Ylllätysraskaus, miesystävän käytös
Olemme nelikymppinen pariskunta ja yhdessä pari vuotta. Ihana suhde kaikinpuolin.. Jotakin sellaista mitä odottanut monta vuotta.
Meillä ei ole lapsia, koska olemme sopineet näin ja syön pillereitä. Välillä olen huonosti syönyt pillereitä, myönnän sen, ja nyt huomasin olevani raskaana.
Mies suhtautuu asiaan kylmäkiskoisesti kun kerroin raskaudesta, hän sanoo että huijattu olo ja syyttää minua.
Itselläni usko pois, kauhea katumus omasta käytöksestä, olemme toki joskus puhuneet että ehkä vielä joskus lapsi? Mutta ei tällä hetkellä. Nyt en myöskään tiedä mitä tehdä? Mies ilmeisesti vaatii raskaudenkeskeytystä ja antanut ymmärtää että suhde ei jatku tämän jälkeen jos pidän lapsen.
Mitä ihmettä teen.
Kommentit (65)
Aivan varmasti tulit tahallasi raskaaksi ap, koska se biologinen kellosi on jo tapissa.
Mutta provo tämän täytyy olla.
Toivottavasti sinusta tulee yksinhuoltaja!
Miksei ap voi näin nimettömänä kertoa tiesikö se mies niistä pillereistä? Jos tiesi, niin mitä siinä itkeskelee. Jos ei tiennyt, on tuollainen petos vaikeampi unohtaa.
Mun mielestä on niin väärin miestä kohtaan, jos hänestä tehdään tahtomattaan isä. Jos olisin sinä, tekisin raskaudenkeskeytyksen. Toisin kuin täällä väitetään, siitä tuskin jää mitään traumoja itsellesi. Ei mulle ainakaan ole jäänyt siitä yhdestä, joka tehtiin 27 vuotta sitten.
Vähän ohis, mutta työkaverillaan ja hänen vaimollaan oli kolme lasta. Neljänkympin korvalla nainen alkoi hinkua neljättä, mies ei missään tapauksessa halunnut. Meni muutama kuukausi niin mies kertoi meille hölmistyneenä ja järkyttyneenä että vaimon ehkäisy oli pettänyt ja on nyt raskaana. Tiimissä pyöriteltiin silmiämme, mutta ei varmaan kukaan hennonut valistaa poloista.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä on niin väärin miestä kohtaan, jos hänestä tehdään tahtomattaan isä. Jos olisin sinä, tekisin raskaudenkeskeytyksen. Toisin kuin täällä väitetään, siitä tuskin jää mitään traumoja itsellesi. Ei mulle ainakaan ole jäänyt siitä yhdestä, joka tehtiin 27 vuotta sitten.
Mutta jos haluaa lapsen niin nyt alkaa olla aika viimeinen realistinen mahdollisuus. Kyllä se varmasti traumatisoisi jos hän haluaa lapsen ja nyt viimeisen mahdollisuuden abortoisi.. Järkyttävän väärin kyllä miestä kohtaan jos on antanut ymmärtää syövänsä pillereitä ohjeen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarinan opetus =
YHDENKÄÄN MIEHEN EI PIDÄ IKINÄ LUOTTAA YHTEENKÄÄN NAISEEN, EI IKINÄ
Toimiiko tämä myös toiseen suuntaan? Koska miehistä löytyy naisten hakkaajia ja raiskaajia, niin yhdenkään naisen ei ikinä tule luottaa yhteenkään mieheen?
Kyllä. Näin on minua opastettu ihan sosiaalitoimen puolelta nuorella iällä ja paikkansa on pitänyt. Mies voi muuttua silmänräpäyksessä rakastajasta viholliseksi. Ne on hyviä teeskentelemään.
Eroatte joka tapauksessa. Tai ainakin kannattaisi. Lapsen suhteen voit tehdä tietysti kuten haluat. Eli ilmeisesti pitää sen.
Ei lapsi ole mikään taivaan lahja ihmisille, jotka eivät lapsia halua (viitaten joihinkin lapsia ylistäviin kommentteihin).
Provo tämä tosin on. Kaikki tarinassa on niin vajaaälyistä.
No tilanne on nyt mikä on. Ensinnäkin pyydä anteeksi mieheltä ettet ole hoitanut ehkäisyä niinkuin olisi pitänyt ja kannattaa myöntää jos se ei ollut täysin tahatonta. Sinuna pitäisin lapsen ja antaisin miehelle vapauden tehdä oman valintansa, jääkö sun ja lapsen elämään, jääkö vain lapsen elämään vai poistuuko kokonaan paikalta. Onnea kuitenkin raskaudesta, uusi elämä on aina suuri ihme!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarinan opetus =
YHDENKÄÄN MIEHEN EI PIDÄ IKINÄ LUOTTAA YHTEENKÄÄN NAISEEN, EI IKINÄ
Toimiiko tämä myös toiseen suuntaan? Koska miehistä löytyy naisten hakkaajia ja raiskaajia, niin yhdenkään naisen ei ikinä tule luottaa yhteenkään mieheen?
Juu, naiset nyt vaan sattumat olemaan kunniattomia paskiaisia. Miehet eivät ole sen sijaan homogeeninen raiskariryhmä.
Jos ihmisen kunniallisuutta mitataan vaikkapa rikosprosenteilla, niin miehet ovat se kunniattomampi sukupuoli. Eli sinun esimerkkiä käyttäen: miehet ovat kunniattomia rikollisia paskiaisia.
Nelikymppinen pariskunta jotka miettivät lapsia ”ehkä joskus” :D koska? 60 vuotiaana?
Jos aloittaja haluat saada vielä lapsia, niin tämä on se hetki. Et voi enää odotella. Sinun kannattaakin nyt pohtia, kumpi sinulle on tärkeämpää: tämä parisuhde vai lapsen saaminen?
Ihme valehteleva akka. Sä pilaat kaikkien naisten maineen tuolla petoksella. Mä en jäis tuollasen valehtelijan kanssa enää yhteen.
Onnea ap! Tämä ei ole kuittailua vaan rehellistä puhetta. Naiset kyllä ehtivät miesten kanssa peuhata, mutta äitiys on ihana ja jopa paras juttu monelle naiselle. Jos lapsen saaminen kiinnostaa, niin pidä ilman muuta ja mies tehköön mitä tekee. Yksinhuoltajana pärjää vaikka alku on toki raskasta (mutta helpompaa yh:na kuin jos vierellä on ikävä ukko) ja lapsi on ihana juttu joka iässä. Sanon tämän kahden lapsen yksinhuoltajana. Jos nyt miessuhde menee mönkään, niin voit myöhemmin alkaa taas deittailla.
Toivottavasti mies pakkaa kamansa ja häipyy!
Olet pettänyt sen luottamuksen pahimmalla mahdollisella tavalla ja väität vielä että se oli vahinko vaikka tietoisesti söit vähän huonosti pillereitä.
Kohta varmaan väitätte että on miehenki vastuulla ehkäsy?
No entäpä jos mies ottaisi kumin salaa pois ja laskis sisään "vahingossa"?
Naisen vika kun ei ollu naisella ehkäsyä?
Se tuntuu olevan pahin mahdollinen virhe luottaa naisiin tai ylipäätänsä edes omaan puolisoon.
Palkintona siitä luottamisesta istut käräjillä ja sulta yritetään viedä väkisin mahdollisimman isot elarit.
Toivottavasti mies vaatii isyystestit.
En yhtään ihmettelis jos olis lisää "yllätyksiä".
40vuotias ihminen eikä osaa edes omia asioita hoitaa niin miten pystyisit lapsesta huolehtimaan?
Olisiko ollu niin vaikeaa vaihtaa pillerit toisiin jos nykyiset ei sovi?
Ilmeisesti liian vaikeaa ja helpompi olla syömättä niin ei tarvii tehdä mitään.
Kuulostatpa vastuulliselta tulevalta äidiltä.
Ennemmin lastesuojelun tulevalta asiakkaalta.
Huhhuh.
Pidät lapsen. Seksin harrastamiseen liittyy aina se mahdollisuus, että voi tulla raskaaksi ja jos syö pillereitä miten sattuu niin se on entistä todennäköisempää. Kanna vastuusi, moni mies tuossa vaiheessa säikähtää, mutta vasta lapsen synnyttyä tietää haluaako olla hänen elämässään vai ei. Olet paitsi 40-vuotias jos et olisi halunnut lasta olisit voinu katkaista piuhat, mutta koska "ehkä" halusit et sitä tehnyt, tämä todellakin voi olla se ainoa mahdollisuus siihen lapseen.
Hetken uutisesta toivuttuaan mies sanoi että mietitään rauhassa mitä tehdään. Sanoi myös että ei ole lähdössä mihinkään, oli päätös mikä hyvänsä. Luottamus kokenut kuitenkin kolauksen, ja ymmärrän sen täysin.
Keskusteltiin myös plussista ja miinuksista vauvan saamisessa, mies toi esille opiskelujen keskeneräisyyden koska pari vuotta vielä jäljellä hänen valmistumiseen. Itse olen taas uraani tekemässä eteenpäin. Vaihdoin työpaikkaa muutama kuukausi sitten, ja työhaastattelussa mainitsin sivulauseessa että minulla ei ole lapsia eikä tule, mutta urani on minun lapseni. Sekin näköjään ihan höpöhöpöä.
Lisäksi meillä on kaukosuhde, välissä 200 km. Olemme nytkin kuitenkin koronan ja etätöiden takia asuneet puolisen vuotta yhdessä, kummallakin asunnot/opiskelut/työt omalla paikkakunnalla.
Lisäksi mietin pärjäämistäni lapsen kasvatuksen ja hoitamisen kanssa. Enää ei olla nuoria, ja turvaverkko ympärillä olematon. Omat vanhempani ikääntyneitä, joiden perään joudun katsomaan ja miehen vanhemmat kaukana. Ystäviä on lähinnä lapsettomia, oman ikäisiäni.
Toisaalta lapsi olisi ihana asia, enkä tosiaan tiedä olisiko se parin vuoden päästä mahdollista enää.