Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisiko sinusta ok, jos miehesi joisi joka päivä pari olutta?

Vierailija
09.07.2006 |

Oma mieheni juo joka arkipäivä keskimäärin pari olutta, viikonloppuisin enemmänkin. Pitäisikö huolestua, kun tuntuu ettei yhtään iltaa voi viettää ilman muutamaa pakollista olutta. Aina ei ole ollut näin, aiemmin arkisin hän joi ehkä kerran viikossa saunan jälkeen oluen, viikonloppuisin useamman, mutta nyt alkoholittomat päivät ovat todella harvinaisia. Humalaan hän ei juuri arkisin tule, mutta olut + tv näyttää olevan hänelle ainoa rentoutumiskeino.

Mitä mieltä olet, katselisitko tissuttelevaa miestä? Mikä on mielestäsi vielä siedettävä raja mitä puolison alkoholinkäyttöön tulee? Itseä alkaa ikuinen kaljanhajuinen hengitys etoa.

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta alkoholilla ei saa leikkiä käytäen sitä janojuomana. Alkoholi on myrkky ja siihen jää helposti koukkuun. Miksi kokeilla rajojaan, kun voi olla ettei paluuta ole.

Vierailija
2/61 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä olut on usein ruokajuomanakin, joten tuollaista suomalaista miniannosta 2x0,33l/päivä en edes huomaisi.

t. olutmaassa asuva

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se ok lastenne mielestä? Entä lääkärin? Myönnätte juovanne pullon pari rentoutumisen vuoksi. Ettekö tosiaan osaa rentoutua ja nauttia muuten??

Vierailija
4/61 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

se tässä nyt on pienin vaiva =(

Vierailija
5/61 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut taloudellisena immeisenä tuli vaan mieleen että tuohon tissutteluun menee yli 1000 euroa vuodessa. Itse en juo kaljaa koskaan enkä hintoja tiedä mutta jos 3 egee menis illassa, on summa jo silloinkin mainittava. Tuon kun pistäis säästöön....

Vierailija
6/61 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siedä oluen hajua. Eikös tuollainen määrä mitä miehesi tissuttelee jo ylitä alkoholismin rajat? Juoppo mikä juoppo :(

Vierailija
7/61 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos juo 2 olutta päivässä on yhteensä siis 14, eli ei ole suurkuluttaja. Päinvastoin kuin joku tuolla aiemmin väitti.

Vierailija
8/61 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa koitetaan selitellä kovaa alkoholin kulutusta, vaikka tosiasiassa siinä ei ole mitään selitettävää. Maailman juopoin ja sairain kansa, yhdessä venäläisten kanssa. Kenen perheessä ollaan iloisia alkoholin suurkulutuksesta? Tässäkin ketjussa moni on puolustellut jatkuvaa alkoholin käyttöä. En ymmärrä sitä. Alkoholismi alkaa jostakin. On vaikea vetää rajaa ja pian juomisesta on tullut ongelma.

Kyllä ap olet ihan asiasta huolissasi ihan aiheesta. Miehesi juo paljon ja luultavasti kohta vielä enemmän. Sekin on huono merkki, ettei hän voi kuunnella suuttumatta, kun yrität keskustella asiasta.

Vierailija
9/61 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkavaa alkoholismia.

Suomalaisilla on niin paljon riippuvuusgeenejä ettei asian kanssa kannattaisi paljon leikkiä- saatikka yrittää elää kuin " sivistyneet" italialaiset.

Itse en kattoisi parin tupakankaan polttamista pvässä. Miksi? Koska haluan elää ihmisen kanssa joka ei myrkytä itseään. Se kertoo paljon ihmisen minäkuvasta, arvomaailmastaan ja itsetunnosta.

Vierailija
10/61 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli 4 päivänä viikossa ja sitten juo six packin viikonloppuna eli yhteensä 14 kaljaa viikossa. Känniin itsensä juo n. 3 kertaa vuodessa.

Itse olen alkoholistiperheestä ja aikaisemminkin asunut 4 vuotta alkoholistin kanssa ja minusta silti tuo juominen ei ole häiritsevää. Ainakin näin kuumilla ilmoilla ne pari bisseä tulee aika äkkiä ulos hikenä isosta miehestä.

Olen pitänyt itseäni " ylihysteerisenä" kaljapoliisina, mutta kun luin kirjoituksianne niin huh-huh!

Kyllä minä itsekkin otan joskus siiderin tai jopa viikonloppuna kaksikin enkä ole alkoholin suurkuluttaja kuten ei miehenikää.

Eli vastaus kysymykseesi, minusta on ihan ok että mies juo ne pari kaljaa päivässä. Sillä ei ole mitään vaikutusta elämäämme.

Näin on jatkunut jo vuosia ja ei meillä tilanne ole pahentunut. Mielestäni se on kohtuujuomista.

Vierailija
11/61 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kerroin jo tuossa aikaisemmin kirjoittamastani naapurista ja lisäksi on muitakin varoittavia esimerkkejä. Miehelleni sanoin että en hyväksy edes kesällä joka päivä niitä muutamaa pulloa kaljaa, seurassa voidaan ottaa muutama ja lapsetkin näkee että otetaan mutta humalaan en lasten nähden halua juoda eikä mieskään.

Mitä hienoa on juoda muutama lasi viiniä,kaljaa,sidukkaa joka ilta ja se ei vie edes janoa tai paranna nestehukkaa?

Se että tissuttelee joka ikinen päivä ei ole todellakaan hyvä juttu koska siitä ei ole pitkä matka lisätä määrää vaivihkaa isommaksi.

Yksi kosteampi loma voi laukaista kunnon kierteen ja se on siinä.

Ei alkoholistiksi synnytä vaan kasvetaan.

Vierailija
12/61 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
13/61 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta kokemuksesta sanon että tuosta voi kierre hyvinkin käynnistyä... siis tämä ap:lle. Itsellä meni aikanaan niin että ensin silloin tällöin, suurempina juhlina, sitten viikonloppuisin, sitten jo joskus arkenakin, sitten joka ilta pari, määrä kasvoi... kunnes huomasin että lähes joka ilta tuli tuhottua ainakin sixpäkki eikä tuntunutkaan oikeastaan missään...AIVAN JÄRKYTTÄVÄÄ AIKAA!!!!!!!!!!!! Ehkä opinkin tuosta hirveästä ajasta jotain, osaan laittaa asiat tärkeysjärjestykseen. Alkoholia en ota enää tipan tippaa enkä tule ottamaankaan, alkoholi ei ole minun juttuni. Mutta niin se vaan täälläkin lähti pallo kädestä siitä yhdestä oluesta aloitettuna... en sano että kaikki olisivat niin heikkoja kuin minä olin mutta tämä onkin minun näkemykseni.

Vierailija
14/61 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja varsinkin nain kesalla. Ei kuitenkaan joka paiva, eika vikkonloppuisin mene yleensa enempaa eli humalaan asti juo aika harvoin. Minusta se on ihan ok. Olut on hyva janojuoma ja jos ei humalahakuisesti juo, vaan sen 1-2, niin en nae siina mitaan haittaa.

Vierailija
15/61 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai ottaako ollenkaan, mutta on myös sivustakatsojan oma asia viitsiikö sitä katsoa. Itse en viitsi.

Vierailija
16/61 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää olla varuillaan ja tarkkailla määriä..

Vierailija
17/61 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tosiaan olisi ilmaista jos pari olutta joisi illassa. En tykkäisi jos polttaisi pari tupakkaakaan päivässä. Kuinka usein se jäisi siihen eikä pikkuhiljaa lisääntyisi? Kyllä pari olutta päivässä jo maksa-arvoihinkin vaikuttaa. Ja hetken päästä, viikonloppuisin se tuskin jää parin olueen.

Vierailija
18/61 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska pienikin määrä alkoholia aiheuttaa sen, että esim. käytös ja olemus muuttuvat. Ja lisäksi lapsiperheessä on minun mielestäni oltava _aina edes yksi aikuinen vastuussa ja täysin selvinpäin - entäpä jos täytyy lähteä vaikka ajamaan sairaalaan yms? Ja jos toinen vanhemmista (äiti tai isä, ihan sama), katsoo etuoikeudekseen ottaa joka ilta " pari" , niin samalla velvoittaa sen jäljelle jäävän vanhemman ottamaan koko vastuun lapsista. Ja pahimmassa tapauksessa myös siitä pari nauttineesta...

En siis hyväksyisi automaattisesti. Olettaisin ainakin, että mieheni kysyisi, sopiiko asia minulle. Ja jos toisena iltana sopisikin, ei tarkoita että sopisi jatkossa aina.

-Alkoholistin lapsi, voi kun te tissuttelijat tajuaisitte, millaisia tunteita se outo käytös aiheuttaa lapsissa..

Vierailija
19/61 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ei missään tapauksessa ole ok. Ymmärrän kyllä, ettei siitä humalaan tule, mutta mitä ihmeen ideaa siinä ylipäätään on. Eikai kukaan kuitenkaan olutta maun vuoksi pelkästään juo? Eiköhän ne päivittäin tissuteltavat ole nimittäin enemmän sitä Lapin Kultaa kuin erikoisempia laatuja.

Vierailija
20/61 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksaisi katsella tuollaista, en arkena enkä lomalla.

Ihme juttu, kun tässä maassa on paljon hankalampi asia ja paljon enemmän joutuu selittämään, jos ei juo ollenkaan, kuin että juo lähes päivittäin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän