Mitä tehdä kun oma taso ei riitä haluamaansa kumppaniin?
Niin, sitä olen nyt pohtinut tässä viimeiset viikot...onko se teidän mielestänne kovin epäreilua jos vain alan olemaan jonkun "ookoon" kanssa, edelleen haaveillen muista? Luulisi että se ainakin yksinäisyyden voittaa...ja voihan olla että tuossa se toinen saa sen ihannekumppaninsa.
Parempi toiselle, kuin ei kummallekaan?
Kommentit (395)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko itselle helpompi katsoa ihmisiä yksilöinä suhteuttamatta heitä mihinkään tasoon? Keskittyisi posin kautta asioihin, koska jokaisesta meistä löytää erilaisia vikoja kun vain jaksaa kaivella.
En ikinä ymmärrä tätä logiikkaa. Miten olisi mahdollista olla näkemättä tasoja? Jos esimerkiksi toinen nainen on ruma ja toinen kaunis niin nämä ovat eri tasolla. Ei tuossa ole kyse mistään eri arvoista tai kemiasta vaan puhtaasti tasoerosta.
Ihmisiin voi tutustua yksilöinä ja silti samaan aikaan tiedostaa että tämä nainen on 5.5/10, miehen pitäisi olla sokea, että tuota ei voisi tiedostaa.
Ja kaiken kruunaa se, että naiset toimivat täysin tasojen mukaan: 5/10 nainen pyytää uusia treffejä takuuvarmasti kun taas 7/10 nainen "ei tunne kipinää"
Se vetovoima on muuta kuin puhdasta ulkonäköä. Joissain ihmisissä on sitä tiettyä vetovoimaa ja pilkettä silmäkulmassa joka tulee jostain muusta kuin suoraan siitä heidän ulkonäöstään. Tunnen useita naisia jotka eivät ole kuvasta katsoen mitenkään kummallisen näköisiä mutta joissa on livenä tavattuna vain sitä jotain joka saa heidät paljon haluttavimmiksi kuin monet kuvassa kauniimmilta näyttävät. Kuvankaunis nainen taas voi olla kylmä ja kova joka ei vedä puoleensä lainkaan. Silti hän voi kuvasta katsoen saada hyvät pisteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä taidan olla vanha tai tyhmä, mutta en todellakaan ymmärrä näitä tasoteorioita. Ei sitten yhtään.
Mikä taso? Kuka sen määrittelee? Miten muuttumaton se on? Mikä siihen vaikuttaa? Voiko sitä parantaa? Kuinka yksilöllinen se on?
Tasot ovat samaan aikaan osittain subjektiivisia mutta myös vahvasti objektiivisia.
Itse antaisin tasoesimerkeiksi:
Kiira Korpi nuorena 9/10, tuosta ei suominainen kovin paljoa voi parantua
https://external-preview.redd.it/gJgoXh0r1YunAnsIRrRVs96lQ-WDmWafvmQ_Oa…
Katri Kulmuni 5/10
https://images.almatalent.fi/cx0,cy0,cw1024,ch768,400x/https://assets.a…
Mites taso menee siinä tapauksessa että Kiira on vaarallinen paranoidi skitsofreenikko ja Katri mitä mukavin ja tasapainoisin nainen ja tuleva äiti ikinä. Ja lisäsäksi, Katri Kulmuni 5/10? Mitä ihmettä. Katri on vähintään 8,5. Jos Katri Kulmuni on miehen mielestä vitonen, ei ihme että elämä menee katkeruudessa kieriskellessä. Ihan oikeasti SÄÄLIN.
En pidä näistä pinnallisista ulkonäkötason tms. arvioinneista numeroin, mutta samaa mieltä tuosta, että joka noin toimii ja näkee Katri Kulmunin näköisen naisen vain 5/10, tulee todennäköisesti pettymään naisten suhteen pahemman kerran, koska odotukset ovat täysin epärealistiset. Kulmuni ei ole mikään missi tms., mutta varmasti objektiivisesti katsottuna useimpien aikuisten miesten silmin ehdottamasti viehättävän näköinen ja hyvin itsestään huolehtineen naisen mitoissakin. Miehet jotka eivät tätä näe, vaan kuolaavat joidenkin filtteroitujen instabeibejen perään joutuvat muuttamaan kriteerejään löytääkseen jonkun aidon filtteröimättömän aikuisen naisen, jonka kanssa he voisivat olla onnellisia puolin ja toisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten mielestä tavalliset miehet on rumia kuten se kuuluisa okcupidin tutkimus osoitti.
https://external-preview.redd.it/YOkD5U4T5fcf097vw8z4PlPI7ytWIksArJuuWr…
Miten pätevä tutkimus tuo sitten on? Kertooko se naisista ikään, asuinmaahan tai etniseen taustaan katsomatta vai kyseisen palvelun käyttäjistä?
Ihan paska tutkimusjan se on jos on sama mitä täällä jauhetaan. Se kertoo sen minkä kaikki jo tietää, naiset pitää yleisesti ottaen miesten profiilikuvia huonoina. Vaikka olisi maailman komeimmat piirteet, en pysty pitämään hyvännäköisenä kuvan perusteella miestä, jos sillä on rööki huulessa, ylävartalo paljaana, kalja kädessä ja aurinkolasit. Eikä edes tarvi olla noita propseja. Otetaan vaikka Christiano Ronaldo. Objektiivisesti katsoen varmaankin hyvin komeat kasvot ja vartalo, mutta jokin siinä olemuksessa tökkää niin että on mahdotonta pitää komeana vetoavalla tavalla. Sen sijaan joku huomattavasti vaatimattomamman näköinen mies voi olla mulle ulkonäkönsä puolesta 10, vaikka toiselle naiselle 5.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko itselle helpompi katsoa ihmisiä yksilöinä suhteuttamatta heitä mihinkään tasoon? Keskittyisi posin kautta asioihin, koska jokaisesta meistä löytää erilaisia vikoja kun vain jaksaa kaivella.
En ikinä ymmärrä tätä logiikkaa. Miten olisi mahdollista olla näkemättä tasoja? Jos esimerkiksi toinen nainen on ruma ja toinen kaunis niin nämä ovat eri tasolla. Ei tuossa ole kyse mistään eri arvoista tai kemiasta vaan puhtaasti tasoerosta.
Ihmisiin voi tutustua yksilöinä ja silti samaan aikaan tiedostaa että tämä nainen on 5.5/10, miehen pitäisi olla sokea, että tuota ei voisi tiedostaa.
Ja kaiken kruunaa se, että naiset toimivat täysin tasojen mukaan: 5/10 nainen pyytää uusia treffejä takuuvarmasti kun taas 7/10 nainen "ei tunne kipinää"
On eri asia tiedostaa joku asia kuin antaa sen vaikuttaa. En ole palkkaamassa itselleni muotimallia vaan hakemassa kumppania parisuhteeseen. Vaikka kuinka tiedostaisin jonkun naisen olevan ysi niin jos hänen luonteensa on mahdoton niin valitsen milloin vain hänen tilalleen mukavan, empaattisen ja hellän naisen jonka ulkonäko voi olla jotain ihan muuta.
Ulkonäön tietysti pitää mielyttää edes jollain tasolla mutta se ei korjaa yhtään mitään jos muuten ei synkkaa henkisesti.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäiseksi kannattaa muistuttaa itselleen, ettei ole olemassa mitään tasoja.
Nice. Pitääkin hommata itselle sitten 19v malli, joka kirjoitti pari L:ää ja loput E:tä.
T: 38v pitkäaikaissyrjäytynyt läski
Vierailija kirjoitti:
Joissain asioissa ei kannata tehdä kompromisseja.
Juu ei, missejä ja hunkseja kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Miten miehenä voisi nostaa omaa tasoa?
Kroppa on jo kunnossa ja komeakin olen, sekä ihan sosiaalinen sekä hauska
Ole vakavemmin otettava. Muuta en keksi, kun vaikutat olevan jo 5/5 mies noin muuten. Minä en ole muuta kuin komea, mutta silti on helppo saada naisia. Jonkinlainen tunteeton jämäkkyys minussa kai viehättää. Olen hyvin tasainen joka tilanteessa, enkä ole edes ollut ihastunut 20 vuoteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanha sanonta on, että jos et saa sitä, jota rakastat, niin rakasta sitä, jonka saat. Realismia!
Eli pitää realismin mukaan ottaa se epämiellyttävä jonka saa, ja yrittää oppia pitämään tästä?
Unelmakumppanin ja täysin epämiellyttävän väliin mahtuu paljon mukavia, tavallisia ja jopa sopivia ehdokkaita. Ei tietenkään kannata etsiä sitä epäsopivinta vaihtoehtoa. Toki täällä tuo yksikin mies haluaa selkeästi nuoren instamissin ja inisee kun vaan tavalliset pullerot ovat kiinnostuneita. Kuitenkin suurin osa ihmisistä ,niin miehistä kuin naisistakin on tavallisia pulleroita. Jos ei itsekkään ole mikään adonis niin kannattaisi sitä tähtäintään rukata. Toki sinkkuus on aina varteenotettava vaihtoehto. Harvat normaalit suhteet kuitenkaan perustuu pelkkään ulkonäköön tai ikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paranna tasoasi tietenkin. Liiku, osta siistejä, tyylikkäitä vaatteita, opiskele (myös koulun jälkeen! ), hanki parempi työpaikka, hoida hampaat kuntoon, sivistä itseäsi, harrasta, harjoittele keskustelutaitoja, opettele ihmissuhdetaitoja. Kiinnostu elämästä, maailmasta ja muista ihmisistä, opettele optimistiksi (ihan oikeasti kukaan ei halua nurkassa inisijää) . Saat paljon, jos sinulla on myös antaa paljon.
Tässä on totuus. Suurin osa halutuista miehistä/naisista on tehnyt todella paljon töitä sen eteen että on haluttu. Tottakai luonnonoikkuja on, mutta jos et kuulu niihin, niin pitää tehdä päätös mitä haluaa.
Hyvä uutinen on, että omaan tasoon voi vaikuttaa todella paljon. Ammatti, tulot, pukeutuminen, sosiaalinen verkosto, ulkonäkö yms ovat kaikki itse päätettävissä olevia asioita.
Joten saat sen mihin tyydyt.
Ei ole välttämättä kovinkaan paljon työtä takana. Voi olla saanut vain hyvän kasvatuksen ja elämäniloinen optimismi on siten oletusasento näillä ihmisillä. Kuopasta on hankala nousta samaan vireeseen.
Tasainen jämäkkyys on yleensä naisiin vetoavaa. Sellainen että olen sinut itseni kanssa ja konfliktit ratkaistaan puhumalla.
Vierailija kirjoitti:
Nainen huomaa sen kyllä, jos mies ei ole aidosti ihan innoissaan.
Tuntuu että itse vedän puoleeni naisia juuri sen takia, etten ole aidosti innoissaan. He kyllä ovat yleensä hullunpuoleisia. Nykyinen pano on roikkunut minussa 4 vuotta ja vieläkin kai kuvittelee, että meistä voisi tulla jotain, vaikka olen sanonut monesti, että ei koskaan tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nice. Pitääkin hommata itselle sitten 19v malli, joka kirjoitti pari L:ää ja loput E:tä.
Teillä tuskin on mitään yhteistä, mille rakentaa onnellista ja tyydyttävää parisuhdetta ellette vaikka kumpikin soita torvisoittokunnassa tai harrasta kiihdytysautoilua.
Kerropa minulle, miten hyvin sinun elämääsi sopisi 19-vuotias älykäs malli? Parisuhde ei ole pelkkää seksiä.
Miksi puhua tasoista, kun kyse on yhteensopimattomuudesta.
Ollessani 25-vuotias, menin yhteen 47-vuotiaan miehen kanssa, koska ajatusmaailmamme sopivat yhteen todella hyvin ja homma oli antoisa sekä henkisellä että fyysisellä tasolla, vaikkei lähes viisikymppisen miehen iho tunnukaan yhtä sileältä kuin parikymppisen tai kasvoissa oli jo ryppyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä taidan olla vanha tai tyhmä, mutta en todellakaan ymmärrä näitä tasoteorioita. Ei sitten yhtään.
Mikä taso? Kuka sen määrittelee? Miten muuttumaton se on? Mikä siihen vaikuttaa? Voiko sitä parantaa? Kuinka yksilöllinen se on?
Tasot ovat samaan aikaan osittain subjektiivisia mutta myös vahvasti objektiivisia.
Itse antaisin tasoesimerkeiksi:
Kiira Korpi nuorena 9/10, tuosta ei suominainen kovin paljoa voi parantua
https://external-preview.redd.it/gJgoXh0r1YunAnsIRrRVs96lQ-WDmWafvmQ_Oa…
Katri Kulmuni 5/10
https://images.almatalent.fi/cx0,cy0,cw1024,ch768,400x/https://assets.a…
Aika kovat ovat kriteerit. Minkä numeron antaisit itsellesi? Saatko itsellesi kauniita naisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen huomaa sen kyllä, jos mies ei ole aidosti ihan innoissaan.
Tuntuu että itse vedän puoleeni naisia juuri sen takia, etten ole aidosti innoissaan. He kyllä ovat yleensä hullunpuoleisia. Nykyinen pano on roikkunut minussa 4 vuotta ja vieläkin kai kuvittelee, että meistä voisi tulla jotain, vaikka olen sanonut monesti, että ei koskaan tule.
No onhan teistä jotain tullut neljäksi vuodeksi. Koska tekosi ovat ristiriidassa sanojen kanssa ja sanat muodostavat vain 15 % kommunikaatiosta, puheesi on menettänyt merkityksensä.
Vierailija kirjoitti:
Tasainen jämäkkyys on yleensä naisiin vetoavaa. Sellainen että olen sinut itseni kanssa ja konfliktit ratkaistaan puhumalla.
Kepusetämiestyyli tehoaa nykyisin tosi harvoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kepusetämiestyyli tehoaa nykyisin tosi harvoihin.
Mikä ihmeen kepusetä. Kepusetä on niljakas. Sellainen ei tosiaan vetoa kenenkään. Enemmänkin poliisityyppinen vahva ja rauhallinen muiden auttaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kutsu sinä sitä tasoksi, minä kutsun yhteensopivuudeksi. Mitä yhteistä minulla olisi syrjäytyneen kanssa? Aika vähän. Mitä yhteistä minulla olisi miljonääriliikemiehen kanssa? Ammatillisesti ehkä jotain, arvomaailmallisesti ei ehkä juuri mitään. Mitä yhteistä minulla olisi hunksin kanssa? Ulkonäöllisesti ei mitään, arvomaailmallisesti tuskin myöskään.
Tämä nyt sitten tietysti tekee minusta tasoteorialla nollatason naisen, koska en sovi kenellekään edellämainutuista. Toisaalta, edellämainut ovat myös minulle nollatason miehiä, koska eivät sovi tarpeisiini.
Vierailija kirjoitti:
Kun katselen pariskuntia joissa mies vaikuttaa olevan (ulkonäöllisesti) ehkä vähän vaatimattomampi kuin se nainen niin kyllä niissä miehissä on aina ollut yksi yhteinen piirre. Ja se ei ole rikkaus tai kuuluisuus vaan se että ne miehet ovat olleet ihan aidosti todella mukavia ihmisiä. Monillakin kavereillani on miehiä joita en olisi ajatellut heidän ensimmäiseksi valitsevan mutta kun olen niihin miehiin sitten tutustunut niin olen ymmärtänyt miksi he ovat noihin miehiin rakastuneet. Jos mies on aidosti ystävällinen, auttavainen ja hyväsydäminen niin kyllä se huokuu heistä kauaksi.
Ja tämä ei siis ole sama kuin mitä nämä kaikki "kiltti'miehet" täällä puhuvat vaan ihan aitoa oikeaa kiltteyttä jossa halutaan toisille vain hyvää eikä selän takana haukuta jos se toinen ei lämmennytkään lähestymiselle.
Kiltti on huono sana näistä asioista puhuttaessa. Sen voisi korvata sanalla ystävällinen.
Tuo tyyppihän pisteytti pelkän ulkonäön. Ei kukaan yläkoulusta päässyt normaali ihminen tee parinmuodostusta vain ulkonäön perusteella. Ei ihme, että näitä tyyppejä ahdistaa oman ulkonäön vajavaisuus, kun ei viisauttakaan ole.