Mitä syödä helteellä kun kiinteä ruoka ei maistu?
Mitä te muut syötte helteillä, joille raskaampi ruoka ei maistu näin kuumalla?
Kommentit (24)
Kaljaa kaasariin vaan. Jossain kohtaa alkaa sitten mättökin maistumaan.
Hedelmiä, kylmiä ja ruokaisia salaatteja, pikanuudeleita, suolaisia piiraita ja pasteijoita tai vaikka ihan vaan voileipiä. Pääasia että saa edes vähän energiaa ja suolaa.
Smoothieita tai keittoja on nyt mennyt. Ja salaattia (kurkku, tomaatti, feta)
Vihanneskeittoa, lihalla tai nakeilla tai ilman lihaa. Pakastekeitto pussiperunoilla ja yksi pussi thai-vhanneksia, sitten siihen joukkoon Meksikon pata( tai muu). Puoli tuntia ja valmis.
Munakas on myös hyvää, valmistuu nopeasti ja siihen saa helposti vaihtelua, itse olen syönyt sitä viimeaikoina intialaisilla mausteilla. Kylmiä keittoja tietenkin, gazpachoa, vichysoissea, piimä-punajuurikeittoa, quesadilloja - kaikkea sellaista joka ei vaadi kovin pitkäaikaista oleskelua ainakaan hellan ääressä.
Minä ihastuin niihin Thai-Cube-rasioihin, joissa on riisiä ja kanaa kastikkeessa. Löytyy pakasteosastolta :)
Tänään eka varsinainen hellepäivä. Lounaaksi ruispuikula, jonka päällä runsaasti hiillostettua lohta ja ohuita tomaattiviipaleita. Jälkiruuaksi salaatti banaanista ja mansikoita. Kahvi ja iso lasi vettä.
Mulla on miehen mieliksi valmistumassa crock potissa hernekeitto, mutta en todellakaan aio sitä itse syödä.
Ajattelin tehdä kierroksen puutarhassa ja kerätä sieltä ja jääkaapista salaattitarpeet. Joku juustosalaatti olis nyt aika jees ja jälkkäriksi jugurttia ja mansikoita.
Muuten syön helteillä voileipiä runsailla täytteillä, uusia perunoita ja munavoita, smoothieita, erilaisia salaatteja ja joskus ihan vaan jääkaappikylmiä hedelmiä ja juustoa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on miehen mieliksi valmistumassa crock potissa hernekeitto, mutta en todellakaan aio sitä itse syödä.
Ajattelin tehdä kierroksen puutarhassa ja kerätä sieltä ja jääkaapista salaattitarpeet. Joku juustosalaatti olis nyt aika jees ja jälkkäriksi jugurttia ja mansikoita.
Muuten syön helteillä voileipiä runsailla täytteillä, uusia perunoita ja munavoita, smoothieita, erilaisia salaatteja ja joskus ihan vaan jääkaappikylmiä hedelmiä ja juustoa.
Yksi hyvä on weetabix ja kylmä maito ja siihen mukaan hedelmiä tai marjoja.
Teen erilaisia salaatteja, laitan keitettyä pastaa sekaan, niin saa vatsansa täyteen. Erilaisia munakkaita. Raakoja, jogurttia, voileipää. Suolapähkinöitä. Sporttijuomia. Ei tee mieli tehdä kyllä uunissa mitään, lämmittää asuntoa entisestään.
Bulgariassa opin syömään taratoria. Semmoinen kylmä keitto. Bulgarian jogurttia puolet ja vettä puolet, sekaan pieneksi suikaloitua kurkkua, tilkka öljyä, ripaus suolaa, murskattua valkosipulia ja tilliä. Kylmänä oikein raikasta hellepäivinä.
Vedä sauvasekoittimella se sellaseksi mössöksi niin ei ole kiinteetä.
No älä syö mitään? Hyvä tilaisuus laiuhduttaa ja voisin kuvitella että sinullakin olisi varaa pudottaa vähintään 10 kiloa.
177/46
- Tuoreita marjoja ja hedelmiä.
- Jogurttia ja mysliä.
- Mannapuuroa lisukkeineen.
- Riisipuuroa lisukkeineen.
- Vispipuuroa (kylmänä).
- Täytettyjä voileipiä (paljon raikkaita kasviksia).
- Tortillalättyjä kasvispainoitteisilla täytteillä.
- Lettuja ja hilloa/marjoja/jätskiä/kermavaahtoa.
Höpö höpö. Rasvainen ja suolainen ruoka tekee hyvää on sitten helle tai ei. Elimistö kaipaa suolaa ja nestettä. Keitonlitkuista ei tule kuin pahalle tuulelle eikä pidä nälkää.
Smoothieta, marjoja,kermaviiliä, talkkunaa piimän kera,salaattia kotimaisista aineksista, voileipää (hyvin vähän) erillaisilla päällysteillä, grillattua pekonia (kotimaisesta lihasta,Snellman) avomaakurkkuviipaleita tillin ja suolan kera. Tällaisia tuli mieleen. Ai niin, tietysti mansikat maistuvat sellaisenaan tai kermavaahdon kera. Nam!
Kanasalaatti on aina mun ehdoton helleherkku. Smoothiet myös. Eilen tein guacamolea ja levitin sitä maissiakkujen päälle, nam.
Eipä oo valitettavasti tuota ongelmaa. Mätän kaiken minkä eteeni saan oli +30 tai -30... :( Mahan ympärys 101 cm.