Pankin jatkuvat selvityspyynnöt alkaa nyt pikkuhiljaa nyppiä ihan tosissaan
Siellä ei varmaan ole joillakin mitään muita työtehtäviä kuin lähettää ihmille koko ajan selvityspyyntöjä joistain tilitapahtumista? Itse olen tehnyt perusteelliset selvitykset jo kahteen kertaan aiemmin mutta ei tunnu riittävän. Nyt tulee taas uutta selvityspyyntöä.
Mitä pankki voi tehdä, jos yksinkertaisesti ei anna mitään selvitystä? Voiko pankki jäädyttää koko tilin? Menen mielihyvin vaikka poliisikuulusteluun, koska mitään laitonta en ole tehnyt. Kun saisi vain loppumaan tuon jatkuvan kiusaamisen.
Pankin vaihto-operaatio on jo käynnissä kyllä. Siirrän päivittäiset raha-asiat muualle.
Kommentit (108)
Minultakin kyseltiin ja kyse oli korkeintaan yhteensä viidenkymmenentuhannen euron menoista ja tuloista vedonlyöntisivustoille.
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on tosi hämäriä transaktioita jos pankki niiden perään kyselee.
Me olemme puolisoni kanssa siirrelleen kymmenien tuhansien summia keskenämme ja omien Nordean sekä S-Pankin tilien välillä ja maksaneet viimeisen vuoden aikana pankkikortilla yli 100.000 euron mökkikaupan sekä 37.000 euron autokaupan kertomatta pankille yhtään mitään eikä sieltäkään ole siirroista tai nostoista kyselty. Mutta kaikki ovatkin olleet omia rehellisesti tienattuja rahoja, jotka piti kauppoja varten kerätä eri paikoista yhdelle tilille.
Käy nostamassa OP:stä 10€ käteistä niin joudut itsekin tekemään useamman selvityksen misyä se raha on sinun tilille tullut ja mihin aivot käyttää sen rahan. Ja parasta vielä on kun nämä selvitys vaatimukset lisätään vain heidän palveluun mistä sinulle ei ilmoiteta mitään ja jos et määräaikaan mennessä ilmoita mistä se 10€ on peräisin ja mihin olet sem käyttämässä niin sinun tilit jäädytetään. En sitten tiedä onko tämä yleinen käytäntö mutta näin OP minulle teki viimevuonna
Nyky panki toiminta ihan hivakasta kysellään koko ajan jos omalta tililtä nostaa käteistä enemmän vaikka 5000euroa, kun pävärajaksi itse asettanut niin mihinkä tarvitset näin paljon käteistä.🤔🤔 mitä se niille kuuluu mihinkä omia rahojani käytän vaikka käytäisin takan sytykeenä omia rahoja yli raivostuttavaa.🤨🤨🤔🤔🤬
Vierailija kirjoitti:
Sillon kun mulla oli tilillä yli 100 000€, tuli jatkuvasti kyselyä mistä rahat oli peräisin. Surkea järjestelmä, jos ei nouki niitä tietoja mikä aiheuttaa nuo kyselyt ja skannaa sieltä syytä. Asuntokauppa kyseessä ha se luki tiedoissa.
Oho, kohdellaan kuin rikollista jos sattuu olemaan rahaa!
Vierailija kirjoitti:
Ei ne kyselyt sen pankin keksintöjä ole, laki vaatii. Kyllä ne kysyy sieltä uudestakin pankista.
Kyllä se on pankista kuinni kuinka sitä lakia soveltaa. Sulla on siellä joku yli-innokas virkailija.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne kyselyt sen pankin keksintöjä ole, laki vaatii. Kyllä ne kysyy sieltä uudestakin pankista.
Jos pankki ei pidä siitä, että sen kautta tehtyjä isoja epäilyttäviä operaatioita pyritään saamaan kuriin lakiin kirjatuilla valvontavelvollisuuksilla, mitä tehdä? Tehdä pikkuasiakkaille säädösten vaikutukset maksimaalisen inhottaviksi, jotta sääntelylle ei olisi tukea?
Miksiköhän ihmeessä joiltain kysellään niin paljon? Mulla on kaikkea "kummallista" mm. joku vuosi tuli ulkomailta parikymmentä tonnia. Viime vuonna siirsin ulkomaille 5 kertaa 2800 euron siirron. Nostanut kanssa useita tonneja käteistä automaatilta nettikirppikisä varten, eikä kukaan ole perään kysellyt. Siirtänyt Nordnetista viime vuonna n. 30 tonnia omalle tilille, ketään ei ole kiinostanut, mistä raha tuli.
Ainoa kysely, jonka muistan täyttäneeni, on lähes 10 vuotta sitten opiskeluaikana, ja siinä ilmoitetut mitkään erurosummat eivät täsmää enää nykyisiin tuloihin ja menoihin.
Ainoa "kikka" mitä itse osaan ajatella on se, etten ole varmaan koskaan ollut yhteydessä pankkiin mistään, ja pyöritän ulkomaan tulot yleensä PayPalin kautta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän nuo vi*uttaa! Viimeksi MobilePay ei auennut ennenkuin oli täyttänyt kyselyn, mistä siellä käyttämäni rahat ovat peräisin. Vaihtoehtona oli palkka, eläke, yrittäjyys, jotain muita vielä ja yksi vaihtoehto oli Muu. Laitoin täpän siihen, mutta sitten olisikin pitänyt alkaa selittämään että mikä muu. Laitoin sitten piruuttani että eläke ja etuudet. Siinähän vit tu kyselevät
Itse laitoin OP: kyselyyn jonkun ei pääasiallista tulonlähdettä :D
Vierailija kirjoitti:
Tilasin OP:lta matkavaluutaksi 200 USD. Piti selvittää, että mistä raha on peräisin, jolla maksan matkavaluutan. Lisäksi piti selvittää, että mitä käyttötarkoitusta varten tarvitsen dollarit. Vain kahdensadan dollarin tähden...
Olisit vastannut, että huo-riin tarviit rahat.
Vierailija kirjoitti:
Hauskaa tässä on se, että asun Yhdysvalloissa ja minulla on useita amerikkalaisia pankkitilejä. Koskaan ei tule tällaisia kyselyitä pankilta, vaan kaikki toimii hienosti. Kertaakaan ei ole 30 vuoden aikana kysytty, että mistä rahat tulevat tai mihin aion rahojani käyttää.
No amerikkalaiset eivät varmaan suostu ihan mihin tahansa vaan tuuppaavat viemään kyselyt oikeuteen.
Minulle ei ole koskaan tullut kyselyjä, tili on OP:ssä ja säästöjä on paljon, mutta nostaessani käteisvaluuttaa (kyllä) Forexista on haastateltu niin perusteellisesti, että on tehnyt mieli jättää koko asia siihen.
Vierailija kirjoitti:
Lapseni oli pienestä pitäen kerännyt kolikkoja säästölippaaseen, siis 15 vuoden ajan. Vein ne kolikot lopulta Nordean konttoriin, jossa voi vielä livenä asioida. Siellä kone laski ne ja virkailija pyysi selvitystä sille, mistä lapsi on nämä rahat saanut! 🤣 Ja kyseessä oli siis kolikkoja säästölippaassa ja näki hyvin, että raha jolle ne talletettiin, oli lapsen tili.
Onpa ilkeä pankki!
Onhan nuo kyselyt turhauttavia ja turhiakin, koska oikeastaan mikä tahansa vastaus on hyväksyttävä ainakin kohdassa mihin aikoo rahat käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilasin OP:lta matkavaluutaksi 200 USD. Piti selvittää, että mistä raha on peräisin, jolla maksan matkavaluutan. Lisäksi piti selvittää, että mitä käyttötarkoitusta varten tarvitsen dollarit. Vain kahdensadan dollarin tähden...
Kerro, että meinaat USA:sta seksikaupasta ostaa 200 dollarilla tekovittuja.
Tai ostaa hierontoja esim. komealta mieheltä ja yli 20 vuotta ikääntynyttä punaviiniä ja että usko pois noihin se uppoaa alle aikayksikön, eikun se olikin vaan 200
Vierailija kirjoitti:
Onhan nuo kyselyt turhauttavia ja turhiakin, koska oikeastaan mikä tahansa vastaus on hyväksyttävä ainakin kohdassa mihin aikoo rahat käyttää.
Sinä ja moni muukin täällä voisi mennä opettelemaan luetun ymmärtämistä. Aloitus ei ole mistään kyselyistä joihin laitetaan rasti ruutuun. Kyse on selvityspyynnöistä, joissa tarvitsee selvittää dokumentein mistä rahat ovat tulleet tilille.
Vierailija kirjoitti:
Eu lainsäädäntövelvoite voidaan toteuttaa niin monella eri tavalla. Joko järkevästi tai järjettömästi. Myös pankeissa on oma meininki joka pankissa. Osa varmaan haluaa pystyä kertomaan pankkivalvojille että on tehty niin ja niin monta selvityspyyntöä, siksi aivan turhat kyselyt.
Edukkaampaa vaan laittaa automaattiset kyselyt kuin oikeasti tutkia asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on tosi hämäriä transaktioita jos pankki niiden perään kyselee.
Me olemme puolisoni kanssa siirrelleen kymmenien tuhansien summia keskenämme ja omien Nordean sekä S-Pankin tilien välillä ja maksaneet viimeisen vuoden aikana pankkikortilla yli 100.000 euron mökkikaupan sekä 37.000 euron autokaupan kertomatta pankille yhtään mitään eikä sieltäkään ole siirroista tai nostoista kyselty. Mutta kaikki ovatkin olleet omia rehellisesti tienattuja rahoja, jotka piti kauppoja varten kerätä eri paikoista yhdelle tilille.
Käy nostamassa OP:stä 10€ käteistä niin joudut itsekin tekemään useamman selvityksen misyä se raha on sinun tilille tullut ja mihin aivot käyttää sen rahan. Ja parasta vielä on kun nämä selvitys vaatimukset lisätään vain heidän palveluun mistä sinulle ei ilmoiteta mitään ja jos et määräaikaan mennessä ilmoita mistä se 10€ on peräisin ja m
Sama täällä ja oli vielä ylimielinen virkalija, jonka mielestä selitykseni ei kelvannut kun "tuonkin olisi voinut tehdä pankkisiirrolla". Toivottavasti se lehmä saa potkut.
Vierailija kirjoitti:
Nyky panki toiminta ihan hivakasta kysellään koko ajan jos omalta tililtä nostaa käteistä enemmän vaikka 5000euroa, kun pävärajaksi itse asettanut niin mihinkä tarvitset näin paljon käteistä.🤔🤔 mitä se niille kuuluu mihinkä omia rahojani käytän vaikka käytäisin takan sytykeenä omia rahoja yli raivostuttavaa.🤨🤨🤔🤔🤬
Aivan, käteinen on aivan täysin laillinen maksuväline.
🤣