IS: Ruotsin Tegnell: ”Maailma tuli hulluksi”
Ruotsin pääepidemiologi Anders Tegnell kertoo järkyttyneensä siitä, kuinka muut maat sulkeutuivat koronapandemian alkaessa.
Tegnell kertoo yllättyneensä täysin, kun muut EU-maat yksi toisensa jälkeen päättivät sulkeutua kokonaan maaliskuun lopulla. Ruotsi sen sijaan valitsi linjan, jossa kansaa ohjeistettiin toimintavoista ja rajoituksista.
Pitäisikö tälle Tegnellille myöntää seuraava lääketieteen Nobel?
Kommentit (86)
Ruotsi on Brasilian ja Saudi-Arabian kanssa tällä hetkellä maailman koronapesäke. Onneksi olkoon Tegnell!
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/68efa4e5-cf63-440e-895c-7579e0c45507
"WHO lieventää ruotsi-lausuntoaan - " tämä on se viesti mitä haimme."
Linkissä pelkkää sanahelinää joka ei muuta tilastoja, mutta tegnell sai känkkäränkäänsä nyt tikkarin sitten....
Vierailija kirjoitti:
Tegnell kuninkaaksi!
Tai PS:n kassamagneetiksi.
Perussuomalaisten siis.
Joo kiitos vastauksesta, tosiaan heitin vain nopeasti pohdintoja.
Eli toki tiedän, että virallinen nimihän taudille on covic-19 mutta kansan kesken puhutaan aina koronasta, niin tuo tulee aina "käyttöön" helpommin.
Ja ei h*tto, nyt kun sanoit niin ruotsihan on kyllä eu maa, mutta niillä vain oma valuutta (näin hyvin minä muistan eu maat) näköjään:):)
No joka tapauksessa totta, että eipä tuo ruotsia pelasta lamalta jos (ja kun) se todennäköisesti iskee.
Ja kyllä olen samaa mieltä, että juuri tuo mainitsemasi kuolleiden määrä on hälyttävää ja häpeällistä ruotsille = pohjoismaa jonka pitäisi olla hyvinvointivaltio!
Ja terveyden huolto tuossa pisteessä, en ymmärrä..
Ehkä joku osaa valoittaa mistä/mitenntähän päädyttiin?
Itse veikkaisin, että ruotsin ongelmia selittänee ainakin osittain myös se, että viime sodista/muista katasrofeista on yksinkertaisesti niin kauan, ettei valmisteluja (kuten esim suomessa) kriisitilanteisiin ole?
Ja mitä mainitsemaasi kohtaan ruotsalaiseen perusylpeyteen tulee, niin kiitos! Selittää ehkä jollakin tasolla tuota ruotsalaisten joukkopsykoosia?
Toisaalta aika karmea ajatella, että jonkin maan enemmistöä ketuttaa enemmän se, mitä muu maailma ajattelee heistä kuin se, että ovat itse mokanneet niin että tuhansia ihmisiä kuoli turhaan kun ainoana maana piti olla "oikeassa"!
Mielenkiintoista nähdä myös se, käykö tuo ruotsi ikinä julkista keskustelua asiasta/millaista?
Eroaako esim tegnell/löfven tai kukaan muukaan asioista päättänyt?
Vai onko ylpeys niin kova, ettei kenenkään voida myöntää mokanneen missään asiassa ainakaan pahasti?
Ja jännää on myös nähdä, että valmistautuuko ruotsi/muuttaako esim lainsäädäntöään kriisitilanteiden varalle (esimerkiksi vaikka suomen varmuusvarastot) vai ottaisiko se liikaa ylpeyden päälle?