Onko hiusvärisi aidosti oma valintasi?
Vai olisiko sinulla joku muu väri jos värjääminen ei olisi niin kallista, aikaavievää, allergisoivaa tms.?
Kommentit (50)
Minulla on tummanruskea tukka. Sitä ei voi kotikonstein värjätä, paitsi mustaksi. Ja se ei todellakaan olisi mieluinen väri.
Vierailija kirjoitti:
Luuletko ap, että kaikki suomalaiset värjäävät hiuksiaan?
Ei aloitus niin väitäkään. Kysymys oli, onko hiusvärisi aidosti oma valintasi? Ei minun ainakaan ole, vaikka en ole ikinä värjännytkään. Luojahan sen valinnan teki.
Ei tietenkään. Hiusvärini on geenieni sanelema, niin kuin pitääkin.
Nuorena oikeasti olin niin heikko ja omanarvontunnoton, että värjäsin hiuksiani näyttääkseni erilaiselta.
Onneksi tuli järki päähän.
Maantienvärinen tukka on muuten erikoinen lausunto. Olen nähnyt maantienvärisiä hiuksia tosi tosi vähän, jos ollenkaan. Siis niitä oikeasti maantienvärisiä, eli vielä 1970-luvullakin Suomessa yleisten hiekkateiden värisiä. Nykyisten bitumipäällysteisten maanteiden värisiä hiuksia en ole nähnyt oikeasti kenelläkään, koska vanhetessa harmaantuva tukkakaan ei näytä sellaiselta.
Vierailija kirjoitti:
On, mulla on tummanruskea tukka.
...ja luonnostaan olet...?
Mulla on porkkananpunainen tukka ja saan sen kuulostamaan tosi upealta, kun kerron sen olevan täsmälleen samaa värisävyä kuin prinssi Harrylla. Koska mulla on myös valtaisa määrä pisamia, muun väriset hiukset näyttäisivät mulla totaalisen hoopoilta:)
N24
On. Värjään mustaksi tällä hetkellä, dramaattinen tyyli miellyttää. On tullut kyllä vuosien varrella kokeiltua kaikenlaista platinablondista hennapunaiseen ja jopa sateenkaaren väreihin, ja voi se vaihtelunhalu taas joskus iskeä. Oma luonnollnen hiusvärini on erittäin ruma, ei tumma eikä vaalea, ja sekoitus harmahtavaa kylmän väristä hiusta ja kellertävää/punapigmenttistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, mieheni tykkää punapäistä ja siksi olen punapää.
Aito rakkaus ei taida olla molemminpuolista jos miellyttämään ulkoisin muutoksin pitää lähteä
Sama se mulle on. Ihan kiva tämä on. Ja mies tykkää, se on pääasia.
Arvostettava nainen. Olisipa kaltaisiasi enemmän.
Hetkinen? Siis sinusta olisi mukavaa löytää joku nainen, jolla ei ole omaa näkemystä ulkonäöstään, ja joka sitten muuntautuisi sinun halujesi mukaiseksi? Erikoista.
Eikö olisi pienempi vaiva hioa omaa markkina-arvoaan sen verran, että saa naisen jossa ei tarvitse tehdä kompromisseja. Toki, jos tukanväristä alkaen on fetisoitunut johonkin tiettyyn piirteeseen, niin hankalaa tulee.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on porkkananpunainen tukka ja saan sen kuulostamaan tosi upealta, kun kerron sen olevan täsmälleen samaa värisävyä kuin prinssi Harrylla. Koska mulla on myös valtaisa määrä pisamia, muun väriset hiukset näyttäisivät mulla totaalisen hoopoilta:)
N24
En tiedä näyttäisivätkö. Myös minulla on suuri määrä pisamia ja hiukset ovat luonnostaan tummanruskeat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aito rakkaus ei taida olla molemminpuolista jos miellyttämään ulkoisin muutoksin pitää lähteä
Ooh, kerrankin mies, joka ei valita miten vaimo käyttää liikaa aikaa ja rahaa ulkonäön hoitamiseen. Et varmaan valita vaimon shoppailureissuistakaan mitään.
Ei ole oma valinta. Haluaisin tummat, mutta ei vaan yksinkertaisesti sovi. Harmillista. Ei edes ruskeat hiukset vaaleilla raidoilla.
Joo. Blondasin hiuksia 10v koska äitini sanoi joskus että oma värini on sellainen harmaa hiiren värinen. Sitten lopetin ja tajusin ettei ole vaan tälläinen hunaja blondi, jonka väriseksi moni yrittää hiuksiaan värjätä.
Ei. Minulla on tummanruskea tukka ja haluaisin tosi vaaleat, ihan platiinanväriset hiukset. Mutta minulla ei ole varaa käydä kampaamossa 3 viikon välein ja myös hiuslaatu on sellainen pörröinen 🤦♀️
Luonnonväri ei ole oma valintani, Luoja mulle nämä loi.
Kasvatan omaa väriä. Ei hajuakaan mikä se väri tulee olemaan. Vielä niin lyhyt juuri n.15cm näkyvissä että vaikea sanoa miltä näyttää kun on kasvanut pidemmälle. Harmaan/tumman vaaleako jossa aavistus
punertavaa tms? Olen värjännyt 30 vuotta hiuksiani. Lapsena olin hyvin vaalea n.15 vuotiaaksi asti.
No tämäpä on kiintoisa kampaamoalan mainostusketju.
Tukkamuoti on kehitetty siksi, että vähän yksinkertaisemmillekin naisille olisi joku ala, jolle suuntautua.
En ole käyttänyt kampaamopalveluita kymmeneen vuoteen, ja tämä ketju vahvistaa, että ratkaisu on oikea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Vertigo lempielokuvasi?
Kyllä. Oma värini on vaalea ruskea, aurinko tekee kesällä kultaiset raidat. Tykkään. Nuorempana värjäsin 10 vuotta, enää en halua.
Ei, kampaajan valinta kuten aina.
Olen punapää luonnostani ja se on mulle toiseksi mieluisin vaihtoehto. Mieluiten olisin mustatukkainen. En värjää, koska ei käy mustat hiukset yhteen ihonvärini kanssa.
Luuletko ap, että kaikki suomalaiset värjäävät hiuksiaan?