Mitä haluaisit että sinulle tarjotaan kahvin kanssa? Parhaat kahvitarjoilut ikinä?
Kaipaan vinkkejä hyviin kahvitarjoiluihin Vieraita tulossa ensi viikolla ja mielelläni tekisin heihin vaikutuksen. Kertokaa jostain hyvistä, mieleen jääneistä tarjoiluista. Tai mikä teille maistuisi kahvin kanssa näin kesällä.
Kommentit (509)
Vierailija kirjoitti:
Itsekin syön mieluummin hyviä sämpylöitä kuin esimerkiksi raskaita piirakoita tai muita rasvaisia suolaisia. Mieluusti vielä paljon kasviksia joista valita, eli salaatinlehtiä, kurkkua, paprikaa, tomaattia.
Makeana joku raikas mansikka-juttu, vaikka marenkipohjan päällä vaniljajäätelöpalloja, reilusti mansikkaa, kermavaahtoa, ja vielä marenkimurua, päällimmäiseksi lisää mansikoita. Jos haluaa koristella niin mansikkacoulista ja mintunlehtiä vielä. Tollaisen setin jos saisin eteeni niin olisin vaikuttunut :D
.. Eli suomeksi raikkaat voileivät. Ne on hyvät.
Vierailija kirjoitti:
Makeaa: Raparperipiirakka vaniljakastikkeella. Keitä ite vaniljakastike niin saat kunnon paksua, ne kaupat kastikkeet vaan valuu liruna lautasen pohjalle.
Suolaista: sämpylöitä/riisipiirakoita ja täytteitä (munavoi, savulohi, suolakurkku, tomaatti, juustoa, leikkelettä, kurkkua..)
Pikkunaposteltavaa: keksiä, viinirypäleitä ym.
Raikkaiden voileipien ystävä myös.
Sokeria ja maitoa.
Vastapaistettuja korvapuusteja tai mustikkapiirakkaa.
Pyysin piparia, mutta sain korvapuustin.
Perinteinen mauste(kuiva)kakku tai ei liian makea porkkanakakku.
Tummia laadukkaita suklaakonvehteja.
Tuulihattuja suolaisella ja makealla täytteellä.
Joku ihana leivos, esim. bebe. Aikuisetkin vois tykätä jäätelöbaarista 😅 Suolaisena voisi olla voileipäkakku.
Hyydytetyt juustokakku toimii aina, kesällä ja talvella. Esim. mangojuustokakku tai valkosuklaa-limejuustokakku. Joku pikkusuolainen, esim. täytetyt tuulihatut.
Paras kahvin seuralainen olisi minulle Kanniston omenaleivos. Ei saa kotikaupungistani, täällä myydään kosteita liiskaantuneita muoviin pakattuja "omenaleivoksia".
Ennen kun oli enemmän pikkuleipomoita, täältäkin sai parempia leivonnaisia.
Perunalastumössö, sulatejuustoa ja suolakurkkuu ruispalojen väliin. Aa että. 😋
Sans Rival-kakku, mokkakakku, key lime pie, pullakranssi, macarons, herrasväen pikkuleivät. Ja kahvia useampi kuppi oikealla maidolla.
Köyhät ritarit. Ja todella paljon kermavaahtoa!
Vierailija kirjoitti:
Perinteinen mauste(kuiva)kakku tai ei liian makea porkkanakakku.
Tummia laadukkaita suklaakonvehteja.
Tuulihattuja suolaisella ja makealla täytteellä.
Perinteinen kuivakakku, ei porkkanaa. Siis itse tehty kuivakakku.
Kermavaahtoa nuoltuna ap:n alastomalta vartalolta.
Vierailija kirjoitti:
Tuoretta pullaa, suklaata, kuivakakkua tai kaurapuuroa.
Keitetäänkö kaurapuurosi kahviin vai kahvi puurolautaselle?
Fazerin suklaalehtikeksit maistuvat aina kahvin kanssa :)
Itse tehdyt karjalanpiirakat munavoilla. Voileipäkakku, vihersalaatti, makaronisalaatti, suolainen piirakka.
Kermakakku, suklaakakku tai juustokakku. Pullapitko. Lusikkaleipä pikkuleiväksi.
Kahvia, vihreää teetä, jotain kylmää hiilihapollista juomaa.
Minulla on aika kasari maku, huomaan.