Sain maksettavaksi 214 000e perintöveroja
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Minuakin pelottaa tuleva isäni kuolema, hänellä on metsää jonka arvo rahassa on yli miljoona euroa. Tästä tulee helposti parisataa tuhatta euroa perintöveroa..
Perintöä ei ole pakko ottaa vastaan. ja jos voitat pelkosi ja otat, niin myyt pikkuisen sitä metsää. Tai vaikka koko roskan, niin saat tilille oikein kivasti verojen maksun jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä tulee jossain vaiheessa maksettavaa yli 40 000 e. Asunnosta jossa asun.
Asunto vakuudeksi, niin pienellä lyhennyksellä kuussa maksat sen 40 000 ja sen jälkeen omistat asunnon, jossa asut.
Tai voit myydä ja ostaa vähän edullisemman tilalle, saat sen tavallaan "ilmaiseksi" sillä perinnöllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sitä saa maksettua sillä perinnöllä jonka tilille saa?
Sehän riippuu mitä perii. Minä olen perinyt kiinteää omaisuutta.
Kiinteän imaisuudenkin voi myydä, etkö tiennyt ja sen kyllä ehtii realisoida ennen verojen maksua.
Ainoa, jossa näen epäkohdan on juuri tuo lesken asumisoikeus ja lapset saavat maksaa perintöveroa asunnosta, jota ei ehkä milloinkaan voi realisoida.
Mä voin kuitata.
t. Miss Helsinki
Vierailija kirjoitti:
Kaikki omaisuudet menee lopulta juutalaispankeille. Siihen voitte luottaa.
Rahajärjestelmä on pyramidihuijaus, jossa varallisuus lopulta kerääntyy pyramidin huipulle. Muuta vaihtoehtoa ei ole olemassakaan. Orjat rikastuttavat orjuuttajiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perintövero voisi olla kovempi. Palstalla ihannoidaan vanhemmiltaan rahoja ja suhteita ilmaiseksi saaneita, mutta sitten puolison rahaa vastineeksi omasta urasta pidetään loisina...
Kyllä siitä omaisuudesta on maksettu veroa jo moneen kertaan. Perintöverolle ei ole kestävää perustetta.
Samalla perusteella minun ei maalarina pitäisi maksaa veroja, asiakas on maksanut jo verot tuloistaan, joilla maksaa minun työstäni.
Minulle tuli tiistaina maksettavaksi liki 1,2 miljoonaa euroa. Toki perintökin on järkyttävän iso. Enpä tiennyt, että biologinen isäni oli niin rikas. Hän ei pitänyt yhteyttä (oli homo), mutta oli hoitanut asiat niin, että vain minä perin.
Kiitos faija!
Olisin kyllä maksanut millin, jos joskus olis juteltu, mutta ilmeisesti arvostit kuitenkin.
Lepää rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Minulle tuli tiistaina maksettavaksi liki 1,2 miljoonaa euroa. Toki perintökin on järkyttävän iso. Enpä tiennyt, että biologinen isäni oli niin rikas. Hän ei pitänyt yhteyttä (oli homo), mutta oli hoitanut asiat niin, että vain minä perin.
Kiitos faija!
Olisin kyllä maksanut millin, jos joskus olis juteltu, mutta ilmeisesti arvostit kuitenkin.
Lepää rauhassa.
Olipa taas hieno satu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perintövero voisi olla kovempi. Palstalla ihannoidaan vanhemmiltaan rahoja ja suhteita ilmaiseksi saaneita, mutta sitten puolison rahaa vastineeksi omasta urasta pidetään loisina...
Kyllä siitä omaisuudesta on maksettu veroa jo moneen kertaan. Perintöverolle ei ole kestävää perustetta.
Perintö- ja lahjavero tuotti valtiolle 748 MEUR vuonna 2019. Lähde: https://www.veronmaksajat.fi/luvut/Tilastot/Verotuotot/#063d9fd1
Jos tämä lakkautetaan (kuten Ruotsissa), joudutaan joko sama rahamäärä kaivamaan jostakin muusta (valitse mitä veroa/maksua korotetaan) tai supistamaan joitakin palveluita (valitse mitä).
Perintövero on erittäin hyvä yhteiskunnallinen tasa-arvoistaja, että se on saajalleen ansaitsematon tulo, eli saaja ei ole tehnyt sen eteen (ainakaan virallisesti) töitä. Jos saat miljoonan perintöä, voit maksaa siitä sen 120kEUR veroa tietäen että sillä rahoitetaan niitä yhteiskunnan palveluita jotka pitävät tämän maan turvallisena ja lieventävät köyhyyden aiheuttamia haittoja, kuten rikollisuutta, perheväkivaltaa ja toivottomuutta.
Vierailija kirjoitti:
Minuakin pelottaa tuleva isäni kuolema, hänellä on metsää jonka arvo rahassa on yli miljoona euroa. Tästä tulee helposti parisataa tuhatta euroa perintöveroa..
Jaa. Minuakin pelottaa isäni kuolema, koska sitten häntä ei enää ole ja minulle jää vain suunnaton ikävä.
Perintöjä en ajattela lainkaan. Olemme siis hyvin erilaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasurien kateelisuusvero
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me maksettiin vaan 80k€ ja sekin kirpaisi!
Miten niin kirpaisi? Tuliko se jostain talosta, jota ei saa millään myytyä?
Kaikki myytiin, mutta tottakai nyt olisin pitänyt senkin rahan itselläni, enkä maksanut valtiolle, pönttö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perintö- ja lahjavero tuotti valtiolle 748 MEUR vuonna 2019. Lähde: https://www.veronmaksajat.fi/luvut/Tilastot/Verotuotot/#063d9fd1
Jos tämä lakkautetaan (kuten Ruotsissa), joudutaan joko sama rahamäärä kaivamaan jostakin muusta (valitse mitä veroa/maksua korotetaan) tai supistamaan joitakin palveluita (valitse mitä).
Perintövero on erittäin hyvä yhteiskunnallinen tasa-arvoistaja, että se on saajalleen ansaitsematon tulo, eli saaja ei ole tehnyt sen eteen (ainakaan virallisesti) töitä. Jos saat miljoonan perintöä, voit maksaa siitä sen 120kEUR veroa tietäen että sillä rahoitetaan niitä yhteiskunnan palveluita jotka pitävät tämän maan turvallisena ja lieventävät köyhyyden aiheuttamia haittoja, kuten rikollisuutta, perheväkivaltaa ja toivottomuutta.
Maksaisitko sinä samalla perusteella kaksinkertaisen veron? miksi ihmeessä et, sinullahan olisi siihen varaa ja rahat lieventäisivät köyhyyden aiheuttamia haittoja. Olet aika itsekäs kun haluat pitää kaiken rahan itselläsi, eikö yhtään hävetä? Kyllä pitäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, mutta perinnön saaja ei ole maksanut niitä veroja. Perintö on saajalleen tuloa ja tulosta maksetaan verot.
Verottajan mukaan keskimääräinen suomalaisen saama perintö on 50 000 €. Siitä menee veroa 2500 € ,jos perinnön saaja on perinnönjättäjän lapsi, leskeltä ei mene euroakaan. Tavissuomalaine ei siis kaadu perintöveroihin.
Suurista perinnöistä pitäisi periä nykyistä enemmän veroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos faija!
Lepää rauhassa.Olipa taas hieno satu.
Totta on.
Elämä on sellaista.
Olen 42 vuotias, olen "tavannut" isäni kahden viikon ikäisenä, kuulema.
Tiesin, että varakas on, mutta että! Olen siis aina tiennyt kuka on oikea isäni.
En edes ajatellut, että minulle mitään jättäisi, eli pitkässä suhteessa, mutta miesystävä on varakas eikä halunnut mitään, hän kertoi.
Asun nykyään Hollannissa, joka on isäni kotimaa, nyt Suomessa lomalla äitini luona.
Tutut nyt tunnistaa, mutta eipä haittaa.
Minä maksoin 106 000 tai makselen vieläkin. Verottajalta saa 24kk maksu-ajan automaattisesti yhden nettilomakkeen täyttämällä. Tuo sitten tarkoittaa että maksat 8900€/kk seuraavat 24kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos faija!
Lepää rauhassa.Olipa taas hieno satu.
Totta on.
Elämä on sellaista.
Olen 42 vuotias, olen "tavannut" isäni kahden viikon ikäisenä, kuulema.
Tiesin, että varakas on, mutta että! Olen siis aina tiennyt kuka on oikea isäni.
En edes ajatellut, että minulle mitään jättäisi, eli pitkässä suhteessa, mutta miesystävä on varakas eikä halunnut mitään, hän kertoi.
Asun nykyään Hollannissa, joka on isäni kotimaa, nyt Suomessa lomalla äitini luona.
Tutut nyt tunnistaa, mutta eipä haittaa.
Jos olet Anke niin totta on!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perintöä ei ole pakko ottaa vastaan. ja jos voitat pelkosi ja otat, niin myyt pikkuisen sitä metsää. Tai vaikka koko roskan, niin saat tilille oikein kivasti verojen maksun jälkeen.
Ei muuten ole se metsän / puiden myynti välttämättä helppoa. Tarpeeksi korvessa kun on, niin ketään metsäyhtiötä kiinnosta hakea puita, kun helpommissakin paikoissa on saatavilla. Tai tulee niin kalliiksi ettei rahaa jää puista.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ainakin tein toistakymmentä vuotta töitä meidän perheyrityksen eteen nimellisellä palkalla.
Ja olen ollut muutama vuoden myös valtiolla hommissa ja tiedän miten leväperäisesti siellä suhtaudutaan rahaan, varsinkin vuoden lopussa kun johonkin outoihin budjettikohtiin on jäänyt rahaa niin ne törsätään ihan surutta ettei vaan poistu seuraavan vuoden budjetista.
Samoin sitten vaikka yhdessä projektisssa jossa olin mukana, vuoden projektin jälkeen isolla rahalla ostettu laadukas kalusto vain jätettiin metsään ruostumaan. Noin pikkuyrityksessä töissä olleena oli aika tuskaa katsella moista meininikiä. Nyt viime kesänä poikkesin pienellä nostalgiamatkalla ja siellä ne oli edelleen metsässä, nyt jo kelvottomana romuna.
Itsellä tulee jossain vaiheessa maksettavaa yli 40 000 e. Asunnosta jossa asun.