Kokeilin uida vaatteet päällä
Oli epämiellyttävää unohtu uimapuku kotiin ku oltiin lenkillä ja matkalla oli hyvä uimaranta
Kommentit (244)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin menossa asiakastapaamiseen ja matkalla menin katsomaan ja ottamaan kuvia myyntiin tulevasta kesämökistä, olin laiturilla ,kun puhelin soi ja jotenkin menin liian reunalle ja horjahdin veteen. Päällä oli jakkupuku, sukkahousut ja avokkaat.492
Oliko uinnillasi yleisöä, sen myyntikohteen isäntäväkeä ja oliko yleisöllä hauskaa? Oliko vaihtovaatteita edes mukana?
Sain äskettäin kuulla, että naapurimökin isäntä oli naureskellut kiinteistönvälittäjä rouvasta, joka teki perusteellista työtä, oli mm. "tutkinut järven pohjan" eli oli sittenkin yleisöä ja ilmeisesti hauskaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lenkin päälle uin usein täysissä vaatteissa! Ulkoilupuku, lenkkarit, alusvaatteet jne. Sateella on myös mukavaa kastua lenkillä. Silloin tietää olevansa märkä kun vesi alkaa turskahdella lenkkareissa. Joskus kunnon kuuro kastelee kuin olisi käynyt uimassa!
Toisinaan olen uinut ihan laitettuna ja tällättynäkin, hame tai mekko päällä, sukkahousut ja korkkarit jalassa!
Hauskaa kulkea joskus kaupungilla ja ajatella: eipä arvaa kukaan vastaantulijoista tai vaikkapa kaupan kassoista, että tämä tyttö ui kohta vaatteet päällä!
Todella outoa. Mitä järkeä pilata vaatteet ja korkokengät tai kengät ylipäätään?
"Todella outoa" on vain sinun kaltaistesi "normaalien ihmisten" kommentoinnit. Jotka ehkä osaltaan juuri saavat aikaan sen että yllämainitut harrastukset halutaan salata muilta ihmisiiltä ja niitä hävetään, aivan turhaan. Kyllähän omat vaatteensa ja kenkänsä saa "pilata", millähän tavalla se liittyy sinuun tai on sinulta pois?
Märkämies kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lenkin päälle uin usein täysissä vaatteissa! Ulkoilupuku, lenkkarit, alusvaatteet jne. Sateella on myös mukavaa kastua lenkillä. Silloin tietää olevansa märkä kun vesi alkaa turskahdella lenkkareissa. Joskus kunnon kuuro kastelee kuin olisi käynyt uimassa!
Toisinaan olen uinut ihan laitettuna ja tällättynäkin, hame tai mekko päällä, sukkahousut ja korkkarit jalassa!
Hauskaa kulkea joskus kaupungilla ja ajatella: eipä arvaa kukaan vastaantulijoista tai vaikkapa kaupan kassoista, että tämä tyttö ui kohta vaatteet päällä!
Todella outoa. Mitä järkeä pilata vaatteet ja korkokengät tai kengät ylipäätään?
"Todella outoa" on vain sinun kaltaistesi "normaalien ihmisten" kommentoinnit. Jotka ehkä osaltaan juuri saavat aikaan sen että yllämainitut harrastukset halutaan salata muilta ihmisiiltä ja niitä hävetään, aivan turhaan. Kyllähän omat vaatteensa ja kenkänsä saa "pilata", millähän tavalla se liittyy sinuun tai on sinulta pois?
Täälä Suomessa vaateuintia paheksutaan, mutta esim umpikännissä örveltäminen on täysin ok, merkillistä.
Ei mulla ainakaan vaatteet menny pilalle, kun uiskentelin kaverini kanssa baari-illan päätteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla ainakaan vaatteet menny pilalle, kun uiskentelin kaverini kanssa baari-illan päätteeksi.
Verkkaripuvut ei ainakaan mene miksikään vaikka niillä ui kunka paljon tahansa kunhan kuivattaa asiallisesti uinnin jälkeen tai pesee pesukoneessa. Muutama päivä sitten lenkkeilin adidaksen verkkaripuku päällä mikä on muuten vähän käytetty, mutta sillä on uitu varmaan lähes 10 kertaa ja se on uutta vastaava.
Vierailija kirjoitti:
Kotimaisissa tv sarjoissa/elokuvissa naiset eivät kyllä päädy juuri koskaan vaatteet päällä uima-altaisiin
Elokuvista ja tv-sarjoista tuli mieleen että mahtaako kukaan tietää/muistaa, missä kotimaisessa elokuvassa tai sarjassa joka tuli tv:stä joskus 90-luvun puolivälin tienoilla, oli kohtaus jossa päätyi useita ihmisiä vaatteet päällä uima-altaaseen? Viimeisenä altaan reunalla oli vanhempi nainen jakkupuvussa joka kurkotti jo altaassa olevaa naista sanoen jotain että "tuu viemään äitis kotiin", mutta hänetkin vedettiin sinne. Noiden ihmisten sieltä nousemista tuossakaan ei näytetty.
En muista ketä näyttelijöitä siinä oli niin ei ole selvinnyt mikä ohjelma se oli.
Vierailija kirjoitti:
Totta, tavalliset vesipestävät vaatteet eivät mene miksikään, eivät myöskään esimerkiksi nahattomat lenkkarit, canvastossut tai kumisaappaat, jopa laadukkaat nahkakengät sietävät uimista. Toki enemmän vaatteet päällä uintia harrastavat valitsevat uima-asunsa tietoisena siitä, mikä voi mennä ja mikä ei mene pilalle, pilalle meneminen voi toisaalta olla osa sitä mielihyvää tuottavaakin. Tykkään uida toisaalta siisteissä farkuissa, hupparissa ja kengissä ym., toisaalta kuluneet, lukemattomia kertoja uitetut, mukavat vaatteet ovat myös hyviä, vähän nuhjuisemmissa vaatteissa on joskus helpompi mennä uimaan jos rannalla on vilkasta, ehkä useampi katsoo, että no tuollaisilla vaatteilla ei ole väliä vaikka kastuvatkin. Ovat tietysti siinä oikeassa, vaikka joillakin saattaa niitä siistejäkin vaatteita olla ihan vain uimista varten hankittuna, niillä vaatteilla on tietysti ihan toivottavaakin päästä kastumaan.
Kotimaista TV-sarjaa/elokuvaa en tiedä nähneeni, mutta mieleen on jäänyt The Party (suom. Pahuksenmoiset pirskeet), jossa Peter Sellers esittää toheloa, joka aiheuttaa sekaannusta Hollyodissa elokuvatuottajan illalliskutsuilla. Huomattava osa vieraista käy altaassa.
Jos kuva ei muuten kiinnosta, niin pitää kelata loppupuolelle, jossa varsinaiset allasbileet alkavat.
Vierailija kirjoitti:
Kotimaista TV-sarjaa/elokuvaa en tiedä nähneeni, mutta mieleen on jäänyt The Party (suom. Pahuksenmoiset pirskeet), jossa Peter Sellers esittää toheloa, joka aiheuttaa sekaannusta Hollyodissa elokuvatuottajan illalliskutsuilla. Huomattava osa vieraista käy altaassa.
Jos kuva ei muuten kiinnosta, niin pitää kelata loppupuolelle, jossa varsinaiset allasbileet alkavat.
Ulkom. sarjojen/elokuvien märkävaatekohtauksillehan on omat sivustonsakin joille materiaalia on kerätty (esim. Topwam ja Wamtec). Youtubeenkin jotkut laittaa jotain pätkiä jos tekijänoikeuksien puolesta saa siellä olla.
Suomessa vaan on sen verran vähemmän näitä ihmisiä jotka näitä bongailee niin täytyisi aina itse tietää ja löytää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin menossa asiakastapaamiseen ja matkalla menin katsomaan ja ottamaan kuvia myyntiin tulevasta kesämökistä, olin laiturilla ,kun puhelin soi ja jotenkin menin liian reunalle ja horjahdin veteen. Päällä oli jakkupuku, sukkahousut ja avokkaat.492
Oliko uinnillasi yleisöä, sen myyntikohteen isäntäväkeä ja oliko yleisöllä hauskaa? Oliko vaihtovaatteita edes mukana?
Sain äskettäin kuulla, että naapurimökin isäntä oli naureskellut kiinteistönvälittäjä rouvasta, joka teki perusteellista työtä, oli mm. "tutkinut järven pohjan" eli oli sittenkin yleisöä ja ilmeisesti hauskaa!
Et ole kertonut "tarinasi" loppua, eli mainitsit olevasi matkalla asiakastapaamiseen. Menitkö sinne sitten märkänä, vai ajelitko kotiisi vaihtamaan vaatteesi?
Jos menit kotiisi, niin pääsitkö sinne niin, että kukaan ei sinua nähnyt märkänä lukuunottamatta sitä naapurimökin isäntää?
Vierailija kirjoitti:
Eikä minultakaan, vaikka oli farkut, nahkakengät ja takki. Ei onnistunut veneestä nousu laiturille tanssien jälkeen. Hauskaa oli, vaikka kilsan kävely märkänä olikin edessä mökille. Mutta jos sama tilanne tanssilavan rannassa kaiken kansan edessä, niin olisi ollut hauskuus kaukana... hävettää pelkkä ajatuskin :)
Vaimo37 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä minultakaan, vaikka oli farkut, nahkakengät ja takki. Ei onnistunut veneestä nousu laiturille tanssien jälkeen. Hauskaa oli, vaikka kilsan kävely märkänä olikin edessä mökille. Mutta jos sama tilanne tanssilavan rannassa kaiken kansan edessä, niin olisi ollut hauskuus kaukana... hävettää pelkkä ajatuskin :)
Minä tipahdin veneen ja laiturin väliin ,kun kaverimme tuli hakemaan meitä veneajelulle. Sain raikuvat aplodit läheiseltä terassilta. Jäi ajelut siltä kertaa .
Uintikausi avattu. Viime vuosituhannen lopun adidaksen verkkaripuku pääsi luultavasti ensimmäistä kertaa (käytettynä ulkomailta hankittu) toimimaan uimapukuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole kertonut "tarinasi" loppua, eli mainitsit olevasi matkalla asiakastapaamiseen. Menitkö sinne sitten märkänä, vai ajelitko kotiisi vaihtamaan vaatteesi?
Jos menit kotiisi, niin pääsitkö sinne niin, että kukaan ei sinua nähnyt märkänä lukuunottamatta sitä naapurimökin isäntää?
Ei ollut aikaa ajella kotiin, enkä halunnut pettää asiakasta, joten jouduin menemään märkänä, en tietenkään ollut enää "vettä valuvana". Autossa oli kuiva trenssitakki, joka pelasti tilannetta, asiakas ei varmaan huomannut mitään,onneksi hiukset pysyivät kuivana. Kotiin pääsin myös niin, ettei huomannut märkiä vaatteitani, korkeintaan väri oli vähän tummempi kuin aamulla.
Mikäs tämän keskustelun on hyydyttänyt kesken uintikauden?
Kaikki lähtivät kokeilemaan vaatteet päällä uintia? No joo, ei ole muita näkynyt, mutta itse olen kyllä uinut paljon ja aina täysissä pukeissa, kengät jalassa. Helteellä aivan ihanaa kun pysyy viileänä.
wetfinn kirjoitti:
Kaikki lähtivät kokeilemaan vaatteet päällä uintia? No joo, ei ole muita näkynyt, mutta itse olen kyllä uinut paljon ja aina täysissä pukeissa, kengät jalassa. Helteellä aivan ihanaa kun pysyy viileänä.
Löytyi tuollainenkin hieno pätkä viimekesältä: https://www.instagram.com/p/CE7CqGIDOpj/?hl=fi Täytyisi kyllä myös uittaa joku valkoisista huppareista.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan se kun Suomessa kaikki on epänormaalia ja kaikkea pitää hävetä ja kaikkea myös itse vapaaehtoisesti halutaan hävetä.
Että pitää muka "näyttää vahingolta" jos menee vaatteet päällä veteen kun pelätään niin kauheasti sitä jos joku näkee.
Märkämies kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan se kun Suomessa kaikki on epänormaalia ja kaikkea pitää hävetä ja kaikkea myös itse vapaaehtoisesti halutaan hävetä.
Että pitää muka "näyttää vahingolta" jos menee vaatteet päällä veteen kun pelätään niin kauheasti sitä jos joku näkee.
Minä olen uinut tänä kesänä jo monta kertaa erilaisilla verkkaripuvuilla varustettuna, toki omalla rannalla piilossa ettei kukaan näe tuota "järkyttävää" toimintaa.
Saattoi puhua tottakin. Minä luilin joskus ennen että kukaan muu ei ole niin "hullu" että käy vaatteet päällä suihkussa, mutta netin kautta selvisi että on paljon muitakin. Lähes aina vaatetta on vain päällimmäisin kerros eli käytännössä verkkaripuku.