Mitä haluaisit että sinulle tarjotaan kahvin kanssa? Parhaat kahvitarjoilut ikinä?
Kaipaan vinkkejä hyviin kahvitarjoiluihin Vieraita tulossa ensi viikolla ja mielelläni tekisin heihin vaikutuksen. Kertokaa jostain hyvistä, mieleen jääneistä tarjoiluista. Tai mikä teille maistuisi kahvin kanssa näin kesällä.
Kommentit (509)
Britakakkua ja lohipiirakkaa, oi nam, kiitos :)
Täytekakku ja etenkin lakka tai kinuskipäällisellä. Suolaisena maistuu aina karjalanpiirakat munavoilla.
Kun nainen pyytää kahville, oletan saavani piparia.
Mulle maistuu mikä vaan :) pulla,keksit,täytekakku,kääretorttu,myös suolaiset käy: pitsa,täytetyt sarvet....
Itsetehdyt juuri uunista otetut korvapuustit, nam😋. Jo tuoksu vie taivaisiin.
Mehevä kuivakakku, tuore pulla, pikkuleivät, marja- tai omenapiirakka... Ja kahvi tietysti puhtaalla laitteella valmistettua ja tarpeeksi vahvaa, ei mitään laihaa litkua.
Hyvää itse tehtyä pullaa kunnon aineista: voita, täysmaitoa, sokeria.... Pitkoa, korvapuusteja. Parempaa ei ole.
Ihmettelin kovasti, kun jouduin ostopullan syömään, et ammattileipurit tekee niin huonoa ja mautonta pullaa! Missä ammattitaito?
Mansikkakakkua, leivos esim. omenamarenki ja vaniljakastike tai muu raikas.
Pirkka gluteeniton mud cake ja päälle vadelmia. Hinta 3 eur ja hiton hyvää :) Erikoisruokavalio siis on
Ehdoton suosikki tällä hetkellä on täytetty croissant. Joskus törmää niihin miniversioihin, jotka on kooltaan noin puolet "normaalista", ne olis aika kompakteja kahvipöytään ja jokaiselle voisi olla vaikka kahta eri makua. Makeana itselle uppoaa ihan aina hyvä kermatäytekakku (marjoilla tai hedelmillä), tuore pulla (esim. korvapuustit), hyvä kuivakakku (esim. maustekakku) tai vaikka pikkuruiset rahkamunkit.
Minä pidän suuresti omenakampaviineristä ja banaanikermakakusta, Ne on niin ihanan epäterveellisiä.
P.S. Erotathan kampaviinerin kampanisusta?
Tänään söin aivan ihanan mokkapalan kahvin kanssa. :) oikein piristi päivää. Kaikki missä on suklaata on ihan parasta kahvipöydässä. Mikään ei voita kunnon suklaakakkua.
Viipaloituja hedelmiä, ehkä jotain harvinaisia. Kun nyt kysyttiin :) Ehkä voin puhua vaan omasta puolestani.
Vierailija kirjoitti:
Kosteaa torttua...
Ja ennen ja ehkä sitten tortun jälkeen snadi konjakki tai brandy...
Vierailija kirjoitti:
Itsetehdyt juuri uunista otetut korvapuustit, nam😋. Jo tuoksu vie taivaisiin.
Kannattaa varmistaa onko kyläpaikassa taikinakone vai onko sekin otettava mukaan.
Minä haluaisin Runebergin torttuja, laskiaispullia, britakakkua tai pavlovaa, nam. Tai sitten jotain sitruunaista kakkua tai piirakkaa. Dumle-munkkeja. Suolaista piirakkaa, vaikka quiche lorraine.