Mikä tv-sarjoista tuttu asia ei toimisi tosielämässä ollenkaan? -peukutusketju
Mikä tv-sarjoista tuttu asia herättäisi ihmetystä, vihastusta tai olisi arjessa aivan mahdotonta toteuttaa? Yksi asia per viesti. Peukku ylös = oon samaa mieltä, ettei toimisi. Peukku alas = mitä vikaa tässä on, tosielämässäkin toimii. Ap aloittaa:
Monissa tv-sarjoissa vierailee sivurooleissa hahmoja, jotka tulevat tärkeiksi tietyllä tuotantokaudella. Juonenkäänteiden myötä naapurisi on paljastunut äitisi adoptioon antamaksi veljeksesi, saat siskopuolen äitisi uuden avioliiton myötä tai käy ilmi, että sinulla on salattu serkku, josta et ole kuullutkaan aiemmin. Seuraavalla kaudella juonikuvio on ohi ja nämä kadonneet veljet, siskopuolet ja serkut ovat kadonneet kuin Saharaan. Kukaan ei enää mainitsekaan ihmisiä, jotka joskus olivat todella tärkeä osa elämää eikä heitä enää näy perhejuhlissa tms. Sen sijaan elämässä on uudet tärkeät ihmiset, joita vaihdetaan sarjan edetessä kuin sukkia. Jos tosielämässä joku lemppaisi läheisensä vuoden välein, alettaisiin ihmetellä, mitä ihmettä toinen oikein touhuaa.
Ap
Kommentit (237)
Pitkähiuksinen nainen valmistatuu murtautumaan /taistelemaan/vakoilemaan ryteikössä hiukset auki. Siis tietää että on menossa tuollaiseen tilanteeseen ja laittaa suurinpiirtein luotiliivit päälle mutta jättää tukan auki.
Hahmot telkkarissa ovat aina tavalla tai toisella mielenkiintoisia tyyppejä. Minä olen monen mielestä tylsä, en harrasta mitään extremeä vaan käyn lenkillä ja luen kirjoja. En ole erityisen hauska tai suosittu, minulla on vain pari kaveria. Jos kävelen kadulla vastaan, kukaan ei myöhemmin muista nähneensä minua, kun olen niin näkymätön.
Koskaan ei tarvitse käydä vessassa. Olisipa minulla semmoinen rakko.
Uusille, sairaille tai suruaikaa eläville naapureille viedään vuoassa laatikkoruokaa.
Ihmisillä on aina varaa syödä ulkona. Ainakin omassa elämässä mä oon välillä sillee kavereille "ostetaan eväät ja mennään meille/puistoon/rannalle". Kaupan iso kahvi ja pasteija maksaa 3 e, kahvilassa sama olisi nykyisillä ryöstöhinnoilla lähemmäs kympin.
Tv-sarjoissa harvoilla on loppupeleissä lemmikkejä, tosielämässä monilla on.
Vierailija kirjoitti:
Mitenhän nämä Macgyverin viritelmät. Pommi vessapaperista ja hakaneulasta tai muut vastaavat.
Kuinkahan suuri osa noista todellisuudessa toimisi?
Nyt täytyy päteä, kun tiedän; ne on kaikki testattu. Ne toimivat. Se oli oikein tärkeä juttu ohjelman tekijöille.
Vierailija kirjoitti:
Aasialaisissa sarjoissa syödään koko ajan, erityisesti naispuoliset hahmot syövät kuin hevoset, ramyeonia menee kulhokaupalla, lihat, makkarat ja 1/4 kakusta siihen päälle. Pituus/paino on 170/45...
Aasialaisissa sarjoissa mainitsemasi kakku syödään yleensä päähenkilön tai tämän ystävän kodissa, mutta kun päähenkilönainen ja miespuolinen ihastus ovat kahvilassa he eivät koskaan juo teetä/mehua/smoothieta/kahvia vaan ainoastaan heiluttavat lusikkaa mukissa. Ja pian nainen lähtee pois kahvilasta maksamatta.
Vierailija kirjoitti:
Tv-sarjoissa harvoilla on loppupeleissä lemmikkejä, tosielämässä monilla on.
Ja silloinkin kun lemmikki jollain on, se katoaa vuosiksi. Ehkä joskus mainitaan näön vuoksi. Kunnes sitten lemmikki kuolee ja sille pidetään hautajaiset. Hautajaisjaksossa muistellaan kaikkia yhteisiä hetkiä sen elukan kanssa ja näytetään pätkiä vanhoista jaksoista, joissa eläin vielä näkyi.
Telkkarisarjoissa kaikille sattuu mystisesti erilaiset etunimet eikä supersuosittuja nimiä olekaan. Ihmisiä ei koskaan tarvitse erotella toisistaan sukunimen ekalla kirjaimella. Oikeassa elämässä päiväkodin pihalla juoksentelisi useampi Isla, Emma ja Emil ja koulun pihalla hengailisi useampi Aada ja Elias.
Vaikka sankarit ovat hirmu tappeluissa ei tule kuin pieni naarmu, joka perhosteipillä paikataan. Oikeasta yksi isku voi tappaa.
Ja vaikka rämpisivät likaviemärissä ei vaatteet likaannu ja tukka pysyy hyvänä.
Kukaan ei sotke itseään ketsupilla tai millään muullakaan ruokapöydässsä, jossa otetaan vain pari lusikallista soppaa, ei ole nälkä sen jälkeen. Ei kuorita perunoita.
Naisilla ei ole ikinä menkkoja.
Vierailija kirjoitti:
Koskaan ei tarvitse käydä vessassa. Olisipa minulla semmoinen rakko.
Minua suorastaan ahdisti tämä sarjassa 24! Kaikkihan tapahtui ”reaaliajassa”, siellä se Kiefer Sutherland mennä viuhtoi syömättä, juomatta ja käymättä vessassa kokonaiseen vuorokauteen.
Telkkarisarjoissa on aina ne tietyt kiintiötyypit ihonvärin, painon, suuntautumisen jne mukaan. Tosielämässä monien kaveripiiri on tosi samanlainen kuin ihminen itse. Esimerkiksi itselläni ei ole ainuttakaan tummaihoista kaveria, ei ole vain koskaan tullut ystävystyttyä vaikken rasisti olekaan.
Synnytyksessä ei tarvitse riisua alushousuja. (Brooke, kun synnytti Hopen Stefanien avustuksella majalla)
Lapsella ei ole napanuoraa, vaikka annetaan suoraan synnytyksen jälkeen rinnoille. (Aussisarja sydänkirurgista)
Jälkeisiä ei tule synnytyksen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Hahmot telkkarissa ovat aina tavalla tai toisella mielenkiintoisia tyyppejä. Minä olen monen mielestä tylsä, en harrasta mitään extremeä vaan käyn lenkillä ja luen kirjoja. En ole erityisen hauska tai suosittu, minulla on vain pari kaveria. Jos kävelen kadulla vastaan, kukaan ei myöhemmin muista nähneensä minua, kun olen niin näkymätön.
Kyllä mina tarkkailen sinua. Olet tosi kiinnostava ihminen ;)
ihailijasi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rikossarjoissa pienessä kylässä/kaupungissa kuolee joku epäilyttävästi olosuhteissa harva se päivä. Kukaan ei ole moksiskaan, vaikka porukkaa lakoaa ympäriltä. Aika äkkiä muuttaisin muualle, jos pienessä kotikylässäni delaamisen todennäköisyys henkirikoksen uhrina olisi tuota luokkaa. :D
Midsomer, pieni paikka, valtavat kuolleisuusluvut, lähes joka lauantai surmataan ihmisiä.
Ystad on myös käsittämättömän vaarallinen. Pikkukaupunki vilisee psykopaatteja, lahkolaisia, mafiaa, huumejengejä.
Vierailija kirjoitti:
Telkkarisarjoissa kaikille sattuu mystisesti erilaiset etunimet eikä supersuosittuja nimiä olekaan. Ihmisiä ei koskaan tarvitse erotella toisistaan sukunimen ekalla kirjaimella. Oikeassa elämässä päiväkodin pihalla juoksentelisi useampi Isla, Emma ja Emil ja koulun pihalla hengailisi useampi Aada ja Elias.
Kaikilla on myös kauniit tai neutraalit sukunimet. Se vasta olisikin, kun päähenkilö olisi joku Mällinen. :D
Vierailija kirjoitti:
Sarjoissa ollaan aina välittömästi valmiina seksiin. Kukaan ei kärsi impotenssista, päänsärystä, kuukautisista tai väsymyksestä.
Ja seksi on melkein aina maatamullistava kokemus. Hyvä ettei ilotulitteet lentele ilmassa, kun on niin kovaa säpinää.
Jep, eikä kenenkään tarvitse asetella osia kohdakkain käsin, vaikka hommiin ryhdyttäisiin repimällä vaatteet päältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mina tarkkailen sinua. Olet tosi kiinnostava ihminen ;)
ihailijasi
Kiitos, Kalervo 68 v, mutta en ole kiinnostunut isäni ikäisistä miehistä 😁
Kaikilla on jännittävät ammatit, on lääkäreitä, galleristeja, toimittajia ja rikostutkijoita. Olisi virkistävää, jos näiden sijasta seurattaisiin Pete-postikeskuksen yölajittelijan, Laura-laitoshuoltajan tai Hannu-hautausmaapuutarhurin arkea.