassa tämmöisiä puheita katsottaisiin läpi sormien?
Minä sairastin koronan maaliskuussa ja olen vieläkin poikki. En j***lauta toivo tämmöistä kenellekään.
Mitä fb-ryhmä tekee? Miksi semmoinen on perustettu?
Vierailija kirjoitti:
Tosi järkyttävä tieto. Tiesitkö, että 16000 vuoden päästä tulee uusi jääkausi? Järkyttävää.
Ei kannata alapeukuttaa, tämä asia on ihan fakta toisin kuin tämän keskustelun aihe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei herranjesta, vieläkö te hysteeriset kaivatte tästä jotain panikoinnin mahdollistavaa 🤦♀️🤦♀️ Koronan vakavuutta liioiteltiin naurettavissa määrin ja siitähän te hysteerikot oottekin innostuneet.
Lukekaapa tää:https://yle.fi/aihe/artikkeli/2020/05/09/vaara-tieto-hysteria-ja-paniik…
En ole hysteerikko mutta THL ja useat lääkärit ovat vähätelleet tätä sairautta, kuten influenssaakin joka on myös vaarallinen. Poikkeuksellista on vaan ollut se, että puheenvuoroissa on kehotettu altistamaan ja sairastuttamaan lapsia. Missä muussa maailman maassa tämmöisiä puheita katsottaisiin läpi sormien?
Minä sairastin koronan maaliskuussa ja olen vieläkin poikki. En j***lauta toivo tämmöistä kenellekään.
Muakin väsyttää vaikken ole sairastanut koronaa. On väsyttänyt jo koko vuoden tai jopa kauemmin. Ehkä jo kolme vuotta. Juu ja sanotaan nyt kiltisti etten toivo tämmöstä väsymystä kenellekään vaikka toivoisinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ollut koko ajan tiedossa. Ei ole mitään todisteita siitä, että virus olisi kadonnut keneltäkään lopullisesti. Jää luultavasti kytemään elimistöön ja odottamaan , että immuniteetti on heikentynyt jolloin iskee uudestaan voimakkaammin
Miten selität sitten negatiiviset koronatestit? Eli kyseessä henkilöt, jotka ovat sairastuneet ja heidän koronatestinsä on ollut positiivinen ja sitten myöhemmin parantuneet ja koronatesti näyttänyt negatiivistä?
Jos virus jäisi elimistöön, niin eikö testin pitäisi silloin näyttää positiivista?
Testi otetaan nenänielusta ja jos virus lymyää silloin syvemmällä elimistössä esim. keuhkoissa tai hermostossa, ei se tietenkään testissä näy.
No entäpä verinäytteestä tehtävä vasta-ainetesti sitten? Siinä pitäisi kyllä näkyä.
Aika kapea ikkuna siinäkin. 2-5 viikkoa tartunnasta näkyy vasta-aineita useimmilla tartunnan saaneilla, ei slloinkaan kaikilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ollut koko ajan tiedossa. Ei ole mitään todisteita siitä, että virus olisi kadonnut keneltäkään lopullisesti. Jää luultavasti kytemään elimistöön ja odottamaan , että immuniteetti on heikentynyt jolloin iskee uudestaan voimakkaammin
Miten selität sitten negatiiviset koronatestit? Eli kyseessä henkilöt, jotka ovat sairastuneet ja heidän koronatestinsä on ollut positiivinen ja sitten myöhemmin parantuneet ja koronatesti näyttänyt negatiivistä?
Jos virus jäisi elimistöön, niin eikö testin pitäisi silloin näyttää positiivista?
Testi otetaan nenänielusta ja jos virus lymyää silloin syvemmällä elimistössä esim. keuhkoissa tai hermostossa, ei se tietenkään testissä näy.
Jos testi näyttää negatiivista ja epäillään silti vahvasti koronaa, niin voidaan ottaa testi keuhkoista.
Itse olen tehnyt hiv-työtä. Ja ette usko minkälaisia oireita hirviö pelkäävillä ihmisillä on vuosikausia. He eivät usko negatiiviseen testitulokset ja ovat varmoja että heillä on hiv. Mikä oireet saa aikaan, en tiedä, mutta hiv se ei ainakaan ole. Usein oireet helpottaa, kun hiv-stressi helpottaa.
Ehkä sille on syynsä, että testit näyttää negatiivista. Mites olisi influenssa?