Aloitin mielestäni melko tiukan dieetin (n. 1000-1200 kcal/vuorokausi) noin vuosi sitten, nyt alkaa olla selviä tuloksia
Ei järin nopeaa. Ja omasta mielestäni olen noudattanut varsin kurinalaista ruokavaliota. No vielä saa lähteä kyllä lisääkin pois.
Kommentit (30)
Oletko tosiaan jaksanut noin vähillä kaloreilla vuoden juhlapäivineen kaikkineen?
Vierailija kirjoitti:
Jaahas, vanha kunnon kaloriteoria porskuttaa 😁 Harva sillä pitkäaikaisia tuloksia saa, ihminen ei ole kone ja muuttujia on paljon. Aikansa elänyt tuo laskeminen.
Jep. Mitä vaikeaa on vain alkaa syömään terveellisesti kunnolla ja lisäämään liikuntaa? Jättää pois/vähentää reilusti kaikki turhat mässyt ja juomat (esim. mihin tarvitset välttämättä joka viikonloppu ne pari saunasidukkaa? Ota vain joka toinen viikonloppu).
Vierailija kirjoitti:
Mun koomakulutus on 1280kcal/pvä ja olen nyt syönyt sen verran 11 vkon ajan. Paino on pudonnut normaalipainon sisällä 4.9kg. Hidasta mutta kuitenkin. Välillä 100g välillä 500g viikossa.
Hyvin pärjää näillä kaloreilla ja jaksaa tehdä mitä vaan. Saa syödä mitä haluaa kalorien puitteissa
Minkä kokoinen olet?
Ihan silkasta mielenkiinnosta kysyn.
Mulla sama kulutus kuin sulla.
Nykytietämyksen valossa niukoilla kitukaloreilla elävä hidastaa elimistön vanhenemista. Elimistön säästöliekki tarkoittaakin sitä että elimiä ei polteta loppuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse syön alle 1000 kaloria päivässä VLCD ja paino lähtee pari iloa viikossa. Oletko laskenut kalorintarpeesi? Se voi olla yllättävän alhainen. Muistatko laskea kahvimaidon, desissä on 45 kaloria? Ja leivän margarinin?
Minun Kalorintarpeeni on: Tulos: tarvitset 1610 kcal päivässä.
Eli jos syön 1200 kaloria, paino ei laske, tai ehkä todella pitkällä aikavälillä.
https://kuntoplus.fi/laihdutus/energiankulutus/kalorilaskuri
Mikä ihmeen pointti on tehdä tuollaista omalle kroppalle? Hanki lihaksia niin voit elää ja syödä normaalisti!
Olen 166cm/53kg ja urheilen paljon, lihasta on siis myös enemmän kuin norminaisella.
Syön suurinpiirtein 2200 kaloria päivässä enkä liho tai laihdu.
Minä ainakin inhoan liikuntaa. En ole löytänyt ainoatakaan lajia josta nauttisin, kokeiltu on:
Kävely, jooga, juoksu, vesijuoksu, vesijumppa, tennis, sulkapallo, hotjooga, pilates, kuntosalitreeni, jumppatunnit, spinning, pyöräily, maastojuoksu, maastopyöräily, seinäkiipeily, vaeltaminen, melominen, suppailu, hiihto, luistelu, hiittaus, laskettelu, snoukkaus, surffaus.. ainoa mitkä voin sanoa suoraan ettei ole vielä kokeiltu on kuviokellunta ja uimahyppy. Mikään ei tunnu kivalle, endorfiineja ei laukea enkä saa aikaiseksi tehdä mitään noista ellei ole aivan absoluuttinen pakko. Itse pidän painoa kurissa nimenomaan syömällä vähän ja kevyesti.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Jaahas, vanha kunnon kaloriteoria porskuttaa 😁 Harva sillä pitkäaikaisia tuloksia saa, ihminen ei ole kone ja muuttujia on paljon. Aikansa elänyt tuo laskeminen.
No mitäs sinä suosittelisit jos pudotettavana on esim 70kg painoa? Liikunnanlisäys ei ole erinäisistä syistä mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Mitä vaikeaa on vain alkaa syömään terveellisesti kunnolla ja lisäämään liikuntaa? Jättää pois/vähentää reilusti kaikki turhat mässyt ja juomat (esim. mihin tarvitset välttämättä joka viikonloppu ne pari saunasidukkaa? Ota vain joka toinen viikonloppu).
Entä jos on koko elämänsä syönyt hyvin ja perusterveellisesti eikä juo lainkaan sidukkaa tai limuja? Mässyä (mun kohdalla satunnainen jäätelö tai itsetehty leivonnainen) pieniä annoksia. Liikuntaa paljon, enimmäkseen hyötyliikuntaa, pilatesta, kävelyä. Nyt käyn 2x päivässä uimassa, liikuntaa sekin.
Silloin kevennetään siihä hyvästä ravinnosta mitä syödään.
17
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun koomakulutus on 1280kcal/pvä ja olen nyt syönyt sen verran 11 vkon ajan. Paino on pudonnut normaalipainon sisällä 4.9kg. Hidasta mutta kuitenkin. Välillä 100g välillä 500g viikossa.
Hyvin pärjää näillä kaloreilla ja jaksaa tehdä mitä vaan. Saa syödä mitä haluaa kalorien puitteissa
Minkä kokoinen olet?
Ihan silkasta mielenkiinnosta kysyn.
Mulla sama kulutus kuin sulla.
Nyt 164/62
Eikö jo uskota, että kaikki syömistavat/laihdutuskeinot ovat yksilöllisiä. Jos joku, vaikka kalorien laskenta, ei toimi juuri sinulle, saattaa se hyvinkin toimia jollekin muulle. Myös jokaisesta “laihdutuskuurista” voi soveltaa juuri itselle sopivan. Esim keto-laihdutuksessa ei ole pakko juoda rasvakahvia ja ahtaa pekonia.