Mitä tehdä kun oma taso ei riitä haluamaansa kumppaniin?
Niin, sitä olen nyt pohtinut tässä viimeiset viikot...onko se teidän mielestänne kovin epäreilua jos vain alan olemaan jonkun "ookoon" kanssa, edelleen haaveillen muista? Luulisi että se ainakin yksinäisyyden voittaa...ja voihan olla että tuossa se toinen saa sen ihannekumppaninsa.
Parempi toiselle, kuin ei kummallekaan?
Kommentit (395)
Useimpien kohdalla positiivinen valikoiva parinmuodostus tapahtuu tiedostamatta, ellei sitten aktiivisesti etsi henkilöä, jolla on sama etninen tausta tai uskonto.
Viehättävimmän näköiset ihmiset pariutuvat viehättävimpien kanssa, keskiverrot toistensa kanssa ja vähiten viehättävät keskenään, Tashiro sanoo, Toki on epäsuhtiakin, yleensä sosioekonomisista eroista johtuen. Tavallisesti viehättävät ihmiset ovat viehättävien ihmisten kanssa.
Monet ihmiset valitsevat kumppanin, joka näyttää jollakin tavalla heiltä itseltään, oli piirre sitten hius- ja ihonväri tai yhtenevät linjat poskipäissä tai leuankaaressa.
”Kyseessä on visuaalinen altistuminen”
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet on kyllä kummallisia. En mäkään saanut sitä jonka halusin (ja varmasti täällä on paljonkohtalontovereita), mutta silti täällä on joka päivä nimenomaan miehiä valittamassa kun ei saa haluamaansa naista/tarpeeksi kaunista naista tms. Itse otan vain sen kenet haluan, jos herraa ei kiinnosta, niin olen mielummin yksin.
Ymmärtäisit tuskan, kun huomaiset sen mitä suht tavallisillekin miehille on tarjolla, jos ulkonäkö ei säväytä, eikä ole tarjota mitään selvästi kompensoiviakaan ominaisuuksia. Pelkkiä ongelmatapauksia ja aivan luokattomia tapauksia. Ero on suuri siihen ettei saa jotain instabeibeä, mitä te mielessänne kuvittelette. Saisivat edes jokseenkin tavallisia vastinkappaleita, mutta heitäkin on tarjolla vasta vanhempana lapsiensa kanssa.
Niin siis rumalla miehellä, jolla ei ole mitään ulkonäköä kompensoivia hyviä ominaisuuksia ei ole mahdollisuuksia kuin - noh - rumiin naisiin, joilla ei ole mitään ulkonäköä kompensoivia hyviä ominaisuuksia? Ja tämä on sinusta suuri vääryys? Kun miehelle, jossa on vain huonoja puolia eikä mitään hyvää kuuluisi se "tavisnainen", joka kuitenkin on vähintään iän, painoindeksin ja lapsiluvun perusteella siellä halutuimmassa kastissa. 🙄
Siis tuo edellinen kirjoitti olevansa suht tavallinen ja sinä tulkitsit sen niin, että hän on ruma?
Vierailija kirjoitti:
Mä taidan olla vanha tai tyhmä, mutta en todellakaan ymmärrä näitä tasoteorioita. Ei sitten yhtään.
Mikä taso? Kuka sen määrittelee? Miten muuttumaton se on? Mikä siihen vaikuttaa? Voiko sitä parantaa? Kuinka yksilöllinen se on?
Tasot ovat samaan aikaan osittain subjektiivisia mutta myös vahvasti objektiivisia.
Itse antaisin tasoesimerkeiksi:
Kiira Korpi nuorena 9/10, tuosta ei suominainen kovin paljoa voi parantua
https://external-preview.redd.it/gJgoXh0r1YunAnsIRrRVs96lQ-WDmWafvmQ_Oa…
Katri Kulmuni 5/10
https://images.almatalent.fi/cx0,cy0,cw1024,ch768,400x/https://assets.a…
Vierailija kirjoitti:
Mä taidan olla vanha tai tyhmä, mutta en todellakaan ymmärrä näitä tasoteorioita. Ei sitten yhtään.
Mikä taso? Kuka sen määrittelee? Miten muuttumaton se on? Mikä siihen vaikuttaa? Voiko sitä parantaa? Kuinka yksilöllinen se on?
Laasanen Jyväskylästä kertoo mielellään:
https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/henrylaasanen/115621-miesten-seksuaali…
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti olet ainakin vanha, samoin kuin tuo, joka edellisellä sivulla väitti, että mies ei voi olla mukava, jos hänelle on tarjolla luokattomia naisia. Irl näin toki saattaa olla, mutta uskon, että ketjun miehet ovat koko ajan puhuneet pariutumisesta lähinnä nettideittien kautta. Korjatkaa, jos olen väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet on kyllä kummallisia. En mäkään saanut sitä jonka halusin (ja varmasti täällä on paljonkohtalontovereita), mutta silti täällä on joka päivä nimenomaan miehiä valittamassa kun ei saa haluamaansa naista/tarpeeksi kaunista naista tms. Itse otan vain sen kenet haluan, jos herraa ei kiinnosta, niin olen mielummin yksin.
Ymmärtäisit tuskan, kun huomaiset sen mitä suht tavallisillekin miehille on tarjolla, jos ulkonäkö ei säväytä, eikä ole tarjota mitään selvästi kompensoiviakaan ominaisuuksia. Pelkkiä ongelmatapauksia ja aivan luokattomia tapauksia. Ero on suuri siihen ettei saa jotain instabeibeä, mitä te mielessänne kuvittelette. Saisivat edes jokseenkin tavallisia vastinkappaleita, mutta heitäkin on tarjolla vasta vanhempana lapsiensa kanssa.
Niin siis rumalla miehellä, jolla ei ole mitään ulkonäköä kompensoivia hyviä ominaisuuksia ei ole mahdollisuuksia kuin - noh - rumiin naisiin, joilla ei ole mitään ulkonäköä kompensoivia hyviä ominaisuuksia? Ja tämä on sinusta suuri vääryys? Kun miehelle, jossa on vain huonoja puolia eikä mitään hyvää kuuluisi se "tavisnainen", joka kuitenkin on vähintään iän, painoindeksin ja lapsiluvun perusteella siellä halutuimmassa kastissa. 🙄
Siis tuo edellinen kirjoitti olevansa suht tavallinen ja sinä tulkitsit sen niin, että hän on ruma?
Naisten mielestä tavalliset miehet on rumia kuten se kuuluisa okcupidin tutkimus osoitti.
https://external-preview.redd.it/YOkD5U4T5fcf097vw8z4PlPI7ytWIksArJuuWr…
Olisiko itselle helpompi katsoa ihmisiä yksilöinä suhteuttamatta heitä mihinkään tasoon? Keskittyisi posin kautta asioihin, koska jokaisesta meistä löytää erilaisia vikoja kun vain jaksaa kaivella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laasanen Jyväskylästä kertoo mielellään:
https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/henrylaasanen/115621-miesten-seksuaali…
Moi Henry.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten mielestä tavalliset miehet on rumia kuten se kuuluisa okcupidin tutkimus osoitti.
Ei osoittanut. Se osoitti että naiset ei pidä miesten surkeista profiilikuvista, samalla kun filtteröivät itsensä sen näköisiksi että heitä on helppoa pitää hyvännäköisinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Henkilökohtaisesti yleisin/suurin ongelma on ollut treffailun suhteen naisten vartalot. Kasvoilta riittää täysin tavisnainen, mutta sitä en ymmärrä, että miksi niin usein laiminlyödään vartalon kunto kun juuri se olisi se tapa millä voisi helposti kompensoida ei-niin-viehättävät kasvot.
Jos naisen määräävä ominaisuus seurustelussa on kasvot ja vartalo, niin suosittelen ostamaan seksiä ja jättämään parisuhteet kokonaan. Enkä sano tätä kettuillakseni. Kas kun harva meistä säilyy nuorena ja hyvännäköisenä ikuisesti. Parisuhteen on pakko perustua muille asioille.
Kaikki riippuu omista elintavoista, ei ikä estä kuntoilemasta ja syömästä terveellisesti.
Biologiaa ei kuitenkaan pysty kumoamaan. Viimeistään nelikymppisenä huomaa että kudokset löystyvät vääjäämättä eikä mikään kuntoilu enää estä sittä etteikö kroppa alkaisi enemmän tai vähemmän roikkua sieltä ja täältä.
Edelleenkään ei tuo ole mikään ongelma nelikymppisenä kunhan mies itsekin on vähintään nelikymppinen. Nelikymppinen kuntoileva nainen voi kropasta olla edelleen kuuma.
Tietenkin voi ja vielä paljon vanhempikin. Mutta eivät he silti näytä samanlaisilta kuin nuorina. Kysehän olikin juuri siitä että kun se yhteys on muuten hyvä niin sen toisen ulkonäön voi hyväksyä ja sitä pitää myös oikeasti hyvänä vaikka se ulkonäkö ei olisikaan enää ihan täydellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siltä se kyllä ketjun vastausten perusteella vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tasot ovat samaan aikaan osittain subjektiivisia mutta myös vahvasti objektiivisia.
Katri Kulmuni 5/10
Mites taso menee siinä tapauksessa että Kiira on vaarallinen paranoidi skitsofreenikko ja Katri mitä mukavin ja tasapainoisin nainen ja tuleva äiti ikinä. Ja lisäsäksi, Katri Kulmuni 5/10? Mitä ihmettä. Katri on vähintään 8,5. Jos Katri Kulmuni on miehen mielestä vitonen, ei ihme että elämä menee katkeruudessa kieriskellessä. Ihan oikeasti SÄÄLIN.
En noista tasojutuista tiedä, mutta kun en saanut koskaan niitä, jotka olisin halunnut, aloin suhteeseen ihmisen kanssa, joka oli tosi kiva ja josta kyllä tykkäsin, mutta en ollut sillä lailla kiinnostunut tai ihastunut. Tulos oli se, että mielenkiintoni seksiin loppui n. vuodessa, jonka jälkeen on ollut lähes seksitöntä, kaverillista elämää. Hellyydenosoitukset yms lähinnä emojeiden kautta viesteissä, kun ei itse halua mennä pusuttelemaan. Ei tämäkään oikein hyvä vaihtoehto tunnu olevan.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko itselle helpompi katsoa ihmisiä yksilöinä suhteuttamatta heitä mihinkään tasoon? Keskittyisi posin kautta asioihin, koska jokaisesta meistä löytää erilaisia vikoja kun vain jaksaa kaivella.
En ikinä ymmärrä tätä logiikkaa. Miten olisi mahdollista olla näkemättä tasoja? Jos esimerkiksi toinen nainen on ruma ja toinen kaunis niin nämä ovat eri tasolla. Ei tuossa ole kyse mistään eri arvoista tai kemiasta vaan puhtaasti tasoerosta.
Ihmisiin voi tutustua yksilöinä ja silti samaan aikaan tiedostaa että tämä nainen on 5.5/10, miehen pitäisi olla sokea, että tuota ei voisi tiedostaa.
Ja kaiken kruunaa se, että naiset toimivat täysin tasojen mukaan: 5/10 nainen pyytää uusia treffejä takuuvarmasti kun taas 7/10 nainen "ei tunne kipinää"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekin olen miettinyt tätä asiaa jo pitkään mutta mulla on vielä lisävaikeutena se että en saa edes niitä naisia jotka olisi ihan ok vaan saan vain niitä naisia jossa on suuria puutteita esim ulkonäön ja/tai iän suhteen. Tyytyisin mielelläni ihan ok naiseen, mutta heiltäkin tulee pakit.
Ne naiset taas jotka ovat pullukoita tai itseäni vanhempia iältään ovat innokkaan oloisesti pyytämässä treffejä.
Miltäpä itse näytät? Mitä kertoo peili?
Peilistä katsoo kolmekymppinen mies joka on naamalta ihan tavis mutta kropaltaan atleettinen.
Olen saanut treffeille söpöjäkin naisia useita ja niidenkin kanssa useammat treffit mutta aina sieltä tulee lopulta se ei kipinää/kemiaa/ihastumista.
Mulle kelpaisi hyvin 25-34v hoikka sporttinen mukava nainen.Kelpaisi. Veikkaan (!) että olet yksi niistä joo joo -miehistä, joille kyllä kelpaisi, joo, mutta on ihan sama että saisiko liisan vai tiinan. Eli joka ei ole aidosti ihastunut. Niin, että se näkyy naiselle. Laskelmoit alitajuisesti, että mitä kannattaa tehdä ja miten kannattaa edetä ja millaisia viestejä lähetellä ja mitä olla lähettelemättä jne, mutta aito tunne puuttuu. Nainen huomaa sen kyllä, jos mies ei ole aidosti ihan innoissaan.
Hei tämä on ihan oikeasti sellainen asia, johon haluaisin vastauksen. "Kyllä nainen huomaa, jos nies ei oleaudosti ihan innoissaan". Kiinnostaa todella, että mistä sen huomaa. Puhun nyt tilanteesta, jossa mies puhuu, vastaa viesteihin, osoittaa huumoria, koskettaa, mutta ei ihan oikeasti olekaan kiinnostunut kunnolla. Miehenä olen törmännyt ja itsekin tehnyt tätä ja kyllä se on ihmeellisen tarkka se naisen vaisto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katri Kulmuni 5/10
Nuo kuvat tuovat hyvin esiin juuri tuon tasojen luokittelun täydellisen subjektiivisuuden. Jos en tuntisi noita henkilöitä lainkaan ja arvioisin heitä vain noiden kahden valokuvan perusteella niin yhtyisin antamiisi pisteisiin. Mutta kun noita naisia on nähnyt laajemminkin ja monissa eri tilanteissa niin ainakin minun silmissäni Kulmunin pisteet nousevat huimasti. Hänessä on vain jotain minun silmääni miellyttävää eikä vähiten tieynlaisen uhkeuden takia. Voisin siis antaa vaikka ysin. Johonkin muuhun se ei taas vetoa joten hän voisi antaa edelleen vitosen.
Tietysti voitaisin katsoa että mikä on se keskiarvo annetuista pisteistä mutta sekään ei ole oikeastaan koko totuus. Tarkoitus kun parinmuodostuksessa ei ole houkutella maailman jokaista ihmistä vaan riittävää määrää. Esim. mielipiteitä paljon jakava ihminen voi käytännössä olla paljon suositumpi kuin se joka on kaikkien mielestä ihan kiva. Tasaisesti seiskan ihminen ei välttämättä saa ollenkaan niiin paljon huomiota kuin se joka on osalle vitonen mutta osalle ysi. Kuitenkin heidän keskiarvonsa on sama.
Vierailija kirjoitti:
Miten pätevä tutkimus tuo sitten on? Kertooko se naisista ikään, asuinmaahan tai etniseen taustaan katsomatta vai kyseisen palvelun käyttäjistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekin olen miettinyt tätä asiaa jo pitkään mutta mulla on vielä lisävaikeutena se että en saa edes niitä naisia jotka olisi ihan ok vaan saan vain niitä naisia jossa on suuria puutteita esim ulkonäön ja/tai iän suhteen. Tyytyisin mielelläni ihan ok naiseen, mutta heiltäkin tulee pakit.
Ne naiset taas jotka ovat pullukoita tai itseäni vanhempia iältään ovat innokkaan oloisesti pyytämässä treffejä.
Miltäpä itse näytät? Mitä kertoo peili?
Peilistä katsoo kolmekymppinen mies joka on naamalta ihan tavis mutta kropaltaan atleettinen.
Olen saanut treffeille söpöjäkin naisia useita ja niidenkin kanssa useammat treffit mutta aina sieltä tulee lopulta se ei kipinää/kemiaa/ihastumista.
Mulle kelpaisi hyvin 25-34v hoikka sporttinen mukava nainen.Kelpaisi. Veikkaan (!) että olet yksi niistä joo joo -miehistä, joille kyllä kelpaisi, joo, mutta on ihan sama että saisiko liisan vai tiinan. Eli joka ei ole aidosti ihastunut. Niin, että se näkyy naiselle. Laskelmoit alitajuisesti, että mitä kannattaa tehdä ja miten kannattaa edetä ja millaisia viestejä lähetellä ja mitä olla lähettelemättä jne, mutta aito tunne puuttuu. Nainen huomaa sen kyllä, jos mies ei ole aidosti ihan innoissaan.
Hei tämä on ihan oikeasti sellainen asia, johon haluaisin vastauksen. "Kyllä nainen huomaa, jos nies ei oleaudosti ihan innoissaan". Kiinnostaa todella, että mistä sen huomaa. Puhun nyt tilanteesta, jossa mies puhuu, vastaa viesteihin, osoittaa huumoria, koskettaa, mutta ei ihan oikeasti olekaan kiinnostunut kunnolla. Miehenä olen törmännyt ja itsekin tehnyt tätä ja kyllä se on ihmeellisen tarkka se naisen vaisto.
On todella vaikeaa näytellä aitoa kiinnostusta. Aito kiinnostus kun tuo ihmiseen samalla myös tietyn ihan pienen epävarmuuden ja haavoittuvuuden eli sen ajatuksen että "jos tuo ei tykkääkään minusta vaikka minä tykkään hänestä?". Sen kiinnostuksen siis usein huomaa ehkä sellaisista pienistä kömpelyyksistä kun se toinen yrittää vähän liikaa tai on hetken vähän liian innokas. Ja sitten hämmentyy kun huomaa itsekin mitä teki.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäiseksi kannattaa muistuttaa itselleen, ettei ole olemassa mitään tasoja.
Juu, kaikki ovat tismalleen yhtä suosittuja.
Narsistien kanssa on se että on riskialtista sanoa mitään kritiikiksi tulkittavaa ilman että samalla ilmaisee henkilön olen kaikkien aikojen paras ja tremendous success. Voi liittyä siihen.