Miksi hankkia lemmikki jos ei ole varautunut..
Miksi hankkia lemmikki tai otetaanpa esimerkkkinä, vaikka koira jos ei pysty varautumaan yllättäviin hätätilanteisiin?
Koirillekin voi tulla sairauksia tapahtua onnettomuuksia jne, jotka vaativat herkästi eläinlääkärin apua ja hoitaminen saattaa maksaa satasia ellei tonneja.
Minua ärsyttää ihmiset, joiden lemmikit ovat selvästi sairaita ja niitä kituutetaan viimeiseen asti, eikä viedä eläinlääkäriin.
Myöskin mikä minua ärsyttää on se, että sille lemmikille syötetään mitä tahansa markettiruokaa lukematta tuoteselosteita.
Minulle lemmikki on perheenjäsen ja pidän siitä huolta elämänsä loppuun saakka huolehtien siitä mahdollisimman hyvin.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Meillä eläimet on aina saaneet markettiruokaa ja tällä hetkellä vanhin kissa on 19 v ja koirat eläneet vanhoiksi. Yksi oli 4 kk vaille 22 v, yksi 19 v, yksi 18 v. En ymmärrä tätä markettiruokien haukkujia. Suomessa ei saa myydä mitä tahansa kuitenkaan.
En kyllä lähde tuohon viimeiseen lauseeseen mukaan.. Suomessakin myydään jopa ihmisille paskaa ( einesruokaa) ja kaikenmaailman lisäaine sontaa, mutta en itse sitä suuhuni laita!
Jotkut eläimet selviävät jotenkin ihmeen kaupalla melko iäkkäiksi, mutta se ei tarkoita etteikö ne kärsisi jollain tavalla.
Yhtä paha on sekin kun on rahaa pitää yllä sairaan ja kärsivän lemmikin elämää itsekkäistä syistä. Varallisuus ei tee kenestäkään todellisuudessa parempaa lemmikin omistajaa, samoin kuin eivät köyhemmät vanhemmatkaan ole huonomipia vain siksi.
Itse olen tosi köyhä, mutta silti koira syö laadukasta ruokaa ja lääkärissäkin on aina tarvittaessa käytetty, mutta ahdistaa silti että jos tulisi jotain isompia ongelmia, niin en tiedä riittäisikö varat. Uuteen koiraan ei tämän jälkeen taida nykymaailmassa olla varaa, vaikka aikaa, rakkautta, tietämystä ja halua olisikin koiran kasvattamiseen, mutta tästäkin yleellisyydestä saavat tulevaisuudessa kai nauttia vain rikkaat. Mikä mielestäni on aika pitkälti yhteiskunnan oma valinta.
Vierailija kirjoitti:
Yhtä paha on sekin kun on rahaa pitää yllä sairaan ja kärsivän lemmikin elämää itsekkäistä syistä. Varallisuus ei tee kenestäkään todellisuudessa parempaa lemmikin omistajaa, samoin kuin eivät köyhemmät vanhemmatkaan ole huonomipia vain siksi.
Itse olen tosi köyhä, mutta silti koira syö laadukasta ruokaa ja lääkärissäkin on aina tarvittaessa käytetty, mutta ahdistaa silti että jos tulisi jotain isompia ongelmia, niin en tiedä riittäisikö varat. Uuteen koiraan ei tämän jälkeen taida nykymaailmassa olla varaa, vaikka aikaa, rakkautta, tietämystä ja halua olisikin koiran kasvattamiseen, mutta tästäkin yleellisyydestä saavat tulevaisuudessa kai nauttia vain rikkaat. Mikä mielestäni on aika pitkälti yhteiskunnan oma valinta.
Kenelle tarkoitit viestisi? Kyllä sen eläimen toden totta pitääkin antaa mennä jos se on todella sairas, mutta itse kannatankin säännöllisiä terveystarkastuksia, että sairaudet voi poissulkea ja hoitaa asianmukaisesti jos ne hoidettavissa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni työtön ja yksinäinen ottaa lemmikin koska se on hänelle terapiaa.
Itse kyllä soisin sen heille.
Eläinlääkäri on kallista ja varsinkin jos pakko lähteä kiireellä.
Meillä rokotukset ja hammaskivet hoidetaan yhden lääkärin klinikalla.
On paljon halvempi kuin isot klinikat.
Kiireellä käyty kaksi kertaa niin rahaa meni 800euroa, oli pakko mennä.
Kolme sisäkissaa on meillä.Joo sen toisaalta ymmärrän, mutta toisaalta taas en. Miksi ihmisen aina pitää olla niin itsekäs, että käyttää eläimiä tavalla tai toisella kieltäen sen faktan, että se rakas lemmikki voi sairastuessaan tarvita kallista hoitoa ja mitä jos siihen apuun ei ole varaa? Siinä kärsii omistaja ja ennen kaikkea se eläin.
Tätä itsekkyyttä en minäkään ymmärrä. Ennemmin hoitaisi omat asiat sellaiseen kuntoon ettei kärsi, jos harrastuksesta tulee yllättäviä menoja. Mutta kun pitää saada lemmikki, yhteiskunta maksaa elättämisen.
Tuosta laadukkaasta ruuasta... Ystäväni kissa on ollut terve ja syönyt kitekattia 8 vuotta. Kun vaihtoi pure naturaliin, tuli niskaan märkivä haava ja se oli eläinlääkärin mukaan allerginen reaktio.
Vierailija kirjoitti:
Tuosta laadukkaasta ruuasta... Ystäväni kissa on ollut terve ja syönyt kitekattia 8 vuotta. Kun vaihtoi pure naturaliin, tuli niskaan märkivä haava ja se oli eläinlääkärin mukaan allerginen reaktio.
Hänkö sitten totesi että pas kaa ja palasi samaan ruokaan? Joskus täytyy vain kokeilla mikä sille lemmikille sopii ja kokeilutkin pitää aloittaa pikkuhiljaa, eikä niin että heti annetaan kupillinen uutta ruokaa varsinkin jos on aina antanut yhtä ja samaa.
En ymmärrä kyllä mikä siinä Pure Naturalissa voi sitten olla vikana. Ymnärtääkseni ihan laadukasta ja lisäaineetonta. Kannattaisi yhdessä sen eläinlääkärin kanssa tutkia, mille ainesosalle kissa on mahdollisesti allerginen, jotta voi jatkossa sitä välttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hänkö sitten totesi että pas kaa ja palasi samaan ruokaan? Joskus täytyy vain kokeilla mikä sille lemmikille sopii ja kokeilutkin pitää aloittaa pikkuhiljaa, eikä niin että heti annetaan kupillinen uutta ruokaa varsinkin jos on aina antanut yhtä ja samaa.
En ymmärrä kyllä mikä siinä Pure Naturalissa voi sitten olla vikana. Ymnärtääkseni ihan laadukasta ja lisäaineetonta. Kannattaisi yhdessä sen eläinlääkärin kanssa tutkia, mille ainesosalle kissa on mahdollisesti allerginen, jotta voi jatkossa sitä välttää.
Jos vanha toimii ja eläin on ollut terve niin miksi altistaa eläin mahdollisesti kivuliaille tutkimuksille, että mistä ruuasta se allerginen reaktio tulee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vanha toimii ja eläin on ollut terve niin miksi altistaa eläin mahdollisesti kivuliaille tutkimuksille, että mistä ruuasta se allerginen reaktio tulee?
Niin no siis lähinnä tarkoitin että voisi sen eläinlääkärin vastaanotolla samalla kysyä, että mikähän ainesosa voisi olla se allergisoiva. Kuitenkin jos on kertomasi mukaan syönyt aina ennen samaa ruokaa ja yhtäkkiä sitten vaihtanut, niin eläinlääkäri olisi varmaan saattanut osata kertoa mikä se allergisoiva ainesosa mahdollisesti on.
Kyllä olet oikeassa! Ruokavaliolla on paljonkin merkitystä koiran terveyteen. Omien koirieni silmät kärsivät heti (Rähmivät)kun saavat muka hienoksi koiran ruuaksi tituuleerattua Royal Canin ruokaa, jota myös eläinlääkärit myyvät. Eli todellakin kannattaa kurkata mitä se ruoka sisältää, eikä luottaa siihen että tää on parasta, koska eläinlääkärikin tätä myy!