Ihan mahdotonta pukea rintsikat niin että sulkee hakaset selän takana
Minulle ainakin, ei koordinaatiokyky riitä millään saamaan hakasia sujuvasti kiinni, aina menee hapuiluksi, varsinkin jos hakasia on enemmän kuin kaksi :D koko ikäni olen pukenut niin että laitan hakaset kiinni edessä vyötäröllä ja pyöräytän ympäri, sitten asettelen liivit oikealle korkeudelle ja tissit kuppeihin+olkaimet ylös.
Kommentit (67)
Miksi ne liivit pitäisi pukea niin, että sulkee hakaset takana. Olen siis kuullut, että näin on, mutta en koskaan syytä.
Mä en ole koskaan edes ajatellut, että liivien hakaset voisi kiinnittää edessä ja sitten vaikeasti pyörittää taakse jne. Olen aina kiinnittänyt ne selän takana. Varmaan hölmöä pohdintaa, mutta voisiko tuo selän takana kiinnittämisen vaikeus liittyä rintojen kokoon? Olen itse melko pienirintainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin että miksi monia kommentteja oli alapeukutettu? Oliko tämä joku peukutusketju? Jos joku käyttää hakasetonta toppia tai ei saa hakasia kiinni selän takana (voipi olla vaikka reumasairaus), niin miksi se on alapeukutuksen aihe?
Miksi kyselet tyhmiä? Täällä alapeukutetaan viestejä joiden kanssa on eri mieltä. Yksinkertaista.
Ahaa. Olet siis kommentoijien kanssa eri mieltä siitä että heidän on vaikeaa tai mahdotonta sulkea rintsikoiden hakaset takaa.
Sori, en tajunnut että toisen ihmisen kokemuksesta ja fyysisestä vaikeudesta tehdä jotain on edes mahdollista olla eri mieltä. Mutta minä olenkin tyhmä ja sinä se viisas.
Kyllä, olen eri mieltä sillä pidän rintsikat edessä sulkevia tai toppeja käyttäviä itseäni huonompina ihmisinä ja todella tyhminä.
Oletko nyt tyytyväinen kun olet ymmärtänyt palstan jujun täysin oikein?
Vierailija kirjoitti:
Ei kai ikä tähän liity ellei kädet lyhene iän myötä.
Fyysinen toimintakyky alenee.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ne liivit pitäisi pukea niin, että sulkee hakaset takana. Olen siis kuullut, että näin on, mutta en koskaan syytä.
Usein on ollut syynä että liivit venyy kun ne pyöräyttää ympäri. Mutta ei ne mulla ainakaan veny kun laitan kiinni ja pyöräytän alempana vyötäröllä jossa ne pyörähtävät ympäri ilman suurempaa vastusta.
Oisko ruumiinrakennekysymys? Mun rinnat on ylhäällä, samoin siis rintaliivien ”ympärys” ja hakaset. Rintaliivit on ympärysmitaltaan napakat, eivätkä veny ylimääräistä, että saisi hakasia vedettyä takana alaspäin kiinnitystä varten. Eikä millään taivu kädet siihen asentoon, että saisi hakaset kiinni niin ylhäällä takana, pakko laittaa etupuolella.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole koskaan edes ajatellut, että liivien hakaset voisi kiinnittää edessä ja sitten vaikeasti pyörittää taakse jne. Olen aina kiinnittänyt ne selän takana. Varmaan hölmöä pohdintaa, mutta voisiko tuo selän takana kiinnittämisen vaikeus liittyä rintojen kokoon? Olen itse melko pienirintainen.
Mulla on 75G ja suljen aina takana. Paljon hankalampaa olisi asetella rintoja kuppeihin sulkemisen jälkeen. Kätevämpää laittaa ne suoraan paikalleen ja sitten vain kädet taakset ja hakaset kiinni.
Tässähän nyt olisi hyvä tilaisuus jollekin naiselle suunnitella/brändätä rintsikat jossa hakaset eivät ole siellä takana ja näin helpottaa naisten elämää (joo sellaisia on jo, mutta eivät vissiin ole niin suosittuja?) Ei tarvi sit taas valittaa kuinka naiset elävät miesten suunnittelemassa maailmassa, joka sortaa naisia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin että miksi monia kommentteja oli alapeukutettu? Oliko tämä joku peukutusketju? Jos joku käyttää hakasetonta toppia tai ei saa hakasia kiinni selän takana (voipi olla vaikka reumasairaus), niin miksi se on alapeukutuksen aihe?
Miksi kyselet tyhmiä? Täällä alapeukutetaan viestejä joiden kanssa on eri mieltä. Yksinkertaista.
Ahaa. Olet siis kommentoijien kanssa eri mieltä siitä että heidän on vaikeaa tai mahdotonta sulkea rintsikoiden hakaset takaa.
Sori, en tajunnut että toisen ihmisen kokemuksesta ja fyysisestä vaikeudesta tehdä jotain on edes mahdollista olla eri mieltä. Mutta minä olenkin tyhmä ja sinä se viisas.
No minä annan sinulle nyt alapeukun, koska tuot negatiivista ilmapiiriä tänne ja vaikutat siltä ettei kanssasi saisi olla eri mieltä.
No, pahoitin kyllä hiukan mieleni koska kutsuit minua täysin syyttä tyhmäksi. Miten se ei ole negatiivista?
Mutta et vastannut kysymykseeni. Jos joku muu kokee jonkin asian hankalaksi, miten siitä voi olla eri mieltä?
Vierailija kirjoitti:
Ei liity. Käsillähän se tehdään, ei rinnoilla.
DD
Vierailija kirjoitti:
Siksi että se on joidenkin mielestä helpompaa. Paljon vaikeampaa survoa isoja rintoja kuppeihin sulkemisen ja pyöräyttelyjen jälkeen. Nopeampaakin minulle laittaa heti paikalleen ja takana kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea sanoa. Itsellä E-kupit, ja olen aina kiinnittänyt hakaset edessä, ja kääntänyt liivit sitten toisinpäin. En ole koskaan edes yrittänyt kiinnittää hakasia takaa. Edes teininä, vaikka silloin olikin pienemmät rinnat. Ehkä tämä on vain tottumuskysymys.
Vierailija kirjoitti:
En oo ikinä kokeillu laittaa selän takana. Aina silleen että laitan hakaset edessä kiinni ja pyöräytän taakse.
Just näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, olen eri mieltä sillä pidän rintsikat edessä sulkevia tai toppeja käyttäviä itseäni huonompina ihmisinä ja todella tyhminä.
Oletko nyt tyytyväinen kun olet ymmärtänyt palstan jujun täysin oikein?
Erittäin :-) Kiitokset tyhjentävästä vastauksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minä annan sinulle nyt alapeukun, koska tuot negatiivista ilmapiiriä tänne ja vaikutat siltä ettei kanssasi saisi olla eri mieltä.
No, pahoitin kyllä hiukan mieleni koska kutsuit minua täysin syyttä tyhmäksi. Miten se ei ole negatiivista?
Mutta et vastannut kysymykseeni. Jos joku muu kokee jonkin asian hankalaksi, miten siitä voi olla eri mieltä?
Lainasit nyt eri kirjoittajaa. Mutta siis kysymyksesi oli tyhmä. Sinua en siksi kutsunut. Tämän palstan koko idea on nuo nuolet. Jos kirjoitat tänne "äitini on 90v." tai "lempivärini on sininen", saat niihinkin alapeukkuja.
Olen eri mieltä siitä että takana sulkeminen olisi hankalaa. Ei ole minulle. Topin käyttäjä puhui myös hakasten kanssa kikkailusta. Ei niiden kanssa kikkailla. Ne vain laitetaan kiinni.
Osaan laittaa hakaset kiinni selän takana.
MUTTA
mullapa on vaikeuksia tiukkojen sporttitoppien kanssa, kun on leveät hartiat ja isot rinnat, mihin ne jumittuu, kun vedetään pään yli.
Joskus on käynyt mielessä pelko, että joudunko kutsumaan palokunnan apuun. Perinteiset rintsikat on kyllä helpot niihin verrattuina. Siksi käytän niitä urheilussakin, kaarituellisiakin, vaikka aina uhkaillaan, että kaari puhkaisee rinnat ja keuhkot ja vaikka mitä.
Vierailija kirjoitti:
Oisko ruumiinrakennekysymys? Mun rinnat on ylhäällä, samoin siis rintaliivien ”ympärys” ja hakaset. Rintaliivit on ympärysmitaltaan napakat, eivätkä veny ylimääräistä, että saisi hakasia vedettyä takana alaspäin kiinnitystä varten. Eikä millään taivu kädet siihen asentoon, että saisi hakaset kiinni niin ylhäällä takana, pakko laittaa etupuolella.
Minulla muuten ihan sama mutta kädet taipuu ihan hyvin sinne hakasten paikalle, ei tarvitse venytellä mihinkään alas selkäosaa. Eli kai tässä lopulta on kyse käsivarsien liikeradasta.
Vierailija kirjoitti:
Miehiltä kuitenkin edellytetään houdinin taitoja niiden irrottamisessa.
Hakasten avaaminen on paljon helpompaa mitä niiden kiinni laittaminen.
Itse olen pukenut takaa kiinnittäen jo 12 vuotiaasta alkaen, muuten en osaisikaan. Sen sijaan vasenkätinen mieheni ei saa niitä selän takaa helposti minulta riisuttua. Nauretaan, kun ei pitäisi olla kyse ainakaan harjoittelun puutteesta.
Seisoo jo.