Sain maksettavaksi 214 000e perintöveroja
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perintövero on erittäin hyvä yhteiskunnallinen tasa-arvoistaja, että se on saajalleen ansaitsematon tulo, eli saaja ei ole tehnyt sen eteen (ainakaan virallisesti) töitä. Jos saat miljoonan perintöä, voit maksaa siitä sen 120kEUR veroa tietäen että sillä rahoitetaan niitä yhteiskunnan palveluita jotka pitävät tämän maan turvallisena ja lieventävät köyhyyden aiheuttamia haittoja, kuten rikollisuutta, perheväkivaltaa ja toivottomuutta.
Kyllä minä ainakin tein toistakymmentä vuotta töitä meidän perheyrityksen eteen nimellisellä palkalla.
Ja olen ollut muutama vuoden myös valtiolla hommissa ja tiedän miten leväperäisesti siellä suhtaudutaan rahaan, varsinkin vuoden lopussa kun johonkin outoihin budjettikohtiin on jäänyt rahaa niin ne törsätään ihan surutta ettei vaan poistu seuraavan vuoden budjetista.
Samoin sitten vaikka yhdessä projektisssa jossa olin mukana, vuoden projektin jälkeen isolla rahalla ostettu laadukas kalusto vain jätettiin metsään ruostumaan. Noin pikkuyrityksessä töissä olleena oli aika tuskaa katsella moista meininikiä. Nyt viime kesänä poikkesin pienellä nostalgiamatkalla ja siellä ne oli edelleen metsässä, nyt jo kelvottomana romuna.
Tuossa on yksi kehityksen paikka valtion leivissä oleville ihmisille. Kun kyse ei ole omista/yrityksen rahoista, ketään ei kiinnosta rahanmeno. Tuohon on oieastaan vain kaksi (osittaista) ratkaisumallia:
1. Tulospalkkaus. Tällaisten projektien vetäjille ja osallistujille tehdään projektin tulokseen sidottu bonus. Yksi osa bonusta on myös kulujen kurissa pitäminen. em. tapauksessa ko. kalusto olisi voitu myydä tarvitsijalle vähän käytettynä ja vaikka puoleen hintaan. Win-win kaikille.
2. Valvonta. Kohdan 1. hyvä toteutus sisältää jo valvonnan, eli katso kohta 1.
On ymmärrettävää että kaikkiin hommiin tulospalkkaus ei sovellu ja sitä voi olla hiton vaikea mitata. Kuitenkin perusasioiden mittaaminen, kuten vaikka käyttämättömän kaluston kierrättäminen eteenpäin, ei liene mahdotonta valtiollekaan.
Vierailija kirjoitti:
Minuakin pelottaa tuleva isäni kuolema, hänellä on metsää jonka arvo rahassa on yli miljoona euroa. Tästä tulee helposti parisataa tuhatta euroa perintöveroa..
Käske isääs testamenttaamaan se mulle, niin ei tarvitse pelätä. Mikä palikka...
Ne menevät kansanedustajien sopeutumiseläkkeisiin :) Elikkä siis hyödylliseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sitä saa maksettua sillä perinnöllä jonka tilille saa?
Perintö tulee rahana tilille lähinnä vain aku-ankka sarjakuvissa
Aku Ankka sarjakuvissa perintö tulee kiinteistönä, joko kartanona, jossa kummittelee, tai menneiden aikojen loiston ylieläneen erämaahotellin tai elokuvateatterin (jossa kummittelee) muodossa.
Vierailija kirjoitti:
Minuakin pelottaa tuleva isäni kuolema, hänellä on metsää jonka arvo rahassa on yli miljoona euroa. Tästä tulee helposti parisataa tuhatta euroa perintöveroa..
Se on aika ikävä kun joutuu metsän hakkaamaan sileäksi että saa verot maksettua :(
Mielelläni säästäisin metsän mutta ei oo varaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle tuli tiistaina maksettavaksi liki 1,2 miljoonaa euroa. Toki perintökin on järkyttävän iso. Enpä tiennyt, että biologinen isäni oli niin rikas. Hän ei pitänyt yhteyttä (oli homo), mutta oli hoitanut asiat niin, että vain minä perin.
Kiitos faija!
Olisin kyllä maksanut millin, jos joskus olis juteltu, mutta ilmeisesti arvostit kuitenkin.
Lepää rauhassa.Olipa taas hieno satu.
Totta on.
Elämä on sellaista.
Olen 42 vuotias, olen "tavannut" isäni kahden viikon ikäisenä, kuulema.
Tiesin, että varakas on, mutta että! Olen siis aina tiennyt kuka on oikea isäni.
En edes ajatellut, että minulle mitään jättäisi, eli pitkässä suhteessa, mutta miesystävä on varakas eikä halunnut mitään, hän kertoi.
Asun nykyään Hollannissa, joka on isäni kotimaa, nyt Suomessa lomalla äitini luona.
Tutut nyt tunnistaa, mutta eipä haittaa.Jos olet Anke niin totta on!
Minäpä minä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle tuli tiistaina maksettavaksi liki 1,2 miljoonaa euroa. Toki perintökin on järkyttävän iso. Enpä tiennyt, että biologinen isäni oli niin rikas. Hän ei pitänyt yhteyttä (oli homo), mutta oli hoitanut asiat niin, että vain minä perin.
Kiitos faija!
Olisin kyllä maksanut millin, jos joskus olis juteltu, mutta ilmeisesti arvostit kuitenkin.
Totta on.
Elämä on sellaista.
Tiesin, että varakas on, mutta että! Olen siis aina tiennyt kuka on oikea isäni.
En edes ajatellut, että minulle mitään jättäisi, eli pitkässä suhteessa, mutta miesystävä on varakas eikä halunnut mitään, hän kertoi.
Asun nykyään Hollannissa, joka on isäni kotimaa, nyt Suomessa lomalla äitini luona.
Tutut nyt tunnistaa, mutta eipä haittaa.
Hieno jatko aiemmalla sadulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos faija!
Totta on.
Elämä on sellaista.
Tutut nyt tunnistaa, mutta eipä haittaa.Jos olet Anke niin totta on!
Minäpä minä.
Taidat elää jossain ihan omassa keinotodellisuudessasi.
Vierailija kirjoitti:
Totta on.
Elämä on sellaista.
Tutut nyt tunnistaa, mutta eipä haittaa.
Sulla on ollut tosi hyvä tuuri. Yhdellä tutulla oli niinpäin, että isä ilmeisesti olisi saattanut olla ihan kohtuuvarakas, joku juristi tai vastaava. Mutta äiti ei koskaan suostunut kertomaan kuka se isä on eikä isä ollut tietenkään virallisissa papereissakaan. Alkoholistiäiti, jolta ei mitään perintöä jäänyt. Ja vei hautaansa mukanaan sen salaisuuden, kuka oli se isä, jolta ilmeisesti kuitenkin melkoisesti älyä periytynyt.
Markku Uusipaavalniemi ja totuus rahasta 1 / 3
Markku Uusipaavalniemi ja totuus rahasta 2 / 3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki omaisuudet menee lopulta juutalaispankeille. Siihen voitte luottaa.
Rahajärjestelmä on pyramidihuijaus, jossa varallisuus lopulta kerääntyy pyramidin huipulle. Muuta vaihtoehtoa ei ole olemassakaan. Orjat rikastuttavat orjuuttajiaan.
"Älä murehdi kansasta, kunhan pidät sen pienen joukon tyytyväisenä jonka avulla hallitset kansaa."
Vierailija kirjoitti:
Ai? En tiennytkään, että tämä henkilöryhmä omistaa osuustoimintaisen Op:n sekä pörssissä olevat Nordean ja Danske Bankin, S-pankista puhumattakaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai? En tiennytkään, että tämä henkilöryhmä omistaa osuustoimintaisen Op:n sekä pörssissä olevat Nordean ja Danske Bankin, S-pankista puhumattakaan?
Omaisuudet kerääntyvät lopulta pankeille ja talouspyramidin huipulle, olipa pankkien omistuspohja mikä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla pankkijärjestelmä on syntynyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla pankkijärjestelmä on syntynyt?
Loiset perustivat pankkijärjestelmän, ja ajattelivat maksattaa helpon elämänsä muiden tekemällä työllä.
Perinnöstä ei käytännössä voi kieltäytyä, jos on lapsia. Jos perinnöstä kieltäytyy, se siirtyy automaattisesti lapsille. Alaikäisillä lapsilla tuskin on varaa perintöveroa maksaa ja omaisuuden myyntiin vaaditaan maistraatin lupa. Tosi hankalaksi menee.