Mitä syötte näin helteellä? Hellepäivien ruokaideoita kehiin!
Meillä mennään melkeinpä salaateilla ja voileivillä, liian kuuma kokata. Mitä teillä syödään helteellä?
Kommentit (211)
Salaatti, jossa kurkkua, ananasta, katkarapua, salaattijuustoa ja valmista sydänmerkittyä raastesalaattia. Lisäksi sydänmerkittyä valmiskalaleikettä uunissa tai pannulla. Tai kanaa.
Ps. Mulle tuo sydänmerkki on tärkeä : )
Ihan tavallista ruokaa. Pastoja, gratiineja, laatikoita, salaatteja, pizzaa, mitä näitä nyt on. Ei asunto sen kummemmin lämpene vaikka uuni on päällä. Samaa ruokaa kun talvellakin.
Kylmiä, ravintotiheitä ruokia. Tonnikalaa öljyssä, Nutridrinkkejä, jäätelöä, smoothieita, sipsejä.
Taloyhtiössä on onneksi grilli pihassa niin siinä on hyvä grillata. Ei todellakaan nyt viitsi mitään uuniruokaa tehdä.
Koska helle vei ruokahalun ja jaksamisen, ei jaksa urheilla normaalisti, päätin paastota helteen ajan. Nesteitä vaan, kalorittomia ja lähes kalorittomia.
Jos söisin, söisin vihanneksia, marjoja ja hedelmlä. Vesimelonia, salaatteja, mansikoita, oliiveja jne.
Karjalanpaistia ja perunamuusia. Illaksi pannukakkua ja marjapuuroa.
Mulla on kotona yllättävän viileää kun ikkunat on varjon suuntaan, joten ei varsinaisesti ole ollut tarvetta säästellä sähkölaitteiden käytössä. Mutta ihan laiskuuden ja energiamäärän pienentämiseksi olen syönyt kevyesesti. Pakastemarjoista ja proteiinijauheesta teen smootieita yms. raikasta mutta täyttävää juotavaa. Säästyneet kilokalorit käytän sitten käymällä jäätelökiskalla. Jos ja kun jaksan, teen varmaan uusista perunoista ja marinoiduista kikherneistä salaattia, joka säilyy jääkaapissa pari päivää.
Syön ihan samaa ruokaa kuin muutenkin. Mikä ihmeen kysymys tällainen on? Pitääkö sateellakin syödä jotenkin erityisesti?
Vierailija kirjoitti:
Syön ihan samaa ruokaa kuin muutenkin. Mikä ihmeen kysymys tällainen on? Pitääkö sateellakin syödä jotenkin erityisesti?
🥶 Neka nyt syö vaikka pieniä kiviä, mikäli joku kirjoittaisi, ettei niitä kannata ainakaan syödä.
Muitten vastauksia on ollut erittäin mukava lukea. (En ole ketjun aloittaja)
Melko samalla tavalla kuin tavallisestikin, mutta pataruoat jää tekemättä näillä helteillä. Tällä vkolla on syöty lohta & uusia perunoita, tortilloja ja taboulehia halloumijuuston kanssa.
Näin kovilla helteillä ei ole ollut oikein ruokahalua. Ainut mikä on uponnut viime päivinä on pakastemarjoista tehdyt smoothiet.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sitä samaa kun 30asteen pakkasellakin.
Sepä vasta typerää. Ilmeisesti et kokkaile juurikaan itse, saati että hyödyntäisit sesongin kasviksia jne. Arvaan että pitsalinjalla mennään teillä melko lailla, ja tuskin itse tehden?
Teen salaatin johon laitan salaatin lisäksi tonnikalaa, mozzarellaa palasina, parmesaaniraastetta, papuja, omenaa, pähkinöitä, siemeniä ja murustelen joukkoon näkkileivän. Antaa rapeutta salaattiin ja paljon parempaa kun ne valmiit paistetut leipäkuutiot. Lisään oliiviöljyä ja balsamietikkaa. Hyvää on. En laita tomaattia, kun en tykkää tomaateista tuoreena.
Näin kesällä mökillä ollessa syömme pääasiassa salaatteja ja grilliruokaa. Helteellä ei juuri huvita mökkiä lämmittää aamuista kahvinkeittoa enempää.
Tänään menee grilliin lihaa ja paljon kasviksia. Eilen tein rantakalaa muikuista.
Suklaa on äärettömän hyvää 30 asteessa muutaman päivän muhineena. Kaikki ihanat maut ja sulaa suuhun.
Lapset vaati eilen pizzaa, yritin kieltäytyä, mutta jäin paitsioon. Onneksi meillä ei ole erityisen kuuma asunto.
Toisin sanoen, pääasiassa ihan normiruokaa, toki kesäherkkuja, kuten marjoja ja uusia perunoita, menee enemmän.
Olisipa tylsää syödä kesät talvet samoja ruokia. Talvella meillä tehdään pääasiassa uuniruokia. Kätevää, kun käytännössä kaikki voi lyödä vuokaan ja työntää uuniin, ja ruoka valmistuu kuin itsestään. Niin helppoa.
Kesällä taas ei tietenkään huvita pitää uunia päällä montaa tuntia, joten ruoka on erilaista. Erilaista se on myöskin siksi, että on saatavilla enemmän kotimaisia tuoreita uusia kasviksia. Ja on kiva grillailla ulkona.
Eilen grillattiin lohta ja sen seuraksi varhaissipulia ja tankoparsaa. Lohta jäi sen verran, että tänään teen itselleni lounaaksi pokekulhon siitä, edamamepavuista, avocadosta ja kasviksista.
Illalla grillaamme täytetyt kesäkurpitsat. Olemme jo useamman viikon hoitaneet kaiken ruoanlaiton pihalla grillin ääressä, paljon kasviksia, hedelmiä, kalaa, joskus kanaa ja harvoin punaista lihaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sitä samaa kun 30asteen pakkasellakin.
Sepä vasta typerää. Ilmeisesti et kokkaile juurikaan itse, saati että hyödyntäisit sesongin kasviksia jne. Arvaan että pitsalinjalla mennään teillä melko lailla, ja tuskin itse tehden?
En ole edellinen mutta vastaan.
Esim eilen söimme vasikan picanchaa tonnatokastikkeella ja fetasalaattia. Söimme sitä myös tammikuussa.
Savulohta teimme viikonloppuna ja jouluaattona.
Kasviscurrya teemme kerran kuukaudessa. Kesällä oman pihan kasviksista, talvella kaupan.
Gulassiin samoin kasvikset kaupasta tai pihasta, lihan/makkaran osuus on vähäinen.
Possunfilettä tai broilerinfilettä teemme usein ja eri tavoin salaatin kanssa ympäri vuoden. Salaattitarpeet pihasta tai kaupasta. Chiracha kastikkeen ainekset kesällä tuoreista tai talvella itse pakastamistamme yrteistä.
Mikä tässä on niin omituista? Ihan kauden mukaan syödään😂
Hapankorppuja ja näkkäriä juustolla
Tomaattia, kurkkua, paprikaa, porkkanaa
Mustikkakeittoa, mehujäätä, marjoja